melanie!!!! bijna nog ff meid!!!! super he! kan je wel een oog dicht doen vanacht maxi , ja ik kan me er iets bij voorstellen in het begin had ik zoiets van oei zal ik net zo gek op deze kunne zijn als op de oudste en zal de oudste niet onderdoen omdat er een 2de bij is nee moet zeggen dat dat gevoel alleen in het begin was maar naarmate de zwschap weet ik zeker dat ik genoeg liefde heb om het ze allebei evenveel te geven en me oudste zal het super doen als grote zus dus alleen nog maar posi gedachtes maar hekende je stukje wel !
alle nieuwe beebjes; Welkom op de wereld!! @Xaph; geloof me, je krijgt tijdens je bevalling zelfs een inwendige CTG. Ze bevestigen dan 1 draadje op het hoofdje van de beeb en wanneer ze erbij kunnen nog een andere op de baarmoeder. En mijn god wat is dat onhandig... maar alles voor het goede doel! En bij mij was het ook zo bekeken. 1 keer een dip naar de 70 en er werd nog niet met ogen geknipperd of ik lag op de OK voor een KS. Het plaatje van de operatie kamer is algehele rust. Er staan ongeveer 12 mensen met hun armen over elkaar tegen de muur te wachten op instructie. Een vriendelijke en rustige man vertelde me dat ik een ruggenprik zou krijgen en vroeg of ik het al eerder had gehad. (ja en dat ging mis dus toe maar!) Hij vroug me rustig te gaan zitten en de ruggen prik zat er binnen twee keer zuchten in. Op het moment zelf was het druk op de goede plek, kleine prik en ik voelde mijn rechtervoet al tintelen. Hij zei zacht dat hij me neer ging leggen en er werden nog doeken voor mijn gezicht gehangen. Inmiddels was mijn vriend gearriveerd in operatiepak (oja die moet er ook bij zijn!) en een vriendelijke verpleegkundige vertelde me wat ze gingen doen. Kortom was er totaal geen stress, iedereen was rustig en wist wat ze moesten doen. Misschien helpt je dit een beetje? Over een tijdje, als alles voorbij is (zoals ik nu) kun je er anders over nadenken en ben ik blij dat het zo gegaan is. En toch hoop ik voor je dat het snel zal starten en goed zal gaan en snel voorbij is!
Dat was ff spannend dan! Fijn dat je weer naar huis mocht. Misschien zie ik je dinsdag, of eerder! Haha, ja inderdaad! Waar heb je me gezien? Ben vanmiddag even wezen luchten met mijn mannetje dus misschien op de stoep? Of in mijn kamer (had Cin mijn kamernummer geDMd)? @Hiero Zojuist vermanend toegesproken door de verpleegkundige dat ik niet alles moet proberen onder controle te houden en niet zoveel vragen moet stellen. Ben daar dubbel over. Ik snap dat ik gewoon af moet wachten en dat je niet alles kunt voorspellen maar wil wel graag goed geinformeerd worden. Zij denkt dat de bevalling veel sneller begint als ik meer loslaat en vertrouw op mijn lichaam. Vanavond maar ff zitten Zennen (yoga oefeningen), baat het niet dan schaadt het niet. Wat betreft de keizersnede, daar is helemaal geen sprake van. Ze vinden helemaal niet dat er een reden is om in te grijpen. Dat kan natuurlijk veranderen als er slechte uitslagen of CTGs zijn maar voorlopig is er wat hun betreft helemaal niets aan de hand waar op gehandeld moet worden. Ook de groei niet. Zoals de verpleegkundige zei: Ook een 10-ponder kan best natuurlijk geboren worden, als het niet wil kunnen we altijd nog een ks doen Als ik dan uitleg waarom ik daar bang voor ben (schade, oververmoeidheid, lang herstel doordat mijn bekken instabiel is) zeggen ze dat ik niet steeds 'ja maar' moet zeggen maar gewoon moet accepteren dat zij weten wat het beste voor me is. Ik vind dat wel veel gevraagd hoor!
