Juni 2010 mama's deel 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vogelinnetje, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb de foto's van de making off van de babykamer en mijn eerste buikfoto's al in een album geplakt :) Maar op dat vlak ben ik echt een prullenmie die foto's enzo altijd onmiddellijk klaar wil hebben! ;)

Trouwalbum heb ik ingeplakt de dag nadat ik de foto's had gekregen :) Maar als je al een kleintje in huis hebt rondlopen, zal het wel niet meer zo evident zijn om als die dingen te doen dan zoals ik die ons eerste kindje verwacht. ;)

2. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente

en van de rust :), straks gaan we ons (weer) onzeker voelen als de kleine huilt, oh jeetje, vieze broek? eh te weinig gedronken, eh oh jeetje hij moet slapen maar hij huilt maar... oh jeee..... wat nu??? maar ik was gisteren aan het lezen over borstvoeding enzo, en toen begon het wel weer te kriebelen, het intieme met een babytje van 1-3 maanden vond ik met mijn eerste ook heeeeeeerlijk....

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Inderdaad, de rust! :) Ik slaap sinds ik met verlof ben gemiddeld 5 uur na elkaar 's nachts. Daarna nog een uur of 2 wakker liggen en dan nog een uurtje of 2 slapen. Dat zal er de eerste weken ook niet meer bij zijn denk ik ;)

Ik moet ook nog eens verder lezen in mijn boekje over borstvoeding. Ben er tijdens mijn ziekteverlof eens aan begonnen, maar door terug te gaan werken had ik daar de tijd niet meer voor. Toch maar eens terug opsnorren ;)

Maar nu ga ik me even aankleden, want zit nog altijd in m'n pyjama... *bloos bloos* En even een kom soep eten, want heb voor het overige niet veel honger (even van profiteren, want dat gebeurt niet vaak bij mij :D).

4. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    hum, het trouwalbum, ja laten we het daar eens over hebben. Ik heb alle foto's digitaal en op zolder een album liggen waar nog foto's in moeten komen...... en de kleine is hierbij geen excuus, ben getrouwd toen ik 7 maandjes zwanger was......

Ik ben gewoon ontiegelijk laks met dat soort dingen, de wil is er wel maar de uitvoering wat minder......

5. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @nijntje, eh ik loop ook nog in mijn pijama :) toch niemand die het ziet :)

6. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    eh heb ik nou iedereen weggejaagd? Sorry.....:(

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.225
    6.674
    113
    Hé ik ben hier ook fotoalbums aan het maken! We zijn bijna 5 jaar samen, maar hebben niet echt een verzameling foto's van ons. Zo nu en dan zijn er kiekjes gemaakt en nu ben ik voor elk jaar een album aan het maken. 2005 is bijna klaar.

@Nienke: ja allemaal voor de kinderkamer. We hadden leuke schilderijtjes gevonden, maar ze staken niet echt af tegen de muur. Nu krijgt de houten lijst een donkerder kleurtje. Verder hebben wij een erg eenvoudige stoffenlamp gekocht waarop ik met van dat rubberachtige textielverf figuurtjes op ga tekenen. En als laatste de wandlampjes.

Ik zie mezelf in de spiegeling van het beeldscherm en zie dat ik hoognodig naar de kapper moet. Morgen ook maar doen.

8. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    als je niet meer weg moet, waarom zou je dan aankleden
    ale zo zou ik denken
    ik moet me hier wel aankleden om dochterlief naar school te doen en halen

9. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bramtim: fijn dat je zo in het leven staat. Je klinkt inderdaad positief.

@Tihany: ja, dat dacht ik al, dat het voor ons een verrassing wordt. Dat wordt nu dus echt aftellen!

@vogelinnetje: geniet van je eerste dag verlof!

@nijntje1984: ja, ik zat me gister inderdaad te verbazen (bekeek ze met m'n dochter) over hoeveel korte filmpjes (max. 2 min.) ik van mijn dochter inmiddels heb gemaakt en bewerkt (inclusief muziekje eronder). Ik dacht echt: pff, ga ik dat ook redden met nr. 2? We zullen wel zien. Als ik me net zo voel als de eerste keer, kan ik 's avonds achter de computer zo'n filmpje wel bewerken (want je moet het echt direct doen, anders komt het er niet van). Echt heb van alles wat ze net geleerd had, een flimpje gemaakt (bij. lachen, ontdekken handjes, proberen iets te pakken, omrollen, zitten, gooien met de bal, zelf uit een beker drinken; laatste flimpje is van vorige week: los fietsen).

