Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Bij Mischa was ik bij de verzorging niet bang, maar wel voor erferlijkheid (ondanks dat de artsen dus hadden gezegd dat de kans nihil zou zijn). Maarja ik ben op zich nog jong dus wie weet over een paar jaar. Ik zou sowieso groter willen wonen dan (nu hebben we geen slaapkamers over) en dat zit er voorlopig ook niet in. En ach we mogen al blij zijn dat we 1 wonder hebben :D

2. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Oh ja en natuurlijk gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Een heel gelukkig nieuwjaar voor iedereen! :)

Hier totaal geen fut om te reageren. Vanmorgen gewerkt, nu stik op :( Zal morgen proberen langs te komen om te reageren.

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.266
    6.730
    113
    Oei, zo vervelend om op 2 januari te moeten werken. Ben zo blij dat ik t/m woensdag vrij ben. En Damien mooi naar het kdv vandaag en morgen :)

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    We raken eraan gewend ;) Vanochtend zat ze weer gek te doen op haar auto. Dan hangt ze helemaal naar achteren. Deze keer ging het mis en viel ze achterover tegen de wandkast (waar tv op staat). Zo is het elke dag wel wat.. ze is gewoon wild en ruw :)

Haha ach, ja maar het is daar ook zo gezellig spelen :D

Hier een kdv vrije periode, ik denk dat V. het wel zal missen.

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Heb je ook even lekker de tijd voor jezelf! :)

Ik moet morgen werken, ben altijd vrij op maandag en dat kwam zo met oud en nieuw wel goed uit deze keer :D

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zo hier weinig te melden. Ik ben verkouden, verstopte neus, druk bij mijn oren en koorts. Dus ff lekker rustig aan, want morgen is weer een werkdag.

Ben gisteren (verjaardag) nog wel in contact geweest met mensen met de buikgriep... wist het eerst niet. Baal als een stekker.. Zeker aangezien die buikgriep nog echt actief bij ze was.. hopelijk krijg ik het nu niet weer :(

Met V. alles wel goed. Van die val op haar neus is weinig te zien. Alleen een rode plek onder haar neus en boven haar lip. Wat betreft de oorontsteking merken we er weinig van.. af en toe zit ze er nog aan. We moeten nog wel even door met de kuur en hopelijk is het dan echt helemaal weg.

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.266
    6.730
    113
    Gelukkig kan ze deze periode onbeperkt blauwe plekken oplopen nu ze niet naar het kdv gaat :) Wel grappig hoor, zo'n durfal. Damien is toch echt veel voorzichtiger en huilt al snel.

Vandaag veel gedaan: ben bezig een fotoalbum te maken, heb alle kerstrommel opgeruimd en ben naar de bouwmarkt geweest. De dag is zo voorbij :)

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha nou inderdaad! :p Ja ze is zeker een durfal, nergens bang voor. En ja dan is het gevolg wel dat ze vaak een blauwe/rode plek heeft of zoiets. En verder is ze soms een stuntel (zoals ik al eerder zei) ;)

Oh leuk een fotoalbum maken. Van zijn eerste jaar? Of iets anders? Ik wil die van V. nog maken, moet ik echt eens de tijd voor nemen.

Huis weer kerstvrij? Dat moet hier nog gebeuren :)

10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.266
    6.730
    113
    Album Damiens eerste jaar is al af. Ik wacht op een goede aanbieding en dan krijgen de oma's en opa er ook een. Ben nu bezig met ons in 2010. Ik maak ook van ons elk jaar een album. In 2011 lift Damien met dat album mee, want we gaan niet elk jaar van hem apart ook nog een album maken. Na dit album moet ik nog: wij in 2011 en vakantie 2011.

Het is weer heerlijk 'kaal' in huis. Kerstboom is leuk, maar heel je huis staat ook op zijn kop. Nu dus niet meer. Nu nog die racebaan van Damien naar boven (is hij nog echt te jong voor) en dan kunnen we ook weer fatsoenlijk lopen in huis.

Damien is vandaag trouwens 4 uur wennen op zijn nieuwe groep. Ben benieuwd hoe het gegaan is :)

11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.266
    6.730
    113
    Damien vond het niet zo leuk op zijn nieuwe groep :( Hij zonderde zich veel af en moest regelmatig huilen. Hij miste duidelijk zijn groepsgenootjes. Hij is wel van het de kat uit de boom kijken type, dus hopelijk dat het morgen weer wat beter gaat. Dan slaapt hij ook in zijn nieuwe groep.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah wat zielig... Maar dat is meestal wel met nieuwe leeftijdsgroepen, hoorde dat van m'n collega ook. Hopelijk voelt hij zich snel thuis! Mag z'n vriendje nog niet met hem mee?

Hier ook een kerstvrij huis. Kerstboom opgeruimd.

(zoonlief roept, tutje gevallen...)

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.266
    6.730
    113
    Zijn vriendje gaat volgende week wennen. Echt geluk dat ze beiden naar dezelfde groep gaan.

Ik moest net ook naar boven voor de speen. Ik denk dat ie toch de dag moest verwerken.