Xaph,ik vind wel dat de verpleging naar reageert zo hoor,het is toch zeker jou lijf/kindje.En natuurlijk zijn er genoeg mensen die een 10 ponder zo op de wereld zetten maar het is bij jou gewoon een combinatie van alles,dat moeten ze ook begrijpen.Wat ik dan niet begrijp is dat er altijd gezegt word dat stress zo slecht is voor de kleine enzo terwijl ze je wl zo laten lopen!!! Over stress gesproken,gisteravond gesprek gehad met m'n man,zoals ik eerder vertelde loopt onze relatie niet echt goed momenteel.Voor mijn gevoel ging het weer wat beter dan paar weken terug maar helaas vertelde m'n man gister dat hij nog geen verbetering merkt aan zichzelf/de relatie.Zijn gevoel voor mij is veel minder.Toen ik net zwanger was was ie helemaal gelukkig en zag ons gezinnetje helemaal voor zich,maar in de loop van de zwangerschap is dat helemaal omgedraaid zegt ie.Hij wil wachten tot na de bavalling,al betwijfeld ie sterk of "het" gevoel weer terug komt.Nou daar zit je dan te kijken met je ruim 8mnd dikke buik..... Heel de nacht bijna niet geslapen en knallende hoofdpijn,ben er ziek van.Wat moet ik nou? Sta met m'n rug tegen de muur,ben hoogzwanger en kan geen kant op.Ik ben speciaal voor m'n man 3 jaar terug naar de andere kant van het land verhuisd ivm werk dus ouders,broers,familie en vrienden wonen niet in de buurt.Kan er echt niet bij dat mijn normaal zo lieve man waar ik zo van hou me zo laat stikken... Sorry mar moest het even kwijt.
Gijsje ik blijf het echt naar voor je vinden meis Nou toen ik zwanger was hadden wij helemaal geen relatie ik sliep heeeeeel veel dus we zagen elkaar nooit . Nu ons meisje er is zijn we weer een team dus hopelijk ziet jou mannetje dat dalijk ook. Hier : nog 1,5 uur en we gaan naar ons meisje om dr te halen. Tis wel raar hoor had dr eigenlijk nog niet moeten hebben en net als jullie moeten zweten en zwoegen . Dus ik prijs me gelukkig . Ze blijft wel 1 jaar onder controle van de kinderarts. Maar ik denk dat ze alles wel goed in zal halen want ze doet het nu al zo goed. Heb vannacht niet geslapen .
He, ik had echt gehoopt dat dat beetje afstand wat jullie genomen hadden zou helpen. Echt heel naar dat je man zo reageert en dat je dan ook nog geen vangnet in de buurt hebt. Kun je anders niet even eruit of zo? Bij ouders of vrienden logeren? Hoewel dat natuurlijk ook weer lastig is met de bevalling om de hoek. Of kan er iemand bij jou logeren? Mijn vrienden en familie wonen ook aan de andere kant van het land. Ik Skype nu veel met mijn moeder, misschien ook voor jou een idee? Dan voel je je toch dichter bij elkaar dan via de telefoon.
Gisteravond op advies van de verpleging eens ff gaan zitten zennen, gewoon met twee voeten op de grond zitten en wat yoga-ontspanningsoefeningen gedaan. En wat denk je: vanmorgen een bloeddruk van 125/68 Hilarisch toch voor iemand die is opgenomen vanwege te hoge bloeddruk? Nu maar hopen dat die verpleegkundige ook met de rest van haar voorspelling gelijk krijgt, dat ik als ik goed ontspan vandaag een kindje in mijn armen heb Zij denkt dat het nog niet spontaan komt omdat ik veel te krampachtig probeer alles te controleren. Ik probeer nou eens niet tegen te spreken maar eens te zien of ze gelijk heeft. De moeite van het proberen waard...