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik wil ook fotoboeken maken....Er staan 2 jaar Iris op de computer en nog geen boek...erg he...alleen...onze pc staat in de opslag (ja ergens onderin de stapel) omdat vriend de zolder aant verbouwen is; kan nu dus niks doen. Terwijl t zo makkelijk had gekund in mijn verlof...jammer.!!

11. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Voor de mensen die de fotoboeken digitaal maken; bij welke aanbieder doen jullie dit? Ik was wel tevreden over de Hema, maar de rest ken ik niet echt...

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.225
    6.674
    113
    Ik deed het ook altijd bij de Hema, maar eigenlijk is die best duur en de kwaliteit vind ik ook weer niet helemaal top.

Er stond laatst een test in tijdschrift zoom.nl. Wil je niet al te veel betalen, dan kwam albelli het beste uit de test. Ik ben er nu een aan het uploaden en ik ben benieuwd naar het resultaat. Hou er rekening mee dat veel albums bij dezelfde centrale worden afgedrukt, dus eigenlijk heb je niet zo heel veel variatie.

Wat ook handig is, is het losbandig systeem van Phototools. Het is een verzamelalbum dat je aan kunt vullen met losse bladen.

13. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @femke: ik doe dat via extrafilm. Heel tevreden van

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier ook terug van de gynae en wat blijkt: kalk is helemaaaal niet zorgwekkend, baby zit PERFECT op schema!! Weegt nu op paar grammetjes na 3kg! Hoofdje ligt goed, rugje goed, placenta is perfect in orde, heb voldoende vruchtwater, doorbloeding zit overal ok. Dus die gynae van het zh is *sorry voor het woord* echt een teringwijf! Mensen zo ongerust durven maken, vind het echt schandalig !! Ze zei dat het een risicobevalling zou zijn :$ En dat is verre van waar ! Echt heel erg hoor.

15. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    :$ zit je je op niks zorgen te maken
    gelukkig dat alles in orde is

16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.225
    6.674
    113
    Hoewel dit nieuws beter is dan dat het andersom zou zijn geweest, maar je moet altijd op je arts kunnen vertrouwen. Je mag gerust uitleg vragen.

17. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @meisje89, gelukkig maar dat alles goed is, en daar heb je dan 2/3 weken onnodige stress van !!!!!!!!pfffff

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ik heb haar toen uitleg gevraagd, en ze schreef in koeienletters in mn moederboekje "RISICO" en dat ik in het zh moest bevallen. Ja wat denk je dan? "die zal het wel weten". Idd! Tot je gaat rondvragen! Dan kom je er pas achter en eerder niet. Vind het echt schande dat ze mensen zo op stang jaagt, gewoon om zelf de bevalling te kunnen doen. Vind ik echt niet kunnen. Ze moet geen dingen verzinnen die niet waar zijn, zeker niet in zo'n situatie! Die stress is al helemaal niet goed voor de baby...

19. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @meisje89, ik wil je niet op de kast jagen, maar je hebt nu twee totaal tegengestelde adviezen gekregen. Dus ik ben dan wel nieuwsgierig waarop gebasseerd is dat kalk gevaarlijk is voor het ongeboren kind en waarom de vk nu heeft kunnen zeggen dat het totaal geen gevaar opleverd en dat je gewoon je ding kunt doen (dus thuis of zh bevallen)

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Kalk is helemaal niet gevaarlijk voor het ongeboren kind...
    Kalk in de placenta wijst erop dat die stilletjes aan het opgeraken is, maar dat heeft elke placenta tegen het einde! En als het op is, is het gedaan, en dan komt de baby vanzelf wel.

En ben vandaag ook bij een gynae geweest, die over het algemeen enkel echo's doet, en ook veel beter materiaal heeft dus die geloof ik wel. En mn beide vk's zeiden dat kalk helemaal niet schadelijk is, en zolang baby genoeg beweegt en hartslag ok is, is er helemaal geen probleem om thuis te bevallen! Zolang hartslag tijdens de weeën door normaal blijft, kan bevallen ook thuis. Want de weeën zijn op zich het zwaarste voor de baby, en als die daar door kan, waarom zou thuis bevallen dan ook niet lukken?

Deel Deze Pagina