Ik heb net ook even in de tuin gezeten. Heerlijk. Af en toe oogjes dicht, af en toe wat in een tijdschrift lezen. Het waait wel wat. Ik was bezig met het schilderen van onze zelf te maken wandlampjes en ineens vloog een tissue met wat verf op een van de lampjes. Gevolg: een witte vlek op de paarse achtergrond. Nu maar hopen dat ik dat witte kan overschilderen.
Hier de sims 3 gedaan. En proberen t op de laptop te zetten maar kan alleen maar illi. Heb de orginele zelf maar in de laptop geen cd-rom speler. Dus kan ik mn eigen cd er niet op zetten. Ze staan wel op de normale pc maar dat zit tegenwoordig niet zo lekker zo kaarsrecht op een stoel
Afijn, ik heb nu weer wat te melden. Kom dus net bij de vk vandaan. Strippen kon niet, want de binnenkant zat nog dicht.... Morgen gaan we naar het zh om een plan op stellen voor eventuele inleiding. Ben dus beeeeetje van slag nu.......
Ik ben bang voor dat inleiden moet ik zeggen,je hoort zo vaak dat dat heftiger is.M'n gyn zei dat ik het allemaal naast me neer moet leggen en niet zo veel moet lezen omdat het toch bij iedereen anders is,ja ja,heb maar niet gezegt dat ik lid ben van zw-pagina En ook nog extra hoge kans op ks,omdat ik overgewicht heb,omdat ik een grote baby heb en ook nog es als je ingeleid word,nou tel maar op bij elkaar......ik hoop zo dat het een deze dagen spontaan begint. Ach het komt vast allemaal goed met ons,de kleine komt wel de een wat makkelijker dan de ander!
Lieve Gijsje, ik heb ook overgewicht (100+) en ze dachten op een gegeven moment dat Jelle erg groot zou zijn (worden) nou hij was 3750 gram en 51 cm viel allemaal wel mee, bij mijn schoonfamilie was nog nooit zo'n kleintje geboren allemaal 9, 10 en zelfs een 11 ponder, van de kinderen en kleinkinderen, Ik ben het zwaarst en beviel van het kleinste kindje... Dus net als bij het inleiden is dat ook bij iedereen anders. Je moet je daar niet al t druk om maken, bevallen is heftig hoe het ook gebeurd maar je hebt straks je kindje op je buik en das zoveel meer waard.... en dat is nou eens geen cliche maar gewoon waar!!!
Ik durf het niet te zeggen ben erg sceptisch, vooral omdat op internet staat dat dit voor verkoudheid is en op de bijsluiter dat je het tijden de zwangerschap mag gebruiken, dat vind ik vreemd als het echt daarvoor zou werken lijkt het mij niet handig het eerder als met 37 weken te gaan gebruiken..En dat andere middel van vsm (wat jij zei) lijkt veel geschikter voor ons doel. maar goed aan de andere kant mijn baarmoedermond was voor de helft verstreken en helemaal week... heb bij Jelle nooit onderzoek gehad dus ook geen vergelijkingsmateriaal... Het feit blijft onze dochters komen als zij er klaar voor zijn... niet eerder welk pilletje dan ook... We gaan gewoon allemaal (behalve vogelinnetje, die moet gewoon lekker rustig aan doen ) dit weekend bevallen PUNT!!!!
Gelukkig heb ik me vergist, hihi mijn broertje is wel jarig op de uitgereknde datum, maar hij wordt 29... scheelt al een hele hoop aangezien hij zijn verjaardag alleen elke 5 jaar viert... dus volgend jaar pas... Die hormonen ook mijn zwager werd 30 dit jaar pffffff
Daar ben ik ook weer eens....hoop wel dat jullie me hebben gemist..hihi.... Ik ben afgelopen zondag bevallen van onze dochter Evi. Bevalling liep niet zoals t moest, in eerste instantie heel snel naar 8 cm ontsluiting en toen 4 uur lang op 9 cm incl persweeën. AU. Uiteindelijk bleek Evi in een 'voorhoofdsligging' te liggen. Dit betekent zoiets als dat haar gezicht ligt waar haar achterhoofd moet liggen. Ze kon er dus zo niet uit. Ze is met een keizersnede gehaald. Gelukkig helemaal gezond en uiteraard erg mooi Sinds vandaag zijn we thuis; lekker op een roze wolk met Iris als trotse zus.
