Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ward trekt zich op vanuit zit. Vanuit lig lukt het niet. Hij duwt zich met z'n voetjes af en trekt tegelijk met z'n armpjes.

Hier ook dikwijls een gefrustreerde baby. Wil kruipen maar het lukt niet, wil van lig naar zit maar lukt niet... Ach, zo leren ze het ;)

Ik leg voorlopig nog het bvkussen om ward als hij dan omvalt als hij staat, is dat niet zo hard en hoog. Want ik moet er nu echt bijblijven als hij in z'n box is. heeft ook nog niet door, ofwel wil hij niet, om terug te gaan zitten. STaan is zoveel leuker :p

Hier ben ik gestopt met bv. Had nog zo weinig melk dat ik het me niet meer kon opbrengen. Na een week niet kolven, had ik pijnlijke plekken gekregen. Warm compres, kolven en koud compres hebben geholpen. Gelukkig! :)

Zo, nu kleine man in bad doen. En een poepluier uitdoen. Pfff, wat een geurtje! :D

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ah maar je moet hem dan ook zelf laten zitten? Hij kan het dan zelf ook nog niet? Hier ook niet, daarmee dat het nog erger wordt voor hem :D Net was hij weer boos aan het worden, wil hij zich omhoog trekken maar liggend gaat dat niet natuurlijk! :D Vriend ging hem toen helpen en toen was hij gelukkig natuurlijk :D Staan is idd véél leuker dan zitten of liggen! Doet hij sowieso al liever.

Poepluiers stinken idd erg he! Sinds dat hij groenten krijgt.. Bwurgh!!! :)

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.611
    113
    Meisje, als je zo twijfelt, misschien is het dan een idee om de borstvoedingen overdag te laten vervallen. Dus alleen om 7u00 en voor het slapen gaan. Ik merk dat Damien beter doorslaapt op kv, dus als het bij jou ook zo is, ben je misschien ook van de nachtvoeding af.

Wow Nijntje, dat ie al zo gaat staan. Hier kan Damien zich nog niet optrekken, omdat de box nog hoog staat. Wel is het zo dat als wij hem neer willen zetten, hij zijn beentjes niet buigt en dus staat. Je moet die blik in zijn ogen dan eens zien.

Over voedingsschema's: zijn er ook moeders die na 6 uur pas thuis zijn? Ik red het dus niet om Damien om 17u00 zijn groenten te geven en dan vlak voor het slapen gaan zijn papfles. Hoe doen jullie dat?

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @bo2008: Wat een schatje! In de kerstkleding? ;) :D

5. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    hey meiden, hier eindelijk ook nog eens wat nieuws van mij. de afgelopen weken zijn hier hektisch geweest. M'n schoonzusje is op kerstavond met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Was toen 32 weken zwanger. In de nacht van maandag op dinsdag is ze dan ongeveer 7 weekjes te vroeg bevallen van een flinke meid Charlotte. Ze doet het heel goed, ze woog 1kg926 en was 47cm groot. Ze ligt wel nog in de couveuse. We hopen allemaal dat ze snel bij komt en heel vlug naar huis mag.
    Met Matiz gaat het goed. Hij is al bijna 7 maanden. Hij sluipt volop rond in huis. Als hij iets ziet, wat hij wil, gaat hij er achter aan :). Alleen zitten gaat ook beter en beter. Hij gebruikt wel z'n handjes nog als steun. Morgen moeten we weer naar op controle bij K&G (CB). Ben benieuwd hoe zwaar hij is en hoe groot al. We hebben ook eventjes met z'n reflux gesukkeld, maar nu krijgt hij sinds 3 weken ongeveer nieuwe medicatie en nu gaat het weer goed.

6. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    mijn schatjes op nieuwjaarsdag

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Gisteren lang moeten wachten op k&g met als gevolg een fles om 15u30 en z'n fruit pas om 18u gegeven (moet voor Ward minsten 2u tussen voedingen laten anders gaat hij weer vaker komen). Daarna in bad en doodmoe. Dus even al slapend in z'n box gelegd en tegen 20u15 flesje gemaakt en even wakker gemaakt om te drinken en vervolgens in bed.

