Juni 2010 mama's deel 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vogelinnetje, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Spannend! Succes morgen!

2. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ook spannend dus!
    Hoop voor je dat Ruben snel niet meer besmettelijk is, zodat hij snel z'n zusje kan gaan bewonderen, mocht ze komende week geboren worden...

3. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Valt ook niet mee, die laatste loodjes... Heb ook de hele dag door het gevoel dat ik alleen nog maar kan klagen en overal last van heb ;) :(
    Was er bij Maud op zaterdags ook van overtuigd dat de bevalling begonnen was, had een behoorlijke tijd weeën en die bleven ook nadat ik gedouched had (ok, was wel iets minder geworden, maar niet verdwenen). Pas 's avonds in bed nam de activiteit weer af... Heb geloof ik de hele zondag gejankt, zat er echt doorheen, had het gehad, wilde nu gewoon de baby vast kunnen houden... Die nacht braken m'n vliezen ;)

4. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Scorpion: spannend zeg, ben benieuwd wat ze gaan doen morgen

hier vandaag weer paar harde buiken gehad. ben benieuwd of ons ventje blijft zitten tot de geplande datum.

5. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    @jvtje: ja het wordt zeker spannend nu, maar ben morgen alweer 39weken.
    ik hoop zo dat de waterpokken beetje snel indrogen, hij heeft nu van woensdag tot gister heel veel plekjes gekregen, nu is er niets meer bij gekomen, dus hoop dat het nu dan de goede kant op gaat. want zou het zo sneu vinden als hij geeneens zijn zusje kan gaan zien als het geboren wordt. maar ja veiligheid voor de baby staat voorop...het is niet anders

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Dat had m'n schoonmoeder ook toen ze van m'n man beviel... Die had ook al een hele tijd weeën gehad (geloof dat de bevalling zelf ook 3 dagen geduurd heeft) en was dus helemaal uitgeput... Moesten ze haar voor elke perswee wakker maken :p

7. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @cin85: aha, jij ben inderdaad kleiner dan ik en wel 5 cm. Mijn zoontje ligt trouwens precies zoals jouw kindje. Mijn hoofdpijn is in de loop van de dag gelukkig gezakt. Dat bloeddruk een momentopname is weet ik. Mijn vk waar ik eerst bij liep is mijn buurvrouw, dacht er over haar te laten meten, maar als ik net gelopen heb en gespannen ben, is ie te hoog (vaak). Dus als ik haar had laten meten, had ze me vast weer doorgestuurd naar het zh. Enfin, als ik me morgen of vanavond echt niet goed voel, bel ik wel hoor. Ik ben wel doordrongen van de ernst dat het opeens mis kan gaan (misschien een beetje te).
    Aha, fijn dat je je slijmprop kwijt bent. Ben benieuwd of het nu niet lang meer duurt (hoeft niet, kan wel, zo schijnt).

@scorpion: fijn dat je goed geslapen hebt. Jammer dat het niet heeft doorgezet. Succes morgen!

@xaph: jammer dat je nog een dag moet blijven. Hopelijk geeft die bacterie verder geen complicaties.
    En dat zw-vergiftiging na de bevallig weg is, is meestal zo, maar niet altijd (heb het vandaag nog opgezocht); bij mijn vorige zw steeg na de bevalling mijn bloeddruk weer: het was toen nog niet helemaal over.
    Ik weet dat ik moet oppassen met hoofdpijn en zal zeker op tijd bellen. Maar gezien mijn vorige zw ben ik nu gewoon heel snel zenuwachtig en bezorgd en denk al snel van alles te voelen.

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Jij wint :p

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@tihany: hier ook paar harde buiken gehad vandaag, maar zal er geen conclusies aan verbinden ;) Krijg hier meestal harde buiken als ik gewoon rustig zit... :( (en dan dus niet als ik *net* zit ofzo, nee, dan kan ik al gerust een uur op de bank zitten...) Terwijl als ik druk ben, ik nergens last van lijk te hebben... Althans, niet van harde buiken dan ;)

@desi: ja, logisch dat de veiligheid en gezondheid van de baby voorop staat :) Maar zou inderdaad wel heel sneu zijn voor Ruben... Heb er eerder nog helemaal niet bij stil gestaan, dat zoiets ook zou kunnen gebeuren, maar zou het ook vreselijk vinden als Maud niet meteen naar de baby kan komen kijken, omdat ze ziek zou zijn...

@hier: Druk dagje geweest... Vanmorgen eerst met de trein naar Heerlen, Maud vond het helemaal geweldig om met de trein te gaan :D Daar fijn gewinkeld en 's middags een pannenkoek gegeten :)
    Daarna weer naar huis en na Maud d'r slaapje zijn we nog naar de kermis hier geweest. Daar vond ons dametje ook helemaaaaal niets aan :p

10. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Jvtje: ja hier ook. zat gisteren in de zetel en vandaag gewoon op een stoel als ik ze kreeg.

11. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ja, had vanmiddag een lekkere volle plasluier :D En net heeft hij met hulp van een tepelhoedje lekker bij mij gedronken. Hij hapt gewoon nog niet goed aan. Dan liever een tepelhoedje dan kolven. Voor de zekerheid heb ik na afloop alsnog gekolfd en er kwamen nog maar een paar druppeltjes uit. Ik denk dus dat hij goed gedronken heeft :p Nu maar hopen dat zijn kweek goed is, dan mogen we morgen naar huis ;)

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh xaph wat fijn dat hij eindelijk een plasluier had! Zal wel een hele last van je schouders zijn gevallen!

We duimen voor je dat de kweek goed is. Dikke knuf!

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zijn er nog dames die de hele dag kunnen eten? Nu heb ik na het avondeten chips gegeten (veel te veel) en daarna nog gepofte rijst. Zou nu nog kunnen eten, maar voel nu al aan mijn darmen dat dat vannacht niet goed gaat komen. Waarom doe ik het mezelf toch aan? :(

14. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Dat merkte ik ook van in het ziekenhuis liggen. Ze vragen je dan zo vaak of je hoofdpijn hebt of misselijk bent dat je vanzelf van alles gaat voelen. Maar je hebt ook nog de wat ik dan maar 'mechanische misselijkheid' noem, dan zit er gewoon een kind tegen je maag te drukken. Daar is niets gevaarlijks aan, alleen irritant. Hoe meer je je er op gaat focussen, hoe meer je voelt inderdaad.

15. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    ja en een schoon shirt want ook die mannen kunnen behoorlijk gaan zweten en besmeurt raken met alles wat er vrij komt met een bevalling... (ff vies: bloed, pufspeeksel, braaksel, urine en poe..)
    Succes !

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb ook een busje deo voor m'n man in m'n toiletzak gestoken. Want wij blijven normaal een dag of 4 in het ziekenhuis en vermits het daar zo heet is en m'n man in de voormiddag al langskomt, kan een verfrissend geurtje soms ook nodig zijn ;)

17. bo2008

bo2008 Niet meer actief

meifrn ben heel erg druk geweest en alles staat klaar voor me meisjes verjaardag morgen alweer 2 jaar!!! snik sniks emo hier
    heb wel rommelde buik...harde buiken en steken onderin auwts...duimen jullie voor me dat die morgen gewoon nog in buik zit...na de viste weg is mag die komen van me ;)

xaph super dat merijn een plasluier had!!!

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

#1718 Jvtje, 29 mei 2010
    Laatst bewerkt: 29 mei 2010
    @Nijntje: hele dag eten? Dat kan ik al vanaf het begin van de zwangerschap niet :p En laatste tijd wordt het ook weer steeds erger ;) (dat ik dus alleen maar weer minder eet). Krijg het gewoon allemaal niet naar binnen gewerkt, ook niet in kleinere porties over de dag...

@Xaph: Goed zeg, dat Marijn nu toch geplast heeft :D En als hij met tepelhoedje wél drinkt, prima toch?! :)

@Spullen voor man in vluchttas: de lijst van dingen die ik voor m'n man mee moet/wil nemen is bijna langer dan de lijst van spullen voor mezelf :p (maar goed, zaken als trouwboekje -voor de aangifte-, lijst met tel.nrs., fototoestel en dat soort zaken staan ook aan zijn kant van de lijst ;))

@Bo: Gefeliciteerd met Beautjes 2e verjaardag! De jongste van de meimama's groep is nu ook 2... Waar blijft de tijd. Alvast veel plezier met het feest, hoop voor jullie dat het weer toch nog een beetje mee wil werken en laat die kerel van je maar rennen, jij loopt op alledag, moeten mensen maar begrip voor hebben :)

Harde buiken en steken onderin heb ik ook nog wel eens... Harde buiken horen erbij (al had m'n sm vanmiddag het idee dat dat vast al best vroeg was, tot ik haar vertelde dat het al met 30 weken normaal kan zijn - mits niet te vaak) en die steken, mjah, indalen?
    Maar zal voor je duimen dat broertje nog even fijn blijft zitten.

19. bo2008

bo2008 Niet meer actief

Dankje jvtje maar hij zit al een paar weken helemaal ingedaald
    en vast .... Hij mag komen behalve
    vandaag! Hahaha vandaag is het mijn meisjes haar grote
    dag !!!!
    Verder is het hier rustig kwa beep
    nieuws heeft ieman al
    iets van Belinda gehoord
    en haar meisje???

Xaph heb je nog
    de
    uitslag van merijn gehad ?

20. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    nijntje eten doe ik nu ik Borstvoeding geef de hele dag door ik hou gewoon honger !!

Xaph beter hoor dat hij nu wel goed drinkt mijn meisje weet het nog niet zo goed en kolven is erg vermoeiend
    Maar morgen naar de KA en aan hem vragen of ik soms een voeding mag proberen zonder fles kijken of ze het door gaat hebben waar haar drinken vandaan komt en dan de fles steeds meer afbouwen .

Mevrouw ligt heerlijk te slapen ik heb een wasje weg gestreken slaapkamer opgeruimd en nu zit er een was in de machine .
    Om 9 uur me meisje in bad doen en dan eten en dan mag ze nog ff slapen en dan komt er bezoek.

Deel Deze Pagina