@cin (en eigenlijk iedereen hier) De reden dat ik het ook aan jullie heb gestuurd is dat er ook mogelijkheden zijn om de pakketten op de post te doen. Dus heb je wat kleding verzameld dan kun je het naar me opsturen. Splitten we de verzendkosten (tot 10 kilo kost een pakket euro 6.75 )
@nijn het zwanger zijn op zich mis ik ook niet.... alleen het intieme met die kleine dat mis ik wel. Ze komen eruit en ze zijn niet meer alleen van je, EN ze hebben ineenkeer een eigen wil.... ZOOOO belachelijk!!
Ja idd, het intieme met je baby dat was wat ik leuk vond. En zo die eerste momenten alleen met je gezin die vond ik ook onbetaalbaar. Dat eigen willetje valt hier wel mee, maar alles is hier tegenwoordig 'DIE'! En dan moet mama maar weten wat hij daarmee bedoelt...
Uiteraard! Heb net je pb'tje eens bekeken. Klinkt leuk meid!! Had gisteren nog even een fietstochtje met zoonlief gedaan, waren ze het graan aan't afdoen om te oogsten. Even gestopt zodat hij kon kijken, maar moet zeggen dat hij aardig onder de indruk was! Beetje verderop stond een vrachtwagen voor het graan, die vond hij minder interessant dan de hond die erbij stond
'Die' kan bij ons het luchtledige zijn Geen idee waar hij allemaal heen wijst. Wel grappig dat echt zo veel kindjes dit doen. Het zit dus echt in hun hoofdjes geprogrammeerd. Damien probeert steeds vaker klanken na te bootsen. Hij viel laatst op zijn kontje en ik riep; 'o o'. Hij: 'o ew'. Die 2e o gaat nog niet zo goed, maar telkens als ik nu o o zeg, is het o o terug. De sorteerdoos heeft hij nu ook helemaal door. Ik gaf hem laatst een vormpje en die ging direct in het goede vakje. Bij de volgende werd hij boos, zo van: 'ja, ik heb er geen zin in, want ik kan het toch allemaal al'. Later deed hij er 2 andere vormpjes achter elkaar direct goed in. Badje: helaas vandaag geen tijd voor badje. Eer dat ik dat ding vanavond heb opgezet, is het alweer bedtijd. En jammer dat het dit weekend weer minder wordt. Nijntje, nu jullie weer in je dagelijks ritme zijn, slaapt Ward dan ook nog maar 1 keer per dag? Nieky, ik doe de kleertjes nog niet weg voor mochten we ooit een 2e krijgen. Zwanger: ik vond mijn zwangerschap heel bijzonder en heb het nooit vervelend gevonden. Ben dan ook niet bang voor een 2e keer. alleen wanneer dat is, weten we niet. We hebben gezegd dat we gaan kijken wanneer Damien kan lopen. Maar ook ivm de nieuwe plannen voor toeslag kinderopvang willen we nog even wachten.
Nee, we zitten terug op 2... Hij is ook al 2 dagen om 7u10 wakker, dus om dat te rekken tot 12u is erg lang. Maar hij komt 's avonds wel heel moeilijk in slaap nu Gisteren bijna een uur. Eerst heerlijk kwebbelen, toen een poepluier, en toen begon het gezeur... Vind dit ook erg voor hem want daardoor is hij 's morgens niet uitgeslapen.
Nieky, klinkt zeker leuk! Alleen bewaar ik tot nu toe alle goede en mooie kleding voor nr 2, wanneer die ook mag komen haha. Maar als ik uitgekinderd ben, dan is het zeker aan te raden! Ben er hier vannacht 2 keer uit geweest, Stijn heeft 2 keer een volle fles gedronken. Zal misschien door de hitte komen? Hij was voor zijn doen ook vroeg wakker (09.30) en ging daarom nu al om 12.00 voor zn middagslaapje naar boven. Op het moment dat hij straks wakker is gaan we samen met mn vriendin en haar dochtertje naar het zwembad. Komt dus wel goed uit dat hij zn schema vandaag wat vervroegd. 'Die' zegt Stijn nog niet, wel wijst hij soms naar iets waarvan ik geen idee heb wat hij ziet en begint dan een heel verhaal te brabbelen. Was vanmorgen een stukje naar de winkels wezen wandelen, Stijn zat in de wandelwagen. Opeens zegt hij mama? Dus ik, ja wat is er? Mama, trinken? Ow, wil je drinken uit je fles? Ja! Dus ik pakte zn fles, meneer pakte hem met 2 handen aan en begon gelijk heel blij te drinken. Echt super lief en leuk! Maar het geen idee of 'trinken' een nieuw woord is of dat het meer toeval was.
