Juni 2010 mama's deel 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vogelinnetje, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Juni 2010 mama's

Afspraken

Juni
    04-06: JVtje controle vk
    04-06: Nijntje1984 controle gyn
    04-06: Funkie controle gyn
    07-06: Mause controle vk
    09-06: Sabine25 controle gyn
    10-06: JVtje controle vk
    10-06: Moettie30 controle vk
    11-06: Stella0610 controle gyn

Uitgerekend

6 juni: Desi23 geslacht ♀
    8 juni: Audrey23
    9 juni: Sabine25 geslacht ♂
    10 juni: Sannnniee geslacht ♪
    11 juni: Cycaa geslacht ♀
    11 juni: Cin85 geslacht ♪
    11 juni: Stella0610 geslacht ♂
    12 juni: Scorpion geslacht ♂
    12 juni: MammavanEsmee geslacht ♪
    13 juni: Dagdroom geslacht ♀
    14 juni: Foekie83 geslacht ♂
    14 juni: Mnsy geslacht ♂
    14 juni: Femke28 geslacht ♪
    15 juni: September1909 geslacht ♀
    16 juni: Gijsje geslacht ♪
    16 juni: krissie2712 geslacht ♂
    16 juni: Tihany geslacht ♂
    16 juni: Sabse geslacht ♪
    16 juni: Pinter geslacht ♪
    17 juni: Yvy30 geslacht ♪
    18 juni: Maxi geslacht ♀
    18 juni: Moettie30 geslacht ♪
    19 juni: Nijntje1984 geslacht ♪
    20 juni: Mammamuts geslacht ♂
    21 juni: Priscilla R geslacht ♀
    21 juni: JVtje geslacht ♪
    21 juni: Juudje27 geslacht ♀
    22 juni: Meisje89 geslacht ♪
    22 juni: NiekyN geslacht ♪
    27 juni: Vogelinnetje
    27 juni: Roosje23 geslacht ♀
    28 juni: Mause geslacht ♀
    29 juni: Minifien geslacht ♪
    29 juni: Petatje geslacht ♀
    30 juni: MrsvanOmmen geslacht ♪

Geboren!
    8 mei: Yustin - Puck, ..weken - 1990 gr + Senn, .. weken - 1631 gr
    9 mei: Melanina - Zoey, 34 weken - 2090 gr - 46 cm
    12 mei: Duimpje - Lynn, 37 weken - 2930 gr
    21 mei: Silvia - Sanne, 37,9 weken - .... gr + Luuk, 37,9 weken - .... gr
    26 mei: Funkie - Xavi, 37 weken - 3000 gr - 49 cm
    28 mei: Xaph - Marijn, 39 weken - .... gr - .. cm
    28 mei: Belin - Yara, 37,4 weken - 2755 gr - .. cm

Vlindertjes

Lin71 kreeg na 15.5 weken een {)Ï(}
    Bramtim kreeg na 23.6 weken een {)Ï(} zoon Jurre*

Aanpassing voor de lijst? Stuur mij een PB!

.

2. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Hubby en ik zijn alweer 13 :$:$ jaar bij elkaar... waarvan 3 getrouwd.....

3. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Roos, zal ik de lijst gewoon zelf even bijhouden?

4. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

ben je boos? dat ik m er bij pakte?

5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ga voor jullie duimen dat Marijn morgen mee naar huis mag :)
    Kan me er wat bij voorstellen, dat je zo moe bent... Ik kan me nog levendig herinneren dat ik echt totaal uitgeblust was de eerste tijd na Maud d'r geboorte en dan hoefde ik nog niet eens elke keer op en neer te reizen naar het ziekenhuis, maar kon gewoon in m'n eigen bedje blijven liggen...
    Wel fijn dat het met de bv zo goed gaat :D

6. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Zeg eh, effe dimme he!! :D overtijd dagen duren zooooooo lang......

