Pfft net gebeld door de kinderarts, Stijn heeft links een milde heupdysplasie en moet nu door naar de orthopeed, grote kans dus op een spreidbroek. Kan elk moment terug worden gebeld wanneer de spoedafspraak is. Erg balen dus maar had het al verwacht omdat ik zelf vroeger ook in een spreidbroek heb gezeten.
De spruw is volledig weg in z'n mondje en in z'n slokdarm is niets te zien. De fles is het probleem ook niet, want gisteren en ervoor heeft hij altijd heel goed aan Tommee Tippee gedronken. Heb trouwens vorig weekend Dodieflessen en eentje van etos huismerk (speen = avent speen) gehaald. Dodie lukte niet (is driestandenspeen en mag van de kinderarts niet bij Ward omdat zijn onderlip naar achter staat) en Etos drinkt hij net hetzelfde aan. Aan de melk ligt het volgens mij ook niet, vermits hij het zowel bij de bv als de kv doet.
Nijntje zit er bij die etos fles trouwens wel zo'n ring tussen de speen en de fles? Beetje moeilijk uit te leggen maar als je er eentje hebt dan begrijp je het denk wel. Achterneefje van mij kon trouwens ook niet aan de borst drinken en kreeg ook snel flesproblemen, die bleek een verkorttongriempje te hebben, is daar al naar gekeken?
Ja. Je hebt de speen, dan de schroefring en dan de fles. Heb die met brede hals. Hij heeft altijd goed gedronken aan de fles. Altijd een 10cc minder dan hij zou mogen drinken maar zonder problemen. Hij heeft 2 weken spruw gehad zonder dat ik wist wat het was (had eerst een week alleen velletjes op z'n lippen...). Toen dronk hij iets minder en tijdens de behandeling van de spruw ook, maar van die zalf konden ze misselijk worden. Dus ik stak het daar op. En de vroedvrouw ook... Naar zijn tong is er nog niet gekeken volgens mij, maar vermits hij ervoor goed dronk... Vanmorgen heeft hij ook weer super goed gedronken en gisteren gedurende de hele dag.
Bij avent zit er nog een ring tussen de fles en de schroefring, moeilijk uit te leggen. Daarom hier een leuk plaatje. Als hij ervoor wel altijd goed gedronken heeft dan zal het niet de tongriem zijn.
@cin85 niet leuk dat het waarschijnlijk toch een gipsbroekje gaat worden. Ik weet nog dat ik zeer verdrietig was toen mijn zoon misschien een helmpje moest ivm afplatting van het hoofd, ook al weet je dat het beter is (en dat hou je jezelf ook maar voor) kun je er erg verdrietig om worden.... Liever niet zeg maar!
Ik snap dat je ervan baalt, ik ken helaas het gevoel. Wij moeten volgende week dinsdag naar de orthopeed.
HI, Hier ben ik weer even. Ik heb me er bij neergelegd dat Nova waarschijnlijk toch een gipsbroek of spreidbroek moet. Ik zat eens bij mezelf te bedenken dat het toch heel erg is dat ik hier problemen mee heb. Er zijn zoveel ergere dingen in het leven. Erg ondankbaar dus. Volgende week dinsdag naar het ziekenhuis en dan zullen w e wel zien. Ik voel me dus goed en dat is fijn. Wat een rotweer vandaag he? Morgen gaan we lekker met vrienden uit eten, ik heb er zin in. Mijn moeder past op de dames dus dat komt wel goed. Zondag krijgen we vrienden met 2 kindjes op bezoek. Het wordt dus een leuk weekend. Ik zag dat er in november weer een jonge gezinnenbeurs is. Is iemand hier al eens geweest en wie gaat er dit jaar?
Het is normaal dat je er zo op reageert hoor. Natuurlijk is er altijd een ergere situatie te bedenken, maar dat zegt niet dat jij jezelf er niet rot over mag voelen. Het weer was inderdaad 3x niets haha, maar ik was toch werken dus had er weinig last van Ben er nog nooit geweest, maar ga wel op de 6e.. lekker druk dus op de zaterdag. Maar ja, ga met mijn zus en haar man en die konden alleen op zaterdag Maar ik ga en dat is het belangrijkste Ga jij ook?
@ Cycaa: Arme Nova! Er zijn ergere dingen, maar het is zo zielig voor die kleintjes he. Maar houdt maar in het achterhoofd dat je het voor haar goed doet. Zo moet ik ook denken voor Ward... Hoe erg ik het ook vind dat hij dat maagonderzoek zonder verdoving oid heeft moeten doorstaan.
In het begin moest mijn man ook altijd de dokter en zo bellen, omdat ik anders zo'n brok in mijn keel zou hebben. Het is toch alleen maar goed dat je zo bezorgd om je kleintje bent? Dat betekent dat je heel erg om hem/haar geeft. Ik denk ook dat de moeder meer last van de onderzoeken heeft dan het kind zelf
Blij dat jullie snappen hoe ik me voel. @Sabse, ja denk dat ik wel ga, maar dan op een donderdag denk ik. Lijkt me wel eens leuk. Vorig jaar ben ik toen naar de 9 maanden beurs geweest, was ook wel leuk. Heb net mijn nieuwe fles binnengekregen, ik hoop dat Nova er strakjes uit wilt drinken. Ik ga nu mijn haar verven, door die haaruitval heb ik geen zin om naar de kapper te gaan maar ik loop nu echt voor paal dus verven moet wel ff.
Wij moeten as woensdag naar de orthopeed, dagje later dan Cycaa dus, wel spannend voor ons beiden! Vrijdag over 2 weken heeft Stijn weer een hoofdmeting ivm voorkeurshouding, dus als we pech hebben horen we dan dat hij ook nog een helmpje krijgt. Is opzich geen ramp, maar met en een spreidbroek en een helmpje vrees ik dat de mensen zullen denken dat hij ook een verstandelijke handicap ofzo zal hebben waardoor ik bang ben dat ze hem als achterlijk zullen behandelen. Ben dus maar alvast aan het duimen geslagen dat het hempje niet nodig is. Waarschijnlijk ga ik vrijdagavond naar de jongegezinnenbeurs. Heb namelijk zo'n vermoedde dat het niet echt handig is om een baby mee te nemen... Ben vorige keer ook naar de 9e maandenbeurs geweest, was super gezellig maar erna was ik ook doodmoe! Ben nu een speen voor de papfles aan het uitkoken dus ga straks voor het eerst een papfles geven. Wilde eerst wat langer wachten, maar gisteren en vandaag komt Stijn om de 1.5 / 2 uur dus daar moest ik wel wat mee gaan doen.
cin zou idd sneu gezicht zijn maar goed later is die dankbaar dat die een rond hoofd heeft en rechte heuppies alleen kan me goed inleven hoe rot je het vind voor vhem
@ cycaa: Veel succes met de nieuwe fles! Laat het ons weten he @ vogelinnetje: Die brok in de keel bij de dokter, die ken ik ook... Had dat helemaal niet van mezelf verwacht @ cin: Zo'n helmpje, moeten kindjes dat lang dragen? Ik wist dat zelfs niet, dat dat gedaan werd ivm voorkeurshouding. Ik duim alleszins mee dat het niet hoeft!
Hoi allemaal, Was even zoeken naar dit topic Hoe gaat het met iedereen? Met Mischa gaat het goed! Hij krijgt nu kinderfysiotherapie voor zijn voorkeurshouding en we oefenen regelmatig met hem.