ik voel me zooo beroerd sinds gisteravond, geen harde buiken/ weeen maar gewoon misselijk, hoofdpijn en zoooooo moe....... iemand die dit herkend????? DAcht ik mooi tussen de middag, zoon naar bed, lekker te kunnen slapen komen ze die gekke poten voor onder het bed brengen tussen 1 en 3..... beroerde timing.....
Hallo allemaal! Ik schaam me diep, heb jullie al tijden verwaarloosd...! Heb hier en daar wel eens bijgelezen, maar de laatste tijd gaan jullie zo hard, het is bijna niet bij te houden! Allereerst van harte gefeliciteerd voor de kersverse mama's met de prachtige beebs! En sterkte aan de dames die al een poosje in onzekerheid zitten door wisselende wee-activiteiten, wel of niet inleiden, wel of niet een KS. Lees wel van Xaph dat er nu wat meer duidelijkheid gegeven is over hoe de komende dag en morgen gaat verlopen. Lijkt er nu op dat je echt uiterlijk morgen je kleine man in de armen gaat hebben! Hier gaat alles goed. Ben sinds 1 week met verlof (ben 6 weken van te voren gestopt) en dat bevalt prima. Jammer dat het mooie weer weer is verdwenen 8), maar je kan niet alles hebben. Gisteren weer voor controle bij de VK geweest. Had een iets lage bloeddruk (onderdruk 55), maar verder alles in orde. Beeb ligt gelukkig inmiddels in de juiste houding, hopelijk blijft dat nu zo! Ze is enorm beweeglijk, soms tot het irritante aan toe. Heb sinds 2 a 3 dagen ook last van pijnscheuten richting m'n kruis / onderbuik. Zal wel met het indalen te maken hebben. Volgens de VK lag ze nog niet helemaal vast, maar was al wel iets ingedaald. Verder enorm last van druk op m'n blaas, heb het idee dat ik om de 10 min. naar het toilet moet. Dat geduw op die blaas voelt echt heel naar. Qua voorbereidingen loopt alles gesmeerd. Luuk, mijn zoon van 15 maanden, slaapt nu sinds 1,5 week op zijn nieuwe kamer op zolder, zodat wij zijn oude kamer weer helemaal beeb-klaar kunnen maken. Kleertjes zijn gewassen, hydrofiel luiers ook, straks nog al het beddengoed voor het wiegje in orde maken. Manlief gaat nog wat nieuwe schilderijtjes van Dikkie Dik ophangen en moet nog even bekijken hoe ik het hemeltje (van boven het ledikantje) een beetje stofvrij krijg. Lijkt me niet dat ik die kan wassen...? Vluchtkoffer moet ik nu ook gaan pakken, heb al een lijstje gemaakt, maar sommige dingen gebruik ik nu nog dagelijks, dus is niet handig om dat al in de tas te doen. Verder ben ik druk met 't geboortekaartje, proefdruk was niet helemaal 100% oké, dus weer wat wijzigingen doorgemaild. Hopelijk is dat binnenkort ook helemaal rond. En dan mag wat mij betreft onze kleine meid wel iets eerder komen hoor! Gisteren enorm opgelopen enkels met vocht, toch iets te veel gedaan denk ik. En ben inmiddels 14 kilo aangekomen. Wil niet weten hoe ik eruit ga zien over 4,5 week, als de beeb op zich laat wachten tot de uitgerekende datum (laat staan als ze nóg later komt)! @ Moettie, mijn nieuwe controledatum is 7 juni (voor op de lijst!). @ de rest die nog bevallen moet, houd moed! Probeer nog even te genieten van de relatieve rust en neem ook (waar mogelijk)voldoende rust om straks genoeg energie te hebben voor de bevalling en de periode erna!