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hier heb ik een mooi tijgervelletje :p

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Normaal gesproken zou je na 2-3 maanden dan 2x per dag gaan kolven... Op de momenten dat je normaal de bv zou geven. Ik weet niet hoe de regels in België zijn, maar hier in Nederland is een werkgever ook verplicht om je overdag tijd & ruimte te geven om te kolven.

Bij Maud ben ik na 2 maanden begonnen om de voedingen overdag af te bouwen. Daarvoor in de plaats kreeg ze dan gewone flesvoeding. 's Morgens en 's avonds kreeg ze dan wel nog de borst :) Dat heb ik zo volgehouden tot ze 11 maanden was. Daarna ben ik er vanwege verhuizen mee gestopt. Vond het toen ook wel mooi geweest eigenlijk...
    Heb er zelf overigens voor gekozen om bij die voedingen overdag over te gaan op flesvoeding, omdat ik voor een detacheringsbureau werk en dus niet op voorhand wist bij welke klant ik terecht zou gaan komen na m'n verlof. En of dat meteen een klant voor langere tijd zou zijn... Had gewoon geen zin om dan bij de klant elke keer te moeten gaan zeuren om tijd & ruimte te krijgen om te kolven. Dat zag ik gewoon echt niet zitten...

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

In Geleen zit een heel leuke babyzaak :D
    En in Heerlen heb je de Berden liggen, maar vind dat die ook niet zo heel veel echt kleine maatjes hebben, meeste toch vanaf maat 62...

10. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik ga straks bijlezen. Even een update. Kom net uit het ziekenhuis. Bloeddruk is nu definitief hoog (onderdruk tussen 94 en 110 in rust). Werd niet opgenomen om te worden ingeleid, omdat vandaag en morgen de inleidplekken helemaal vol zitten. Mocht weer naar huis, maar bloed- en urineonderzoek zijn nog niet bekend. Kan zijn dat ik vanmiddag alsnog opgenomen word.
    Enfin, zaterdag laatste check en maandag opname en start inleiding. Dit gaat op de niet-standaard manier met een ballonnetje, waardoor je zelf de weekmaak-hormonen aanmaakt (ipv de gel), omdat ik vorige keer een keizersnee heb gehad (een weeenstorm willen ze voorkomen, want dat heb je kans op uitscheuren van de oude wond). Hierdoor kan het wel een paar dagen duren voordat ik genoeg ontsluiting heb om de vliezen te kunnen breken.
    Maar goede nieuws: ze laten me niet ziek(er) worden (zw-vergiftiging) en volgende week heb ik mijn zoontje in mijn armen! :D

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Moet zeggen dat het me uiteindelijk meegevallen is hoor ;)
    Heb bij Maud ook overtijd gelopen... Maar was de hele zwangerschap ervan overtuigd dat ze juist een week vóór de uitgerekende datum geboren zou worden... Dus toen die datum voorbij ging, was het wel even slikken. Toen is er ook wel een knop om gegaan van 'ik zie het dan wel...'
    Alleen de laatste 2 dagen vond ik vreselijk, maar dat kwam doordat ik 2 dagen voor haar geboorte bijna de hele dag flink last had van voorwerk. Zozeer, dat ik ook echt dacht dat het echte werk al begonnen was. Dus dat was ook wel even erg vervelend toen het 's avonds alsnog ophield ;)
    Maar de overige dagen vond ik eigenlijk niet langer duren dan de dagen voor de uitgerekende datum...

12. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @ikke
    als ik kijk naar de leeftijden van een ieder dan loopt het inderdaad op een logische wijze op.... (mbt de relatieduur... ) grappig om te zien! Ja, ja, ik ben leeftijd jvtje + 3 .....

@Xaph, fijn om weer wat van je te horen!!! Als ik het zo lees dan ben je al aardig uitgeput, hopenlijk mag Marijn ook snel naar huis dan heb je dat onrustige gerace tussen het zh en huis ook niet meer.... Kun je misschien een aantal uurtjes extra slaap meepakken....

