Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.000
    113
    Vrouw
    Nijntje fijne vakantie!

Vogelinnetje fijn dat je van de nachtvoedingen af bent, scheelt je denk een hoop energie! Wel spannend straks een volledige maaltijd.

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ooooh moettie, mn lijf staat vol kiekenvel :D Super !!!! Wat een mooi cadeau om het jaar mee af te sluiten!!! Gefeliciteerd samen!!

Hier hebben we vannacht geprobeerd om nachtvoedingen af te bouwen, en hopelijk eind deze week een doorslaap baby te hebben :D Hij is natuurlijk heel veel wakker geweest, maar heeft niet meer om de 3u voeding gekregen. 1e keer pas na 6u, en daarna na 5u (was om 8u en als hij dat gewend wordt dat zou ideaal zijn want komt net uit met voor ik naar school moet vertrekken) Van 4 naar 2 voedingen dus :D In 1x stoppen lijkt me voor hem ook niks. Nu slaapt hij weer al uur of 2 bijna. Hij is er nog niet goed van precies :) Hopelijk gaat het volgende nacht al vlotter!

Alleen is gisterochtend Maxim uit ons bed gevallen :( Dacht dat vriendlief nog in bed lag en liet hem dus beetje jengelen. Tot ik een grote bonk hoorde :( :( Moest er zelf om wenen, was er echt niet goed van! Hij had gelukkig niks, en nog meer geluk: 2 lades van vriend zn nachtkastje stonden beetje open, en daar is hij net langs gevallen. Voor hetzelfde geld... Moet er niet aan denken! Was zo geschrokken!

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.228
    6.680
    113
    Moettie: gefeliciteerd! Het zullen spannende tijden worden. Geniet ze!

Cin85: het is pas 3 nachten hoor. Hij eet overdag nu ook veel minder (vandaag: 1x bv, 2 el fruit, 120 ml melk), dus wellicht dat ie 's nachts ook minder trek heeft. Maak me wel een beetje zorgen dat ie zo weinig eet. Is nu al 4 dagen. Volgende week naar het cb en als ie dan nog steeds zo weinig eet, dan maar even advies vragen. Hij is wel supervrolijk.

Hier ook een slapertje: vanochtend om 7 uur wakker geworden en bij ons in bed ook nog in slaap gevallen. Toen nog een uur in de box en nu slaapt ie net weer in zijn bedje.

Meisje: o wat moet je geschrokken hebben. Gelukkig heeft ie niets. Misschien tegen je vriend zeggen dat hij dan zijn hoofdkussen langs de rand van het bed moet leggen. Doen wij ook altijd en dat ziet er veilig uit. Gisteravond heeft hij zo ook in het bed van mijn schoonouders geslapen. Hij kan er dan echt niet uit rollen.

O nog iets leuks: Damien had gisteren de slappe lach, net zoals wij soms hebben! Hij kwam echt niet meer bij en kreeg tranen van het lachen in zijn ogen. En dat lachen werkt aanstekelijk, dus we stonden daar met z'n 4'en om hem heen mee te lachen.

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Gefeliciteerd!! :D

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Vogelinnetje idd: had hem ook gezgd dat als hij dan opstaat dat hij Maxim dan in zn eigen bedje legt, of wel die kussens idd! Maar hij kruipt ook dus mss dat hij er nog overheen klautert, wil nu echt niks meer riskeren :(

Hij slaapt nog steeds !!! :$ Al van half 11 ! En van 8u niet meer gegeten (zelfs maar klein beetje toen)

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.228
    6.680
    113
    Kruipt Maxim al? wow! Ja, dan helpen die kussens ook niet meer. Op het speelkleed probeert Damien al te gaan tijgeren en soms lukt het ook aardig, maar ik ben blij dat hij het optrekken en het echte kruipen nog niet ontdekt heeft.

Wat is het toch met al die slaapkoppies :)

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh wat lekker al de slaapkopjes ;)

Hier eentje die niet wilt slapen, maar waarbij verder ook niets goed is haha. Nou ja ze is moe, maar nog steeds erg verkouden (ze knort continu) en slaapt daar slechter door.

Ben zelf ook erg verkouden helaas, hopelijk voel ik me met oud en nieuw wat beter :)

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hij is EINDELIJK wakker!!
    Hij kruipt niet volgens de regels van de kunst, maar hij komt aardig goed vooruit :D

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.228
    6.680
    113
    Weet je wat het is met die kleintjes? Die proberen dingen oneindig, maar het lukt allemaal niet. En dan ineens hebben ze het door. Helaas melden ze dat omkeerpunt niet aan ons, zodat we vaak te laat zijn.

