Juni 2010 mama's deel 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vogelinnetje, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Ik had t gister morgen vroeg maar t was alleen oefenen.
    Zie nu wel dat ik af en toe slijm afveeg

2. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

ff wasje erin doen. Want heb 2 jongens en die houden van zichzelf smerig maken hahaha

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Merk je eigenlijk duidelijk het verschil tussen oefenweeën en gewone weeën? Vooral de regelmaat waarschijnlijk.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    13.998
    113
    Vrouw
    @ Roosje: Dank je! Kunnen ze die dingen geen normale naam geven?

@ Nijntje: Ja aan de regelmaat, en naar mate ze frequenter worden, worden de weeen ook heftiger, pijnlijker en intenser.

5. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jvtje: heb even op internet gezocht naar hoe het zit met het rijpen van de bm-mond. Dat gebeurt meestal bij de eerste echte goede weeën. Daarom duurt het (bij een eerste) vaak even voordat er ontsluiting ontstaat. Bij veel goede voorweeën kan het ook gebeuren. Nu heb ik van dat laatste geen last, dus hoef ik er niet op te rekenen dat er iets zal gebeuren. Maar de bevalling kan dus gewoon spontaan beginnen, elk moment (raar idee vind ik dat nog steeds).

@Priscilla; Het wordt zo een spannende tijd. Vind je het heel erg dat je niet thuis kunt bevallen? Fijn dat je in de gaten wordt gehouden en dat de baby het wel nog goed doet. Hopelijk neemt het vruchtwater niet zoveel af dat ze moeten gaan inleiden. Wel een gedoe he, 2x per week naar het zh. Hier is dat nu ook al een tijdje het geval (vorige week 3x aan de ctg), deze week 2x controle (en do weer een ctg).

@Roosje: fijn dat alles goed was. Ook wel prettig te merken dat bij sommigen het wat voorspoediger verloopt.

@Belin: wat een heftig verhaal zeg! Dat bloed moet schrikken zijn geweest. Heb ik bij mijn eerste ook gehad, maar lag al in het zh. En bij mij stopte het bloeden wel eerder. Je hebt geen bloedtransfusie gehad? Daar was bij mij toen sprake van. Hebben ze je uiteindelijk onder volledige narcose gebracht, omdat je meisje binnen een kwartier gehaald moest worden?
    Fijn dat het uiteindelijk helemaal goed is afgelopen. Je zult het inderdaad nog wel een flink aantal keer herbeleven. Hopelijk slaap je wel goed? (zolang je meisje dat toelaat).

@gijsje: hoe was het bij de gyn?

@nijntje: doe rustig aan en probeer eventueel wat te slapen? hopelijk voel je je snel beter. Oefenweeen duren korter en verdwijnen als je van houding veranderd of gaat douchen. Echte weeen duren langer, zijn regelmatiger en verdwijnen niet.

@cin85: geen last van mijn borsten. Zou het wel navragen bij je vk, want ik hoorde op de voorlichtingsavond over bv dat je wel ook al voor de bevalling borstontsteking kunt krijgen, en daar moet je denk ik voor oppassen.

6. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier beginnen de opvliegers weer. Anderen daar ook last van? Pfff....

7. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Nou weet wel hoe de echte weeen voelen maar vaak begint t met de weeen op kracht van de oefen weeen en zetten die om in echte weeen
    Ook zit er in t begin van de bevalling meestal niet gelijk regelmaat in (bij mij niet dan)

8. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Een normale naam dat is t nooit he bij medicijnen altijd van die woorden waar je lekker over struikelt

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    13.998
    113
    Vrouw
    Ja vooral 's avonds. Voel me dan net een vrouw in de overgang haha.

10. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Hoop voor jou dat je er nog wel van kunt genieten

11. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Hier met een lage bloeddruk ook opvliegers in de avonden maar ook smorgens op bed dan drijf ik eruit

12. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    ik heb me net heeeeerlijk gedoucht, ga zo nog effe naar de supermarkt en daarna ga ik heerlijk om mijn dikke kont zitten, luiertassen uitzoeken en tennis kijken :)
    oh ik kan zo vrolijk worden van dat nix doen.... hihi

13. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

kijken jullie wel een greys anatomy?
    Heb gister de laatste afleveringen op internet gekeken ooh wat was t spannend. Dat was mijn niks doen dagje :D

14. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat probeer ik wel, want het is mogelijk mijn laatste zw (al wil ik nog wel een kindje); maar zo nu en dan begin ik er genoeg van te krijgen.

15. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

volgens mij moet ik gaan stofzuigen want mn jongste komt met de stok van de stofzuiger aan lopen hihihi

mn oudste ligt met zn hoofd tegen mn schouder *zooooo lief (L)*

16. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    gewone weeen hebben een scherpe pijn en moet je echt wegpuffen, oefenweeen zijn gewoon wat zwakker en minder scherp.... hmmm dit is niet echt een antwoord he :) maar als je ze beide hebt gevoeld dan weet je het verschil wel... hihi sorry duidelijker kan ik niet zijn.....het is de scherpheid van de pijn die verschil maakt...

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    13.998
    113
    Vrouw
    Ik ga me maar eens even aankleden, mannetje komt zo thuis om te lunchen en erna gaan we naar de gyn. Altijd leuk om onze kleine weer even te zien!

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bedankt alvast voor jullie antwoorden! Ik had vorige week nog aan iemand gevraagd of je het verschil duidelijk merkt, maar kreeg eigenlijk niet echt een antwoord... Maar hier weet ik wel meer mee. Want de meeste bevallingen beginnen met weeën ipv met het breken van de vliezen heb ik ergens gelezen.

Zo, ik ga mij nu een schop onder m'n gat geven en me onder de douche begeven! Kom straks misschien nog eens terug piepen.

Doei!

19. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Mijn oefenweeen moeten ook weggepuft worden hoor, daar zit een hele scherpe rand aan

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ cyn: Ik duim voor je dat je al 5 cm ontsluiting hebt! ;)

Deel Deze Pagina