Als ik gewoon ga werken krijgt hij in de namiddag z'n fruit bij de grootouders of onthaalmoeder en geef ik z'n fles voor het slapengaan. Als hij wat groter is, kan hij 's avonds ook wat soep ofzo met ons mee-eten, maar dat gaat nu nog niet. Voorlopig werkt dit prima hier ;)

@ meisje: Ik zet ward gewoon neer in z'n park om te spelen maar in een wip staat hij recht. Hij wil alleen nog maar liggen als hij echt moet is, anders rolt hij de hele tijd om en gaat hij op z'n knietjes zitten. Hij probeert om zich zo recht te trekken, maar dat lukt nog niet.
    Op k&g zeiden ze dat hij heel erg vroeg is met zich optrekken. Zeker omdat hij het doet door op z'n voetjes te duwen. De meeste trekken met hun armpjes en doen erna hun voetjes blijkbaar.
    Mijn zus en ik waren allebei bijna 9,5 maand toen we dat deden... ;) :D

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mooi! Blijft hij van de kerstballen af? ;) Hier eentje die dat geweldig vindt! :p Alleen heb ik sinds vorig jaar onbreekbare nadat onze hond de ballen gesloopt had... ;) Nu gaat hij nog lopen met Jozef, kindje Jezus en Maria laat hij met rust :p Dus Ward mag af en toe eens met z'n vingertje tegen een bal duwen :D

Hopelijk mag charlotte snel naar huis. Is altijd bang afwachten als je zoveel te vroeg bevalt. Maar wel heel goed dat ze het zo goed doet he!
    Hier is er een vriendin van ons van haar tweeling bevallen op net geen 30 weken... Ze had al langer dat haar baarmoederhals aan't verweken was en moest heel veel rusten, maar vorige nacht is ze dan toch bevallen. 2 meisjes van om en bij de 1,3 kg... Voorlopig was alles in orde maar de eerste 24u waren heel belangrijk. Hebben nu geen nieuws meer gehad na gisterennamiddag dus duimen dat het goed gaat.

Zo zo, je kleine man aan't sluipen! :D Da's de voorloper van kruipen zeker he?

9. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Nijntje: ik heb ook plastieke kerstbollen :). Hij is er goed vanaf gebleven moet ik zeggen :).
    Ja, zo begon het bij mijn dochter ook. Eerst op haar buik vooruit schuiven en dan later ging ze echt op handen en voeten kruipen.
    30 weken is ook vroeg he. Hopelijk stelt de tweeling het goed.

10. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ff over groentehap. ik had in de week pompoen meegebracht voor Matiz. Iemand een idee met welke groente ik die zou kunnen combineren. Alleen pompoen met aardappelen en wat vlees lijkt me niet echt iets. Dacht al wortelen of bloemkool, maar weet niet of dat samen gaat.
    heb zojuist weer 4 portie's groentehap gemaakt. Kan ik weer enkele in de diepvries steken.

11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.611
    113
    @sluipertjes: stopcontacten al afgedekt? Ik vind het zo knap hoe ze het allemaal zelf ontdekken.

@Pompoen: dat kan toch heel goed? Waarom met iets combineren? Ik ga dadelijk ook voor Damien pompoen halen.

Hier net bij het CB geweest. Damien is nu 7340 g en 66,5 cm. De lengte geloof ik niet zo, want ik zag bij meten dat hij zijn knietjes enigzins optrok. En ik had eindelijk iemand die echt goed advies gaf. Ze keek echt heel goed naar Damien zelf ipv naar het gemiddelde en de standaarden. Zijn lengte vond ze goed, omdat ik ook niet zo groot ben. Die dip in gewichtstoename bij 3-4 maanden is blijkbaar ook normaal bij bv-baby's. Waarom is ons dat de vorige keer nu niet verteld... Ze was heel erg te spreken over Damien motorische ontwikkeling. Ze vond hem aan de snelle kant en gaf ons het advies de box en ledikant lager te zetten voor het geval het ineens echt snel gaat.

