Ik heb Ward vandaag voor het eerst in z'n bedje gelegd om te slapen. 's Nachts slaapt hij al sinds zijn geboorte in z'n bedje hoor, maar overdag sliep hij altijd in z'n box. Maar hij heeft al 2 dagen dat hij niet wil slapen en als hij slaapt dan slaapt hij maar heel licht... Gisterenavond hele tijd geweend omdat hij zo moe was maar niet wilde slapen. Hem in z'n bedje gelegd: slapen... Dus daarstraks hetzelfde. Om 9u maar in z'n oogjes wrijven en niet willen slapen. Nu heb ik hem dus in z'n bedje gelegd en na iets meer dan 5 minuten sliep hij al! Dus nu kan mama ook fijn op haar gemakje de strijk enzo doen, zonder de hele tijd te gaan kijken. Babyfoon staat op
Hier willen we Damien zo rond het middaguur als hij moe begint te worden ook in zijn bedje leggen, maar dat weigert hij bij mij. Mijn man is het gisteren wel gelukt, maar dan slaapt hij slechts een uurtje.
@Cin, ik was niet duidelijk. Ik moet pas over een week, ben benieuwd hoe jouw afspraak gaat. Balen dat hij misschien ook een helmpje moet maar wie weet komt het vanzelf nog goed. Hoe is het met de papfles gegaan? @Beurs, ik ga op donderdag en dan lekker vroeg. Caro en Nova gaan allebei mee, als het niet gaat dan zit ik zo weer in de auto. @Dazwa, hoi. Hopen dat de fysio helpt om van zijn voorkeurshouding af te komen. @Nijntje, fijn dat hij in zijn bedje wilt slapen. Is voor jezelf net iets relaxter, hoef je niet op je tenen te lopen.
Matiz slaapt al vanaf anderhalve maand 's middags in z'n bedje. Hij had daar echt nood aan, want toen was het hier vakantie, dus was zus hele dagen thuis. En je kan een kleuter niet hele dagen stil houden. Hier goed nieuws gekregen vandaag. m'n nichtje, Matiz z'n meter, stuurde deze middag een berichtje dat hun zoontje er in mei een broertje of een zusje bij krijgt. We zijn super blij voor hun.
Ik zal later goed teruglezen (hoewel het volgens mij niet veel is haha). Hier weinig te melden. Onze meid drinkt haar flesjes tot de laatste druppel op. Volgens mij heeft ze wel behoefte aan meer, maar ze zit al op 180+6. Nu meng ik haar voeding (comfort) met voeding voor hongerige baby's (extra). Op dit moment 3 schepjes van elk. Misschien moeten we toch 2 van de comfort en 4 van de extra geven. Maar die comfort werkt natuurlijk ook wel goed i.v.m. haar relfux en krampjes. Hoewel de krampjes niet vaak meer voor komen. En ze is de laatste twee nachten al rond 5 uur wakker Balen, want ze sliep altijd tot 06.30uur. Maar ze had ook gepoept, dus misschien is dat de reden geweest. Ze kreunde veel en opeens hoorden we haar poepen En toen was ze wakker Ach ja we zien wel hoe dat de komende nachten zal gaan. Ik moet echt kleding (vooral truitjes) bij kopen. Ik vlieg er doorheen met het gekwijl. En haar ontlasting is ook sinds de laatste week van beetje plakkerig naar best vloeibaar gegaan. Gisteren ging het mis en zat het lekker hoog op haar rug. Haar mooie jurkje dat ze voor het eerst aan had heeft ze dus een halve dag aan gehad Binnenkort dus echt ff shoppen voor kleding. Verder gaat het goed, ze zit het liefst rechtop en dat laat ze duidelijk merken ook haha. En ze houdt ons vaak voor de gek.. telksen haar speentje na een minuut uitspugen en weer willen. Maar ze vindt haar vingers het lekkerst. Twee ofzo in haar mond en dan bijten. Zuigen doet ze hooguit op haar vuistje.. zelden op vingers en nooit op haar duim. Dat heeft ze (gelukkig) nog niet ontdekt Straks gaat ze weer lekker in bad en morgen een drukke dag. Dan komen haar broertjes voor een paar dagen bij ons. Ik werk nog wel gewoon en zij gaat op die dagen naar het KDV. Daar zal ze waarschijnlijk meer rust krijgen dan thuis En dan houden we het ritme in stand dat ze nu heeft. Alleen vrijdag gaat ze de ochtend niet naar het KDV (normaal wel), dan is ze lekker een hele dag thuis met papa i.p.v. alleen de vrijdagmiddag. Nu nog even snel het huishouden doen
Vraagje: ik heb hier 2 soorten kv staan. De een adviseert water eerst te koken, de ander zegt direct kraanwater gebruiken. Wat doen jullie? Ik vind uitgekookt water eigenlijk onzin nu, omdat Damien toch alles in zijn mond stopt, ook als iets op de grond is gevallen (bijv in de buurt van zijn speelkleed). Alsof dat allemaal zo schoon is. Mijn man heeft ook ooit getest dat er weinig tot geen bacterien in kraanwater zitten (hij werkt op een lab). En gezien de geur van de poep hebben de bacterien allang Damiens darmkanaal bereikt.
Haha moest daar ff om lachen Nou water koken wordt geadviseerd als jouw huis bijvoorbeeld oude leidingen heeft. Maar anders mag je kraanwater gebruiken (tenminste is mocht dat ook van kraamzorg). Maar wij gebruiken nog steeds water uit de winkel (Spa blauw). Dit i.v.m. de krampjes die zo heftig waren en we alles probeerden om het beter te maken. En nu houden we het voor de zekerheid nog aan.