Kan ook in een groeispurtje zitten waardoor hij extra energie nodig heeft. Hier ook 2x eruit voor z'n tutje en tweede keer begon de huilbui weer. Maar heb hem toen ipv in bed genomen eventjes gewiegd tot hij rustig was en in z'n bedje kunnen leggen. Ben blij dat het zo gaat nu Net even in de bib geweest, weer wat nieuwe schuif- en flapboekjes voor hem gehaald. Zijn jullie kindjes daar ook zo zot van? Ik gebruik ze vooral ook als hij z'n groenten moet eten. Dan moet hij al eens afgeleid worden en dan is dat ideaal!
Trinken zegt Xavi ook haha!! En eindelijk zegt hij mama.. Alles wat we zeggen probeerd hij na te praten.. Nieuwe woordje.. Keuken.. Vandaag ook naar t zwembad geweest Xavi von t heerlijk. Morgen gaan we weer..
En eten uit zijn mond halen gebeurd hier ook.. Niet iedere keer.. Die zegt hij ook maar hij zegt ook daar.. Uit zegt hij ook.. Klimt zelf in zijn eetstoel.. Als ik hem roep voor t eten klimt hij erin.. Hij wilt ook op de wc zitten.. Dan komt hij aanlopen en zegt tutten hah dan doe ik de klep naar beneden en mag hij er op zitten
Ben vandaag ook naar het zwembad geweest, samen met mn vriendin en haar dochter van precies een jaar ouder dan Stijn. Was erg gezellig! Ben blij dat Stijn niet de enige is die trinken zegt, was al bang dat hij een halve duitser aan het worden was! Hier zegt Stijn wel in als hij in de kinderstoel wil, maar ook als hij op schoot wil. Gramatica is nog lastig haha. Als hij eruit wil is het af. Klimmen doet hij gelukkig nog niet. Luisteren gaat hier steeds beter, zodra ik vraag of hij mee gaat de trap op, kruipt hij op zn allersnelst luid lachend naar de trap. Moet er wel bij zeggen dat het zn favoriet is, maar als ik vraag of hij naar de kinderstoel komt, kruipt hij er ook heen, evenals dat hij naar de poes toe kruipt als ik zeg dat het mag. Dan gaat hij er naast zitten, en probeerd haar te aaien terwijl hij aai aaai loopt te gillen, arme kat. Boekjes zijn hier ook erg in, maar vaak heeft meneertje nog niet het concentratievermogen om 1 boekje daadwerkelijk uit te lezen. Dan wil hij het zelf dicht slaan en weer wat anders doen. Heb voor Stijn wel een abbo op de bieb genomen (deze was gratis en ik blijf een gierige hollander), maar ben er eigenlijk nog nooit voor hem geweest. Komt denk omdat de bieb eerst verbouwd werd en de boekjes die we thuis hebben zijn ook nog voldoende voor hem. Vind het trouwens wel belangrijk om voor te lezen voor zn ontwikkeling.
Ik ben geen Hollander, maar waar ik woon moet ik lidgeld betalen en in de gemeente waar ik werk is het gratis voor personeel... En is ook makkelijker, want kan gewoon te voet gaan ipv de auto te moeten nemen en 7 km rijden.