Leuk Ik heb jouw verhaal trouwens ook verteld tegen mijn buurvrouw die naast me ligt met een kindje van circa 2 kg. Zij had zich echt in haar hoofd gehaald dat zo'n kleintje het niet kon overleven Zij was helemaal gerustgesteld door het succesverhaal van Zoey
zie je wel mel haha dat je niet geslapen heb! ooo geniet van deze mooie dag! want als jullie door de deur lopen met zijn 3tjes ...dat vond ik zo speciaal moment...emontinele gek ben ik ook hoor! gijsje vind het zo erg voor je, dat die E*IK##^& je zo laat barsten wat de mooiste tijd moest wezen heeft die in een nachtmerrie voor je gemaakt ik denk dat je de rollen om moet draaien en zeggen tegen hem dat jij er eens hard over na wil gaan denken of jij wel uberhaut met zon iemand verder wilt het is ff hard en je moet ff doorzetten maar wie weet verandert dat hem wel hoe kan je dat een hoogzwangere vrouw aan doen zeg ern zomaar midden in een zwschap als die het nou al vanaf het begin had okay... dan had je je kunnen instellen (zover dat kan) en dan had je mischien apart geleefd al maar dit gun ik je niet meissie vind het echt klote voor je en hopelijk komt die dan maar tot inkeer als je kind ter werled komt maar dan ook is er een goede basis nodig hoor! ik wil zeggen een kind lost niks op! de problemen die ervoor waren zijn er dan nog steeds ik merk juist omdat je slecht slaap in het begin en alles is anders en je hebt gewoon een kort lontje dan omdat er zoveel op je afkomt je juist en goede relatie moet hebben om het te överleven" als koppel ik duim voor je en denk aan je! dikke knuf! xaph nou dan weet je het he! rustig!!!! aan!!!
Goeiemorgen, kwam ff spieken hoe het hier ging ..lekker gekletst hoor ! Silvia en man ....gefliciteerd met jullie zoon en dochter ! Lekker gaan genieten van jullie gezinnetje Gijsje, jeetje meis, dus geen verbetering. Vind het zo rot voor je ...sterkte meis Mel, je zal nu ongeveer je meisje wel aan het halen zijn ......lekker genieten ! Xaph, leer mij die oefeningen ook eens
@ stella: Ik pas goed op mezelf Probeer zoveel mogelijk rust te nemen. Gisterenavond nog fijn op het terras gezeten met de beentjes omhoog en dadelijk terug de bank op. Ventje heeft vanmorgen al alle ramen in huis gewassen (met uitzondering van het slaapkamerraam want ik sliep nog). Had gisteren voor ik ging slapen ook erge rugpijn, helemaal onderaan. Dus nog een hele warme douche genomen en dat was zalig! Niets meer gevoeld. En wat leuk dat je dochter zonder zijwieletjes kan fietsen! Ze zal wel erg trots zijn op zichzelf! @ Melanina: Geniet ervan vandaag meid! Kan geloven dat je niet geslapen hebt, maar das volgens mij helemaal niet erg Gezonde stress noemen ze dat hier. @ Gijsje: Dikke knuffel meid! Ik kan me voorstellen dat je je nu heel erg eenzaam moet voelen! En dan nog met een bevalling in het vooruitzicht waar je toch alle steun van je partner kan gebruiken Hopelijk draait hij bij als de baby er is, maar ik denk dat je sowieso niet zomaar alles kan vergeten wat er nu de afgelopen weken gebeurd he. @ hier: Heerlijk geslapen vannacht! Ga nu terug de bank op en dvdtjes kijken. Namiddag nog wat gaan rondrijden met de oldtimer (baby wordt al wakker van het moment dat de motor aangaat, vind het volgens mij te gek ) en vanavond moeten we naar een bbq. Maar is bij familie aan huis dus kan me rustig op de bank zetten.
