Juni 2010 mama's deel 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vogelinnetje, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sabse/suzanne: sommige kindjes dalen pas tijdens de bevalling in. Enige is dat als hij nog niet ingedaald is en je vliezen breken, je moet liggen, anders is er een gevaar dat de navelstreng rond het hoofdje komt te zitten. Tweede kinderen dalen overigens vaak veel later in dan eerste kinderen.
    Dat is wat ik te horen heb gekregen (ongeveer) van mijn gyn (toen de kleine nog niet ingedaald was).

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik dacht dat ook ja, dat het indalen ook pas tijdens de bevalling kan gebeuren. Had inderdaad gelezen dat ik moet gaan liggen als mijn water nu dus breekt. Zou op zich wel gemeld mogen worden door mijn vk, ik kwam hierachter via internet en een vriendin. Anders had ik dat dus niet geweten :(

Dit is mijn eerste, dus daar komt het niet door ;)

Bedankt voor de info!

3. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwangerschapsvergiftiging is een reactie van het lichaam van de moeder op de onbekende genen van het kind. Hoe het komt weten ze niet goed, maar een deel is erfelijk (als je moeder het had, heb je een verhoogde kans). Je krijgt hoge bloeddruk, waardoor je eigen organen met name lever en nieren het kunnen begeven en de doorbloeding van de placenta kan verslechteren. Moeder wordt dus ziek met gevaar van aanval waarbij ze kan sterven door gifstoffen in het bloed en uitvallen van de organen. Kindje kan groeiachterstand oplopen of als placenta niet meer functioneert sterven. Enige echte remedie is het kindje geboren laten worden.
    Bij zw-vergiftiging (pre-eclampsie) dan is het nog niet zo erg, maar omdat het grillig verloopt kan het omslaan in eclampsie en dan heb je dus een aanval van zeer hoge bloeddruk met bijbehorende gevolgen. Het was vroeger (en nu nog steeds) een van de oorzaken voor de sterfte van vrouwen tijdens of vlak voor de bevalling.

Maar meestal loopt het tegenwoordig goed af, omdat ze het heel serieus nemen (daarom moet ik dus elke paar dagen op controle zolang die bloeddruk hoog blijft).

4. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoorde op de zwangerschapsgym dat het beleid omtrent het gaan liggen in sommige ziekenhuizen aan het veranderen is, omdat niet duidelijk is of het echt helpt. Misschien is jouw vk gewoon progressief (of is ze het vergeten). Zou er gewoon even naar vragen volgende keer dat je haar spreekt.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier is het weer rustig. Af en toe een harde buik maar dat is het... Ga nu de bank op en wat tv kijken.

Tot morgen meiden!

6. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Ja dat is nogal een heftige ziekte (als je het ziekte noemt), en inderdaad fijn dat je daarvoor direct onder controle bent... goh jeetje, heftig!

7. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @ik ga shopaholic in LA lezen....
    tot morgen!

8. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Dat klinkt best eng zo inderdaad. Bij mij waren mijn bloedwaardes gelukkig wel steeds goed, alleen had ik heel veel medicatie nodig om mijn bloeddruk naar beneden te krijgen + ik had eiwitten in mijn urine. De placenta bleef goddank goed functioneren en de toevoer naar de ader in het hoofdje van het kindje ook.

Ik voel me al een tijd weer helemaal oké maar omdat het inderdaad zo om kan slaan mag je absoluut niet naar huis. Het schijnt al een unicum te zijn dat ik zo ver in de zwangerschap ben al. Ik ben met 32 weken opgenomen en ben nu de 36 weken ruim gepasseerd. Ik moet elk ochtend aan het CTG en zo'n 4 keer per dag wordt de bloeddruk gemeten + regelmatig echo's van de placenta.

Ik zei vandaag nog tegen de arts dat ik vast een lichte zw. vergiftiging had, maar hij zei dat hij juist wel ernstig was in het begin. Kan je nagaan hoe je de boel zelf onderschat..

Alle vrouwen die ik heb zien bevallen hier deden dat voor de 34 weken, en de meesten haalden de 32 weken nét. Ik ben dus heel dankbaar voor dat het met mij *even afkloppen* zo goed gaat.

