Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja dat wijst allemaal op doorkomende tandjes he... Soms kunnen ze ook zo lang in het tandvlees staan en willen ze toch niet doorkomen. ;) Wij hadden het geluk dat er soms 4 op een week doorkwamen. Maar dan waren het wel helse weken die eraan vooraf gingen.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.057
    113
    Vrouw
    Pfft weer even bijgelezen, hoop dat ik alles onthouden heb!

Gijsje, leuk weer van je te horen en welkom terug! Vind het wel lang duren eer zn kiesjes door zijn! Kan me voorstellen dat jullie kapot moeten zijn van al die nachten en Sylvester ook. ;)

Vogelinnetje, wat een gave prijs! Waar had je aan zo'n actie meegedaan? Misschien moet ik ook maar eens een gokje wagen haha.
    Jammer dat Damien de invalster niet mocht, maar net wat je zegt zoiets heb je soms nu eenmaal met mensen. Hier helaas al 2 maanden, misschien meer niet gezwommen wegens het feit dat Stijn elke keer ziek is. Ik hoop toch echt volgende week vrijdag weer te kunnen gaan, mits het dan een kerstvakantie oid is want dan is er weer geen zwemmen.

Jvtje, arme Marit! Hopelijk is ze snel weer beter of in elk geval van het hoesten af. Zo zielig als ze zichzelf daarmee wakker houden!

Nijntje heb je in Maastricht geshopt ofzo? Zoja dan hoop ik dat je geslaagd bent!

Dazwa, de wens voor een 2e kindje is hier erg groot. Maar helaas heb ik van de zomer weer een opvlamming van mn darmen gehad (heb colitis) en moet ik nu eerst op 'toestemming' van de internist wachten. Mij lijkt het het leukste als de kindjes 2-3 jaar schelen. Maarja het moet natuurlijk ook wel lukken.
    Misschien heb ik het ooit wel gevraagd maar ben ik het weer vergeten maar wat is de reden dat je in een rolstoel zit? En ervaar je dat als 'moeilijker' in het opvoeden denk je? Kan me inderdaad voorstellen dat het af en toe wel aanpassen is en dat je misschien wat creatiever moet zijn dan mensen die niet in een rolstoel zitten?

Hier heeft Stijn vannacht weer doorgeslapen! Nu maar hopen dat die ooronsteking daadwerkelijk op zn retour is!
    Vandaag is ons nieuwe bed bezorgd, een heerlijke boxpring dus ik ga zo maar genieten haha.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vandaag! :D Ga Ward zodadelijk bij m'n tante afzetten en ga dan al doorrijden. Ben er dan wel erg vroeg, maar da's niet erg.

Fijn dat stijn weer doorslaapt. Hier vannacht 1x op geweest, half uurtje bij mama (was veel te moe voor het wangwrijven te proberen :)) en om 7u pas wakker.
    Had gisterenavond nog een fotoagenda voor m'n zus bij Hema besteld. Kon ik hem niet meer nakijken toen ik hem klaar had, dus hoop dat hij goed is. Weet niet of ik hem nog met Kerst ga hebben, anders is het voor nieuwjaar ;) En vandaar dat ik zo laat in bed lag en te moe was.

Hier ook al even niet meer gaan zwemmen. Ook mede door de oorontstekingen. Vandaag laatste dag antibiotica, maar dan ga ik ook niet graag gelijk zondag zwemmen. En dan zijn het 2 feestdagen dus zal waarschijnlijk pas voor het nieuwe jaar zijn.

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.732
    113
    Dazwa, moeilijke beslissing. Als je denkt dat je er nu nog niet aan toe bent, dan kun je wellicht over een tijdje het gaan heroverwegen? Als je uit '84 bent, heb je biologisch gezien nog wel wat tijd.

Cin, was van de varagids. Daar staat 1 keer per maand zo'n actie in. Ik bel alleen als er iets leuks te winnen valt en dan slechts 1 keer. Maar het werkt niet helemaal goed: de motor maakt nogal lawaai en de kracht is niet sterk genoeg voor de looping. Misschien andere (nieuwe) batterijen proberen.

Wat fijn dat Stijn zijn rust ook weer heeft gevonden 's nachts! Dat zal jullie zelf ook wel goed doen! Nijntje, hier hoef ik maar 1 a 2 minuten te aaien. Da's korter dan een half uur :)

hier is in de vakantie 2 weken geen les, maar het zwembad is wel open voor de kleintjes. Mijn man gaat ook 1 keer mee zwemmen. Leuk! Na de vakantie gaat Damien naar een andere les. Leert ie weer wat nieuws bij.

5. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    @Cin, wat vervelend van de colitis :(.. Bij het dochtertje van mijn collega is het vorige maand vastgesteld, echt heel erg naar.

Zit in de rolstoel vanwege breekbare botten, heb nu zo'n 40 keer iets gebroken maar de laatste paar jaar eigenlijk niet *klopt af*. Vergt wat aanpassingen in de zin van babybedje, aangepaste auto enzo, maar verder kan ik lekker alles doen, en heb natuurlijk een lieve man die veel helpt, maar uitgangspunt is dat ik gewoon alles zelf kan en doe als manlief werkt. Dus dat is superfijn. En ben ook bang dat ik dat dan moet opgeven, want nu gaat dat juist zo goed. Dus naja de komende tijd genieten we gewoon nog steeds lekker van onze kleine stoere man. Heb ook nog niet echt babykriebels ofzo, maar het zijn gewoon van die best grote dilemma's die je wel met je meedraagt.

6. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Even een foto van het mannetje :) Van vorige maand ofzo.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Aaaahhh, wat een lekker ding! :D Mooi kereltje!!

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.732
    113
    Dazwa, heb je osteogenesis imperfecta? Zo ja, hoe groot is de kans dat Mischa het ook heeft? Of weten jullie al dat hij niet niet heeft? Lekkere rode wangetjes heeft ie. Zo leuk, zo'n blos.

Damientje liet vannacht weer van zich horen. Mijn man trof hem zittend aan met handjes in mond. Samen met 2 flinke spuitluiers op 1 avond en rode billen weten we weer hoe laat het is...

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Arm kereltje... Hoop dat ze snel door komen!

Ward is vannacht gaan logeren. Manlief en ik waren gisteren 11 jaar samen en dan gaan we altijd uiteten met ons tweetjes. En om geen babysit te moeten vragen en omdat ward vandaag toch bij oma en opa is hebben we hem daar laten slapen. Heeft zich niet laten horen vannacht, een voorbeeld :D Ik al extra vroeg naar 't werk vertrokken, dus wat kunnen inhalen. Zo vroeg aanwezig zijn lukt me niet als ik ward moet klaarmaken 's morgens. ;)

10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.732
    113
    Ik hoop dat het er deze keer ook meerdere tegelijk zijn. De vorige keer zijn nl 2 kiezen boven doorgekomen. Het zijn echter nog steeds kleine puntjes.

Leuk dat jullie een avondje voor jezelf hadden! En die stiekeme Ward gewoon doorgeslapen daar :) Wij gaan morgen een weekendje weg en Damien logeert dan bij mijn schoonouders! Eerste keer dat we een weekendje zonder hem weggaan.

11. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    @Vogelinnetje. Klopt, is inderdaad OI, ken je het? Mischa heeft het niet :D En de kans was ook nihil zeiden ze, eigenlijk net als ieder ander.

12. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    In januari zijn manlief en ik 8 jaar bij elkaar en willen we ook een avondje lekker uit eten met zijn tweeën. Echt een tijd geleden weer!

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.732
    113
    Mijn opleiding overlapte voor een groot deel met Geneeskunde. o.i. kwam bij ons in het vak erfelijkheid, dus vandaar mijn vraag. Dat moest wel een opluchting zijn dat je het Mischa niet zou kunnen doorgeven. Mijn man heeft ook een erfelijke ziekte (goedaardige tumoren onder de huid, niet ernstig) en daarvan was de kans 50% dat Damien het ook zou hebben. Het lijkt erop dat hij het niet heeft.

Damien zei gisteren aan tafel ineens koe. Ik dacht: waar ziet hij die nu weer ineens? Bleek op het pak yoghurt wat kleine koetjes te staan :) En bij het verschonen zei hij poes. Wij: nee hier is geen poes. Hij bleef maar poes zeggen. Had ie het toch goed gezien: op zijn pamper stond een poes afgebeeld. Oplettende oogjes dus :)

14. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Oh gaaf is dat he als ze dat zien!!

Wat fijn dat je zoontje het w.s. niet heeft! Is dat soms NF? Een kennis van me heeft dat, en haar ene dochter ook (de andere niet).

Met OI is het normaal gesproken 50 % kans op doorgeven, maar wij waren weer ws. een aparte vorm (recessief ipv dominant).

Hihi hier wijst Mischa naar de laptop en zegt: papa, papa! Dat komt omdat we soms een videoberichtje via msn sturen naar papa als hij op het werk is :)

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.732
    113
    Ja, klopt NF. Mijn sz, haar 2 dochters en mijn sm hebben het ook. Mijn andere sz niet. Bij mijn nichtjes begon het met een koffievlek vlak voor de eerste verjaardag en die heeft Damien niet.