Bekijk bijlage 73561 Deze buikfoto is van deze zwangerschap ongeveer 35 weken en 2 dagen. (die andere foto was van me vorige zwangerschap) Wat een heerlijk weertje8), wilde naar de dierentuin gaan maar heb sinds vannacht krampen in me buik *denk indalingsweeen* althans hoop ik. Want dat betekent dat de kleine goed is gaan liggen maar dat horen we dinsdag natuurlijk. Spannend.
wij zijn heerlijk aan het genieten liggen lekker op bed Zoey in haar wiegje naast me . Moet alleen erg wennen aan alle geluidjes hoor
@mel: geniet er lekker van met z'n 3tjes thuis!!!heerlijk @gijsje: jeetje meis, wat balen dat er totaal geen verandering is, vind het zo rot voor je!!! Hier vandaag 38weken
Wat voor mij werkt: lekker gaan zitten of liggen op een stevige ondergrond, (bijv. op stoel met 2 voeten plat op de grond of liggend op mijn linkerzij). Vervolgens in gedachten je hele lijf langsgaan, beginnen met je tenen, omhoog werken, even extra aandacht aan je kindje en dan omhoog tot je kruin. Per onderdeel even goed voelen hoe het ligt. Je voelt je dan zwaar en loom worden. Als je ineens toch ergens anders aan denkt even een stukje terug en dan weer verder gaan.
Zo ff egotje van mijn kant. Wat een rot nacht. Elke beweging die ik maak doet pijn aan mn buik, drijf mn bed uit en irriteer me aan elk geluid. Was er ook nog een hardcore feest 5 km verder op maar je raad t al de wind stond onze kant op dus nog een tijdje mee gedreund in bed :x Ook toen ik vanmorgen een half uurtje later beneden kwam als man en kids was t een bende tot te met grrr. Hij let echt nergens op en noemt tie mij een zeur. Nou ja dat is nu weer opgelost maar leuk was t niet. Ook is mn vaatwasser kapot en aangezien ik in een huurhuis zit moet mn huurbaas dit aanpakken maar mn huurbaas laat me ook al 4 jaar met een lekkend dak zitten dus zie t nog niet gebeuren. Dat wordt afwassen Nou genoeg over mij. Fijne dag allemaal hier vandaag weer veel last van mn buik. Wordt echt te zwaar nu. En moet nog 5 weken tot de 40 weken Want hier is t vandaag 35 weken. Komt wel dichtbij nu juni. Nou ben weer weg moet nog een berg was wegvouwen. Doeggggg xxxx
mel wat super!!!!!!!!!! zwijmel soorie heb de rest gelezen maar te moe om te reageren! maar moet ook ff klagen hoor! roosje (we hebben de zelfde man...) hier zo slecht geslapen 2de nacht alweer kan niet links op rechts liggen want dan doen me bekken zon zeer echte kramp gevoel rondom pfffffffff nou wou ook naar de dierentuin maar het liep allemaal wat anders dus kind ligt op bed tot 2 uur en man hier op de bank ik zit hier op de laptop maar binnen is overal speelgoed dus ga maar ruimen als die wakker is zometeen en het kind ook gaan we nog lekker wandelen (zover dat gaat) en lekker ijsje eten en eendjes voeren in een dorp hier vlakbij meiden fijne dag!
@Roosje Zo'n huurbaas hadden wij ook. Onze huurwoning konden we kopen. Om dat te 'stimuleren' werden reparaties niet gedaan en kregen we wel elk jaar 80 euro huurverhoging per maand erbij. We hebben het uiteindelijk inderdaad gekocht, niet om hun hun zin te geven maar omdat het gewoon een heerlijk huis is verder. Het is zo lekker om gewoon zelf te kunnen bepalen wanneer wat gefixt wordt! Wel jammer dat het ons nu geld kost, maar ja Nog een paar maandjes meid, dan zit je in je eigen huis en kun je er van maken wat je wilt!