Juni 2010 mama's deel 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vogelinnetje, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo2008

bo2008 Niet meer actief

meiden maak me toch een beetje zorgen om xahp
    hoop nartuurlijk dat ze het gewoon super druk heeft met merijn
    maar we horen helemaal niks nu meer al 2 dagen van dr
    hoop dat het met merijn gewoon allemaal heel goed gaat en met haar ook

2. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Dat hoop ik ook Bo...
    Al is het natuurlijk gewoon goed mogelijk dat ze het veel te druk heeft met genieten ;) Kan me in elk geval nog herinneren van bij Maud dat ik toen oh zo blij was met m'n laptopje. Dacht ook dat ik dan fijn in het kraambed lekker al m'n beslommeringen op het forum kon gooien, m'n mail beetje bij kon houden, etc. Geloof dat Maud al meer dan een week was toen ik voor het eerst überhaupt weer de laptop opstartte ;)
    Was die eerste week/1,5 week ofzo gewoon echt alleen met Maud en mezelf bezig... Daar had ik op dat moment meer dan genoeg aan...

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.514
    14.017
    113
    Vrouw
    Tja ik hoop dat Xaph gewoon aan het genieten is van Marijn! Waarschijnlijk is ze zelf vandaag of gisteren thuis gekomen en moet de kleine nog even blijven. Dus dan moet ze telkens heen en weer naar het ziekenhuis, wat een half uurtje rijden is, dus dan is ze zeker een uur per dag kwijt met in de auto zitten. Maar hopelijk is Marijn ondertussen ook thuis en is ze druk bezig om hem aan de hele wereld te showen!

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    En 5 jaar jonger dan mij, dus dat is dan idd logisch :D

@ meisje: Wij vieren ons zoveel jaar samen zijn altijd met een etentje. Normaal altijd op de dag zelf, maar vorig jaar viel dat net gelijk met het kerstfeestje op m'n werk. Dus hebben we het toen 2 dagen uitgesteld. En da's de avond geweest dat we hebben besloten om toch te trouwen voor de kleine er is. ;)

Hier mag het ook nog gerust regenen. Heb nog 14 dvd's van de serie te gaan die ik momenteel aan't kijken ben :p

@ Gijsje: Hier sowieso al een bleke huid dus ga niet nog eens in de volle zon zitten nu... Heb voor baby ook alvast zonnecreme gehaald want las gisteren ook nog ergens dat als je baby in de schaduw staat, je zeker alle onbedekte lichaamsdeeltjes goed moet insmeren. Dus we nemen het zekere voor het onzekere.
    Wij hebben op ons terras nu zo'n tuinpergola staan. Is zo'n tentje dat je helemaal kan dichtritsen om de wind en de zon tegen te houden. Dus kan altijd in de schaduw!

@ Bo: Ik maak me ook wat zorgen. Zeker omdat ze zo actief bleef, zelfs nadat haar vliezen net waren gebroken...

@ hier: Na nog geen 4 uurtjes slaap vannacht, ga ik zo nog eventjes terug mijn bedje inkruipen. Want er staan een aantal dingen op het programma vandaag, o.a. naar de kapper gaan want eerder kan ik echt niet bevallen :p

Tot straks!

5. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    goeie morgen
    ben ook weeral van de partij. Dochterlief stond om 6u al langs m'n bed :(. Toch nog wat blijven liggen tot 20 voor 7. Dan maar opgestaan. Seffes haar verder klaar maken om naar school te gaan.

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Mijn vk zei ook dat het wel normaal is dat je bloeddruk omhoog gaat, maar ze vond 89 en 88 te hoog wanneer ik normaal 70 en hooguit 75 heb. Vandaar de extra controle. Bovendien is 90 volgens mij hier de grens, dan krijg je sowieso controle. Is dat bij jou niet zo?

7. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    misschien heeft xaph nu zelf minder tijd om achter internet te gaan, omdat zij zelf al thuis is....ik hoop dat marijn inmiddels ook thuis is....en dat ze heerlijk aan het genieten zijn!

