@Moettie: denken ze dat ze je met 40 w al kunnen strippen? Hier zit alles nl. nog helemaal dicht (maar ben ook nog geen 40 w en zal dat waarschijnlijk ook niet halen). @bramtim: moet inderdaad een moeilijke dag geweest zijn. En dat je nog bij ons blijft spieken, weet niet of ik dat zou kunnen opbrengen! Sterkte. @Femke28: ik word ingeleid omdat ik zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen ben. Als ze me laten doorlopen krijg ik dat vrijwel zeker en dat is gevaarlijk en maakt vooral mij ziek. Beter dus gezien mijn zw-duur om het kindje te laten komen. Hopelijk is mijn lichaam er wel enigszins 'klaar' voor (al is de bm-mond nog helemaal niet rijp). @tante mars: bedankt voor het stokje! We waren al een beetje gestart. @tihany: hier ook weinig adem, maar heb het idee dat m'n zoontje gewoon weer wat groter is en mijn ribben en longen verdrukt. En dat mijn conditie nog verder achteruit gegaan is.
@ desi: Gefeliciteerd met je dochter! Wel even schrikken om te lezen dat je even weg bent geweest. Hopelijk gaat nu weer alles goed met je en kan je volop genieten van je gezinnetje! @ funkie: Nou, das netjes dat je al zon 10 kg kwijt bent. Daar hoop ik ook op dat het zo snel gaat! @ xaph: Bedankt voor je antwoord! En ik duim voor je dat je Marijn vandaag mee naar huis krijgt! Fijn dat zijn waardes zo goed waren en dat hij weer zijn kleertjes aan mag. @ bramtim: Ook hier wordt er nog vaak aan jullie gedacht! @ tihany: Van weinig adem krijgen heb ik niet zon last. Wel dat ik niet meer goed kan geeuwen. Zo op het einde zo goed doorgeeuwen, dat gaat sinds een week of 2 niet meer. Heel raar en ambetant is dat! @ hier: om 15u moeten wij bij de gyn zijn. Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Heb mijn vragen dit keer maar mooi opgeschreven anders vergeet ik het weer Verder goed geslapen vannacht en is baby alweer super actief!
Voor de dames die al bevallen zijn hebben jullie last van naweeën gehad? Hier namelijk wel 2 keer en dat bijna een week lang :S
toen ik was bevallen binnnen 5 en half uur vanaf de ween geteld... heb ik de nacht erna weer een bevalling van weeen mee gemaakt zou zweren dat er een 2de uit kwam hahaha wist ik veel dat het zo heftig kon zijn na weeen hopelijk deze keer minder last van
Die naweeen zijn gewoon een hele bevalling op zich weer he zo vervelend grrr hoop ook dat ik t deze keer niet heb
Lekker vooruitzicht! Als je voorweeen hebt gehad, krijg je dan ook nog naweeen? En duren die evenlang als je voorweeen? Want dan ben ik straks in elk geval 5 weken zoet!
Normaal gesproken moeten die na 3 dagen over zijn. Je hoeft niet perce naweeen te krijgen ligt eraan hoe snel je baarmoeder krimpt om t zo maar te zeggen zijn gewoon weeen die je baarmoeder extra snel weer klein hebben maar wel erg pijnlijk zijn zeker omdat je dan ook een wond in je baarmoeder hebt waar de placenta heeft vast gezeten. Ook krijg je waarschijnlijk nog stolsels van bloed mogen niet groter zijn als je vuist. Dit wordt meestal niet verteld is de minder mooie kant van t verhaal
ik heb t overdreven lang gehad (een week lang), had er ook veel last van tijdens t geven van borstvoeding.
Ik heb na een KS (om 11.22) die zelfde avond ook enorme naweeen gehad. Gelukkig lag ik in het ziekenhuis en kreeg ik pijnstilling maar je word er idd niet erg blij van! Ik had geen erge stolsels en krampen met BV. Wel het samenkrimpen van de baarmoeder bij het voeden maar dat was geen onplezierig gevoel. Het is een gevoel van ' klaarkomen' (sorry for the dirty talk..) Dus niet onprettig zeg maar Ik heb het ook maar 1 nacht gehad, daarna helemaal niets meer. Alle nieuwe baby's WELKOM op de wereld!
Ja dat van die stolsels wist ik. Maar niet groter dan je vuist, ik mag toch hopen, dat als ik uitgescheurd ben, en erna gehecht, dat nooit meer naar buiten past?! Als je borstvoeding geeft, dan krimpt de baarmoeder toch ook eerder?
wahwahhwaha nee sorry moest zo hard lache net maar als je een hele snelle bevalling heb gehad of een weeenstorm dat je heel snel ontsluiting heb dan kan je last krijgen ervan althans zo begreep ik het
ik heb helemaal zowat geen last gehad van stolsels ik vloeide al heel snel niet meer ook gelukkig want was elke keer bang om zon klont tegen te komen haha
Ik heb t na een lange bevalling van 22 uur ook gehad dus ligt niet alleen aan de snelheid. Bij de 2de wel een weeen storm gehad
De stolsels vielen bij mij gelijk in de wc heel t water is dan rood dus kan je ze niet meer zien (niet dat ik dat wil hahaha) Maar past wel hoor is een stolsel van bloed geen hoofdje met botjes Lekker is t niet maar je verliest ze bijna altijd als je op de wc zit of tijdens de geboorte van de placenta
Ja toen voor 6 dagen verschrikkelijk was dat is niet ff lekker bijkomen in je kraamtijd een week lang puffen.
hihihihi deze verhalen vertellen ze nooit daar moet je altijd zelf achterkomen eigelijk vind ik dat dat gewoon bekend moet zijn als je leest over de bevalling en erna