@ iedereen: wat gaan jullie kindjes snel zeg. Ze klinken allemaal boven gemiddeld met wat ze doen. @ bibliotheek: V is daar lid van, in september mag ze nog een gratis koffertje halen met boekjes erin. Ik leen zelf boeken via mijn moeder d'r abonnement. Lekker goedkoop dus haha
@ slaapjes: ze zit bijna altijd op één. Als ze twee keer slaapt is ze ook tot 10 uur 's avonds op en vol energie. @ zwangerschap: vond het erg bijzonder en mooi. Ben wel bang weer zo misselijk te zijn gedurende de hele zwangerschap. En nu met mijn voeten ben ik helemaal bang voor nog meer pijn. En ik hoop natuurlijk niet weer die hoge bloeddruk te krijgen richting het einde. Maar goed, voorlopig gaan we niet voor een tweede. @ Nieky: ik bewaar nu nog bijna al haar kleren, maar ik zal het onthouden!
Cin, wat herkenbaar over dat voorlezen: hier doet meneer ook vaak boekje dicht en wil dan van de stoel af. Dan is hij toch wel moe. Het liefst heeft hij boekjes met veel plaatjes: die kan hij dan ook aanwijzen. Voorlezen is inderdaad belangrijk, maar inmiddels hebben wij de boekjes al meerdere keren voorgelezen. Bieb is een goede suggestie! Hier ook het idee dat Damien best veel begrijpt. Als je tegen hem praat, heb ik het idee dat het echt bij hem aankomt. Ook leuk: als ik een boekje pak en vraag waar de koe is, dan gaat hij die opzoeken en wijst hem aan. Echt veel woordjes zegt Damien nog niet (ja, mama als hij moe is of zeurderig is), maar de laatste dagen zegt hij veel na. O-o, auw, bah. Echt leuk. Ik denk dat Damien in een sprong zit. Hij zit zichzelf in de weg vandaag en weet niet wat ie wil. Ook een onrustige slaper en een wat minder goede eter. Vanochtend moest hij behoorlijk hard krijsen toen hij met zijn loopwagentje overal tegenaan botste en niet meer verder kon. Lopen wil hij. Nu dat knopje nog vinden. Mijn man had van zijn collega's (vnl vrouwen: kan handig zijn ) een tip gekregen om Damien vertrouwen te laten krijgen in het aan 1 hand lopen: iets in zijn ene hand geven en zijn andere hand vasthouden. Lukte vanavond direct in 1 keer en hij liep zo 2 meter weg.
Als ze op 1 slaapje zit, krijg je haar dan vroeger in bed? @ vogelinnetje: Wat zielig als het hen niet gaat he... En we kunnen ze niet helpen. Maar idd, iets in de hand geven zou helpen. Dat heeft Ward hier ook een week gedaan toen hij alleen kon stappen. @ brabbel: Hoe is het met je meid? Kan je al wat minder gaan werken? @ hier: Vannacht om 0u30 Ward z'n speen gaan geven en iets erna hoorde ik ze weer vallen. Maar werd er niet wakker van en heeft dus praktisch hele nacht geslapen zonder. Om 5u was de hond ineens aan't kokhalsen (slaapt bij ons) dus snel met haar naar buiten. Heeft ze nog eens gehad en zijn toen 's nachts in allerijl naar de dierenarts moeten rijden. Maar toen ze buiten is geweest was het over, gelukkig! Ben toen Ward z'n speen maar even gaan teruggeven Hij weent 's morgens ook niet meer als hij wakker is, maar staat heel blij in z'n bedje
Ja dan gaat ze rond 7 uur naar bed en slaapt ze door tot de volgende ochtend. Wij moeten ook nog wel eens de speen geven, maar zelden. Vaak slaapt ze door zonder speen en als ze hem alsnog zoekt ligt ie gelukkig meestal in bed Wel prettig dat ze niet meer huilend wakker worden, al zeg ik het zelf. Ze huilt alleen als ze ziek wakker wordt of als ze ergens wakker van is geworden terwijl ze nog moe is. *Gaat weer snel aan het werk*
Vogelinnetje: vervelend dat hij het zo graag wil maar dat het niet lukt he! Iets in de hand geven werkte hier niet haha Hij wist onmiddellijk wat onze bedoeling was en wilde enkel een vinger, geen pen of iets dergelijk Wel leuk dat het bij Damien wel aanslaat! Misschien dat hij zo dan idd meer vertrouwen krijgt en binnenkort zelf weg is
Oh dat is wel een hele verbetering met een tijdje geleden dan! Zijn ze ook meer uitgeslapen he. Werk ze Ben zelf ook bezig