Juni 2010 mama's deel 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vogelinnetje, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ja, had vandaag naar 2 verjaardagen gekund, maar ben gewoon lekker thuis gebleven... M'n man is met Maud naar de verjaardag van zijn oma geweest (dat was met heel zijn familie, die drukte zag ik nu écht niet zitten). Had m'n moeder nog voorgesteld of ze me dan op zou komen halen voor de verjaardag van m'n peetoom, daar is het een stuk rustiger opzich, maar heb dat aanbod ook vriendelijk afgeslagen... Thuis kan ik doen & laten wat ik wil, beetje aanrommelen en op z'n tijd gaan liggen als ik daar behoefte aan heb... Wel zo prettig :)

2. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Gezien :D Hier viel het me gister op dat er ineens een 9 stond :D

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha, duidelijk. Ik weet alleen natuurlijk nog niet hoe echte weeën voelen :p Daar kom ik een dezer dagen vanzelf achter ;) Maar ja, misschien duurt het nog twee weken :$ Ik zie het wel, kan moeilijk de kleine dwingen om te komen als ie nog niet wilt :D

Maar heb in ieder geval geen krampen of zoiets. Hooguit als ik niet op tijd naar het toilet ben gegaan ;):)

4. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Jvtje zo denk ik er ook over, kan nu gaan liggen als ik dat wil en zo. Voelt een pak beter ! Moeten ze maar begrijpen vind ik, hallo ben over een week uitgeteld, ga echt geen gekke dingen meer doen...

Nieky: zag pas dat er maar 1 cijfertje stond toen dat je het zei :D Had het zelf nog niet gemerkt... :)

5. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL

Dat doe ik zeker, dank je wel ! Lees dat jij lekker aan het ijs zit, je brengt me op een idee :D Gelijk heb je trouwens da je ff lekker bent gaan dutten. Mee pakken wat je pakken kunt hoor !

6. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Hier ook nog steeds met een baby in de buik. Nog wel steeds wat krampen, maar wil niet doorzetten.

@Roosje: jammer dat het niet heeft doorgezet. Misschien vannacht?

@Gijsje: Bij jou uiteindelijk dus ook niet doorgezet. Hoop dat je kleintje snel komt.

@Nijntje: kan me goed voorstellen dat je er even doorheen zit na al die slapeloze nachten. Hopelijk komt je kleintje snel of kun je in ieder geval nog even een paar nachten flink doorslapen.

@NiekyN: Ben wel erg moe hoor. Maar als ik in bed blijf liggen wil slapen helemaal niet. Irriteer mij dan eigenlijk aan elk geluidje wat mijn vriend maakt. Kan er dan beter even uitgaan en afleiding zoeken. Ene keer is het de tv en andere keer laptop.
    Jij dus ook flink oefenweeen gehad vannacht. Lekker dat je van je man even mocht uitslapen.

@Maxi: Klinkt als een leuke dag die jullie gehad hebben. Hier heb ik momenteel niet veel puf meer om er een dagje op uit te gaan. Voel me soms wel schuldig naar Esmée toe, maarja is momenteel even niet anders.

@Sabine25: Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Deacen!

Sorry als ik iemand vergeten ben.

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik was al benieuwd, aangezien jij vannacht ook had gezegd krampen te hebben. Helaas dus niet doorgezet. Blijft natuurlijk wel spannend! Wie weet duurt het niet al te lang meer :)

Wanneer ben je uitgerekend eigenlijk?

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Was liefst nog in bed blijven liggen haha :D Ben nog moe, mja dan slaap ik vannacht helemaal niet meer, en moet toch iet of wat ritme proberen houden... Anders kan ik op den duur helemaal niet meer slapen.

Ben er van overtuigd dat eens ik bevallen ben ik ook beter zal slapen, kan ik eindelijk weer op mn buik slapen en dan heb ik geen last meer van mn bekken als ik me omdraai :) Enkel die baby om de 3u zal dan wel moeilijk punt worden maar goed, weinig slapen zijn we na 5 maand wel al gewend ondertussen!

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Mama van esmee, jammer dat het niet doorgezet heeft! Hopelijk heeft het toch ontsluiting ofzo opgeleverd! Dan is het toch niet helemaal voor niks geweest.

10. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Ben vandaag 40+1

11. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    @Meisje89: Slaap ook altijd op mijn buik, dus straks ook weer lekker hihi. Ik hoop ook dat het ontsluiting heeft opgeleverd. ben al 3 weken bezig met voorweeen en slecht slapen en heeft tot vorige week in ieder geval niks opgeleverd.
    Moet dinsdag weer naar de VK, hoop dat ze dan iets kunnen doen.

12. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    O al de 40 gepasseerd! Dan kan ik geloven dat je er echt op zit te wachten! Hoop voor je dat je d'er snel vanaf bent. Vind het nu al nog zo lang duren :)

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Fijn dat je man achter je staat op dat punt, dat scheelt in elk geval al een stuk :)
    Ik vind zelf dat rookverbod ook erg fijn... Zeker in bepaalde café's kreeg ik altijd al heel snel last van m'n luchtwegen en ogen, gelukkig niet in elk café, maar toch... En vond het ook altijd heel onsmakelijk als je dan in een restaurant zit en aan het tafeltje naast je gingen ze vrolijk de ene na de andere sigaret opsteken, terwijl jij net je hoofdgerecht voorgeschoteld kreeg... ;)

Mijn moeder heeft ook jaaaaaaaaaaaren gerookt, wel ook gewoon binnenshuis waar wij bij waren. Toen ik nog thuis woonde wist ik niet beter en had ik er verder ook geen last van. Dat kwam pas toen ik het huis uit was en de last die ik er van had, werd ook steeds erger. Ze is vlak na Mauds geboorte wel gestopt (overigens niet zozeer vanwege Maud, al zal dat vast een extra motivatie geweest zijn om het vol te houden). Maar voor ze stopte was ze ook van het type 'verstokte roker'. Zeker als ze gewoon thuis was, kon ze ook de ene sigaret met de andere aansteken. Had ze zelf niet eens in de gaten volgens mij... Buitenshuis rookte ze dan wel minder, maar gingen er nog genoeg sigaretten doorheen.

En die geur inderdaad... bah! Dat ruik je dan ook gewoon een week later nog :x

Het kan trouwens ook wel anders hoor... Toen ik nog van Maud in verwachting was, was het rookverbod er nog niet (dat is in juli 2008 in gegaan en Maud is in mei van dat jaar geboren). Dus als we dan eens een borrel of een etentje ofzo van het werk hadden, dan mochten de collega's nog gewoon roken. En ik heb véél collega's die roken. Maar ze hielden echt allemaal, zonder uitzondering, dan altijd rekening met mij! Dat ze de andere kant de rook uitademden, of even ergens anders gingen staan ofzo. En dat zonder dat ik er maar om hoefde te vragen :)

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Als ik over tijd ga krijg ik van mn vk een voetmassage, reflexologie :) Zou naar het schijnt ook wel kunnen werken.

15. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @meisje
    Het lijkt me toch een simpel verhaal, bij jullie in huis wordt er gewoon NIET gerookt... Kun je hoog of laag springen maar dat lijkt me toch een keuze die door jouw en hubby gemaakt is en waar jullie achter staan.....
    en ook al had je een hekel aan rokers, het is jou keuze....

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Al over de datum dus ;) ik hoop dat je dan inderdaad ontsluiting hebt en dat het niet voor niets was. En hopelijk kan de vk iets voor je betekenen als je daar aan toe bent :)

17. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @jvje
    das goed... stuur je effe een pb-tje

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Balen dat het nog neit echt door wil zetten...

Herkenbaar, dat schuldige gevoel... Heb hier ook de puf niet mee om nog (veel) met Maud te doen. Het is inderdaad gewoon even niet anders, doe het niet opzettelijk ofzo, maar ja, leuk is het toch ook niet :( Gelukkig is ze echt heel gemakkelijk en past ze zich goed aan aan het feit dat ik nu even niet meer zo mobiel ben. En oma en papa houden haar ook wel bezig, dus dat maakt dan wel weer een beetje goed :)

19. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Denk dat je Sabse bedoelt ;)

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Het is erg prettig dat we nu inderdaad in een restaurant kunnen eten zonder rook van de tafel naast ons ;) Ik had er nooit zoveel problemen mee toen mensen nog overal mochten roken, maar sinds het verbod merk ik hoe prettig het is dat bijna nergen meer gerookt wordt :p Ik kan nu overal rustig zitten en hoef niet continu te hoesten of met rode ogen naar de wc te gaan om ze met water te spoelen (hier heb ik alleen last van als er echt veel gerookt wordt en dan vooral in een ruimte waar het niet geventileerd is).

Wel prettig dat je moeder gestopt is. Welke motivatie dan ook, is wel zo handig zeker met de kleine van je.

Wel lief van jouw collega's dat ze er rekening mee hielden op hun manier. Zeker zonder het te vragen. Ik vraag het zelf liever niet aan mensen, kunnen ze zelf ook wel bedenken vind ik. En heb geen zin in discussies enzo. Gelukkig roken er in onze familie en vriendenkring niet veel mensen meer. Steeds meer zijn gestopt. Naast mijn man zijn eigenlijk zijn ouders de enigen die nog roken.

Deel Deze Pagina