Ik ben begonnen met 100% bv, dus heb nooit advies van kraamhulp hierover gehad, maar ik volg mijn eigen instinct. O en over Spa blauw: de controle op kraanwater is beter dan die op bronwater! Maar als ze goed reageert op een Spa'tje, dan heb je natuurlijk geen reden om over te stappen. Ik ga trouwens kv voor hongerige baby's kopen. We zijn bv met kv gaan combineren om Damien te laten doorslapen, maar we merken geen effect. Hij komt standaard 1 keer per nacht (varieert van half 12 tot half 6: het zit er dus bij hem wel in om een langere ruk te kunnen maken). En Sabse, welke maat ga jij nu kopen? Damien zit in principe nog in 62, maar als ik nu pakjes zou kopen, zouden ze maar voor hooguit 3 a 4 weken zijn. Vind ik zonde. Maar maat 68 is weer te groot. Hm, lastig, want omdat hij zo kwijlt, moeten we ook vaker zijn kleding verschonen.
Ze reageerde er beter op inderdaad. En ach ze leeft nog Staat wel specifiek op de fles dat het geschikt is voor het maken van babyvoeding. Voorlopige houden we het aan, nu het zo goed gaat wil ik het niet verpesten Die voeding voor hongerige baby's hielp hier wel toen we twee weken geleden ermee begonnen. Nu is ze weer wat ouder en groter en heeft ze weer behoefte aan meer en ga ik waarschijnlijk meer voeding voor hongerige baby's geven dan de comfort die ze eerst had. We doen dit ook geleidelijk, want we dan kunnen we zien hoe ze erop reageert. Ze zit met haar broeken nu al even in maat 62 (ze heeft lange benen), maar met de truitjes zit ze er net in. Vaak zitten truitjes nog ruim (lang en mouwen omslaan) en van bepaalde merken wat beter (strakker). Dus ik kijk naar de truitjes die ik leuk vind en kijk dan of 62 klein valt of normaal. Beide kan ze nog hebben, maar ga het liefst voor normaal. Daar zal ze denk ik nog wel even in zitten. Balen dat jouw kleine net er tussenin zit.. dat je niet veel van 62 kan kopen, omdat hij er waarschijnlijk niet lang in zal zitten en dat maat 68 nog echt te groot is. Ik ga waarschijnlijk toch ook nog kijken voor iets wat het kwijlen kan opvangen Want anders kan ik wel blijven verschonen en wassen
Zo, na wat meer moeite ligt kleine man terug boven te slapen Vanmiddag gaan uiteten, de eerste keer sinds we Ward hebben. (oh ik hoor hem jammeren...) Edit: De rest lees ik later bij. We moeten voor een zuivere pamper gaan
Wist je dat er in Utrecht en omgeving gewoon Barleduc uit de kraan komt? Hier gebruiken we voor de kv gewoon kraanwater. Papfles ging goed, hij vond het erg lekker! Alleen wel een hoop geknoei met zo'n 3 standenspeen, had zelf het gevoel dat 30% er naast ging haha. Moet er wel bij vertellen dat zn poep nu erg raar stonk. Maarja hij heeft ook een rode wang, misschien verkoudheidje of toch de pap... Moet meneer nu uit de douche van papa overnemen!
hier ook gewoon kraanwater, d'r zitten waarschijnlijk wel wat bacterieen in, maar dat zit ook wel op de dingen die ze pakt en in haar mondje stopt... ze zeggen altijd, zand schuurt de maag en volgens mij kan het geen kwaad. Tenzij je een kindje hebt wat zeer snel reageert op bacterieen, maar dat merk je snel genoeg. Indien diarreee dan misschien toch overstappen....
Damien heeft al een week moeite met inslapen. Flink huilen. Moet echt tot rust worden gebracht met een pink en zachte woordjes. Duurt een half uur voordat hij echt slaapt
@Water, bij Caro heb ik tot een jaar water gekookt, maar als ik het zo hoor is dat helemaal niet nodig. We wonen in een vrij nieuw huis dus geen oude leidingen. Zo de visite is weer naar huis en de meiden liggen op bed. Oh ja even een update over de nieuwe fles. Ik heb hem gelijk gisteren geprobeerd en.......................... ze heeft geen slok genomen. Ze wil gewoon haar mond niet om die speen doen, heb nog nooit zoiets typisch gezien haha. Ach ik blijf wel proberen en wie weet komt het nog eens goed.
@Cycaa: voor jou ook vervelend. Je hebt al zoveel geprobeerd Heeft je partner ook al geprobeerd de fles te geven? Heb je al een keer moedermelk op de speen gesmeerd? Speen goed uitgekookt, zodat de plasticgeur goed weg is? Ik roep maar iets, wellicht werkt een van de dingen. Ja, van dat slapen is erg vervelend. Hij slokt zo al zijn energie op, waardoor hij al vroeg hongerig is in de nacht. Gek dat ie tot vorige week erg makkelijk insliep. We zijn aan het bedenken waar het door kan komen, maar we weten het niet. Kv heeft ie al 3 weken, 2 verschillende merken. Het is ook niet zo dat ie de borst per sé wil hebben. TV kijken/flink spelen vlak voor het slapen gaan is het ook niet. Misschien is het zijn wiegje dat eigenlijk al te klein is. Of zijn slaapzakje. We testen door en we hopen eigenlijk dat het iets tijdelijks is wat wel vaker kan gebeuren.