@de dames die al een kindje hebben: Wat doen jullie met jullie kindje als jullie moeten bevallen? En hoe regel je het achteraf als je kindje komt kijken naar het nieuwe broertje/zusje. Hier gaat ons meisje gewoon naar school gaan. En dan wou ik als ik bevallen ben, m'n man haar laten halen. zodat ze als eerste alleen haar broertje gaat zien. maar zit met het probleem, wat met de ouders/schoonouders. Schoonouders gaan haar wss van school halen.
Tihany, hier wonen ouders en schoonouders een end weg. Ik kan een van mijn beide zusjes bellen als het begint, ongeacht de tijd. Eventueel ook mijn moeder, als ik denk dat ze genoeg tijd heeft om hierheen te komen. Een van mijn zusjes komt dan hierheen om op te passen / dochter naar school te brengen / uit school op te halen. Eventueel rijdt zij mij naar het zh (manlief kan niet rijden en we hebben geen auto en ik sta onder controle van de gyn). Of we vragen de buren of bellen een taxi. Het in het zh komen laat ik aan mijn man over, zal op dat moment wel met iets anders bezig zijn (puffen). Maar als de baby er is zal waarschijnlijk dus een van mijn zusjes met mijn dochter komen. Vind ik geen enkel probleem. Of mijn man haalt haar van school (want mijn zusjes werken wel allebei overdag). We zien wel. Maak me meer zorgen over het feit dat als ik naar het zh mag komen en ik daar eindelijk ben (via wat voor vervoer dan ook), dat ik weer naar huis gestuurd wordt omdat ik te weinig ontsluiting heb (hoe kom ik dan weer thuis?). Maar ook dat zal zich op dat moment wel regelen en hoef ik dan niet te doen. Ik hou er echter rekening mee dat mijn bloeddruk er toch mogelijk voor gaat zorgen dat ik al in het zh lig als de bevalling begint. Of dat ze het kind zelfs moeten halen en dan wordt het automatisch een geplande keizersnee, als ik nog geen ontsluiting heb.
@tihany, daarover hebben gisteren uitgebreid gesproken, we laten het er gewoon op aankomen aangezien je niet van te voren kunt plannen wanneer die kleine drommel er uit wil komen Beide ouders zijn inprincipe altijd oproepbaar, maar hebben niet altijd een auto tot hun beschikking en mijn man wil ik dan niet een half uur tot een uur missen omdat hij onze zoon moet wegbrengen.... Maarja, stel dat de kleine zich midden in de nacht aanmeld... wie bel je dan..... ik zit er zelfs over te denken om op dat moment maar een muntje op te gooien.(mijn man wil dat ik in het ziekenhuis beval) .... dit is meer een luxe probleem dan wat anders..... @jvn, toen ik aan het werk ging liep mijn melk echt supersnel terug, ik had ook zoiets van s'ochtends en s'avonds ONS momentje, maar mijn borsten hadden hun eigen gedachten daarover ..... @nog een, als ik dit had geweten, de eerste keer na de bevalling, (los van die irritante verplichte plas, ze hebben bij mij gedreigd met een katheder!!!!!!), is de eerste keer dat je de grote boodschap weer moet.... ik heb nog steeds het idee dat ik daarmee alleen maar meer schade aan mijn ontplofte **** heb toegebracht, vandaar dat ik dit keer ook laxeermiddelen wil voor de eerste paar keer.
Ik ga zo wel teruglezen, eerst ff het goede nieuws vertellen. Waarschijnlijk ben ik voor het weekend mama De gyn kwam vanmorgen langs bij de ronde. Ik heb duidelijk aangegeven wat mijn angsten waren (kindje slecht voelen, zo vaak dipjes in de hartslag). Ze gaf aan dat alle dingen afzonderlijk geen aanleiding zijn om in te leiden maar dat ze de combinatie van alle dingen bij elkaar (dus ook mijn bloeddruk, eiwit in de urine, benauwdheid, lage bloedplaatjes, grooooot kindje) toch wel een reden vond om in te leiden. Officieel wordt dat vanmiddag pas besloten want dan hebben ze hier zwangerenoverleg, maar ze zei dat ik er rekening mee moet houden dat ze me later deze week gaan inleiden. Tot die tijd blijf ik in het ziekenhuis. Ik vind dat helemaal best!!! Vanavond krijg ik nog wel een groeiecho. Daar wachten ze niet op met de beslissing nemen want dat het een groot kind is weten ze toch al. Maar ze willen wel graag nog even weten hoe groot voor de bevalling en ik ook!
