Tja, ik ben aan mijn laatste 4 werkdagen bezig en krijg ineens vandaag ook weer extra opdrachten Van mijn baas, die een dossier van een zieke collega heeft doorgekregen. Zieke collega had aan m'n baas gevraagd om dit op te volgen, maar ik heb een baas die enorm goed kan delegeren! Ik wil nu mijn lopende zaken afhandelen, want mijn vervanger is geen groot licht heb ik de indruk. Hij heeft trouwens het werken ook niet echt uitgevonden... Maar ik kan het mij niet meer aantrekken. Zij wilden absoluut iemand hoog opgeleid voor een baliefunctie waarvoor dit helemaal niet vereist is. Klantvriendelijkheid daarentegen wel en daar ontbreekt het hem enorm aan!
ik vind dat je baas niks van je kan en mag verwachten. gewoon doen wat je kan en voor jezelf een duidelijke grens trekken. Ik was ook druk bezig met mijn laatste dingentjes en toen moest ik per direct opeens stoppen. en met een zieke collega heb jij niks te maken.
Ik delegeer zoveel mogelijk aan m'n vervanger, maar vaak gaat dat niet of snapt hij dat niet... M'n zieke collega en ik zijn helemaal op elkaar ingespeeld, dus als zij er niet is, komen haar taken sowieso bij mij. Maar omdat zij weet dat ik met verlof ga, heeft ze dit dossier aan de baas toevertrouwd...
Ik krijg nu ook een hoop uitzoekdingetjes erbij. Dat neemt dus allemaal tijd weg van mijn best wel strakke planning. Maar goed, ik zal bij ons volgend overleg aangeven dat ik mijn best doe om alles af te krijgen, maar dat de kans groot is dat het niet gaat lukken. Zeg ik er ook meteen bij dat ik me niet ziek heb gemeld om toch zoveel mogelijk af te krijgen, ondanks dat ik me niet lekker voel. Weten jullie trouwens dat als je je nu ziek meldt voor iets wat niet gerelateerd is aan zwangerschap, je ook met vervroegd verlof moet? Of geldt het alleen voor zwangerschapsgerelateerde klachten?
Ik dronk 2 a 3 liter thee per dag, meestal Earl Grey of Lipton Gold. Daar ben ik dus nu helemaal mee opgehouden. Wel af moeten bouwen want anders kreeg ik hoofdpijn Echt theeverslaafd dus. Het nadeel van thee, koffie en cola en zo is dat het de opname van ijzer belemmert. Dus wat anders drinken kan al helpen. Cranberrysap doe ik meer om blaasontsteking te voorkomen dan voor mijn Hb. Cranberrysap heeft een hoog vitamine C gehalte en houdt daardoor de zuurgraad van je urine laag waardoor je minder kans hebt op infecties. Ik drink het half verdund met water en vind het dan heel lekker fris. En in appelstroop zit gewoon veel ijzer en ook stofjes die helpen ijzer op te nemen. Vooral handig dus op een volkorenboterham waar ook veel ijzer inzit.
Nee, ziek = ziek. Als je je vanaf week 34 ziekmeldt gaat je verlof meteen in. Bij veel dingen is het trouwens anders ook moeilijk in te schatten hoe zeer de zwangerschap meewerkt hoor.
Iets wat bij mijn baas goed werkt: vragen waar je de prioriteit moet leggen. Gan bij hem langs met je takenpakket en geef hem de keus. Wat wil je dat ik doe: deze nieuwe opdrachten of de bestaande dingen afronden? En als hij zegt allebei dan zou ik waarschuwen dat je dan mogelijk 2 dingen half af hebt tegen de tijd dat je weggaat maar dat hij daar uiteraard voor mag kiezen
Het belangrijkste wat je baas van je kan vragen vind ik duidelijkheid over dingen waar je niet aan toekomt en die door anderen overgenomen zullen moeten worden. Dus niet alles zelf nog willen doen, maar goed overdragen en/of documenteren zodat je collega's weten wat er moet gebeuren. Ik moest zelf ineens stoppen met werken en kon niets overdragen. Wat ik toen wel heb gedaan is per project waar ik bij betrokken was een lijstje met: * Stand van zaken inc. risico's en kansen * Beschrijving van mijn rol en taken * Namen + contactgegevens van mensen die betrokken zijn bij dat project * Lijst van mensen die mijn taken eventueel kunnen overnemen * Dingen die op korte, middellange en lange termijn moeten gebeuren, inclusief prioriteiten en waar van toepassing een overzicht van de gevolgen als die taken blijven liggen.
