Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Nijntje, balen dat de regering bezig is met het veranderen van het ouderschapsverlof. Hier in NL is dat pas enkele jaren, maar wat ik in de wandelgangen hoor is dat ze het of willen afschaffen of willen inkorten.
    Nu is het zo dat je 26 weken ouderschapsverlof mag opnemen, of je dit nu een half jaar lang elke dag doet of 2 jaar lang 1 dag per week maakt niet uit, per uur wat je anders gewerkt zou hebben kan je via de belasting 4.11 (uit mn hoofd) terug krijgen, is toch iets van 1600 euro op jaarbasis bij 1 dag per week, leuk meegenomen dus.
    Hier dan wel geen oldtimer maar een man die regelmatig in en om het huis aan het klussen is, Stijn 'helpt' dan ook vrolijk mee. Hij heeft zelfs geholpen met het betegelen van de achtertuin, meneertje stond vrolijk de stenen erin te slaan met een plastic hamer. ;)

Vogelinnetje, die rondweg ken ik wel. Moet morgen naar mn opa voor een nieuwjaarsborrel en die woont in de wijk het erf, zal morgen eens opletten dus.
    Lekker sushi! Mn man is nu even vuurwerk halen voor vanavond met Stijn en erna gaan we samen even wat sushi eten. Hebben hier een nieuwe viswinkel en kon het niet laten liggen, wel duur 6 rolletjes voor 6.25, maar even niet aan denken dus. ;)
    Spelletje heb ik ook in geen tijden gedaan, lijkt me ook wel weer leuk. Lekker even samen genieten jullie 2tjes! Hopen dat Damien doorslaapt of in elk geval vannacht goed slaapt als jullie ook willen slapen.
    Geweldig dat hij een leeuw nadeed! Inderdaad knap hoe die kleine dingetjes kinderen zo goed opvallen, iets waar wij geen eens meer bij nadenken daar staan zij bij stil.

Hier vanmiddag wel grappig, ik stond in de keuken appelflappen te maken, komt Stijn achter me staan, gaat zitten trekt eerst zn sokken uit en vervolgens zn broek. Erna probeerde hij zn rompertje los te trekken wat niet lukte. Ik vraag moet je poepen? Nee! Moet je plassen? Ja! Psssssst psssst. Ik kwam niet meer bij haha. Dus snel mn man geroepen die ging met Stijn naar de wc, maar meneertje wilde niet beneden maar boven naar de wc. Dus hup de trap op. Boven gekomen gaat hij snel voor zn urinoir staan, zegt een paar keer psssst en vervolgens probeerd hij zich verder uit te kleden. Wat blijkt? Meneer wilde gewoon in bad haha. Maar dat kan hij nog niet zeggen/duidelijk maken dus was dit kennelijk de oplossing. Uiteraard heeft Stijn heerlijk met papa in bad gezeten, kon ik mooi verder aan de appelflappen.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier schieten ze niet zoveel, heb zelfs nog niets gehoord dit jaar. Maar aan de kant van Ward z'n kamer wordt er sowieso nooit vuurwerk afgeschoten, dus denk niet dat hij er last van gaat hebben.

Wat lief dat hij de leeuw gaat nadoen :D

Jullie ook gewoon een avondje thuis, is soms nog het leukste ;) Wij gaan waarschijnlijk dvd van mr bean kijken. NOrmaal kijken we die elk jaar, zeker de stukjes van de kerstkalkoen enzo, maar dit jaar is het er nog niet van gekomen. :)

Wij eten fondue, jammie!! :)

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier zijn ze vooral de jonge gezinnen aan't raken. Dus dat gaan we zeker voelen. De inbreng van de hypothecaire lening wordt ook fors verlaagd, wellicht gehalveerd... ;) Ook een hele streep door de rekening.

Hihihi, wat grappig van Stijn. Hier is bad 'ba'. Maar manlief durft niet te zeggen dat hij erin gaat, want dan staat er eentje beneden moord en brand te schreeuwen dat hij er ook in wil. En dan is het een keertje niet mama maar 'Nènè' (de hond) ;) Hij vindt het heerlijk om hem te overgieten met badwater... Ondertussen heeft de hond iets meer verstand gekregen en gaat hij aan de andere kant van de badkamer liggen :p

4. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Marit is altijd al tamelijk gevoelig geweest voor licht & geluid bij het slapen, dus dat maakt het op het KDV niet makkelijker natuurlijk. Ze hebben haar zelfs een tijdje 's middags in een andere groep laten slapen, omdat die groep 2 slaapkamers heeft, waarvan er (op woensdagmiddag in elk geval) 1 niet gebruikt werd. Kon Marit dus lekker in alle rust slapen :)

Ja, schoonzusje slikt inderdaad hogere dosering. Moet ze ook voor naar de apotheek, want die dosering is alleen op recept te krijgen. Wel spannend inderdaad. Ben benieuwd wanneer ze het goede nieuws kunnen gaan vertellen. Weet alleen dat ze "volgend jaar" ervoor willen gaan, maar geen idee of ze voor zichzelf al een idee hebben wanneer precies. En of die plannen nu wat bijgesteld gaan worden nog, want haar vriend heeft haar op 2e kerstdag ten huwelijk gevraagd :D dus misschien dat ze een zwangerschap nu wel iets door gaan schuiven tot na het huwelijk. We zullen het wel merken :)

Hoop dat Stijn vanavond/vannacht een beetje meewerkt aan jullie plannen ;) klinkt in elk geval wel gezellig!
    Hier hebben we een aantal vrienden uitgenodigd. Ook erg gezellig. Gaan straks Maud wel wakker maken, ze wik graag naar het vuurwerk kijken (door het raam in elk geval). Marit laten we gewoon liggen, tenzij ze zelf wakker wordt.

