Juni 2010 mama's deel 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vogelinnetje, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Jaha, begin jij ook nog even zeg, straks blijf ik hier helemaal alleen over.... te wachten..... en te wachten..... en te wachten........

2. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @ikke
    Ga weer een afleveringetje ER kijken.... Nog 32 afleveringen te gaan... hihi

3. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @ikke
    kom straks nog effe weer kijken. En anders wens ik jullie een fijne nachtrust of een relaxe bevalling :)

4. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Hier ook richting boven ;)

Wasje in de kast doen en ...... en douchen hahahaha

truste allemaal en anders een goede bevalling toe gewenst

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Truste dames!

Jvtje klinkt heerlijk, een baby die er vanzelf uit kruipt haha :D Zou leuk zijn moest die van ons ook zo'n klimmertje zijn :) Ik zou er allesinds niet om klagen!

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hier ook zo... baal er echt enorm van dat ik nog zo weinig kan... Ben ook echt wel eens jaloers op de meiden die nog wel (relatief) veel zelf kunnen, vraag me dan ook echt af hoe ze dat soms nog allemaal doen. Maar goed, in m'n 1e zwangerschap kon ik het meeste ook nog tot het eind wel zelf doen (alleen ook toen de afwas niet, want toen zat ook m'n buik gewoon teveel in de weg :p). Wat dat betreft gaat het deze zwangerschap allemaal zo anders, heb echt véél meer last van allerlei kwaaltjes enzo...

Maar ook hier een man die in principe zonder te klagen het meeste wel van me overneemt (koken deed hij overigens sowieso al :p). Moet hem alleen wel regelmatig nog op dingen wijzen, da's wel eens irritant en hij doet dan alles opzich wel zonder te klagen en foetert mij ook uit als ik in zijn optiek teveel wil doen (en dat kan hij al vinden als ik wat oud papier zo links en rechts in huis aan het verzamelen ben...), maar als ik hem er dan vervolgens op wijs dat het niet uit zichzelf gebeurt, dus dat als hij vindt dat ik het niet mag doen, dat hij het dan zal moeten doen, dan kan hij ook zo heerlijk gaan zuchten en zo'n blik opzetten van 'moet dat nou echt?!'

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hier ook geen slijm(prop) gezien bij de 1e, niet bewust in elk geval...
    Weet wel haast zeker dat ik nu wel slijm aan het verliezen ben, maar steeds in kleine hoeveelheiden, dus niet de hele prop in 1x...

Een obsessie zou ik het niet willen noemen, maar toen ik gisteravond ineens héél hard naar de wc moest rennen en het ook ineens van die dunne was (in combinatie met misselijkheid...) was er toch een sprankje hoop... ;)

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Als je het goed hebt, doe dan ook even voor mij een voorspelling... :p (wel een beetje gunstig graag ;))
    Zal m'n telefoon morgen maar in de buurt houden dan, voor de zekerheid :p

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Manlief opperde dat gisterochtend ook al, om de bevalling op gang te proberen te brengen... ;) (m'n dochter sliep bij oma en hij had zich ziek gemeld...)
    Zou er opzich nog niet eens zo'n moeite mee gehad hebben, ware het niet dat m'n been nog wel erg veel pijn deed. Leek me nou niet bepaald prettig... Zag het al voor me "hijg hijg ... AUW AUW ... hijg hijg ... AUW AUW AUW" ;)
    Dus helaas voor hem :p

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Nou ja, daarvoor was ik al wel bijna 20 uur in de weer hoor ;) Die ruggenprik had ik ook niet helemaal voor niets, dus de ontsluitingsfase was (tot aan de ruggenprik dan) ook zo super niet ;)
    Maar weinig schade overgehouden, dat klopt wel :) Paar hele kleine scheurtjes aan de binnenkant van m'n schaamlippen... Maar nauwelijks noemenswaardig.
    Ben om 20.50 begonnen met persen en 21.09 lag Maud op m'n buik, dus over dat stuk hoor je me zeer zeker niet klagen. Hoop dat deze er net zo makkelijk uit wil :)

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hihi, ik ga nergens van uit hoor voorlopig ;) Ga er nog steeds vanuit dat de kleine hier niet (veel) voor de 21ste zal komen...

12. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Ja hoor je kan hele kleine stukjes verliezen, bij Jelle heb ik nooit de prop gezien, en zelfs snachts ging ik kijken, ik verloor vaak kleine stukjes op een gegeven moment ook een keer met een "draadje" bloed erdoor. ik kan je niet vertellen waneer het precies begon...

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Zal afwachten worden! Lees toch meer verhalen van mensen die het op 't eind van de zws verliezen, dat het daar toch echt binnen de paar uren/dagen begint. Nu ja toch maar niet te hard op pinnen... Ben nu tenslotte ook maar een klein beetje verloren, nog niet alles natuurlijk.

14. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Over venkel en andere kruiden, heeft het cb mij anders geadviseerd heb daarom een stukje opgezocht voor mama's en bv

Wees verder voorzichtig met kruidenpreparaten. Kruidenpreparaten en andere ‘natuurlijke’ middelen worden vaak als veilig beschouwd. Dit is niet altijd terecht. Schadelijke stoffen in kruiden(preparaten) zoals aloë, senna en kava kava, kunnen overgaan in de moedermelk en mogelijk schadelijk zijn voor het kind. Gebruik deze dus liever niet. Gebruik kruiden als venkel en anijs met mate. Venkelthee en anijsmelk worden nogal eens gebruikt om de melkproductie te bevorderen, maar het is niet aangetoond dat ze dit doen, terwijl ze wel stoffen bevatten die mogelijk schadelijk kunnen zijn. Van normaal keukengebruik van kruiden is geen risico te verwachten.

Dit is een stukje van het voedingscentrum over borstvoeding... na te lezen op voedingcentrum.nl

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Heb van mijn vk's een zakje met borstvoedingsthee gekregen. Zit ook venkel en anijs in , rest weet ik niet meer. Maar is het niet ook om te zorgen dat de baby minder krampen heeft? Niet specifiek om bv op gang te krijgen/houden?

En wat is met mate gebruiken, vind ik zo moeilijk .. 1 kopje per dag kan toch geen kwaad, wel?

16. bo2008

bo2008 Niet meer actief

Nee venkelthee kan geen kwaad is idd voor
    de krampjes van de baby

17. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Hier ook al zitten denken mannetje maar eens aan t "werk" te zetten, nou ja werk het is al zo lang geleden dat hij ws een gat in het plafond springt....
    Maar wat ze zeggen over na de vierde maand hebben veel vrouwen meer zin door de goede doorbloeding.......Nou de doorboeding is hier zooooo goed dat kijken ernaar al pijn doet zo (over)gevoelig.... dus ik denk dat ik dat maar als laatste redmiddel ga nemen misschien met 40 weken.

kwam mijn moeder vandaag met een verse ananas... mmm jammie en je weet wat ze zeggen van het hart van de ananas... (voor degene die het niet weten dit kan de bevalling op gang brengen)... nou ik dacht lekker te gaan smullen... IEUW is dat ding me toch goor, alsof ze er terpentine overheen hebben gegooid... was gewoon verrot, nog twee dagen langer en ik had pure alcohol eruit kunnen persen... dacht nog eet hem met hart en al op... dat heeft nu de kliko voor me gedaan:x.

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Zitten nog wel dingen in, weet niet meer juist wat. Weet dat ik zelf ook venkelthee dronk (met venkel, anijs, kummel) tijdje terug omdat ik nogal last had van gas in mn darmen :) Hielp idd wel! Dus kan wel voorstellen dat het voor baby's krampen dan ook wel werkt, maar meen dat er nog andere dingen bijzaten ook.

19. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Helpt dat echt, ananas? Dacht dat het een fabeltje was hoor :p

Wel balen dat ie al rot was... Mss om te zeggen van "mij heb je niet meer nodig, je gaat gewoon zo bevallen ;)"

20. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Het lijkt me ook niet dat dat kwaad kan, hoor, ze gebruikten het vroeger al, maar het is wel verstandig het met mate te gebruiken. 1 kopje per dag zal echt geen kwaad kunnen, maar ik zou er geen liters van drinken.

Deel Deze Pagina