wat een koppige van jouw zeg! hahaha hoop alsnog voor je dat ze eens vast gaat zitten met de hoofdje naar benee duim duim
hier echt nergens meer last van heb me energie weer terug en geen krampen niiks nadda noppes hmmmmm ben beneiuwd donderdag hoor ! kijken of die al vast ligt denk het nog niet
@desi: fijn dat je goedgekeurd bent. Hopelijk blijft je meisje nu met haar koppie naar beneden liggen. bo: fijn dat je je energie weer terug hebt!
Wat een wiebelkont Afwachten is lastig he? Ben zelf ook iemand die graag weet wat er gebeuren gaat. Ik hoop dat ze snel netjes indaalt!
Douchen kreeg ik de keus. Hoefde niet als ik niet wilde, of als het nog niet ging, dan zou het ook gewoon de volgende dag geworden zijn. Maar vond het zelf wel prettig (ook zodat ik het tenminste zélf kon doen). Kan me niet herinneren dat ik na de bevalling zo'n honger had... Had al moeite om een beschuitje naar binnen te werken En ook in de dagen/weken erna was het niet anders dan normaal eigenlijk... Was na de bevalling ook zo alle kilo's weer kwijt (was ook niet zoveel aangekomen), alleen zaten ze er een paar weken later weer allemaal net zo hard aan en dat terwijl ik borstvoeding gaf en echt niet ineens overdreven veel at, of veel vet spul ofzo
25 kilo zwaarder van dochterlief en op dag 10 in me eigen broek weer! wauw factor was toen erg hoog alleen meost ik zonodig na 4 maanden me figuur weer helemaal terug te hebben eten en nog eens eten pffff was zeker 5 kilo te zwaar toen ik weer zwanger raakte van deze frummel dussss nu moet ik sterk blijven want wil gewoon me oude figuur terug en weet dat het kan
Dat had ik in m'n vorige zwangerschap ook... Maud was echt een kacheltje voor d'r mama Normaal ben ik echt een enorme koukleum, maar in die zwangerschap kon ik midden in de winter bij wijze van spreken nog zonder jas naar buiten Helaas voor mij heeft deze spruit wat minder zin om voor kacheltje te spelen.... (Over zweten gesproken, in combinatie met "dingen die je vantevoren niet vertelt worden"... De eerste dagen na de bevalling ga je echt ZO ENORM zweten, niet normaal gewoon Had er vooral 's nachts last van. Werd ik midden in de nacht niet van Maud wakker, dan was het wel omdat ik gewoon echt letterlijk kletsnat was...) Hier ook de laatste dagen ingegaan voor m'n verlof Nu nog 2 dagen, morgen en overmorgen en dan is het gedaan met werken voor de komende 4 maanden Heb heel lang volgehouden dat werken nog prima ging en dat het zelfs zo'n beetje de rustigste/makkelijkste dagen van m'n week waren. En dat klopt opzich ook wel, maar merk nu deze week en ook vorige week wel dat ik zo langzaamaan toch echt wel aan dat verlof toe ben...
meiden zat net te denken toen ik bevallen was is me dochter de volgende dag pas gewassen die van jullie meteen? wanneer zouden jullie het doen ik het raar dat ik het vraag? maar ik denkdat zodra ik thuis zal zijn hem meteen ga wassen?
Dat is zo schattig... Maudje zat (en zit) altijd wel rond de gemiddelde lijn, maar die liep ook al zo vroeg. Dus voor een lopend kindje was ze zeker nog wel echt een kleintje. Ook bekijks genoeg gehad dus in het begin
Het ligt er een beetje aan wanneer de bevalling zich aandient... Als het op een maandag of woensdag overdag begint, gaat ze gewoon naar het KDV. Dan gaat oma haar er aan het eind van de middag wel ophalen. Als de bevalling op een ander moment begint, gaat ze naar oma toe (die woont hier letterlijk om de hoek). Heb ook met m'n schoonmoeder afgesproken dat als de baby eenmaal geboren is, dat zij dan Maud komt brengen, maar Maud ook de kans geeft om eerst alleen, samen met papa & mama kennis te maken met de nieuwe baby, voordat oma komt kijken. Was hier geen enkel probleem, toen ik aangaf dat wel prettig te vinden, gaf m'n schoonmoeder zelf al aan dat zij het ook sowieso al zo bedacht had
Bij de infoavond over bevalling in het ziekenhuis zeiden ze dat ze hier niet meteen het kindje wassen maar het het eerste uur met rust lieten zodat moeder en kind die tijd samen door kunnen brengen (mits medisch verantwoord natuurlijk). Impliciet begreep ik dus dat ze hier het kindje na dat eerste uur wel even wassen.
