Juni 2010 mama's deel 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vogelinnetje, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Duimpje van harte gefeliciteerd met je dochter:D

Hier 69 uur kraamzorg.... en mogelijkheid tot uitbreiding als er specifieke problemen bijkomen.... maar 69 is meer dan genoeg :D

2. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Duimpje gefeliciteerd met de geboorte van Lynn en je man ook natuurlijk! Hihi!!!

Hoe is het verder met de dames??
    Hier gister een lange tijd harde buiken achterelkaar.. Was naar de Prenatal gegaan en kon het natuurlijk niet laten om weer overdreven veel voor ons prinsje te halen chaam: haha
    S'avonds werd het gelukkig minder. Maar voel de kleine ook ineens veel minder. Voel ik me wel onzeker door, maar met de doptone hoor ik zijn hartje wel goed dus het zal wel goed zijn denk ik??

Verder zijn gister avond de rolgordijen opgehangen en de gordijnen wat mandjes en plank boven de commode.. Dus de babykamer is helemaal klaar! Hij mag komen hihih Yeahhhhh..

Nu nog even een wasje aangezet met wat kleertjes van hem en alles is spik en spam..

En zo nog wat dingetjes halen voor in de koffer shampoo en dat soort dingen dat die ook klaar staat..... Wij hebben 45 uur kraamzorg.. dat is 9 dagen 5 uur dacht ik.. Meer als genoeg..

3. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Xaph, succes vandaag meis !

Nijntje, das balen, kost weer genoeg inderdaad :(

Hier zo aan het werk ........ vreemd, nog maar twee daagjes ! Ik krijg 45 uur kraamzorg, verdeeld over 8 dagen. Heb trouwens nog een vraagje aan de dames die al een kleintje hebben.....het is misschien al gezegd maar weet het allemaal niet meer....hebben jullie nog tips voor spullen die ik in mn ziekenhuistas moet menemen, buiten het gewone lijstje om ?

4. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga, de plicht roept ! Fijne dag dames en voor zover mogelijk ....kalm aan !

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.949
    113
    Vrouw
    Bevallen ben ik dan nog wel nooit, maar toen ik 2 weken geleden in het ziekenhuis lag wegens die weeen, merkte ik dat ik erg graag labello bij de hand had. Door het puffen krijg je super droge lippen, en de lucht in het ziekenhuis is ook niet bepaald vochtig.

6. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Duimpje:gefeliciteerd met jullie dochter Lynn!!!!

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Je bedoeld denk 4 uur extra ivm borstvoeding?(dus normaal 45uur) 49uur voor borstvoeding is wel veel hoor hihi ;)

Ik krijg ook 62 uur van verzekering dus heb daar ook maar voor gekozen,minder kan altijd nog.Ik hoop echt heel erg dat ik een leuke kraamzorg krijg want als je die verhalen soms hoort!!!

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Duimpje gefeliciteerd met jullie dochtertje Lynn! Vindt het een prachtige naam , staat ook op mijn lijstje :) Hihi!

En leuk, nieuw forum om vol te kletsen, zal ons wel lukken denk ik :p

Kraamzorg :( Moet ik nog aanvragen!! :) Toch maar eens dringend doen...

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Kan dat dan nog zo laat? Ik dacht dat dit altijd best vroeg al aangevraagd moet worden. Maar misschien is dat in België anders :)

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Uhm ik hoop het :)

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Heb net een aanvraag ingevuld online. Stond bij dat het best tijdig aangevraagd werd, en tussen haken zo (liefst voor de zesde zwangerschapsmaand) Oeps! :D Eerstvolgende werkdag hoor ik wat, zullen wel zien of het lukt. Als het niet zo is mja dan pech, weet ik dat voor de volgende keer...

12. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

meisje89 nu nog aanvragen? Dan heb je kans dat je minder uren krijgt omdat je zo laat ben ik had dat bij mn vorige zwangerschap toen kreeg ik maar 24 uur

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Zie net bij mn ziekenfonds dat ik er sowieso maar 30u terug betaald krijg. Dusja.

tegemoetkoming van maximaal 4 euro per gepresteerd uur door een erkende kraamzorgdienst.
    De tegemoetkoming wordt uitgekeerd voor prestaties vanaf drie maanden voor de vermoedelijke bevallingsdatum tot drie maanden na de geboorte (bij thuisbevalling of polyklinische bevalling) of tot drie maanden na het ontslag van de pasgeborene uit het ziekenhuis.
    De tegemoetkoming geldt voor 30 uur kraamzorg per kind en per ouder, die vermeld staat op het geboorteattest en bij CM is aangesloten.

(of krijg ik er dan 60?)

14. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

ik weet t niet heb alle 3 de keren een andere kraamzorg

Hier geloofd niemand me dat ik nog 6 weken moet iedereen zegt dat kindje is tog al lang volgroeid ben te dik volgens mij hahaha

15. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    ik had sportdrank in de tas voor t ziekenhuis droge lucht daar en door te puffen erge dorst, en wat extra energie is nooit weg lijkt me;)

Schoon shirt en deo voor manlief en belangrijk reserve batterijen, je wilt echt niet zonder komen te zitten, (mannetje mag van mij alleen foto"s maken boven de gordel :p)

Meisje wat ben je laat...:$

16. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Iets om make up af te halen, als het vlot gaat en je hebt geen tijd om te douchen is het toch fijn om niet met een doorgelopen laag make up in je zieknhuisbedje te liggen. en kijk van te voren even of het ziekenhuis rolstoelen heeft waar geld in moet (meestal een twee euromunt)

17. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Meisje: je kan dat hier in België zelfs nog na de geboorte aanvragen. ik heb dat mijn dochter na m'n bevalling nog aangevraagd, omdat ik uiteindelijk met KS bevallen ben. En naderhand nog extra in het zh gelegen heb door een ontstoken wonde. En heb toen zonder problemen nog kraamzorg kunnen aanvragen.

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Weet ik... :):(

19. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    zo, heb hier juist postzegels zitten plakken. zodat ventje als ik bevallen ben, alleen nog de geboortekaartjes in de enveloppen moet steken en naar de post doen :)

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Oh super! :D zal het maandag wel horen wat ze zeggen...

Zit alleen met probleem, we verhuizen half juli naar nabijgelegen stad, dus moet zien of ze dat ook nog kunnen regelen ja of nee...

Deel Deze Pagina