5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zo leuk hoe ze het dan buiten vinden :) Marit boeit het ook allemaal niet zo, zolang ze maar geen wind of regen recht in haar gezicht heeft, ia het haar allemaal wel best. Maud is daar wel gevoeliger voor, maar trek haar haar regenjas en laarsjes aan en geef haar een paraplu (kan dan wel alleen als er niet teveel wind is) en ze is de koningin te rijk :D

Hobo, hier hoeven we niet te twijfelen of het meisjes zijn geloof ik ;) Allebei poppenmoedertjes :D En Maud is nu ook een voorkeur voor roze aan het ontwikkelen. Dat heeft ze echt niet van mij ;) :p Al spelen ze beide ook heel graag met autootjes en is Maud een groot Cars fan :)

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Niet om je ongerust te maken, maar hoeveelheid slaap hoeft niet alles te zeggen vrees ik... Maud heeft eens 4(!) weken rond gelopen met een oorontsteking zonder dat we het wisten. Ze liet echt niets merken, op een ding na wat wel wa afwijkend was. Ze sliep zo mogelijk oneens nog meer dan normaal... (in die weken waren middagdutjes van 4 uur of langer eerder regel dan uitzondering :$)
    Maar goed, dat was ook de eerste keer dat ze een oorontsteking had (en tot nog toe de enige keer) en elk kind zal er anders op reageren natuurlijk. Achteraf waren er nog wel wat symptomen, maar die hadden we telkens gelinkt aan doorkomende kiezen, waar ze ook last van had in die periode...

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Papa doet hier ook wel meer nu ze ouder is, maar hij trekt toch nog veel meer naar Maud toe, als hij zich al met de kinderen bezig houdt... Hij bedoelt dat dan opzich niet slecht, want dan heb ik mijn handen vrij voor Marit. Zijn redenatie is dan ook dat 'Marit toch alleen maar mama wil'. Heeft hij ergens wel een punt mee, maar op deze manier bouwt hij natuurlijk niet echt een band met haar op en blijft ze naar mij toetrekken natuurlijk ;)

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

meiden allemaal een super 2012!!!!!!! veel geluk gezondheid en liefde

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Klein weet ik niet echt. Wel iets onder het gemiddelde, maar niet heel veel. Dun is ze zeker niet in elk geval. Bij de laatste controle (2 weken geleden) was ze 78cm en 11,2 kilo :p Maar volgens mij heeft ze gewoon hele rare verhoudingen ofzo. Weet in elk geval wel dat je bij Maud altijd kon zeggen dat als ze een bepaalde lengte had bereikt (bijv. 74cm), ze dan gelijk naar een volgende maat kon gaan (dus bij 74cm naar maat 80). Marit houdt zich daar dus in elk geval totaal niet aan :p ligt natuurlijk ook wel beetje aan de kleren zelf, ene merk valt groter dan het andere, maar toch...

Op ons KDV geven we in principe ook zelf aan hoe of wat met slapen (en eten, etc.) Wij hebben aangegeven dat ze zelf mogen kijken wat het beste werkt voor daar :)

Wat leuk dat Damien dat woordje er zo uit pikte. Marit is er nog niet op zo'n manier mee bezig, vind ik soms wel jammer. Al weet ik ook wel dat dat vanzelf komt, waarschijnlijk sneller dan ik verwacht ;)

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik wil ook iedereen een heel gelukkig 2012 toewensen!!

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Gelukkig nieuwjaar iedereen! :D

Hier ging de nacht goed. V. sliep door het ergste geknal heen. Ik ben zelfs even gaan kijken bij haar, ze lag zo stil dat mijn man zich zorgen maakte haha. Maar ze leefde nog en ben snel weer naar beneden gegaan. Ze werd juist even wakker toen het geknal zo goed als voorbij was. Ik wist dat ze een supervolle plasluier had (voelde ik dus toen ik even bij haar ging kijken), dus besloten om haar te verschonen en een flesje te geven (denk dat ze anders ook wel had doorgeslapen hoor). Rond 6 uur was ze wel goed wakker, maar ze lag er ook redelijk vroeg gisteravond. Ze kon namelijk 's middags niet slapen van al het geknal.