ja kijk ik bedoel niet meteen idd maar eerst ff lekker bijkomen en dan toch wel na een aantal uurtjes lekker fris wassen lijk me ook wel zo leker voor het kind en schone kleertjes aan ze hebben toen niks gezegd dus nam haar zo mee uit het zh maar vond het achteraf niet zo heel fris of lig dit aan mij maar goed weet nu dat ik hert anders wil
same here! ik wil dat eerst dochter haar broertje kan verwelkomen ff met zijn 4 tjes een prive momentje en dan mogen de opas en omas erbij
Ik heb altijd tegen m'n man gezegd dat ík degene ben die moet bevallen, dus dat hij op z'n hoofd kan gaan staan desnoods, maar dat ik ook bepaal waar ik ga bevallen Hij mag gerust z'n voorkeuren aangeven, daar niet van, maarde beslisisng ligt bij mij... Al heb ik nu zelf sowieso geen voorkeur... Zie dit keer wel hoe het allemaal verloopt. Ik ben met het afbouwen van de bv begonnen toen Maud 2 maanden was, zodat ik het rustig kon doen (had tenslotte nog een maand voor ik weer moest werken). Maar was ook wel bang dat de overige voedingen daardoor snel zouden teruglopen. Gelukkig bleef het hier wel op peil! Na een half jaar geloof ik zijn we 's avonds wel nog een klein flesje gaan geven na de borst, want ze had niet meer genoeg aan alleen de borst. In die borst was de voeding dus op een gegeven moment wel teveel teruggelopen (of in elk geval de kwaliteit van de voeding). Gekke was, dat we daar achterkwamen doordat ze in gewicht ineens een dipje maakte ten opzichte van de gemiddelde curve (was eigenlijk nauwelijks aangekomen in een maand tijd ofzo, zelfs wat afgevallen op enig moment...) Aan haar was verder niets te merken, ze sliep 's nachts ook gewoon door en werd dus niet ineens weer midden in de nacht wakker van de honger, toen de voeding terug begon te lopen . Maar kon wel de bv door blijven geven in elk geval, alleen nog met wat extra's erna
Hier nog iemand die wel enigzins uitgaat van d'r vorige bevalling... Althans, ga er vanuit dat ik nu ook wel weer overtijd zal lopen (Maud was met 40wk+4 dagen geboren). Hoeveel dit keer, geen idee natuurlijk. Hoop dat het niet veel langer zal zijn als bij Maud... Heb ergens het gevoel dat ik wel eens zomaar daadwerkelijk op/rond de uitgerekende datum kon gaan bevallen... Maar dat komt ook wel omdat de datum die ik zelf destijds berekend had 4 dagen eerder is (uitgaande van m'n cyclus), dus als ik die datum aan zou houden, zou op de huidige uitgerekende datum wel 40+4 zijn...
Je baas mag denk ik best nog verwachten dat je je werk zo goed mogelijk blijft doen, ook in die laatste paar dagen. Maar hij(/zij) kan niet verlangen dat je nog net een stapje extra zet, wat je normaal misschien wel zou doen. Hij zal er begrip voor moeten hebben dat je daar domweg de energie niet meer voor hebt. Overwerken mág volgens mij met deze termijn ook helemaal niet meer (tenminste, als je het hebt over 'lange dagen maken' ga ik er vanuit dat je zou overwerken). Ben hier zelf de laatste 2-3 weken telkens ook vroeger weg dan anders. Bleef vaak wel zitten tot 10 over 5 ofzo om nog wat laatste dingetjes af te ronden (terwijl ik al voor 5 uur aan m'n uren zat). Heeft me ook nooit geboeid, maar laatste weken werd dat wel te vermoeiend en ga nu dus in principe ook zodra ik m'n 8 uur heb gemaakt. Alleen op de dinsdagen niet, maar dan rijd ik altijd met m'n man mee. Dus moet wachten tot hij er is Maar goed, hoef dan zelf niet te rijden, dus dan vind ik het ook zo erg niet om wat langer te blijven