Leuk al die herkenningen! Ik vind het echt verbazingwekkend wat 1,5 jarigen allemaal al kunnen. Ze zijn net pas op de wereld!

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik reageer later meer. Ik heb een buikgriep te pakken. Werd vannacht rond één uur wakker en was meteen misselijk. Veel moeten overgeven de hele nacht en vanochtend. Nu niet meer maar wel koorts en ik drink af en toe wat water. Niet veel want dan houd ik het niet binnen.

Balen, maar ja wat doe je eraan. Ergste (overgeven) is voorbij.

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.057
    113
    Vrouw
    Gezellig weekend zo te horen voor iedereen! Heb zelf ook even niet gereageerd, was met manlief van vrijdag op zaterdag een nachtje weg. Wij waren 6 jaar samen en zoonlief logeerde bij mijn ouders.
    Klinkt misschien heel gemeen maar we waren er echt even aan toe samen te zijn. Gewoon lekker de hele dag genieten en toen we 's avonds uit eten waren zaten we toch ook een stukje relaxter omdat we niet op tijd thuis hoefde te zijn voor de oppas. Mijn ouders/zusje passen namelijk vaak op voor niets en ik voel me dan vaak wat bezwaard om het dan gelijk heel laat te maken. Nu was het dus echt even samen genieten!

Dazwa, balen dat je OI hebt. Ook ik ken het vanwege mn medische achtergrond. Wel fijn dat je zo'n lieve behulpzame man hebt. Kan me ook goed voorstellen dat je twijfeld over een 2e, is toch gelijk een stukje zwaarder en nu alles al een poosje goed gaat wil je daar natuurlijk ook geen verandering in hebben. Wel ontzettend fijn dat Mischa het waarschijnlijk niet heeft! Dat soort dingen geef je natuurlijk liever niet door.
    Men weet nog steeds niet of colitis erfelijk is, ziekte van crohn wel en daar lijkt colitis weer op, maar zeker weten doen ze het niet, zucht. Wel is bekend dat kinderen die een jaar bv hebben gekregen minder kans hebben op colitis (vraag me niet hoe ze dat dan onderzocht hebben), dus dat heb ik dan maar gedaan. Nu maar hopen dat Stijn er geen last van krijgt, maarja er zijn altijd nog ergere dingen denk ik dan.

Vogelinnetje, ook lekker een weekend weg! Hoop jij en manlief ook lekker kunnen genieten!
    Knap van Damien dat hij overal beestjes ziet! De koe op het melkpak is hier wel bekend, maar beestjes van de pamper doen meneertje weer niets.
    Is het niet te testen of Damien ook NF heeft? Of wil je dat misschien niet weten? Ik hoop in elk geval van niet!

Nijntje, ook lekker met manlief uit eten geweest dus! Hoop dat jullie hebben genoten en dat Ward zich goed heeft gedragen bij opa en oma! Welke dag waren jullie eigenlijk 11 jaar samen? Ons jubeleum was afgelopen vrijdag haha.

Sabse, balen van je buikgrie! Blij voor je dat het overgeven voorbij is, dat vind ik zelf ook altijd verschrikkelijk. Hoop dat de rest ook snel over is. Beterschap in elk geval!

18. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    @Cin85 fijn dat je een jaar bv hebt kunnen geven, ik hoop ook dat dat een goede uitwerking heeft!

Hier zijn we met de kleine meneer naar Ballorig geweest, wat leuk zeg! Hij heeft echt genoten. De ballenbak vond ie eerst wel wat spannend maardaarna was het gieren, samen met papa erin :)

Verder vandaag een leuk dagje gehad. Op een mini kerstmarkt hebben we onze haarspeldjes verkocht. Google maar even op Hippe Hollandse Haarspeldjes, dan kom je in onze webwinkel. 'Jammer' dat Mischa een jongetje is, de speldjes staan hem erg schattig, whahahaha.

19. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    #2039 dagdroom, 19 dec 2011
    Laatst bewerkt: 19 dec 2011
    Goede morgen,

Wij zijn weer terug van onze vakantie. Mare heeft het super gehad en is nu nog een grotere bumba fan geworden dankzij plopsaland. Ook het zwemmen was een groot succes! Hier een foto van ons meisje met haar held:

20. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Hoe was jullie weekend? En hoe heeft Damien het gehad?

Deel Deze Pagina