Langs de ene kant begrijpelijk idd, maar het is niet zo leuk voor Marit. Dan trekken ze gewoon nog veel harder naar mama toe...
Ah wat zielig! Maar dat zijn zulke dingen die je niet kan vermijden he... Ze zijn soms ook zo snel. Hier een jaarwisseling in bed Was veel te moe, tegen half 11 zijn we gaan slapen, lag toen al een uur te slapen op de bank Ward is wel van het geknal wakker geworden, was helemaal in paniek. Maar eenmaal bij mama was hij wel snel getroost. Moet wel zeggen dat het wel eng is als je het alleen maar hoort en niet ziet. Maar hij was te moe om met hem te gaan kijken.
Da's wel leuker dan dat hij niet van je af te trekken was en erg huilde... Maar je mamahart breekt dan toch als ze je ineens niet meer nodig hebben. Ze worden zo zelfstandig he
Bwa, vervelend zou ik het niet echt noemen. We moesten tot half 11 werken en dan hadden we nieuwjaarsreceptie. Namiddag kreeg iedereen verlof, dus dat is mooi meegenomen! Vandaag een lange dag, tot 19u. Hoop maar dat ik het wat trek... Geniet maar van je vrije dagen! En met Damien in de opvang heb je ook wat tijd voor jezelf. Plannen?
Ai, hopelijk geen buikgriep voor jou dan... Hopelijk hetzelfde virus als dat wat je hebt gehad, dan heb je antistoffen. Beterschap met de verkoudheid! Kuur antibiotica kan je idd beter afmaken. En hopelijk is het dan over voor haar...
Leuk zo'n albums! Ik druk eigenlijk nog altijd foto's af en steek ze gewoon in albums. En van Ward ben ik aan't plakken nog altijd. Maar denk als ik alles nu ingeplakt heb, dat hij toch vrij vol gaat zitten. Was van plan om op 1 jaar te stoppen, maar kwam net niet toe met z'n album dat ik nog maar een derde heb bijgekocht Heb dan z'n verjaardagskaartjes er ook maar ingeplakt
Nijntje, wat jammer dat Ward toch moeite heeft met inslapen. Hier niets van een evt 17-maanden-sprongetje gezien. Damien wilde vanochtend naar het kdv. Ik zei: zullen we naar <naam kdv> gaan en hij stond al te springen bij de deur. Goed teken dus! Vandaag nog een dagje voor mezelf. Ik ga even de stad in, maar man, wat is het slecht weer. Ik heb er wel zin in, dus ik ga gewoon. In de winkels stormt immers het niet Hoe gaat het drinken uit open beker bij jullie? Hier drinkt Damien aan tafel uit een open beker en het gaat erg goed. De laatste tijd pakt hij zelf het bekertje al. Alleen als het bekertje vol is, wil hij nog wel wat knoeien.
Nee, in de winkels stormt het niet Ah maar bij jullie dan ook zo slecht weer? Hier ook hoor. En voor donderdag van hetzelfde Drinken uit een open beker gaat vrij goed. Ik help wel, want hij is soms te enthousiast en giet hem helemaal over zich uit. Als hij zelf drinkt, steek ik er meestal een rietje in. Hoewel ik steeds vaker gewoon de open beker geef. Tenzij ik zie dat hij echt dorst heeft, dan gaat het rietje een stuk sneller. Hebben jullie een oefenbeker van Difrax of een gewone? Wij de gewone van bij Ikea.
Eerst met oefenbeker, maar nu gewoon die ikea bekertjes. Die kan hij beter vastpakken, omdat ze wat groter zijn. Overdag staat trouwens gewoon de tuitbeker nog op tafel, omdat hij dan te wild is, denk ik. En om elke keer erbij te blijven als hij wil drinken, vind ik ook zoiets. Beetje bij beetje zullen we overgaan. Het stormt hier verschrikkelijk. Het is nu even droog. Even kijken of ik met de fiets naar het station ga (5 min) of toch met de auto als het niet helemaal veilig of droog is.
