Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Thanx! :) Vind ze zelf ook erg leuk zitten bij hem.

Dat doet Ward ook al een tijdje. Met foto's als hij erop staat vragen we wie het is, en wijst hij op zichzelf. Gisteren bij de schoenwinkel zag hij zichzelf, zegt hij ineens 'wa' (ward) :D
    Maar ook al wijzend mama en naar mij wijzen en naar papa ook. Gaat snel ineens he ;)

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh helemaal vergeten te zeggen. Nijntje, ik vind die schoenen echt super mooi. En ook stoer! Echt leuk!

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Geeft niet hoor :) Bedankt!

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Nijntje, gave schoenen! Hebben zoiets toen ook bij Stijn gepast maar zn voetjes waren te smal. Deze hadden wij ook zo kunnen kopen!

Sabse, balen van die ooronsteking! Dat is hopelijk de reden waarom V vannacht zo onrustig was. Hopelijk gaat de ab snel werken en krijgen jullie ook je nachtrust weer.

Bij het 18 maanden consult op het cb moest Stijn blokjes stapelen en met een bal gooien. Het stapelen ging prima, maar het gooien met de bal vond hij maar onzin. Na 1 keer gooien ging meneertje liever voetballen. ;)

Hier was Stijn vannacht plots weer wakker. Hij was zeer snel te troosten dus maar weer gaan slapen na 10 min. Helaas werd hij na 2 uur overstuur wakker, doorgelekt. Grr wat heb ik een hekel aan die nieuwe pampers. Maar hij voelde ook erg warm aan, bleek 38.9 te hebben, dus maar pcm zetpil erin en weer gaan slapen. Vanmorgen was het 11.30! Hij had het kennelijk nodig. Ook was zn temp weer normaal dus geen idee wat het was.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Deze zijn van Piedro en vielen aan z'n hiel nog smaller uit dan z'n vorige (Daumling). Ze zijn wel iets breder vooraan, maar omdat de enkel zo goed vastzit, passen ze goed. 't Is de smalste breedtemaat nog altijd ;)

Hier geen problemen met de luiers. Heel af en toe nog eens een poepluier die iets lekt, maar dan is het omdat de poep aan 1 kant in de luier zit ;)

6. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Leuk is dat he als ze woordjes gaan zeggen.

Mischa heeft net weer een paar stapjes los gedaan en ik heb het kunnen filmen, zo schattig!

Ik ga donderdag naar de HA omdat ik in juli met de pil ben gestopt (niet om in verwachting te raken maar om te kijken wat mijn lichaam doet) en ik ben gewoon tot op heden niet ongesteld geworden. Nog steeds PCOS dus. En ik heb het idee dat mijn BM verzakt is, bleh.

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.732
    113
    Trouwens Nijntje, heb je die prijs ook betaald voor de schoentjes? Wat een prijs zeg.

Dazwa, hé Mischa gaat het lopen ook ontdekken. Het is zo leuk, zo'n lopende dreumes in huis. Succes bij de ha.

Damien doet een leeuw na: zegt ie grrr en haalt uit met zijn armpje :)

8. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
  9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    97 euro hebben we nu bepaald. Best wel veel eigenlijk ;) Maar hebben echt gekeken hoe hij stapte ermee en dat ging eigenlijk nog vlotter dan dezelfde als die hij had... Dus dat vonden we ook wel erg belangrijk.

edit: Als we de nieuwe zomerkleuren van dezelfde schoen wilden (fel blauw of rood met witte zool) dan kosten ze tegenwoordig al 103 euro... En dan vond ik degene die hij nu heeft nog het mooiste qua kleur.

@ dazwa: Dat klinkt niet zo goed als je bm verzakt zou zijn. Waaraan voel je dat eigenlijk?

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hihihi, guitig kereltje!! :D Heb er jammer genoeg geen geluid bij, maar hij heeft plezier! En de hond, zit erbij en keek ernaar :p

@ vogelinnetje: Ha jij hebt ook een leeuwtje :) Wij ook :) Leuk om hen zo dingen te leren he!

11. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    @Nijntje: De Nuvaring kan ik niet goed in, en tampons kan ik ook niet meer gebruiken. Dat wil zeggen, áls ik ze nodig heb omdat ik dus al in maanden geen menstruatie meer heb. En na de keizersnede gaven ze aan dat mijn baarmoeder nogal slap/uitgerekt was.

Toch apart, ben nooit meer onderzocht op de nacontrole 6 weken na de bevalling.

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.732
    113
    Dazwa, da's idd raar dat je nooit extra controles hebt gehad. Heb je ook last van incontinentie?