Femke en man van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje Evi! Geniet ervan en hopelijk knap je snel weer op.
Femke, gefeliciteerd!!! Ik hoop dat je spoedig herstelt. Lig je nog in het ziekenhuis? Ja, zo'n forum is natuurlijk handig voor uitwisseling van ervaringen en sociale contacten, maar er is ook een kans dat je te veel verhalen gaat horen en die op jezelf betrekt. Toen ik voor het eerst bij de verloskundige kwam, kreeg ik een hele stapel tijdschriften mee, maar ik werd gek van alle enge verhalen die erin stonden. Elke bevalling is anders, dus je kunt je eigen zwangerschap niet vergelijken met die van iemand anders. En uiteindelijk zal de verloskundige (of arts) er alles aan doen om je bevalling zo vlot mogelijk te laten verlopen. Vanwege deze gedachte ben ik eigenlijk vrij rustig en lees ik de verhalen hier wel, maar trek me er niet te veel persoonlijk van aan. Ik zie dan ook helemaal niet tegen de bevalling op.
Ik heb ook overgewicht, een kindje waarvan ze dachten dat het te groot was, met gel ingeleid omdat de boel nog dicht zat en een keizersnee op de agenda en toch is Marijn gewoon natuurlijk geboren. Het kan dus wel hoor! En als het niet spontaan komt dan komt het ook wel goed, daar hield ik me ook maar aan vast.
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje!! Klinkt wel best heftig de bevalling, hopelijk verloopt jouw herstel voorspoedig.
@femke Van harte gefeliciteerd met je dochter Evi!!!!!!!!! Kun je het een beetje bolwerken na eerst zo'n bevalling en dan ook nog eens een keizersnede eroverheen???? Je zult wel uitgeput zijn
Oh, willen ze het niet nog even aankijken? Dacht dat bij 42 weken de meeste pas over inleiden beginnen. Ik ben nu al over tijd en moet morgen op controle, maar wil het in principe nog afwachten. In ieder geval tot 41 weken en dan zien we wel weer. Snap dat je van slag bent. Ze zeggen dat inleiden heftiger is Nou ja, morgen kun je genoeg vragen erover stellen. Misschien stelt dat je ook weer wat meer gerust.
Je hebt helemaal gelijk , er wordt hier erg veel gepraat over strippen e.d. maar sommige vk-praktijken beginnen daar pas aan na 41 weken. Wat ik hier probeer te doen is toch wel filteren in de verhalen, want iedereen wil vandaag bevallen en om jezelf niet helemaal gek te maken moet je daar toch wel nuchter tegen aankijken. Als ik nl. naar de lijst nog te bevallen dames kijk dan zijn er nog maar erg weinig die overtijd lopen en helaas.... dat zullen er toch wel een aantal moeten zijn om alle statistieken in evenwicht te houden Fijn dat je niet tegen de bevalling op kijkt, ik ga voor mijn tweede en ja ik weet dan wel wat er komen gaat maar ik kijk er ook niet tegen op en ga ervan uit dat de begeleiding gewoon goed is en dat het weer een feestje gaat worden als die kleine op de wereld is ....
@moettie, Eigenlijk ga je nu dus een geboorteplan maken of zie ik dat fout?? Hebben ze nog wat over termijnen geroepen dan? Zo van morgen een plan de campagne en dan maandag opname etc.... ?? Laat je niet op je kop zitten, schouders eronder! je doet het voor die kleine in je buik, die je straks heeeeerlijk mag knuffelen...