@ Xaph: Spannend! Wel weer klote van dat CTG zeg, op die manier kan je toch ook niet ontspannen zoals zou moeten? Wel weer fijne gedachten dat ze het in de controleruimte ook in de gaten houden, dat wist ik helemaal niet. Erg fijn ook dat je nu tenminste het plan weet! @ NiekyN: was gisteren heel de dag doodmoe, heb zelfs gistermiddag geslapen en heb net ook 12 uur liggen slapen. @ hier: Nog steeds lichte regelmatige weeen, komen nu om de 5 min maar ik hoef bijna niet te puffen. T zal dus wel weer vals alarm zijn. Wel vreemd soort hoofdpijn, en aangezien mn bloeddruk zaterdag erg hoog was, onderdruk van 97 wel tijdens een wee overigens en dinsdag op het randje, onderdruk van 89, zal ik straks toch wel even mn bloeddruk controleren, wie weet komt mn hoofdpijn daarvan. Nu maar hopen dat deze goed is, anders wordt het alsnog een ritje ziekenhuis vrees ik haha.
ga nou maar niet op zp hangen dan en gewoon rusten!!! je zult het super hard nodig hebben ! jeetje is schrok zelf toen ik je bericht las over die dip mag echt niet langer duren hoor ! succes meid en we zien of horen je vanzelf weer!
Zou wel fijn zijn want dat betekend dat ik ook uiterlijk morgen mn kindje vast zou houden! Maar ik geloof er niet meer in, heb nu het gevoel dat ik van 34 t/m 42 weken weeen heb, zonder ontsluiting en dat het alsnog een ks wordt ofzo. Zou ook typisch iets voor mij zijn...
cin ff je bloeddruk laten meten idd ! hier ook zo moe hoor pffff ben net naar de bakker gewandeld met dochterlief en ff speeltuintje in maar als de dame zometeen gaat slapen dan gaat deze mama ook ondanks er best nog wat in het huishouden gedaan moet worden maar kan de kracht er gewoon niet voor vinden moet morgen ook alles onslaan voor me dochter haar verjaardag die we zondag gaan vieren ! en ja hoor heb je het weer gezien!!! grrrrrrrrr word dus binnen
Tja normaal is het in mei 20 graden, en op t moment dat wij verlof hebben is het gewoon bagger buiten! Kan je anders niet een partytent in de tuin neer zetten met een terrasverwarmer erbij? Als ik jou was, zou ik maar aan je man vragen of hij het huishouden wil doen en morgen de boodschappen. Anders trek je die verjaardag nooit! Tip, maak dan wel even zelf een boodschappenlijstje...
Goede morgen mensjes. Hier een heerlijke nacht achter de rug mn jongens waren pas half 10 wakker heerlijk kunnen slapen dus. Wel een paar keer naar de wc maar ja dat hoort erbij. Tis erg stil zonder mn 2 kittens, maar nu mag ik me weer zorgen maken over een andere kitten die mank loopt om onverklaarbare reden. Morgen de sleutel whaaaaaa Heb weinig puf om te reageren. Zag wel dat er voor Xaph een plan was nu gelukkig, En Cin heeft last van hoofdpijn, ga je wel ff je bloeddruk op laten meten meid! Mause is er weer En nienky voelt zich niet zo lekker invm weeen
hallo, ik heb 2x een pb gestuurd,maar sta nog niet op de lijst.. ben 16 juni uitgeteld,en weet niet of het een jongen of meisje wordt. groetjes petra
hier trouwens nog een mus die moe is. slaap erg slecht de laatste tijd. moet eigenlijk ook nog vanalles doen in het huishouden,maar vandaag toch niet(zei ik gister ook al)...
ja morgen boodschappen maar moet mee anders vergeten we de helft .. huishouden stja vanmiddag als ik meer energie heb ga ik het doen kan echt niet meer zaterdag lekker rustig dagje zondag big day! en dan disndag als ik nog niet bevallen ben dan gaan we naar de dierentuin voor me dochters verjaardag pfffff please laat het me redden hahaha ik moest ook zo nodig een legkip zijn in juni
Xaph, hoop zo voor je dat de weeen doorzetten en dat je dan heerlijk je kleintje eindelijk kunt knuffelen!!! Hij houd je wel in spanning zeg! Roosje, wat heerlijk dat je jongens zo lekker hebben uitgeslapen zeg! Wat een luxe Pinter, hahah dat van het huishouden is hier ook zo. Ik zeg iedere keer tegen mezelf: o ja, zo even dit doen...... en even later denk ik: ach, dat kan morgen ook nog wel.......... Het is soms net of er een bom ontploft is hier in huis Vandaag hadden wij een controle in het ziekenhuis en een groei-echo en alles was gelukkig dik in orde! Weer heerlijk om mijn kleine kereltje te zien op het schermpje! We hebben ongeveer 15 tot 20 minuten naar hem mogen kijken! Ik ga dus proberen op de natuurlijke manier te bevallen, maar mocht het te lang duren of schiet de ontsluiting niet op dan krijg ik direct een keizersnede (mijn zoontje is nl ook via keizersnede geboren). Ben al lang al blij dat ik niet uuuuuuuuuuren hoef te proberen zoals bij mijn zoontje. verder hierzo, ook gigantisch moe! Kan snachts ook niet echt lekker slapen, omdat ik niet weet hoe ik moet liggen! Mijn man is altijd een giga knuffelkont en kruipt altijd graag tegen me aan, maar ik duw hem iedere keer weer weg, omdat ik gewoon continu aan het draaien ben....arme kerel Verder ben ik super emotioneel en al helemaal vandaag. Vanmorgen dat we wakker werden lag onze kat dood op de bank, hij was al wel wat ziekjes, maar de laatste tijd leek het beter te gaan....... helaas mocht hij niet bij ons blijven. Ons zoontje snapt er helemaal niks van en vraagt continu waar dirk is.... het was namelijk zijn moppie...... zo zielig........