Ik kreeg ook advies over ons schema. Ze zei dat baby's vanaf 6 a 7 maanden langzaam over moeten gaan op 3 flessen. Bij de meeste baby's zal de middagfles gaan vervallen, maar bij ons mag dat de avondfles zijn. Als hij om half 4 nog de fles krijgt en om 5 uur een tussendoortje (zoals bij ons op het kdv), dan redt hij het tot 6 uur, half 7. We kunnen hem dan een grotere maaltijd aan gaan bieden en om half 8 nog de papfles geven als hij die nog wil. Wil hij die niet, dan ook geen ramp, want hij heeft al 3 flessen op die dag. Oef, wat een opluchting.

Ik denk dat het vandaag de laatste dag is geweest dat Damien bv op heeft. Het is ineens gestopt. Damien dronk vanochtend wel, maar ik geloof niet dat er veel uit kwam, want hij had de ochtend flinke honger. Ik wilde eigenlijk morgen de bv afsluiten, maar als het zo automatisch gaat, dan kan het natuurlijk ook.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb diepvriesblokjes pompoen van Colruyt. Heel handig! ;) Ward krijgt al even pompoen. heb het eerst gewoon met aardappel gegeven en hij heeft dat super graag! (ik niet, maar ja... :)) Denk dat ik ook al eens sla met pompoen heb gegeven omdat sla geen gewicht heeft. Vond hij heerlijk! Maar je kan het met veel combineren hoor: porei, knolselder (is zoals je het ook in de soep doet).

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik lees later nog terug.

Ik had toch verteld dat mijn meisje zo uit haar doen was.. huilerig en slapen lukte niet. Na de laatste voeding gisteravond lag ze naast mij in bed (even knuffelen) en viel in slaap. Toen zag ik dat één oortje vol oorsmeer zat en veel ook. Dus vandaag de huisarts gebeld en we moesten op controle komen. En wat blijkt.. in beide oortjes een oorontsteking :(

Dus medicijnen gehaald bij de apotheek en nu weer thuis. Hopelijk voelt ze zich snel weer wat beter :)

Ik reageer later nog wel verder, nu eerst aandacht voor mijn meisje :D

14. bo2008

bo2008 Niet meer actief

aaah wat zielig ! verwen haar maar lekker

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ sabse: Beterschap voor je kleine meid! Hopelijk werken de medicijnen snel.

16. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hai Ladies..

Sab beterschap voor Vienna.. Ze kunnen er behoorlijk last van hebben.. Xavi heeft het nu 3x gehad..

Heb niet meer de ha gebeld de exzeem heb ik goedingesmeerd met een vette creme idd en het is al stukken minder.. over een weekje maar weer is brood proberen..

whahah gistr was k ff in de keuken en xavi in de huiskamer op zijn speelkleed.. kom ik terug ligt hij onder de tafel hahaha..en wil zich ook optrekken aan de bank..

hij steunt nuop zijn voeten en handen.. ook ng op zijn knietjes maar nu op zijn voetjes erbij...

ik zit vakanties te kijken.. wil deze maand boeken. heb zo een zin in... voor het eerst met ons boefje op vakantie naar de zon

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Thnx voor de beterschapswensen!

Ik besef me net dat ik nog een verslag voor werk moet maken :( vergeten door de drukte vandaag :p Dus ga ik nu snel doen, morgen hebben we al overleg namelijk haha

Alvast weltruste en een fijne nacht allemaal!

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah da's goed! Waar een forum toch niet goed voor is he ;) Hier verergt het soms een dag en dan weer een paar dagen minder. Maar hij lijkt er geen last van te hebben. Ben wel benieuwd wat de ka ervan zegt. Zal het laten weten!

Vannacht weer een goeie nacht! Doorgeslapen tot 6u en toen even bij mama in bed geknuffeld tot ik op moest en nog een dik half uur in z'n eigen bedje geslapen. Tweede tandje is net wel/net niet door. Voorlopig geen koorts gehad, wel wat huilbuien...

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.611
    113
    Nijntje, wat fijn dat het slapen beter gaat! Hier komt Damien toch nog 2 keer per nacht voor zijn speen. Of voor aandacht, daar zijn we nog niet uit (omdat Damien doorgaans zonder speen inslaapt). Ik denk dat we ook 's nachts niet direct naar hem toe moeten gaan, maar pas na 10 min. Zullen wel lange 10 min zijn, maar we willen onze nacht terug :)

Deel Deze Pagina