Geweldig topic !! Hier ook regelmatig steken onderin,morgen zullen we zien of het idd indalingsweeen zijn,al zegt m'n gevoel dat ie nog gewoon vrolijk op z'n oude vertrouwde plekje zit.Zit morgen al om 7.45 in het ziekenhuis.Eerst voor suikercurve om 8.00 onbijten en dan 10.00 om vervolgens om 10.45 een groeiecho en 11.15 gewone controle.Ik blijf dus heel de ochtend in het ziekenhuis want heel de tijd op en neer (met het ov) schiet dus niet op.Neem maar een boek mee ofzo. Ow ik liep gister naar de bushalte,zie ik mezelf in een winkkelruit waggelen,nou ik moest er gewoon om lachen....wat denk je,stap ik de bus in zegt de chaffeur....zo jij mag onderhand ook wel dubbel gaan betalen,wijzend naar m'n buik!! Ik heb toch al het gevoel dat mensen me aanstaren met die buik
hey dames, zeg Xaph, ook in het ziekenhuis hebben ze van die hoogstaande lectuur die ze de Tina / donald duck noemen Of leen/koop een boek van Sophie Kinsella dan heb je daar ook nog lol aan ipv die depressieve verhalen waar het risico dat jij 1 van die personen bent in percentages te verwaarlozen is!!!!!
hmmm ik heb zo'n competitieve drang dat ik elke keer kijk of ik een banner van een ander al heb ingehaald met mijn banner... maar op de 1 of andere manier blijft dat gelijk opgaan
Ja, ik lig vrijwel de hele dag. Ik mag alleen uit bed om naar de WC te gaan of te douchen. Dat is hier in het ziekenhuis het protocol voor dreigende zwangerschapsvergiftiging. Ze hebben me vrijdag een polsbandje omgedaan dat ik vandaag maar opnieuw laat vastmaken omdat het strak zit :x Ik plas ook heel weinig en de verpleegkundige zei net dat dat waarschijnlijk ook komt omdat ik zoveel vocht vasthou. Ik heb het met name in mijn handen, benen en voeten.
Donald Duck hoeft niet, ik heb een abonnement Vond dat altijd zo'n leuk tijdschrift dat ik gewoon weer een abo heb genomen ondanks dat ik nog geen kinderen heb. Ik heb ook genoeg leuke boeken van huis meegenomen. Maar soms wil je wel even weten wat er in de wereld gebeurt he? Ik kon er erg om lachen hoor, weet wel dat ik niet alles op mezelf hoef te betrekken.
Nou ja, ik had vantevoren al zo vaak gelezen dat de baby prima in staat is om zelf de borst te zoeken, dat ik daar dus vantevoren ook al wel van uit was gegaan. Of in elk geval bedacht had dat ik het zo dus wilde hebben Al kan ik me -eerlijk is eerlijk- ook wel voorstellen dat ik er op dat moment zelf waarschijnlijk helemaal niet meer zo bij stil gestaan zou hebben, zo vlak na de bevalling, nog helemaal versuft enzo...
Volgens mij controleren ze dat standaard voor je naar huis mag, maar ik zal dat zeker in de gaten houden. Dat er orgaanschade dreigt weet ik, dat is ook de reden dat ik elke dag over zo'n stikkie moet plassen en dat er om de dag bloed afgenomen wordt. Ik heb al gevraagd of ze geen pompje konden plaatsen want ik zie er uit als een junk Ook heb ik mijn eerste zwangerschapsstriemen. Niet op mijn buik, maar op mijn bovenarmen van zo vaak bloeddruk meten
Hier al de nodige flinke steken in m'n doos gehad En vorige week had de vk inderdaad geconstateerd dat de baby al wat ingedaald was. Kwam gezien al die steken niet echt als een verrassing Je kan ook aan je omgeving vragen of ze vinden dat je buik wat gezakt is... Als de baby indaalt, gaat de buik ook wat lager zitten nl. Daar had m'n man het al aan gezien, nog voor we naar de vk moesten. (En volgens mij vond de baby het gister nodig nog verder in te dalen, pfff, niet zozeer last van steken gehad, maar volgens mij vond baby het leuk om vast m'n darmen en blaas te pletten. Ben geloof ik wel 100x naar de wc geweest... )
Hebben jullie die steken ook voornamelijk als je aan het rondlopen bent??? ik heb trouwens vanacht voor het eerst in mijn (dubbele) zwangere cariere wakker gelegen omdat ik geen houding wist te vinden, elke keer als ik ging liggen dan werd ik volledig in mekaar geschopt ..... boehoe!!!!