Nijntje, haha vandaag was het ook weer een paar keer grrr. Om bang van te worden :)

Vandaag naar de supermarkt geweest en ik heb hem achter zo'n kinderwinkelwagentje gezet. Enthousiasteling. Hij liep overal heen, met of zonder dat wagentje. En soms stopte ie iets in het wagentje. Het schoot totaal niet op, maar ik moest dan ook maar 2 dingen hebben. Bij de kassa heb ik hem er gewoon in gelegd. Zag er wel ontspannend uit :) Volgende keer toch maar in het zitje van een gewone winkelwagen :)

Maar wat is ie vandaag toch weer lief geweest. Echt zo'n makkelijk kind dat graag speelt. Had ik een mandarijntje in een schaaltje gedaan, komt ie een leeg schaaltje brengen: 'op!'. Hij heeft mee geholpen met poetsen. Gewoon heel de dag lief en lachen.

13. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Geen incontinentie gelukkig, dus misschien valt het wel mee.

@vogelinnetje, wat fijn zeg dat hij zich zo goed vermaakt!

Kan jullie kindje soms ook zo apart reageren als je thuiskomt van bv. je werk? Als ie me dan ziet is het een big smile, maar meteen daarna moet ie niks van me hebben, draait zich zelfs weg of wil zelfs 'slaan'. Gezellig ;)

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.732
    113
    Dazwa, Ik zou dan zeggen: welkom thuis! Nee, hier niet zo'n gedrag

Mijn man en ik zijn beide thuis vanwege vakantie, zit Damien 800 m verder op het kdv :) We halen hem vandaag wel op tijd op en dan begint voor hem ook de vakantie.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Dazwa, met thuis komen heb ik het gelukkig nooit, maar wel midden in de nacht. Zodra Stijn 's nachts wakker wordt en hij mij ziet gaat hij helemaal over de zeik. Gillen krijsen, slaan, knijpen etc noem maar op. Geen idee waarom. Ziet hij mn man dan is hij wel gewoon rustig. Overigens is dit pas sinds een aantal weken.
    Ben blij dat hij overdag wel gewoon lief en normaal is.
    Wat een geweldig filmpje trouwens! Echt een lief mannetje om te zien!

Vogelinnetje, haha dat zal een raar gevoel zijn geweest! Fijne vakantie alvast!

Hier begint Stijn steeds meer en beter dingen te vertellen. Had vanavond een vriendin op visite, komt Stijn naar haar toe: 'Tijn papa appel eten hap.' waarop hij naar mn man toe liep en hem een stukje van zn eigen appel gaf (lagen stukjes op zn bordje), terwijl hij de appel in de mond van mn man doet zegt hij hap (doen we ook altijd bij Stijn op het moment dat we iets in zn mondje stoppen). Echt heel grappig en leuk om te zien!
    Toen ik hem vanmiddag bij het kdv kwam halen, bleef hij ook maar naar een meisje wijzen: Boa pelen. Hij had dus met Noa gespeeld. Was echt verbaasd dat hij dat teneerste zei, is de eerste keer dat hij een naam van iemand noemt afgezien van papa mama opa/oma etc en dat hij iets verteld wat al geweest is. Ook speelde hij tot nu toe eigenlijk altijd zelfstandig maar bleek hij nu voor het eerst op het kdv echt samen met andere kindjes gespeeld te hebben. Geen idee of hij hier laat mee is, maar ik ben in elk geval trots!

Vakantie heb ik hier niet, verre van dat. Extra veel patienten wegens de vakantie die nog even snel willen komen, een paar artsen die zelf op vakantie zijn en nu 2 zieke artsen. Daarnaast kwam gisteravond de minister van volksgezondheid debateren met een paar huisartsen dus moest de praktijk natuurlijk ook nog even spik en span zijn. Pffft ben dus wel toe aan vakantie! ;) Gelukkig nu dankzij de kerst een extra lang weekend!

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat heb ik me laatst eens afgevraagd wanneer ik dat eens voor het eerst ging doen :D Denk dat je dat vooral doet als je zeeën van tijd hebt, niet als je snel snel iets moet hebben ;)

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh, hier is het de hele dag 'MAMA'. Als ik van m'n werk kom, wil hij vooral aan me hangen, op de arm... Stomme is dat mama nog moet koken dan, maar Bumba helpt soms goed. ;)

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ cin: Wat praat Stijn al goed zeg!! Super!!

@ tandjes en PCM (of zetpil): Ik denk dat het vogelinnetje was die een tijdje geleden Damien ook een zetpil gaf voor het slapen zodat hij rustig sliep, niet waar? HIer is er al eentje een paar weken 's nachts aan't spoken. Laten huilen helpt helemaal niet. Nu kreeg ik hem de laatste nachten in z'n eigen bedje getroost. Maar sinds gisteren komt hij 4x per nacht... ;) Ook 2 avonden huilen als hij net in bed ligt. Gisterenavond is het in hysterisch krijsen over gegaan. Toen ik vroeg of hij pijn aan z'n tandjes had zei hij ja. Heb eerst zalfje gesmeerd, maar die dingen helpen voor geen meter. Uiteindelijk PCM gegeven en 10 min later had ik een rustige zoon die flink de hele nacht heeft doorgeslapen.
    Ben nu wel niet van plan om het elke avond te doen gewoon om hem te laten doorslapen, maar enkel bij extreme last zoals gisterenavond. Maar stel dat dit nog een week zou aanhouden, mag hij dan elke avond PCM? Geen idee hoe lang het gaat duren natuurlijk. Hij heeft ook een hele rode wang en voel nu precies wel puntjes in z'n tandvlees. Dus zo heel lang zal het hopelijk wel niet meer duren.

