Juni 2010 mama's deel 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vogelinnetje, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    Thanks Xaph,
    Ik was toch wel geschrokken van deze mededeling....
    Ondanks dat het op zich niet vreemd is dat we een kleintje zouden krijgen; ik ben zelf maar 1.60en mijn vriend was met de geboorte ook erg klein..

2. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Hiero
    Een onrustige nacht gehad met veel krampen en weer het kindje lang niet gevoeld (van 19.00 tot 4.00 uur). Toen hebben ze me aan het CTG gelegd en wat denk je: kramp hield op en baby begon te schoppen :) Had dus gewoon eerder moeten proberen of het hielp om van houding te veranderen. Ik had wel lopen drukken en draaien om het kindje wakker te maken maar was blijven liggen.

CTG was prachtig, ook vanmorgen weer. Toen sliep hij in eerste instantie dus was het CTG te saai. Dat herken ik inmiddels dus ik ff een muziekje op mijn telefoon aangezet, telefoon 10 seconden in mijn kruis/bij zijn oortjes gehouden en toink! wakker :D Vervolgens heeft hij nog een half uur lopen stuiteren :p Bloeddruk was ook keurig (120/80).

Gyn kwam langs en die zei dat ze het gewoon goed in de gaten bleven houden omdat ik nog steeds veel risico loop op zwangerschapsvergiftiging. Ze nam mijn klachten heel serieus, echt niet alsof ik me aanstel dat ik hier liever wil blijven. Morgen wordt mijn bloed weer gecheckt. Ik genees vrij langzaam (kan ook aan de lage bloedplaatjes liggen) dus ik lijk wel een junk met al die gaatjes in mijn arm :D

3. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Tsja, ik ben zelf 1.75 en mijn man 1.96 dus dat speelt bij ons ook mee. We moeten maar zo denken, die 90% en 10% curves zijn er niet voor niets! 1 op de 10 vrouwen zit daar dus boven en onder! We zijn hier in de groep met zo'n 20 vrouwen dus dan is het te verwachten dat minstens 1 van ons aan de bovenste curve zit (dat ben ik dan) en 1 aan de onderste (dat ben jij).

Mijn moeder heeft jarenlang bij een gyn gewerkt als secretaresse en die zei ook dat niets zo goed is voor een te klein kindje als gewoon rust houden. Laat je dus lekker verwennen meid! Verwen je zelf ook door niet steeds heen en weer te lopen maar door ff na te denken wat je nodig hebt en dan wat te eten, drinken en vermaak bij je in de buurt te zetten.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.496
    13.968
    113
    Vrouw
    @ Minifien: wel spannend! Heb zelf met 24 weken verplicht 2 weken rust moeten houden, ben toen in 2 weken 2 kilo aangekomen en de kleine was ook erg gegroeid!
    Ons kindje loopt iets onder de middelste groeicurve qua groei, wat me erg verbaasd aangezien ik ook maar 1.60 ben en mn man tot zn 14e maar 1.40 was.
    Je moet maar zo denken, hoe kleiner de beeb, hoe minder kans op uitscheuren? Alhoewel ik vrees dat het er niets mee te maken heeft. ;)

@ Xaph: Wel beter dat je kleine nu wel goed reageerd! Erg fijn ook dat je serieus genomen wordt. Welke gyn heb je eigenlijk? Of wisseld dat wie er dienst heeft op de afdeling?

Moet zelf om 13.30 op de poli zijn, maar andere locatie haha. Ben erg benieuwd of ik al een keer ontsluiting heb en of ik gelijk een inleiddatum meekrijg.

5. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik ben onder behandeling bij De Vries maar als je hier ligt krijg je elke dag gewoon wie er dan dienst heeft aan je bed. Vind ik wel prima, dan krijg je uiteindelijk meer informatie want iedereen kijkt er weer anders tegenaan en je leert ook iedereen al kennen. Je weet toch niet wie er straks dienst heeft bij de bevalling.

Ben erg benieuwd wat ze jullie vanmiddag over jouw bevalling gaan bespreken! Je bedje is inmiddels weer bezet trouwens ;) Vanmorgen lag er eerst een urologiepatient, maar die kende een man die op een andere kamer lag dus die hebben ze weer omgeruild. Ik krijg zo weer een zwangere naast me. Erg leuk hoe ze daar rekening mee proberen te houden.

6. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Dat mag ik hopen want anders is het omgekeerde vast ook waar :) Ben best bang voor flinke schade hoor ;)

Mijn gyn zei dat het er vooral aan lag hoe goed de botjes van het hoofd over elkaar heen schuiven maar dat zou ook best een peptalk kunnen zijn om mij niet helemaal in de stress te laten schieten over zo'n groot kind :p

7. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja wil dus vanalles neerschrijven maar ben het gewoon vergeten :D Gadver!

Xaph, nog steeds afwachten dus. Wel leuk dat ze rekening houden met mede zwangeren op dezelfde kamer :) Lijkt me leuker dan oude mannetjes met plasproblemen...!

Hier vandaag 35 weken! Kreeg vanmorgen opeens zenuwen, het komt echt wel heel snel dichtbij! Vriendlief vind het opeens ook snel gaan, terwijl ik het al 8 maanden snel vind gaan haha :D

Over baby wassen: hier wordt baby pas dag erna of nog later gewassen, tenzij er echt bloedklonters of dergelijke in de haartjes hangen, dan wassen ze er dat wel uit. Verder laten ze het gewoon zo omdat hun huidsmeer toch ook wel goed is die eerste tijd! En heb ook al van verschillende gehoord dat een pasgeboren baby heerlijk ruikt. Hoewel je dat toch niet verwacht, als die 9 maand in het zelfde badwater hebben liggen weken :p

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Het vruchtwater wordt elke zoveel uren ververst hoor ;) Daarom is het zo belangrijk om veel te drinken.

@ xaph: In het zh zeiden ze op de rondleiding tegen ons dat er veel mama's de kindjes soms niet meer voelen en als ze aan de CTG gaan ze onmiddellijk actief worden. Blijkbaar zou dat zijn omdat mama op de een of andere manier zo gefixeerd is om de kleine te voelen dat dat een soort stress meebrengt. Eens ze de hartslag horen, zijn ze gerust en wordt beebje actief.
    Ik voel de onze in bed vooral als ik op m'n rechterzij lig. het rugje ligt ook aan die kant, maar heb geen idee of het daarmee te maken heeft.
    Je bloeddruk is wel erg netjes geworden he :) Goed zo!

@ cin: Ik heb ook 2 weken moeten rusten en toen is de kleine gemeten: 1,5 kg. Daarna 3 weken terug voltijds aan't werk en opnieuw gemeten: 1,8 kg. Nu heb ik 1 week gewerkt, 1 week verlof en 4 dagen gewerkt. Ben dus heel benieuwd waar we aanstaande vrijdag op de curve gaan zitten. Vorige keer waren we van P50 naar P25 gegaan. Dus niet zo hard gegroeid als de eerste keer.
    Ikzelf ben 1.59 m en m'n man 1.93 en bij de geboorte was ik 48 cm en m'n man 52. Een mooi gemiddelde ben ik al blij mee :D Scheelden ook precies een kilo bij onze geboortes.

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Oei wist ik niet! :D

Hier donderdag nog eens echo, ben benieuwd hoe groot en zwaar de onze is! Vk meende dat het aan de kleine kant was. Maar heb nu ook sinds gisteren verlof dus kan best dat baby nu een spurt krijgt :)

10. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @xaph Wat fijn om te lezen dat de gynaecoloog zo met je begaan is. En tenminste naar je luistert en daarmee ook wat doet....
    Oude mannetjes naast je kan ook wel gezellig zijn, maar een medezwangere geeft toch wat meer gespreksstof lijkt me :)

@bo, het wassen nadertijd weet ik niet eigenlijk.... Ik weet nog wel dat ik haar op mijn buik kreeg en dat zuster borstvoeding mijn zoon aan mijn borst vastkoppelde :$ (echt waar!!!! nix romantisch aan hoor!). Maar een bad.... ik ben onderdelen kwijt dus ik kan het je echt niet vertellen, helaas...... :(

@meisje89, het vruchtwater wordt toch elke dag ververst?? of heb ik dat nou fout in mijn hoofd zitten?

Echt ik wil overal op reageren, maar als je hier een paar uur niet op hebt gekeken dat mag je al zo even 5-8 pagina's met tekst doorlezen.... en onthouden.... en dat met die demente hersencellen... is niet echt makkelijk hoor!!!!!

11. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    hey xaph, wat doe je nou de hele dag in het ziekenhuis? mag je rondlopen? loopt je lange kerel er ook nog veel? (kan dat wel met zijn werk?)

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja, het gaat enorm snel! Denk dat het komt omdat de meesten nu verlof hebben :D

Hier is beebje weer lekker druk ;)

13. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    oh ja, d'r werd ergens gepraat over extra pauze als je zwanger bent, je mag een uur per dag extra pauze nemen... (in overleg met wg.... )
    @nijntje, lekker gevoel he! af en toe doet het wel zeer dat gedraai en gedoe, maar toch blijft het een heeeerlijk gevoel zo'n kleintje in je buik. hier is de kleine erg rustig, mama is vanochtend een beetje druk geweest .....

14. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Ik ben ondertussen op marktplaats aan het kijken naar interessante (merk) kleding voor mijn zoontje... oh ja, en vacatures .... bleh! nog helemaal geen zin in....

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja het is een heerlijk gevoel. Heb ondertussen ook weer geweldig pijn aan m'n lever en milt ed (denk dat die ondertussen gekneusd is geraakt), maar het gefriemel van baby doet die pijn wat vergeten.
    Ik zit achter m'n bureau en dan is ie wel vaker zo druk :D Maar idd als je wat drukker bent dan anders, zijn ze erg rustig.

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.496
    13.968
    113
    Vrouw
    Net terug van de gyn. Helaas zit mn baarmoeder nog potdicht waardoor hij toch nog even wil wachten met inleiden. Want als ze dat nu zouden doen is er 20% kans dat het fout gaat en eindigd in een keizersnee. Balen dus!
    Verder gelijk een groeiecho gehad, zaten we eerst nog iets onder het gemiddelde, zitten we nu ver boven de bovenste groeicurve! :$ 'Ja dat wordt wel een dikkertje, wel grappig want jij bent best klein en slank' aldus de gyn. (Ben zelf 1.60m). Vraag me dus af hoe die kleine er zonder kleerscheuren uitkomt. Maarja volgende week weer controle en groeiecho, hopelijk kunnen ze dan wel gaan inleiden.

17. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik kom net van me meisje vandaan
    Toen ik kwam was ze al flink aan het huilen . Heb haar lekker in bad gedaan en aangelegd en ze had zowaar 20 cc uit me borst op dus ben een trotse mama :)
    Daarna nog eens 20 uit het flesje dus geen voeding via het slangetje dit keer :)
    Alleen tijdens het kolven toen zij in bed lag kwam er weer een lading uit maar goed dat hebben op tijd geboren kiddies ook wel eens.
    Alleen kon ik haar weer omkleden gelukkig deed de couveuzejuffie dit en kon ik verder kolven.
    Maar als ze zo klein zijn heb je passende kleertjes ook niet bij de hand dus word weer wassen haha
    Heb net ff weer 2 maatjes 50 truitjes gekocht.

18. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cin: neem aan dat de rest van de controle goed was? En wachten is misschien toch fijner hoor, want een ks is geen pretje (weet ik uit ervaring). en of het kindje er gemakkelijk uitkomt, hangt ook van de breedte van je bekken af (en dat kun je niet goed zien aan de buitenkant).
    Hoe zwaar werd je kindje nu geschat?

19. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Melanina, fijn dat Zoey niet uit het slangetje gevoed hoefde te worden. Dat gaat de goede kant op!

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.496
    13.968
    113
    Vrouw
    Ja de rest was prima, maar dat wist ik al, de kleine speelt elke dag vrolijk polonaise in mn buik!
    De kleine zou nu rond de 3500 gram zijn, maar ze kunnen dat natuurlijk nooit precies opmeten.
    Een ks is wel het laatste wat ik wil, er zijn mensen die denken dat ze dan niet uitscheuren, maar ze vergeten dat je minimaal 6 weken last hebt van een buikwond. Daarnaast mag je in het begin ook helemaal niets. Maar daar zal jij ook alles wel van af weten. ;)
    Hopelijk komt de kleine binnenkort zelf naar buiten kijken, of rijpt mn baarmoeder een keer, we wachten rustig af.

Deel Deze Pagina