oooooh,sorry van jullie kat zeg,hoe oud is jullie zoontje?? lijkt me moeilijk om zoiets aan je kindje uit te leggen. mijn laatste echo was met de 20 weken,dus heb onze uk al veels te lang niet gezien,wel gevoeld hoor,maar toch ben ik blij als ik dadelijk eindelijk kan zien waar mijn verlangen zo naar uit gaat.... heel veel sterkte thuis,een kat is toch net zoals veel andere dieren een deel van je gezin he... liefs petra
@krissie, wat zielig zeg! Kan me voorstellen dat je er zelf al aan moet wennen en dan moet je het ook nog eens uitleggen aan je zoon... @bo, ik benijd je op het moment niet, huis moet schoon alle boodschappen moeten nog in huis.... doe maar rustig aan zeg.... misschien man s'avonds met een boodschappenlijst maar op pad sturen ???????? (of delivery service van AH) Maar je kleine meid wordt alweer 2!!! wat fijn he!! (maar wat gaat die tijd toch snel.....)
Pinter, mijn zoontje is nu ruim 2,5 jaar. We hebben hem verteld dat hij nu een mooie ster aan de hemel geworden is en dat hij bij een heleboel andere katjes is, waar hij samen mee kan spelen......maar dat hij niet meer thuis komt..... bah, dat viel niet mee....dat smoeltje dat hij trok Hij wilde gelijk sterren kijken, maar heb gezegd die alleen komen als het donker is, dus waarschijnlijk moeten vanavond sterretjes kijken met hem...... Ik wil mijn kleintje ook wel in het echt zien nu hoor! Kan niet wachten! Ben heel benieuwd hoe hij eruit ziet enzo. maar helaas moeten we geduld hebben......
@Krissie: oh wat erg. ik vroeg me eigenlijk iets af. Kunnen honden voelen als een bevalling gaat beginnen? Vind dat mijn hond vandaag zo raar doet. Bijna heel m'n zwangerschap is ze niet in m'n buurt geweest. Anders komt ze bij mij liggen. Nu moet ik echt zeuren eer ze bij me komt liggen. Maar vandaag heeft ze het wel heel erg. Elke keer als ik een voet verzet komt ze me kwispelend achterna en zit ze zo zot te springen. Juist neem ik haar op, begint ze me af te lekken. Gek beest
Ook hier iemand die bijna altijd moe is... Ik slaap nu 's nachts al wat beter, maar word nu wakker van de buikpijn omdat ik zo fel moet plassen 't is ook altijd wat Voor het huishouden doe ik momenteel niet meer dan koken, vaatwas in- en uitladen, boodschappen doen met iemand (want alleen mag ik dat niet van mijn gyn), de was maar de strijk doet m'n moeder. Stofzuigen en dweilen zijn voor m'n man of zus. Ga echt blij zijn als ik terug alles zelf in handen heb!
Achteraf gezien was het hier wel zo. Een van onze honden, degene waar ik een hele hechte band mee heb, die was de laatste week niet bij me weg te slaan. Liep zelfs af en toe al jankend achter me aan . De hele zwangerschap had hij geen ander gedrag laten zien tot die laatste week.