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ja ik hoop het ook. Vind het toch heen prettig idee. Klopt inderdaad dat de grens bij 90 ligt. Ik hoop alleen dat ik niet te snel klachten als symptomen ofzo ga zien. Gistermiddag voelde ik me wel goed, heel af en toe lichte hoofdpijn. 's Avonds voelde ik me best beroerd. Lichte hoofdpijn, niet lekker en pijn in mijn rug. Gelukkig na een tijdje in slaap gevallen, maar vanochtend voelde ik me direct niet lekker. Ook lage rugpijn, best vervelend. Daarna weer gaan slapen en nu gaat het wel. Geen hoofdpijn, maar voel me gewoon niet helemaal goed. Dus ik doe maar nog rustiger aan. Lig nu nog in bed ;) Mijn man is vandaag werken en daarna heeft hij in Utrecht een uitje. Dus toch een anderhalf uur hier vandaan. Als ik echt twijfel over hoe ik me voel zal ik het melden voor hij naar Utrecht vertrekt, maar wil hem niet onnodig hier houden... :(

9. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    sabse:ik kan me voorstellen dat je er geen prettig gevoel bij hebt.
    maar je bent nog net goedgekeurd, laten we hopen dat dat zo blijft.
    en inderdaad wanneer klachten erger worden moet je gewoon aan de bel trekken.

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ja dat is zo. Ik ben helemaal geen "aan de bel trekker", wil niet onnodig bellen. Maar zal dat nu wel eerder doen denk ik.

Ik hoop dat ik mezelf zo weer wat beter voel, dan voel ik me hieronder wat prettiger.

Zo maar eens proberen op te staan en aan te kleden:)

11. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    rustig aan meis!!de klachten zoals een bandgevoel van je bovenbuik, erge hoofdpijn, tintelende vingers, misselijk/braken.
    die moet je goed in de gaten houden.....althans dat vertelde ze mij dat ik met ruben werd opgenomen ivm hoge bloeddruk, en dit keer moest ik daar ook weer goed opletten op die symptomen ivm zw.vergiftiging
    maar doe lekker rustig aan....en als je het niet vertrouwt altijd bellen daar zijn ze voor hoor!!

12. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    desi hoe gaat het met ruben??

en ben je al zenuwachtig :D

13. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sabse: vervelend dat je je niet lekker voelt. Door die bloeddruk ga je je dan meteen van alles in je hoofd halen. Maar: lage rugpijn is geen symptoom van zw-vergiftiging. Dat is echt hoofdpijn, sterretjes zien, bandgevoel om je hoofd of om je middenrif, vocht vasthouden (maar dat kan ook door de warmte komen). Doe lekker rustig aan vandaag, zou ik zeggen. En als je twijfelt: toch bellen. Wanneer moest je op extra controle? of had je die al gehad?

14. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    goedemorgen
    enne zijn er al nieuwe beebs in aantocht ???

Hier is me meisje in bad geweest
    heb me eerste wasje gestreken
    ben nu aan het kolven

15. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Goed in de gaten houden je klachten inderdaad! Ik had wel rugpijn/schouderpijn maar géén hoofdpijn sterretjes zien of tintelingen. Maar dus wel een torenhoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging. Bij twijfel altijd bellen want het is een onvoorspelbaar iets.

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha klopt, lage rugpijn is geen symptoom.. maar vind het wel vervelend ;)

Omdat ik al wekelijks op controle ga heeft de vk gezegd dat ik zelf goed op klachten moet letten en dan moet bellen als ik er meer last van krijg. Volgende week controleren ze dan of mijn bloeddruk weer wat lager is. Dus volgende week woensdag hoef ik pas weer op controle.

Voel me nu trouwens wel weer goed. Ik heb sowieso ups en downs deze laatste weken wat betreft hoe ik mij voel. De misselijkheid speelde vanochtend weer op en dan voel ik me best slecht. Maar die is weer weg :D

Ze vroeg gisteren ook of ik vaak misselijk was.. haha dat heb ik al een aantal keer aangekaart bij controles, maar het kan de baby ook zijn die tegen de maag aan drukt enzo. Het is allemaal zo dubbel. Ik heb een aantal van de klachten, maar in lichte vorm. Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet denk dat ik het heb ofzo. Daar voel ik me "te goed" voor :p

Ik doe wel wat rustiger aan. Ga wel zo lekker beginnen aan het huishouden :D

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Gisteren had ik rugpijn over mijn hele rug, vooral bij mijn schouders. Begon me niet lekker te voelen en besloot naar bed te gaan. Na een paar uur ging het weer en viel ik in slaap.

Vanochtend ging ik naar de wc en toen had ik alleen lage rugpijn, niet de rugpijn van de avond ervoor.

Hoofdpijn heb ik niet continu en als ik het heb dan heb ik lichte hoofdpijn.

Sterretjes zien (ik noem het lichtflitsjes) heb ik maar heel af en toe gehad en niet deze laatste week ofzo.