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Herkenbaar... Zowel mijn man als ikzelf kunnen echte brokkenpiloten zijn. Heb ook altijd wel ergens wat blauwe plekken, schaafwondjes en sneetjes zitten :p Ook al van kinds af aan zo. Weet niet beter of als kind had ik gewoon altijd blauwe benen en rode knieƫn en ellebogen ;)

Zie dat met name bij Marit ook wel terug. Dat is net als V. een echte rauwdauwer. Lekker wild, gewoon doorrammen en vooral niet eerst even nadenken bij wat je gaat doen. Maud heeft het ook wel, maar die stoot zich vooral, of gaat weer eens op een rondslingerend stuk speelgoed staan... Die is dus vooral onoplettend, maar verder niet lomp, onhandig of stuntelig ofzo. Sterker: ze is eigenlijk juist heel voorzichtig. In die zin dat ze zich echt heel goed bewust is van haar evenwicht enzo. Heeft ze altijd al gehad. Ze zal dan ook nooit iets doen wat ze (nog) niet kan, hoef van haar geen gevaarlijke stunts te verwachten :)
    Marit dus wel. Die let dan wel weer iets beter op op wat er op de grond ligt, loopt daar wat beter omheen, maar voor de rest is zij wel echt onze stuntpiloot :D

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ah, dat is ook vervelend. Hier is ze dat ook al wel eens gelukt. Je vraagt je echt af hoe ze dat voor elkaar krijgen, met hun slaapzak aan... Maar het lukt ze :p

16. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hier zit de vakantie er voor de meisjes ook weer op. Maud had er wat moeite mee vanmorgen, die wilde niet dat mama wegging. Al viel het uiteindelijk nog wel mee, ze is gaan spelen met de loopauto's, wilde dat haar vriendje (die inmiddels naar de bso gaat, maar 's morgens verzamelen de bso-kinderen zich nog op het kdv) ook een auto zou pakken, alleen had het vriendje er niet zo'n zin in ;) Daar was ze dus wel even mee bezig en toen was het ook wel goed dat mama wegging.
    Marit vond het wel prima. Voor het eerst was ze naar het raam naast de deur gelopen om mama uit te zwaaien, met een brede lach :)

17. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ach, blauwe/rode plekken horen er wat mij betreft ook gewoon bij hoor :) Van vallen en opstaan leren ze alleen maar.

Huis is hier al sinds afgelopen donderdag kerstvrij :p Man vond hem teveel in de weg staan, haha.

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zielig voor hem dat hij het nog niet zo leuk vindt op de nieuwe groep. Zal vast vanzelf wel komen hoor, maar het heeft tijd nodig... Ene kindje kan er beter mee omgaan met zo'n overgang dan het andere kindje... Als hij de kindjes en leidsters in zijn nieuwe groep wat beter leert kennen, zal hij beslist weer met plezier naar het KDV gaan :)

Maud is met 11 maanden naar een heel ander KDV gegaan (wegens verhuizing). Daarvoor ging ze altijd met veel plezier naar het KDV, maar op het nieuwe KDV heeft ze echt maaaanden gehuild als we weggingen. Al was het dan wel altijd ook snel weer over zodra we daadwerkelijk weg waren en ging ze dan lekker spelen op de nieuwe groep. Dat heeft ze gelukkig wel snel opgepikt :) Maar ze was toen natuurlijk ook nog weer wat jonger dan Damien, die krijgt het toch allemaal al weer wat bewuster mee en heeft misschien ook al wel echt een soort van vriendjes gemaakt. Maud had ook wel zo haar voorkeuren voor kindjes om mee te 'spelen' op het oude KDV, maar is toch anders 'spelen' met 11 maanden dan wanneer ze al 1,5 zijn.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier heeft hij ons weer een uur aan de draai gehouden gisterenavond ;) Uiteindelijk 3x naar boven gegaan, laat hem nu ook wat zeuren... Vannacht ook 2x, maar ik leg hem niet meer bij ons in bed. Hij accepteert het wel, want hij stopt al met huilen als de slaapkamerdeur nog maar net toe is. Vanmorgen weer uitgeslapen tot half 9, maar vanaf morgen moet hij er ten laatste om half 8 uit. M'n zus bleef vanmorgen bij hem tot hij wakker was, want hij is toch daar de hele dag. En dan hoop ik dat vanaf morgen hij 's avonds vlotter gaat slapen als hij vroeger wakker is.

Nam daarstraks even 'oei ik groei' vast en daar staat het sprongetje van 17m, maar die dingen zit Ward nu volop in. Heb het maar snel snel kunnen bekijken want moest gaan werken. Dus zal binnenkort dan wel over zijn denk ik. Maar hij eet ook heel veel. Z'n groenten niet meer zo, maar nog steeds een 200g minimum, maar 's avonds met ons! En z'n fles van 200cc 's avonds komt hij ook niet meer toe. Gisteren weer 240cc gedronken. Dus ik kan op soldenjacht binnenkort om wat extra broeken in te slaan want 80 begint echt al op het kortste te gaan! :$

Wat leuk dat het vriendje ook mag gaan wennen. Dan heeft hij toch iemand die hij kent en kunnen ze samen de groep wat verkennen. Eigenlijk wel lief, zo klein en al echt een vriendje waar ze zich goed bij voelen ;) Hopelijk heeft hij vandaag een hele goeie dag in de nieuwe groep!

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    De middagdutjes zijn qua duur normaal; Ene keer 1,5 uur andere keer 3 uur. Dus dat is niet afwijkend. Gisteren vroeg hij zelf voor een wattenstaafje voor z'n oor. Kwam toch weer wat oorsmeer uit en dat had hij niet de keren van de oorontsteking.

Maar 't is moeilijk als ze het niet laten merken, want dan kan je ook niets voor je doen he... Wel super dat ze maar zo weinig oorontstekingen heeft gehad!

Deel Deze Pagina