@kolven, Mel en eventuele ervarenden (jvt-tje... dacht ik ook) hoe hebben jullie het kolven opgebouwd? Ik heb bij mijn zoon vanaf week 4 zo'n beetje geprobeerd om ook af te kolven, zodat mijn man ook eens een flesje kon geven, maar ik had na de eerste keer het gevoel mijn borsten te hebben verkracht en daarna vond ik het eigenlijk alleen nog maar hell on earth dat hele kolf verhaal.... echt optimale dieptepunt was 10 ml gekolft op beide borsten.... kan me nog zeer goed herinneren dat ik wel kon JANKEN... bah.... bah.... bah... kan me er nog steeds erg ontdaan bij voelen.....

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Spannend zeg! Is inderdaad wel hoge bloeddruk dan... Mijn bovendruk was vandaag nog bijna lager dan jouw onderdruk :$ Hoop voor je dat de onderzoeken goed zullen zijn, zodat je je nu de laatste dagen nog op je gemakje thuis voor kan gaan bereiden op de bevalling.
    Ga voor je duimen dat de ontsluiting toch snel op gang zal komen :)

14. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik heb eigenlijk geen idee wat de bovengrens is maar bij mij is ie dan ook geen 88/89 ofzo maar 80.Hopelijk was het gewoon eenmalig en als je je niet goed voelt bel je gewoon bloeddruk is zo gemeten hoor en anders loop je even bij je huisarts ofzo binnen de assistente heeft em ook zo gemeten,mischien is ie al weer gezakt en maak je je zorgen om niks.

@Xaph,gelukkig gaat het allemaal goed en hopelijk mag Marijn morgen naar huis!

Ik heb sinds vanacht last van menstruatieachtige krampjes,hoop zo dat het een voorteken is,maarja ik ben pas 38+1 dus zal nog wel niet!
    Ik waggel maar es naar de Wibra(woon ik 2min vandaan) kijken of ik nog wat leuks kan scoren voor de kleine (die heeft namelijk nog niks om aan te trekken HaHa).

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Jeetje, toch best heftig. Maar goed dat ze er op tijd nog bij zijn en nu kijken hoe ze je kunnen helpen. Hoe laat hoor je uiterlijk de uitslag van de testen? Bij mij duurde dat een uurtje/anderhalf uurtje.

Wel een mooie gedachte dat je volgende week je kleintje in je armen hebt! :D Maar zeker ook spannend.

Ik wens je alvast veel succes en sterkte deze komende dagen, voor als ik niet meer hier ben geweest en jij al naar het ziekenhuis bent tegen die tijd.

16. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @stella
    Goh, das wel even schrikken zeg... maarja, je staat goed onder controle en ze laten in ieder geval niets aan het toeval over... dat is al wel erg belangrijk!!!
    Ik zal voor je duimen!

17. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Hier: vanmorgen bij de vk geweest (op de lijst staat dat ik morgen moet, maar had het verkeerd in m'n agenda gezet... alleen niet doorgegeven aan Moetie).
    Bloeddruk was 97/51 :$ Mijn eerste reactie was dan ook "geen wonder dat ik nog steeds zo'n last van duizelingen heb..." En ik maar voorzichtig aan doen met de dropjes, om te voorkomen dat m'n bloeddruk dalijk de andere kant op zou doorslaan :p (hmmm, moet met dit weer nog altijd opletten met de dropjes, want door het zout kan ik dan weer extra vocht gaan vasthouden, verdorie... :( )
    Voor de rest was wel alles goed gelukkig. Baby doet het nog prima, groeit goed... Is alleen nog (steeds) niet helemaal ingedaald, dus van vk advies gekregen om meteen te bellen, mochten de vliezen breken. Hoefde niet acuut te gaan liggen, maar liefst wel zo snel mogelijk tot de vk daarna langs geweest is om te voelen of de baby dan wel ingedaald is.

