Juni 2010 mama's deel 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vogelinnetje, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    SAbse, we wachten af!

Ik laat het ook aan de vk over hoor!
    Ze zullen er een reden voor hebben om het wel of niet te doen....

Maar jij schiet ook niet op :)

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    We moeten wel :D

Ja zoiets heb ik ook :)

Nee niet echt, hoewel pas 1 dag over tijd. Iemand moet het gemiddelde van 40 weken hoog houden he ;)

Ik ben vaak in tweestrijd met mezelf. Van mij mag de baby nu wel komen, maar ben bang voor de bevalling dus aan de andere kant vind ik uitstel soms prettig. Maar ja de baby moet er een keer uit en ik ben er best bang voor :( Bang voor pijn en bang dat ik het niet aan kan. Had ik tot 37-38 weken geen last van en opeens sloeg de angst toe.

Heb nu beetje pijn die op pijn van menstruatie lijkt, maar niet duidelijk aanwezig ofzo. Maar ja, misschien komt dat weer ergens anders door :p Ik heb er geen verstand van ;)

3. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Begrijp je gevoel.
    Hier niet bang, maar meer onzeker....
    Wat voel ik en waar is het voor?
    Dus ook dan.... we wachten af!

En ik volg je wel in het gemiddelde hoor!
    Maar tot volgende week he! Want dan zal die van mij er toch hopelijk wel zijn!

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Menstruatiepijn zijn weeën zegt mijn gyn. Hoe licht ze ook zijn... ;)

Hier eigenlijk geen schrik voor de bevalling. Kijk er eerder naar uit, maar dan vooral hoe ons kindje geboren gaat worden enzo. Dat het pijn gaat doen, dat zeker, maar je lichaam maakt een hormoon aan waardoor je het normaal gezien aankan. Ik ga dus vooral op m'n lichaam vertrouwen.

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha ben ik één van de weinigen met echt angst denk ik :)

Ach ja, ik moet toch echt bevallen dus het komt er hoe dan ook toch wel van.. :p

Maar af en toe denk ik eraan en dan word ik angstig. Probeer er dus ook niet aan te denken ;)

Hmm, die menstruatiepijn is nu nog minder. Ach ja ik zie het wel. Heb zelf niet het idee dat het echt iets is. Hoop goed te slapen zo en de nacht redelijk door te komen :)

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Lig lekker op bed met de kleine tegen me aan... *smelt*
    Voor iedereen die zich afvraagt of het ooit nog spontaan zou kunnen beginnen: JA!! :D
    Had hier tot gister ook nergens last van, althans, geen voorwerk ofzo wat de indruk kon wekken dat het mogelijk heel snel kon gaan gebeuren. Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat ik maandagavond ineens last van rugpijn kreeg, wat dinsdags alleen maar erger werd. Maar aangezien mijn rug altijd al een zwak punt is, ben ik er maar niet teveel van uit gegaan dat de bevalling al zó snel zou gaan beginnen... (al hoopte ik dat wel uiteraard ;))

Begon hier gisterochtend rond 5 uur. Toen werd ik in elk geval wakker om naar de wc te gaan en merkte voor het eerst dat m'n harde buiken pijn begonnen te doen (veel meer was het nog niet), vooral wanneer ik bewoog. Een paar uur later was dit nog niet anders, dus toen m'n man vroeg of alles 'daarbinnen' nog rustig was, voor hij naar het werk ging, heb ik met een stalen gezicht "ja hoor" gezegd. Wilde niet dat hij thuis ging blijven en dat het dan toch vals alarm zou blijken te zijn. Zou zonde van z'n verlofdagen zijn!
    Toen man & Maud de deur uit waren (Maud ging naar het KDV), ben ik zelf weer terug in bed gaan liggen. Daar heb ik niet lang meer gelegen, want lag echt niet lekker meer met de rugpijn en de pijnlijke harde buiken/eerste voorzichtige echte weeën waren ook niet echt lekker op te vangen liggend in bed.
    Ben dus maar gaan douchen, dat zou me in elk geval een idee kunnen geven of dit echt serieus was of dat het maar voorwerk zou zijn. De weeën werden er in elk geval niet minder om, dus dat was alvast positief :)
    Alleen de activiteit bleef heel lang een beetje op hetzelfde punt hangen. Na een tijdje had ik wel door dat dit toch wel het echte werk was, dus heb m'n man toen ingelicht en die is gelijk naar huis gekomen, maar had dus tegelijkertijd wel het idee dat dit nog wel even zou gaan duren... Weeën bleven om de 5-10 minuten komen, soms een tijdje rond de 7-8 minuten en dan weer wat onregelmatiger met elke 5-10 minuten een wee. Sommige weeën duurden wel rond een minuut, anderen duurden misschien 15 seconden (voor m'n gevoel in elk geval, maar geloof achteraf gezien dat m'n gevoel voor tijd ver te zoeken was gister :p).