Ah maar da's een goed idee om hem dan aan tafel uit de gewone te laten drinken. Ook maar eens een gewoonte van maken dan. Als we ergens op bezoek zijn, drinkt hij sowieso aan een glas of beker. Dan zeul ik z'n rietjesbeker niet meer mee.
Ik heb naast dat album ook nog een ander album (kraamcadeau, moest er toch iets mee) dat ik vul met foto's van elke maand. Dat is dus ook nog gewoon inplakken. Daarnaast nog een boek 'ikke'. Die kennen jullie in BE niet, maar in NL krijg je die bij een bank als je een rekening opent: kun je zijn ontwikkelingen bijhouden + foto's erin plakken. Doen we ook nog. En dan nog een plakboek voor zijn kunstwerkjes.
Ah da's nog eens een gedacht! Ik weet nl. niet wat ik ermee moet doen. Krijg het niet over m'n hart om het weg te gooien dus bewaar ik het voorlopig maar. Of geef het aan iemand cadeau die jarig is ofzo. Ik heb ook zo'n babydagboek voor de ontwikkeling. Loopt tot 1 jaar ong. Vind ik ook wel erg tof om bij te houden. Heb de mijne zelfs nog
Jeeh hier waait het ook zo hard hoor. Dat zal een binnen speel dagje worden vandaag (ben vrij). Ik vind dat altijd wel gezellig zo met zijn tweetjes. We zijn vanochtend uitgebreid in bad geweest samen Morgen en overmorgen zullen we Mare op de fiets naar het KDV moeten brengen, mijn man heeft gisteren een aanrijding met de auto gehad helaas. Hij is weg gesleept want was niet meer te starten dus ik vrees dat we voor een andere zullen moeten gaan kijken. Gelukkig is het bij iedereen bij blikschade gebleven maar balen is het wel. Het KDV is wel redelijk in de buurt maar kost op de fiets toch twee keer een half uur extra per dag, maar extra vroeg de wekker zetten morgen dus. Hier hebben we een digitaal fotoboek gemaakt van Mare haar eerste jaar. Maar een boek met ingepakte foto's heeft ook zijn charme dus ik denk dat ik daar binnenkort aan ga beginnen. En knutselwerkjes inplakken is ook een goed idee, zo leuk voor later.
ai, da's minder van de wagen. Maar zoals je zegt, gelukkig is het maar wat blikschade. Kon allemaal veel erger zijn. Wij gaan ook altijd uitgebreid met Ward in bad. Meestal manlief, maar laatste tijd meer ik. Gezellig zo 's avonds in bad, ons amuseren en tegelijk heb ik wat rust doordat ik niet achter hem aan moet rennen of overal met hem mee naartoe moet Het nuttige aan het aangename koppelen noemen ze zoiets
Marit kan wel uit een open beker drinken (kan ze prima zelfs), al houden we die dan wel nog altijd vast. Ze is erg gretig en kan aardig lomp zijn, als ik het haar helemaal zelf zou laten doen, zou ik haar elke keer schone kleren aan kunnen gaan trekken Maar meestal drinkt ze ook uit een tuitbeker. Maud ook nog steeds trouwens Vooral uit gemak trouwens. Hoeven ze niet elke keer aan tafel te gaan zitten voor het drinken. Bij het eten drinkt Maud wel gewoon uit een open beker. Ze schudt 'm tegenwoordig zelfs al alleen in Marit drinkt dan vaak nog uit de fles, anders wil ze haar melk niet Met een rietje kan Marit trouwens ook goed drinken. Dan mag ze ook wel haar eigen beker vasthouden, al blijf ik dan nog steeds wel in de buurt, want ze heeft nog wel eens de neiging om de beker (te) schuin te houden