Fijn dat de controles in elk geval geen verslechtering lieten zien. Voor de rest blijft het dus aanmodderen... Balen zeg van het vocht en de misselijkheid... Hoop ook voor je dat de bevalling natuurlijk gaat beginnen, en liefst zo snel mogelijk! Hihi, die artikelen... Ja, denk dat dat wel klopt met die tunnelvisie. Net zoiets als dat je een bepaald type auto nooit ziet, behalve wanneer je 'm zelf koopt, dan kom je alleen nog maar die auto's tegen Beetje jammer alleen dat het niet de meest leuke artikelen van de laatste tijd zijn... Had dat stukje over het eiwit ook al gelezen, maar denk niet dat dat direct op zwangeren slaat... Tsja, die gyn... Misschien is het niet het meest tactische manier om het te zeggen en ook niet hetgeen wat ze wil horen, maar denk zelf dat het beter is om daar eerlijk in te zijn dan valse hoop te geven...
Flauw zeg, dat die andere banners niet even een dagje willen stilstaan om met jouw competitiedrang rekening te houden
Er zijn een paar mensen die vinden dat m'n buik gezakt is. Zelf zie ik dat eigenlijk niet. Had hiervoor ook niet echt moeite met ademen ofzo, maar nu wordt geeuwen wel pijnlijk... Ook meer druk op m'n lever, maar ja, baby blijft groeien natuurlijk. Als ik die steken onderin had, moest ik ook gelijk naar het toilet want ik kreeg dan een megadruk op m'n blaas. @ xaph: Ik drink redelijk veel op een dag maar kan ook maar heel weinig plassen. 's Nachts zweet ik mij nog altijd een ongeluk, maar toch genoeg vocht... @ NiekyN: Ik had ze niet speciaal als ik aan't rondlopen was. Ook als ik gewoon zat. Als ik wat veel rondloop, heb ik wel steekjes onder in m'n buik, maar eerder op de plaats waar ik bandenpijn voelde. Helemaal op een andere plaats als die steken nu.
Ik ook!!! @ xaph: Mooie buik heb je hoor! Hier vooral striemen op de buitenkant van m'n benen. Buik is voorlopig nog altijd striemvrij en daar ben ik heel trots op
@jvtje, jij ben daar een goed voorbeeld van!!! Op de 1 of andere manier blijf ik 1 dag achter je aan hobbelen @zaph, het schijnt dat ze op de medische onderwijsinstituten bezig zijn om de leerlingen meer communicatieve vaardigheden bij te brengen, deze arts lijkt me een schoolvoorbeeld van hoe het NIET moet. Terugsturen naar school lijkt me..... hihi Hebben ze een studie die al ik weet niet hoe lang duurt en dan kunnen ze het belangrijkste nog steeds niet....
Word je dan niet onderhand gek van almaar dat liggen?? Zou volgens mij op een gegeven moment echt geen (min of meer) fijne houding meer weten te vinden... Irritant zeg, dat vocht vasthouden... Moet het afkloppen, heb er tot nog toe weinig last van gehad... In m'n vorige zwangerschap halverwege een beetje in m'n handen (midden in de winter ), opzich was het volgens mij niet eens veel vocht, maar het drukte wel precies op de zenuw in m'n pols Deze zwangerschap heb ik een paar dagen last gehad van m'n enkels. Dat was trouwens wel goed vervelend... Maar gelukkig na een paar dagen ook weer verdwenen... Hoop dat het ook weg blijft
@zaph, zie buik van jouw vind ik prachtig!!! Ik heb er een deuk in zitten... (ik loop normaal al met 2 zwembandjes rond.... )
Ik lig sinds 24 weken al grotendeels dus ik ben er inmiddels helemaal op ingesteld Ik kan me gelukkig goed zelf vermaken. Omdat al onze vrienden en familie ver weg wonen komt ook alleen mijn man maar op bezoek, dat vind ik wel eens jammer. Maar erg veel drukte moet ik nu ook niet hebben hoor, kan wel merken dat ik ontzettend moe ben en vooral behoefte heb aan rust. De enige vriendin die hier vlak in de buurt woont heeft haar enkel gebroken
Ik heb ook een deuk in mijn buik, een enorm diep litteken van een mislukte blindedarmoperatie. Maar ik ben natuurlijk wel zo slim om andersom op de foto te gaan En zwembandjes heb ik normaal ook maar die zijn nu redelijk opgevuld. Mijn moeder zag de foto en vroeg of het er toch geen 2 waren. Waarop ik kon zeggen: als het nog twee dagen duurt wordt het een tweeling (anders een stier).