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Maxim is sinds gister ook weer feller verkouden, zag net dat hij zelfs snot in zn haren had zitten! Hoeslaken zal dan ook wel volhangen... Nichtje was ook verkouden kerstavond, wss heeft hij het daar van. en vriend is ook verkouden! Voelde zelf vanmorgen mn keel ook wat dus krijg het zelf ook weer blijkbaar.

Vind het wel vreemd dat hij nu zo lang zonder eten zat! Hij heeft vannacht minder gehad, vanmorgen ook minder, en toch nog zo lang slapen! Dacht dat honger voorging op alles :) Blijkbaar niet!

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Tot nog toe gelukkig niet te laat geweest! Van rug naar buik draaien deed hij voor het eerst bij onthaalmoeder in het park! Oefenen wel al maar volledig kon hij toen nog niet hier. buik naar rug was op 13wk, en ook eerste keer hier in het park :p

Hij eet nog niet veel nu, kijkt liever naar de tepel dan hem in de mond te nemen :) gekke jongen!

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.228
    6.680
    113
    Damien rolt verschillende keren achter elkaar door en is hierdoor wel eens met zijn hoofdje op een rand gekomen. Nu hou ik hem beter in de gaten.

Bv krijgt ie nog maar 2 keer per dag en dat gaat nog wel goed de meeste keren (hoewel gisteravond ook niet zo veel als anders), maar hij speelt de laatste dagen met de flessenspeen. Mischien dat het niet snel genoeg gaat? Ik zal eens een standenspeen erop zetten (gebruiken we normaal voor papfles die wel helemaal op gaat)

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Had gister ook melk met rijstebloem gegeven en ging via nr 2 speen ook niet zo denderend. Nu heeft hij net mss in totaal 1 of 1,5 borst gedronken (maar zo weinig...) en liet ie een dikke boer, en kwam er na ook een hele guts melk terug... Nog niet veel binnen dus! Straks groenten geven en hopen dat hij daar wel genoeg van eet. Mss is het omdat hij verkouden is? Dadelijk koorts eens meten.

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Maxim botst wel vaker tegen zijn park of in zijn bedje. Hij wiebelt naar voor en achter op handen en knietjes. Moeten hem hele tijd weer naar achteren trekken dan :D Hij blijft anders tegen de kant botsen... En dat is nu niet de bedoeling!

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.000
    113
    Vrouw
    Meisje wat zal jij geschrokken zijn!
    Wij hebben inderdaad ook altijd kussens langs de rand van het bed. Met zn spreidbroekje komt meneer daar echt niet langs!

Vogelinnetje als hij speelt met zn speen, grote kans dat je dan over moet stappen op een maatje groter. Deed meneer hier eerst ook, maatje groter en het ging weer goed!

Hier ook al sinds het weekend een grote snotneus. Moet s morgens de snot van zn gehel gezichtje en zn haren halen. Best knap want hij slaapt met zn helmpje op!

Heb vanmiddag even lekker vrij genomen, kan ik even goed het huis een beurt geven want dat is er in t weekend niet van gekomen. Meneertje zit gewoon op het kdv maar hopelijk kan ik hm wel eerder halen.

16. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hoe moet dat met bv dan :D Grotere tepel gaat moeilijk hihihi :D
    Hij is nog vrolijk dus vandaag even wat vaker aanbieden zodat hij toch genoeg krijgt!

Net koorts genomen en hij heeft 38,1°C dus wel hele lichte verhoging maar geen koorts!

17. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    hey meiden, ik ben er ook nog eens
    tis hier redelijk druk geweest de voorbije dagen/weken. Weer veel moeten werken.
    Hier gaat alles goed. Ons ventje groeit gelijk kool. Sinds een paar dagen sluipt hij rond. Hij trekt aan z'n armpjes en zo geraakt hij op z'n buikje vooruit. Echt leuk om te zien. Alleen heel vervelend, want nu moeten we echt gaan opletten dat grote zus geen kleine speeltjes in het rond laat slingeren. En niets is meer veilig voor hem. Alles waar hij aan kan, wil hij hebben.
    Het wordt echt een grote jongen.

18. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    mijn kleine ventje bij zijn overgrootvader op kerstdag

19. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Je kan hem toch in zijn park zetten? Maxim zit hier hele dag in zn park, vooral omdat de hond hier ook vrij rond loopt.

Mooie foto!

20. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    oh nee, dat doe ik niet. Zo krijgt hij toch niet de kans om te leren kruipen en zo?

Deel Deze Pagina