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.732
    113
    Cin, je bent toch doktersassistente? Werk je alleen in de praktijk of ook op de hap?

En wat maakt Stijn al een zinnen zeg! En ik was gisteren nog wel blij dat Damien mijn vraag beantwoordde met 'ja, eten'. De eerste keer dat ie met 2 woorden sprak.

Nijntje, ik had ook genoeg tijd hoor :) En het was een kleine supermarkt. Damien was niet vervelend, eerder onderzoekend, dus ik durf het nog wel een keer te proberen.

PCM: die mag je maar een paar dagen achter elkaar geven. Wij doen meestal 2 dagen en de 3e dag wachten we af. Maar dan is het eigenlijk ook niet meer nodig. Door die pcm kunnen ze in een diepe slaap komen waarin ze de pijn niet meer voelen. En dan blijven ze lekker doorslapen. Je zou op dag 3 misschien ook nog 120 mg kunnen geven ipv 240 mg die ze nu al mogen hebben.

Gisteren Damien op gehaald en het was zo leuk om te zien hoe hij en zijn vriendje daar samen aan het spelen waren. Mijn man deed zijn schoenen daar aan en zijn vriendje kwam helpen. Op een gegeven moment kwam ie een stuiterbal brengen. Damien weggooien en vriendje weer halen. En dat tig keer. En lachen samen! Zo leuk om te zien. Gelukkig gaan ze in het nieuwe jaar samen naar dezelfde nieuwe groep. O, ze gaven elkaar ook kusjes.

Vanochtend weggeweest en meneer was in slaap gevallen in de auto. Thuis moest ie eigenlijk eten (half 2 was het al), maar in de stoel raakte hij helemaal overstuur. Hij moest niets van zijn eten hebben en was flink aan het huilen. Hij wilde niet getroost worden. Uit zijn stoel liep ie toch weer naar zijn stoel toe, maar erin was het weer huilen. Dan maar zonder eten naar bed (hij had trouwens al een muffin op). Hij bleef maar huilen en wilde zijn knuffel zelfs niet. Tja, dan maar de speen er weer bij :) Nu slaapt ie al een uur gelukkig. Ik vind dat zo zielig als ze niet weten wat ze willen omdat ze zo moe zijn.

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Nijntje, ik vrees dat Stijn gezellig met Ward meedoet. Gisternacht was hij een half uurtje wakker, en afgelopen nacht werd hij om 23.30 wakker, tot 01.30! Hij bleef maar overstuur zijn, pcm deed helaas niets (ja ik doe het dus ook als ik denk dat ze tandjespijn hebben want er komen er wel 2 door) uiteindelijk i mn man met hem gaan douchen en toen werd Stijn weer rustig. Erna tijdens het aankleden begon hij weer maar toen ben ik liedjes gaan zingen waardoor hij weer rustig werd. Erna in bed nog 5 min gehuild en toen tot vanmorgen doorgeslapen. Overdag merk ik ook dat Stijn af en toe last van zn tandjes heeft, hij vraagt ook zelf om zn bijtring, dus ook hier gaat er vanavond voor het slapen gaan een zetpil in! Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij het advies van Vogelinnetje.

Vogelinnetje, als ik jou verhaal zo lees dan baal ik dat wij in onze supermarkt niet van die kinderwagentjes hebben. Lijkt mij erg leuk, mits je de tijd hebt haha.
    Ook super knap dat Damien een 2 woordszin zei! Is toch weer een hoogtepuntje waar je trots op kan zijn.

Zonder eten naar bed hebben we hier ook wel eens gedaan omdat Stijn te moe was. Na het slapen dan maar een extra groot tussendoortje en wat meer avondeten dan is het vaak wel weer goed.

Ik werk trouwens op gewone ha praktijk dus niet op een hap. Heb daar wel eens ingevallen maar het zou niets voor mij zijn. Het gros van de mensen komt daar met het probleem dat ze al 2 dagen een snottebel hebben, maarja ze moeten werken en hebben geen tijd om gewoon naar de ha te gaan, dusja of die snottebel dan maar wel op de hap verwijderd kan worden. Dat vinden die mensen dan spoed en zou niet kunnen wachten tot de gewone ha de dag erop. Ik kan daar niet zo heel goed tegen. ;)

Deel Deze Pagina