Rond de middag begon er wat verandering in te komen. Toen begonnen de weeën wat sneller op elkaar te komen. Rond 2 uur verzocht ik m'n man toch maar eens om te gaan timen. En jawel: elke 5-5,5 minuut een wee die ook telkens ongeveer een minuut aanhield. Om half 3 hebben we toen de verloskundige gebeld. Ook omdat de weeën inmiddels weer m'n heupen ingedoken waren, waardoor het wegpuffen een stuk moeilijker werd.
    Ze kwam gelukkig snel en ging gelijk even toucheren. Bleek ik al 6-7 cm ontsluiting te hebben :$ Dat was een aangename verrassing.
    We zijn toch nog maar naar het ziekenhuis gegaan, je weet immers nooit hoelang het nog gaat duren (dat bewijst het verhaal van Femke wel) en het idee dat er pijnstilling in de buurt was, was toch wel prettig...

In het ziekenhuis nog een keer getoucheerd: 7 cm. De verloskundige is toen alles klaar gaan maken voor het breken van de vliezen en ook gelijk alvast voor de geboorte.
    Zodra alles klaar stond, werden de vliezen gebroken. Dit was rond half 4 (meen de verloskundige later 15:35 te horen zeggen tegen de verpleegkundige, toen die de gegevens van de bevalling in de computer aan het invoeren was, maar heb zelf het bevallingsverslag nog niet gelezen, dus weet het niet precies). Daarna ging het echt supersnel. Er volgden nog 2 enorm pijnlijke weeën, die ik echt met geen mogelijkheid weggepuft meer kreeg. Aan het eind van die 2e wee had ik ook ineens het gevoel dat ik enorm moest poepen, dus ik zei meteen dat ik moest persen. Snel gecontroleerd en jawel: ik had al volledige ontsluiting en mocht dus meteen gaan meepersen. 2 persweeën later lag Marit op mijn buik :) Dat was dus om 15:47, nog geen kwartier nadat de vliezen gebroken waren!

Marit doet het al vanaf het begin prima. Ze is over het algemeen een heerlijk rustig en tevreden meisje. Alleen heeft ze wel nog wat last van misselijkheid. Ze is al snel aan de borst gaan drinken en dat komt ook prima op gang allemaal. Poepen en plassen kan ze ook als de beste ;)
    Ikzelf voel me op het moment vooral vrij stijf, vooral in m'n rug. Ben er verder wel zonder kleerscheuren vanaf gekomen: een paar kleine schaafwondjes en een miniscuul scheurtje. Maar dat scheurtje is zo klein dat de verloskundige er niet eens aan wilde om te gaan hechten :)

7. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

@ Jvtje hoop dat t bij mij ook om 5 uur begint ;)
    Wat een soepele bevalling!
    Kan je t verschil merken dat t een 2de is?

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Zeer herkenbaar moet ik zeggen,tot wk 37/38 had ik echt zoiets van kom maar op,ik kan het wel! Maar nu vind ik het opeens eng terwijl ik ook weer niet kan wachten tot het zo ver is.Moet eerlijk zeggen dat ik ook zwaar opzie tegen inleiden,heb zo vaak gehoord dat dat veel heftiger is,pffff

@Jvtje,wat fijn dat het allemaal zo goed is verlopen,heerlijk! Geniet maar lekker van jullie kleintje!

Hier kan ik niet slapen,vanmiddag wel even een slaapje gedaan maar dit is toch niet normaal.Baby is ook heel druk in m'n buik.Dan zeggen ze dat als de kleine er is je moet wennen aan die gebroken nachten,nou ik zal blij zijn als ik weer es normaal kan liggen zonder pijn en een paar uurtjes kan slapen!

9. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

pffff eerst een nacht met oefenweeen nu een slapeloze nacht vanwege mn zoontje. Geen idee wat er was maar slapen ho maar.
    Nu ligt hij eindelijk te slapen en mama is natuurlijk weer klaar wakker

Nou zag dat Gijsje ook wakker was geweest, lekker he meid die nachten van pijntjes ed. Ga er liever uit voor een baby met honger hihihi

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Voor ik zwanger was had ik een enorme schrik voor de bevalling. Maar sinds ik zwanger ben, ben ik daar heel rustig in geworden.
    En al helemaal sinds ik aan de monitor ben geweest op 27 weken. We zijn toen zo goed opgevangen geweest in het zh, dat gaf nog meer een geruststellend gevoel...

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier nog een wakkere :) Maar ga terug mijn bedje in. Had last van m'n rug maar met wat te zitten, is het beter. Moet er straks toch vroeg uit want vanaf 7u komen ze de eetkamer leveren. Hoop dat ze zo vroeg zijn, kan ik daarna nog wat gaan liggen ;)

@ jvtje: Amai, dat is snel gegaan bij jou! Geniet er maar van, van je kleintje ;) Hoe reageerde Maud?

12. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Goedemorgen
    Pfff wat een dagje gisteren volgens mij de bekenede regeldag me meisje bleef maar huilen en wou maar aangelegd worden
    En papa moest nog overwerken ook grrrr dus toen hij thuis kwam mocht hij met haar kroelen en ja hoor na een uur viel ze in slaap en heeft ze in dr wiegje geslapen met de voedingen tussen door
    NU is ze ook weer voldaan en is ze volgens mij aan het dromen .

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Kan ik begrijpen, ik heb ook begrepen dat het heftiger is. Ze wilden mij eerst ook inleiden i.v.m. bloeddruk, maar kon niet. Hoop niet dat ze vandaag weer willen en dat het wel kan.

Slapen is hier ook een ramo. Waarom kan jij niet slapen? Waar krijg je pijn? Ik voelde me vannacht weer eens onverklaarbaar beroerd. Ook veel last van een harde buik, welke ook hard blijft en zelf enigszins pijnlijk is. Pff wil het liefst niets doen vandaag, ben kapot.. maar moet vanmiddag nog naar het ziekenhuis voor controle ;)

Bah voel me nog steeds beroerd, elke keer als ik me zo voel zie ik het even niet meer zitten. En de angst neemt dan toe, want als ik nu zou moeten bevallen zou ik dat echt niet trekken :(

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Dat is mooi, toch? Dan ga je met een gerust gevoel eraan beginnen. Ik ben wel een keer opgenomen en ook uren in de verloskamer gelegen voor onderzoeken enzo. Ze zorgden goed voor me, maar het heeft me niet een gerust gevoel gegeven. Kan ik een beetje van jouw gerust gevoel krijgen? :p

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wat een verhaal, het klinkt als een voorspoedige bevalling welke elke vrouw wel zou willen :p

Mooi dat het zo goed bij jou is verlopen en nu kun je lekker genieten! :D

16. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik ben nooit echt bang geweest om te bevallen heel raar ik ging gewoon van het ergste uit en wat kreeg ik een pijnloze bevalling.

17. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    @ femke en man,van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine meid,geniet er samen van.

liefs petra

18. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    goeiemorgen dames,

ik ben ook weer van de partij vandaag.
    heb een rustige nacht gehad,dus we hobbelen van daag maar weer verder he,wachten op wat misschien komen gaat.
    ik moet woensdag naar het ziekenhuis voor een echo en wat verdere onderzoeken omdat ik overtijd ga.
    de verloskundige wil me op vrijdag komen strippen als het gaat,maar ik heb zoiets van,liever nog niet.
    mijn vriend is die dag jarig,en als verder alles gezond is,waarom zou ik het dan juist die dag doen???
    of heb ik nu een verkeerde instelling???

op dit moment wordt een vriendinnetje van mij ingeleidt.
    ze is morgen 40 weken,maar haar gezondheid ging de laatste weken niet goed,de waardes waren verkeerd,teveel eiwitten,en hoge bloeddruk.
    na 2 dagen onderzoeken wordt ze nu ingeleidt,spannend zeg,ze zag er wel tegen op....
    heb vanaf het begin van onze zwangerschap geroepen dat zij eerder zou bevallen dan mij,dit terwijl ze 3 dagen na mj is uitgeteld,maar tot nu toe heb ik gelijk....

nou,sorry voor mijn lange verhaal dames....

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja hoor, je mag wat van mijn gerust gevoel hebben :D De arbeidskamer in het zh is zoals een gewone kamer. Alleen heb je een grotere badkamer met een groot hoekbad, er is een klimraam waaraan je kan hangen/leunen/... en een monitor. Dus heel gewoon allemaal. En pas op het laatste moment, terwijl je echt persweeën hebt word je pas naar die kille verloskamer gebracht. Moest het zijn dat de 2 arbeidskamers bezet zijn, dan heb je de arbeid in je eigen kamer en de eventuele bevalling (als het echt niet anders kan) ook.

De vroedvrouwen waren heel erg lief met ons en gaven ons meteen een gevoel dat we daar thuiskwamen. Ook naar m'n man toe waren ze heel lief, want ja, die zit daar dan maar wat te zitten he. Maar ze betrokken hem overal goed bij.

Anders kom je in hetzelfde ziekenhuis bevallen? Liggen we misschien naast elkaar :p

20. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Hoi meiden..

mmm veel wakkeren vannacht, hier redelijk geslapen, om zes uur was Jelle (ALWEER) wakker, maar was aant spelen en is tegen kwart voor zeven weer in slaap gevallen tot half negen Zelf natuurlijk de hele tijd daarop gelegen maar, ik heb wel wat gedommeld hier en daar, voel me zelfs wat beter. wandel zo ff naar het winkelcentrum.....

VANDAAG 40 weken, bij Jelle begonnen de weeën dus.... wie weet, maar ik denk dat ik er nog wel ff loop hoor!!!

Tot later dames

Deel Deze Pagina