Wel weer een klein ongeukje gisteren. We gingen naar mijn tante en mijn oma was daar ook. Dus we staan bij de lift en die gaat open en V. wilt erin en gaat lopen en valt opeens keihard met haar gezicht op de grond. Dus mijn man tilt haar op en loopt de lift in en ze krijst het uit, grijpt naar haar neus en het begint toch opeens te bloeden :$ Flinke bloedneus dus, na een half uur was ze weer een beetje bijgekomen van de klap en nu gaat het wel goed. Wel gevoelig, dus we maken de neus van binnen niet schoon. Alleen erond en erom heen. Nu alleen nog rode plek bij haar neus en mond. Hopelijk heeft ze er niet al te veel last van, is natuurlijk lastig te zien. En de hap bellen lijkt me weer wat overdreven :)

Hoe was jullie jaarwisseling? :D

12. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Mare heeft hier ook door het geknal heen geslapen en was vanochtend gewoon normale tijd weer wakker. Gisteren nog visite gehad voor mijn man zijn verjaardag dus ze was ook was moe.

@ Sabse: Het is zonde voor V, hopelijk gaat ze er niet teveel last van hebben. Mare begint hier ook steeds meer te durven dus hier zullen er ook nog wel valpartijen gaan volgen. Tot nu toe was ze altijd heel voorzichtig dus viel ze ook nooit.

Jullie allemaal nog een fijne dag. Wij gaan vanmiddag de familie in Nederland nieuwjaar wensen!

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.268
    6.731
    113
    Gelukkig nieuwjaar!!!

Hier alles goed gegaan! Damien reageerde al nauwelijks op de knallen overdag en 's avonds had ie al wat vuurwerk gezien. Vond ie zo interessant. Inslapen is goed gegaan en om half 1 werd ie wakker: wees ie naar het raam :). Hij heeft toen nog even voor het raam naar vuurwerk gekeken (hij keek zijn ogen uit en zei soms 'boem!') en is daarna weer gaan slapen. En dat zonder speen! Om half 9 kwam meneer weer. Ideaal toch?

Zelf hebben wij Carcassonne met alle uitbreidingen gespeeld: spel was pas om 2 uur afgelopen.

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Nog gefeliciteerd met je man z'n verjaardag!

V. is een wild meisje en let zelden op. Hoewel dit gewoon pech was, de vloer was gewoon erg stroef en dat ging mis. En valpartijen horen er inderdaad bij, maar hopelijk volgende keer minder erg :p

Trouwens ben ik net zo als zij.. ik val vaak, struikel, loop ergens tegen aan of ik verlies mijn evenwicht. En mijn oma is ook altijd zo geweest van jongs af aan. Mijn man heeft dat totaal niet. Zijn jongste zoon weer wel. Die liep een keer in het ziekenhuis (toen wij daar waren voor controle toen ik zwanger was) tegen een leuning aan de muur op.. enorme bult op zijn hoofd. En vorige weekend was ie aan het dansen en gleed hij uit en viel ook flink hard. Dus stuntel zijn zit soms gewoon in je of je het wilt of niet :):D

Veel plezier vandaag!

Wij gaan vanmiddag nog weg :)

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ vogelinnetje: goede nacht hoor! En klinkt gezellig samen een spel spelen.

Op tv was er weinig (vonden wij), we hebben 2x een film gekeken (on demand) en het laatste gedeelte tot middernacht naar de top 2000 en een zender met muziek uit de jaren 70/80.

16. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Ik herken het, ik ben zelf ook echt zo'n stuntel. Mare is volgens mij wat handiger dus die genen zijn aan haar voorbij gegaan:)
    Veel plezier vanmiddag!

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Iedereen de beste wensen!

Hier werd Stijn pas na het meeste vuurwerk wakker, rond 00.45. Zn vriendinnetje toevallig ook. Dus zijn we heerlijk met de kids in slaapzak voor het raam gaan kijken, dat vonden ze geweldig! Erna hebben ze vrolijk in hun slaapzakjes op muziek van de tv staan dansen haha. Uiteindelijk waren we pas om 02.45 thuis, maar Stijn wilde pas weer om 04.30 gaan slapen! Pffft helaas was hij om 11.15 alweer wakker. Maar goed, hij krijgt nu van manlief een flesje en erna weer lekker naar bedje toe. We moeten hem wel weer op tijd eruit halen want we moeten nog familie nieuwjaar gaan wensen, maar in de auto kan hij dan ook weer een half uurtje slapen.

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wij zijn alweer thuis. Ons meisje was erg moe (niet geslapen overdag) en mijn ouders zouden eigenlijk met haar naar ons huis gaan en haar op bed leggen en oppassen tot wij thuis zouden komen. Maar wij zijn toch maar zelf naar huis gegaan met haar.

Toen ze in bed lag was ze rustig en opeens huilen/krijsen. En het klonk zoals ze huilt als er echt iets is. Dus man naar boven en zat ze met haar been vast tussen de spijlen. Nu even beneden gezeten en net naar bed gebracht, hopelijk slaapt ze snel weer.

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.268
    6.731
    113
    Sabse, hoe krijgt ze dat weer voor elkaar??? Goh, het zit haar niet mee he?

Damien is na een week vakantie weer naar het kdv. Nou, ik ken direct mijn plaats weer: zijn vriendje was er al en hij zag me dus niet meer staan.

20. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Ik ben 27, en jij?

Deel Deze Pagina