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Aha, ja dat zou natuurlijk ook kunnen. Ik heb morgen weer controle, ik zal het eens vragen :) Ben benieuwd of de baby al wat meer ingedaald is ;)

10. bo2008

bo2008 Niet meer actief

leuke boeken zijn dat! ik had shopaholic en baby die was hillarish!!!

11. bo2008

bo2008 Niet meer actief

morge oook naar de vk ben benieuwd

beetje raar mischien
    maar als ik nu ga plassen voel ik steeds wat knappen
    denk elke keer o shit daar gaan me vliezen maar mischiden duurt het nog wel zoooo lang....

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik voel niet echt iets knappen, maar heb ook al de hele dag het gevoel dat mijn vliezen gaan breken. Vooral als baby zo druk is en zo met het hoofdje naar beneden duwt... Ik moet pas vrijdag naar de gyn.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.003
    113
    Vrouw
    Dat had ik toen ik vannacht naar de wc ging, ik hoorde echt een soort knap en voelde het ook, maarja t zal wel iets anders geweest zijn.

Vandaag naar de gyn geweest, kindje wordt nu op 3600 gr geschat! :$ Zit dus weer boven de bovenste groeicurve. Maarja het blijft een schatting dus we zien het wel als de kleine geboren is. Verder was mn bloeddruk net op de grens, onderdruk van 89 maar aangezien ik dat vaker heb gehad mocht ik weer naar huis. Moet het nu wel regelmatig bij gaan houden. En net wat ik al dacht, nog geen ontsluiting, dus we wachten nog vrolijk af!

14. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Cin: fijn dat je goedgekeurd bent. Enne, laat je kindje maar komen, 3600 g is mooi, toch?al is dat een schatting en ze kunnen er best wat naast zitten. Jammer dat al die voorweeën niets hebben uitgehaald.

Ik ga maar 'ns mijn bedje opzoeken.

15. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    goeie morgen meiden
    ben ook weer van de partij.
    Hier gisterenavond weer wat harde buiken en steken gehad. Is raar maar overdag heb ik daar weinig of geen last van. En als ik 's avonds rustig in m'n zeteltje zit, dan begint dat.

16. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    vandaag 38 weken zwanger :D

17. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    tihany: hier ook hoor, s avonds vaak harde buiken en rest van de dag heel weinig......

@cin: fijn dat je weer goedgekeurd bent!!en al een mooie schatting van je kindje!!laat maar komen!

18. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hier ook sinds 3 dagen harde buiken. Ze zijn alleen niet echt pijnlijk ofzo maar heb er elk uur echt meerdere. Het voelt alleen wat vervelend. Het CTG hier in het ziekenhuis registreert ze ook netjes elke keer.

De kleine is normaal gesproken al erg beweeglijk en druk maar vanochtend toen ik aan het CTG lag was het echt abnormaal, alsof ie er uit wilde! Had hier meerdere verpleegkundigen aan mn bed staan die niet wisten wat ze zagen haha, het ging alle kanten op.

Aanstaande maandag krijg ik een vruchwaterpunctie om te kijken of de longrijpers die ik in week 32 toen ik opgenomen werd heb gekregen, aan zijn geslagen. Dit om opstartproblemen na de keizersnede te voorkomen. Zie er wel tegen op, maar heb gelezen dat de VWP vaak erg meevalt. Dus daar hou ik me maar aan vast anders maak ik me nog meer druk :)

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ tihany: Hier ook 's avonds meer last van harde buiken dan overdag. Zal denk ik ook wat normaal zijn, aangezien je lichaam dan wat meer rust vraagt op het einde van de dag.

Hier niets speciaals te melden, alles is heel rustig ;)

@ NiekyN: Het is hier vandaag stralend weer! Je hebt het de juiste richting uitgestuurd! :D Zie alleen erg op tegen het weekend want dan geven ze 25° en meer! Pfff, dat wordt zweten en goed met de beentjes omhoog blijven...

@ Dazwa: Succes met de VWP!

20. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik heb ook sávonds last van harde buiken,en veel beweging van de beeb.
    overdag voel ik het weleens steken of trekken in mijn buik,maar als ik mijn bankje opzoek,begint het echt:D.
    ben vandaag ook precies 38 weken.

groetjes peet

Deel Deze Pagina