Heb voor de meisjes elk een grote doos waar ik hun knutselwerkjes enzo in bewaar Krijg het ook niet over m'n hart om het weg te gooien... Een enkele keer moet ik wel, als het grote knutselwerkjes betreft die ik nergens kwijt kan, of zoals laatst bijv. hadden ze blaadjes op een stuk karton geplakt, maar die blaadjes waren allemaal eraf aan het vallen. Ja, dan heeft het geen meerwaarde meer om het te blijven bewaren... Maar meeste werkjes gaan wel hun doos in. Van die babydagboeken vind ik ook leuk om bij te houden. Heb ook die van mezelf nog en vind het ook leuk om er af en toe nog eens in te bladeren Voor de meisjes dus ook zoiets. Ook het boek van Ikke, net als Vogelinnetje, maar heb voor elk van de meisjes geloof ik nog 2 andere boeken ook
Schrikken van de aanrijding Gelukkig alleen maar blikschade, maar geeft evengoed nog genoeg gedoe zo Een half uur fietsen is nog best een stukje dan, of tel je dan ook het terugfietsen naar huis mee? Als ik zou gaan fietsen, ben ik er met een minuut of 5, lopend is 7-8 minuten, als ik tenminste door kan lopen
Dagdroom, balen van die aanrijding zeg! Vooral met dit weer wil je liever niet fietsen. Hier stomt het momenteel ook heel erg. Omdat ons huis zowel aan de voor en zijkant vrij uitzicht heeft (weiland wat ooit nog bebouwd moet gaan worden), staan de schuttingen hier te schudden. De wind giert ook door de slaapkamers, hebben van die ventilatieluikjes maar deze mogen bij nieuwbouwwoningen niet meer helemaal dicht kunnen, het gevolg is een hoge fluittoon. Het duurde dan ook een half uur eer Stijn net een keertje in slaap viel! Fotoalbum, laatst hebben we alle 'goede' foto's eindelijk uitgezocht en deze in juiste volgorde op de computer in een aparte map gezet. Nu zit ik nog steeds te twijfelen of ik een digitaal foto album wil maken (netjes en leesbaar) of ze wil laten afdrukken en een 'ouderwets' album wil maken (dan kunnen geboorte kaartjes, eerste haarlokje, ziekenhuisarmbandje enzo erbij), lastig dus! De knutselwerkjes hangen bij ons in de woonkamer, zodra deze te vol komt te hangen wil ik de mooiste op onze slaapkamer hangen en de rest gaat in een mooie doos. Ben gisteren trouwens bij de dermatoloog geweest, er word uitgezocht waarvoor ik allergisch ben, maar het eerste wat ze zei is dat ik een epipen krijg, die ik nu dus ook heb. Hoop hem nooit te hoeve gebruiken maar vind het wel een geruststellende gedachte, vooral met Stijn in de buurt. Beetje vroeg misschien, maar ik ben al een het kijken voor een zomervakantie. Wilde eerst met het vliegtuig gaan omdat Stijn dan nog gratis is, maar aan de andere kant hoop ik dat ik tegen die tijd toestemming heb van de internist en misschien wel zwanger ben, dan ga ik liever met de auto. We hopen tegen die tijd ook een mooie stationwagen te hebben dus dan kunnen we een hoop rotzooi meenemen. Wil zelf niet al te ver rijden, max 1200 km ofzo, maar wel mooi weer hebben, in de omgeving wat te zien en iets te zwemmen in de buurt, het liefst een zwembad bij een huisje oid. Heeft iemand nog een leuk idee?
Wij zijn in Oostenrijk geweest, de zomer voordat we voor Ward gingen. Ried im Zillertal, heel erg mooie streek! Wij hadden een zwembad in het hotel , zijn uitstapjes gaan doen naar een zwemmeer (wel heel koud bergwater), met de lift de bergen in. Heel erg leuk! Hier zit er helaas geen zomervakantie in, beetje jammer omdat we zo genoten hebben deze zomer. Maar we krijgen natuurlijk een heel mooi cadeautje deze zomer. En hebben al afgesproken dat we waarschijnlijk in het najaar ergens naartoe gaan. Dat hebben we vorig jaar ook zo gedaan. Hebben we 3 dagen Ieper gedaan met Ward, tussen Kerst en nieuwjaar. Was ook heel tof!