@Nieky: nu is het bij mij wel zowiezo een geplande KS dus geen onverwachte bevalling . denk dat ik gewoon m'n schoonouders haar van school ga laten halen, vermits de KS in de namiddag gaat plaats hebben. En dan als ik bevallen ben, en terug op de kamer en zo. Dat ik dan m'n man haar ga laten halen. Is dan op een half uurtje toch terug. IS maar 10min rijden van ons thuis tot aan het zh.
Hee meiden, slim idee van dat waterkannetje bij het plassen! Had ze in het ziekenhuis al bij het toilet zien staan maar dat eerlijk gezegd dat het iets van de schoonmaak was.
@Tihany; Iris gaat naar mijn moeder toe als de bevalling begint (die woont een paar straten verder). Zij zal ook met Iris naar haar nieuwe brusje komen kijken. Mijn moeder is zo 'eigen' voor ons en voor Iris dat ze daar natuurlijk gewoon bij blijft.
Leuk, ik hoor net dat mijn buurvrouw zojuist is bevallen Was zo grappig gisteravond hoeveel dingen we gemeen hadden. Zij is 2 dagen voor mij uitgerekend, 1 dag eerder opgenomen voor hetzelfde als ik (hoge bloeddruk), 1 dag voor mij getrouwd en 2 dagen langer klaar met de verbouwing van de badkamer En hopelijk dus 1 of 2 dagen voor mij moeder
Goed nieuws!!! Houd er alleen rekening mee dat het zwangerenoverleg pas om 16.30 begint, je ligt dus letterlijk heel de dag op de uitkomst daarvan te wachten. Hopelijk is je kindje niet al te reusachtig! Trouwens ik ga lachen als we daar tegelijkertijd ingeleid worden, maar ik zelf hoor het morgen pas.
Ja ik begreep al zoiets. Ik denk dat we het pas na de echo horen want waarschijnlijk ben ik daar heen als ze langskomen. Ik zit inmiddels helemaal in de ziekenhuisvibe dus haast heb ik niet meer want dat heeft toch geen zin Wel rommelt het vandaag wat in mijn buik, kon ik net ook zien op de CTG. Dus wie weet komt het wel spontaan! CTG was trouwens helemaal goed, das wel een opluchting. Laat me morgen even weten wat ze besloten hebben. Mijn buurvrouw gaat nu weg naar de kraamsuite dus er is nog een plekje vrij. Of je moet bij de mannetjes met prostaatproblemen willen liggen
@zaph, wat spannend zeg! Misschien heb je einde van de week je kleine wel in je handen! dat lijkt me een spannend vooruitzicht. Ik zat ook al te denken van WAT !!! half 5 pas overleg, maar jij bent blijkbaar in de relax modus, dat scheelt enorm natuurlijk. ik zal voor je duimen!
hey meiden ik word in de week van 31 mei ingeleid. me lichaam is op, en de kleine werkt niet echt mee om daar rustig mee om te gaan. wel een heerlijk idee, nog maar 2 weken te gaan
@ xaph: Spannend meid! Sowieso voor het weekend al mama @ scorpion: En voor jou ook spannend! Nog maar 2 weekjes!
xaph wat super!!! wieuw! scorp meid wat spannend zeg 1 juni is een mooie datum!!!! hey gan we nu allemaal bevallen hahaha ik wil ook! ineens wil ik ook pfff ben pas 36 weken...moet er nog 4 hele lange of 6 helse lange...
Ja, daar ga ik ook vanuit! Zou zo teleurgesteld zijn als ze vanmiddag alsnog besluiten om het nog ff aan te kijken. Dan ga ik zo'n stampei schoppen dat mijn bloeddruk omhoog schiet en ze het alsnog moeten inleiden hoor!!! @Scorpion Fijn joh dat je weet dat het niet meer zo lang duurt!