M'n schoonmoeder was ook meegeweest en haar eerste reactie toen ze m'n bloeddruk zag was "jij gaat dus NIET meer alleen met Maud op pad!! Dan bel je mij maar gewoon als je ergens heen wilt en dan rij ik je wel!" Mag nog net wel in m'n eentje weggaan van d'r :p

18. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @ikke
    ben vanochtend ook weer bij de vk geweest, bloeddruk 120/75 zoals eigenlijk mijn hele zwangerschap al. En nog een extra echo-tje gehad om te kijken of het hoofdje inderdaad onderin lag.... en JA HOOR! zo'n mooi rond gevalletje in de schaamstreek ..... Was alleen nog niet volledig ingedaald, maarja dat komt nog wel. Bij mijn zoon was dat ook pas erg laat....

Ik had gisteravond weer een gevalletje "HEB IK WEER", hubby was weg en ik wou het konijn weer in zijn hok hebben (loopt gewoon overdag buiten rond). Terwijl ik in zijn hok kijk denk ik"wat loopt daar dan weer"!!!!!! Is het een Spin???? nee, het is een muis!!!! Dit meen je gewoon niet, waar gaat dat beest heen dan? Ik ben gelijk op jacht gegaan en heb dus ontdekt dat er 2 van die beesten meeeten met het voer van het konijn..... en ja, ik heb ze ook allebei gezien...... (en gegild!!!!!) ik ben niet bang voor muizen maar ik schrok gewoon van die ogen die me zaten aan te kijken....
    manlief moet maar eens even voor mama op jacht!!!!

19. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    is inderdaad wel heel erg laag, zweef de zweef.....
    Je hebt wel een erg lieve bezorgde schoonmoeder! zo te lezen heb je wel een goede relatie met haar anders zou je haar niet meenemen. Leuk, ach tja, nog een paar weken en dan als het goed is gaat je lichaam weer wat normaler doen (effe de hormonen weggedacht)...... dat begin ik nu ook wel een beetje te missen.....

20. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Nieky: ik heb het kolven eigenlijk nooit echt opgebouwd ofzo... Toen Maud een paar weken oud was heb ik er 1tje gekocht omdat ik helemaal gek werd van de stuwing de hele tijd. Kolfde dan ook meestal na de voeding, om m'n borsten goed leeg te krijgen. Als ik veel last van stuwing had (wat na de aanschaf van de kolf gelukkig lang zoveel niet meer voor kwam), dan kolfde ik soms ook alvast een beetje vantevoren af.
    En verder kolfde ik eigenlijk op de momenten dat Maud afgekolfde melk uit een flesje kreeg (wilde de melk natuurlijk niet weggooien en met het oog op het afbouwen i.v.m. werk wilde ik haar daarnaast ook gewoon laten wennen aan het drinken uit een flesje). Daar hebben we op een gegeven moment wel vaste momenten op een dag voor gepakt, maar weet al niet eens meer welke momenten dat waren eigenlijk... Vermoed de voedingen overdag, omdat die na een paar maanden vervangen werden door flesvoeding, maar weet het dus niet meer zeker.

Heb ook nooit problemen gehad met het kolven verder. Maar misschien scheelt het dat ik vooral in het begin ook niet zozeer kolfde om een voeding ermee te kunnen vervangen, maar meer om m'n borsten gewoon goed leeg te krijgen... Als er dan de ene keer niet genoeg uitkwam voor een flesje, deed ik gewoon van een volgende keer er ook bij en als er dan genoeg voeding gekolfd was, dan kreeg Maud dat flesje wel :)
    Al was het hier ook nooit zo'n probleem om de flesjes vol te krijgen... In het begin kolfde ik dus vooral na een voeding en dan kwam er soms nog 100cc uit... :$ Heb wel eens gehad dat als Maud uit een flesje te drinken kreeg en ik dus de hele voeding ging kolven, dat ik aan 1 flesje niet genoeg had... ;) (en dat was dan ook nog eens altijd uit 1 borst. Had altijd zoveel dat ik de andere borst echt niet als 'toetje' hoefde aan te bieden. Hihi, dan zou het kind uit elkaar klappen denk ik)

Deel Deze Pagina