Aangezien ik me nu weer "goed" voel kijk ik het gewoon weer aan. Ik kan natuurlijk gisteravond ook een slechte avond hebben gehad. Hopelijk voel ik me vanavond wel goed, want alleen is toch anders dan weten dat je partner in de buurt is om je te helpen enzo ;)

18. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zegt niet alles hoor, als je je wel goed voelt. Ik voelde me toen ik in de vorige zw wel zw-vergiftiging had, ook goed (beter dan deze zw!). Had alleen zo nu en dan hoofdpijn. Wil je niet bang maken, hoor. Bovendien ben je al zo ver, zal wel meevallen. En je bloeddruk is niet extreem hoog. De vk stuurt je echt wel door voor bloed- en urineonderzoek en ctg als ze twijfelt. Slechts 3-5% van de vrouwen krijgt zw-vergiftiging en je hebt een hogere kans als je moeder het had of als je het in een eerdere zwangerschap had (maar als het het eerder had, dan is het in de 2e zw milder en later (en die kans is dan 25%)). Je ziet, ik heb laatst de getallen nog eens opgezocht (via de Engelse wikipedia).

19. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hi allemaal,

Sorry voor het gebrek aan updates maar het is hier een gekkenhuis geweest.

Marijn ligt nog in het ziekenhuis maar knapt wel op. Ik moest maandag naar huis omdat ze de kraamsuite nodig hadden.

Uit zijn bloedkweek bleek dat hij de streptokokken bacterie gelukkig niet in zijn bloed had. Hij mag de antibioticakuur verder met een flesje afmaken, dat hoeft niet meer via een infuus. Ook zijn zijn infectiewaardes inmiddels normaal, de infectie is dus bedwongen!

Wel is hij nog steeds wat geel. Gisteren was zijn waarde verbeterd en mocht hij van 2 naar 1 lamp. Als de waarde vandaag weer goed is mag die ene lamp ook weg. Dan kijken ze nog een dagje aan of het goed blijft en als dat zo is dan mag hij morgen naar huis :D:D:D Omdat hij gisteren nog best geel eruit zag durf ik daar niet op te rekenen, hooguit te hopen. We horen zo of de laatste lamp weg mag.

Met mij gaat het erg moeizaam. Ik kom amper aan rusten toe, en dat terwijl ik bekaf ben. Omdat Marijn gisteren geen infuus meer had waren ze zo lief om hem op een apart kamertje te leggen en daar een bed voor mij neer te zetten. Daardoor kon ik eindelijk een beetje rusten tussendoor.

Gelukkig loopt de borstvoeding wel als een tiet :p:p Ik kolf inmiddels 120 ml per keer (2 borsten) en dat is gigaveel. Daarmee heb ik kunnen voorkomen dat Marijn kunstvoeding hoeft. Helaas drinkt hij alleen nog steeds niet goed. Hij hapt wel maar drinkt vervolgens niet. Hij krijgt al zijn voeding dus nog met een flesje en dat gaat heel goed. Daar gaan we aan werken als hij thuis is, het is in elk geval geen reden om hem in het ziekenhuis te houden want met een flesje krijgt hij zijn voeding ook goed binnen.

Zodra Marijn weer thuis is zal ik eens op mijn gemakje lezen welke mooie beebs ik allemaal gemist heb in de tussentijd. Het is geen gebrek aan interesse, maar gewoon aan tijd.

Liefs Xaph

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ xaph: Wat leuk om te lezen dat het stilaan allemaal in z'n plooi valt met Marijn! Ik duim heel hard voor je dat je je mannetje deze week nog mee naar huis krijgt!

En wat fijn dat ze een bed voor je voorzien hadden. Heb je fijn wat qualitytime met je zoon en kan je tegelijk ook rusten. Want dat lijkt mij idd niet evident als je kleintje nog in het zh ligt!

En wat super dat je bv zo goed loopt!

@ xaph en Melanina (de anderen ben ik vergeten maar mogen ook antwoorden hoor ;)): Hoe vaak kolven jullie per dag? En doen jullie dat elektrisch of manueel? Waarschijnlijk zit er door bepaalde omstandigheden gewone borstvoeding geven niet in (zekerheid krijg ik pas na de bevalling) maar ben wel nieuwsgierig hoe vaak jullie kolven. Een collega vertelde dat je iets minder vaak kolft dan dat je een borst zou aanbieden? Vermits dit de eerste is, heb ik er totaal geen ervaring mee...

Deel Deze Pagina