Xaph, bedankt voor je antwoord! Is iets waardoor ik sterker sta: ik meld me niet ziek, omdat ik dingen af wil ronden. Toon ik toch weer inzet en hebben ze wellicht meer begrip als ik iets niet afkrijg. Net nadat ik mijn berichtje had getypt, kreeg ik weer een nieuwe opdracht. Deze keer een erg grote. Ik zeggen dat de kans groot is dat ik de rest niet haal. Maakt niet uit, hoor ik, nieuwe opdracht heeft grootste prioriteit. Ik zei dat ik dan wel voor een goed overdrachtsbestand zal zorgen. Ik vertik het alleen om lange dagen te maken, want dat trek ik niet.
zeg xaph, heb jij een laptop in het ziekenhuis ? hoe doe je dat met internet? dongel ofzo? bereid me vast voor he
Fijn dat je er wat aan hebt! En inderdaad, gewoon je dagen afmaken zo ver het gaat en zeker niet over gaan werken hoor Ik zou gewoon alle dingen langslopen en kijken of je die kan overdragen, documenteren of afmaken (in die volgorde!). Soms is afmaken sneller dan overdragen, maar meestal niet! Als je dan tijd over hebt kun je altijd nog wat extra dingen afmaken of meehelpen.
Yep, van alle gemakken voorzien De vorige keer lag in een kraamsuite en daar hangt een briefje met de logincodes voor de wifi, hoort daar bij de service. Op de zaal waar ik nu ligt hangt die niet. Maar die codes had ik natuurlijk opgeslagen en die werken ook prima aan de andere kant van de gang Ik zit dus nu gewoon via de wifi van het ziekenhuis online. Anders was het nog geen probleem want ik heb een web-and-walk abonnement van T-mobile waarmee mijn mobiele telefoon voor modem kan spelen. Dan is de snelheid wel een stuk lager dan bij de wifi maar goed genoeg voor sites als deze. Maar dankzij de wifi kan ik als ik daar zin in heb ook lekker met mijn moeder of vriendin in Amerika Skypen Mijn moeder woont op 2 uur afstand en is zelf chronisch ziek dus die kan niet even langskomen. We hebben afgesproken dat ze haar energie spaart om haar eerste kleinkind te komen zien
FF vlug ben aan t koken, Appelstroop is perfect, heb ik zonder medicatie na de bevalling mijn hb weer op peil gekregen, moets pillen slikken, maar dat wou ik niet een extra tip: sinasappel(sap) helpt ijzer beter ot te nemen door je lichaam
Ik ga afsluiten en naar huis gaan. Ben op! Straks nog koken en met het hondje naar de dierenarts voor haar jaarlijkse spuitjes. Tenminste als manlief meekan, want de dierenarts woont langs een drukke weg en ze trekt haar uit elke riem die we hebben. Zo bang heeft ze van de dierenarts sinds dat ze gesteriliseerd is... Geen idee wat daar misgelopen is. Tot morgen meiden!
Zo net toch maar even mn moeder gebeld op dr werk (is doktersassistente) of ze straks mn bloeddruk kan meten. Heb sinds gisteravond hoofdpijn, soort bandgevoel om mn hoofd heen en begin sinds vanmiddag wat leuke sterretjes te zien. Heb geen zin om naar het zh te bellen want dan kan ik weer 20 min in de auto zitten en dan zul je altijd zien dat het voor niks is.