Straks dan toch maar neusdruppels beginnen geven. Spoelen doe ik wel al en zou ook slijmoplossend werken. Gisteren prulde hij in z'n oren en vroeg of ik z'n oren moest proper maken: 'ja'. En toen had ik vrij veel oorsmeer. Bij beide oorontstekingen had het oor met ontsteking geen oorsmeer. Dus ben er nog vrij gerust in. Ook omdat z'n snot geel is ondertussen. Heb wel een les geleerd. Ga elke avond even met het neuspeertje in z'n neusje, dus dat laat hij nu met z'n verkoudheid goed toe. Soms neemt hij het zelf en steekt het al in z'n neus Het sprayen is even drama, maar hij weet ondertussen dat het toch geen zin heeft om te protesteren, mama houdt hem onder
Wij zijn ook geen vierders...we gaan met de vriendengroep en kids op zondag naar de optocht kijken,en daarna met de hele groep gezellig eten. Siets had vorig jaar een boevenpakje voor op het kdv,veels te groot dus hij zou het nu misschien nog passen...maar oma zag dit pakje hangen en dat vondt ze zo geweldig voor siets....lieve oma's heeft hij!!
wat bedoel je met spoelen? Het neuspeertje is hier een groot drama,net zoals neusspray. Meestal doe ik na het badderen het neusje leeg maken,dan zit het snot goed los door het stoom op de badkamer,en dan sprayen.
Vermits we op het marktplein zaten zijn we gewoon een café ingelopen en op het toilet arm onder de kraan. Was koud water, maar denk dat het in zo'n geval beter was dan helemaal niets te doen...
Geweldig toch dat ze dan ook begint als je op Maud bedoelt Hoe reageert Maud dan? Hier eentje die als hij kwaad is ook wel eens op de grond gaat liggen, maar hij legt zich wel heel voorzichtig neer en ik schiet dan in de lach en hij vervolgens ook. Niet echt gemeend dus... Kan het maar proberen
Het zou nu dan ook eerder een voorzorgsmaatregel zijn dan dat het is om de oorontsteking te laten genezen Neuspeertje, daar heb ik nooit echt mee overweg leren gaan. Bij Maud en Marit allebei dikke drama, hoewel het bij Marit wel beter ging dan bij Maud Maar gebruik het alleen als het echt niet anders gaat... Neusspray is bij Marit ook altijd drama geweest, maar gaat de laatste tijd ook hier gelukkig wat beter. Ze heeft inmiddels denk ik ook geleerd dat verzetten geen resultaat oplevert Als ik in een periode dat ze verkouden is de neusspray wel eens op de commode laat staan (anders vergeet ik het te vaak ), pakt ze nu zelf al het flesje vast, haalt de dop eraf en stopt het ding in dr neus Ze vindt het nog steeds niet echt prettig, maar het is gelukkig niet meer het gekrijs wat het tot voor kort wel nog was.
Ja is idd erg stoer! Origineel vooral! Denk dat als wij dat hier hadden staan, dat Ward niets anders deed dan erop zitten Nu heeft hij wel de oldtimermicrobe van z'n papa en peter serieus zitten, zal daar ook wel wat mee te maken hebben zeker?
Spoelen met fysiologisch water Neuspeertje was hier ook altijd drama, tegen het einde van de verkoudheid ging het iets beter. De laatste keer ben ik dan gewoon elke dag met het peertje in z'n neusje geweest en nu is hij er aan gewend. Misschien een tip?
Misschien dat we hier ook nog wel naar de optocht gaan kijken, dat vind ik dan altijd nog wel mooi om te zien, maar zal ook van het weer afhangen Zou me ook niet verbazen als oma hier met een pakje aan komt zetten, omdat ze het zo leuk vindt... (terwijl ook oma verder niets met carnaval heeft)
Als we naar de stoet willen gaan kijken, zal ik alleen kunnen gaan. Manlief heeft totaal niets met carnaval, ik vind het nog wel gezellig. Maar om er nu een pakje voor Ward te gaan kopen, nee dat niet. Maar zoals jvtje zegt, zal ook veel van't weer afhangen.
Ja, als er plek vrij komt omdat een kindje naar school gaat, komt er inderdaad weer een nieuw kindje in de groep, dus er is wel wat wisseling met de kindjes, maar dat gaat zo geleidelijk, niet zoals wanneer je naar een nieuwe groep gaat, dat je dan ineens met heel veel voor jou nieuwe kindjes te maken krijgt. En er zitten natuurlijk ook kindjes van haar leeftijd in de groep (+/- een paar maanden), daar trekt ze nu volgens mij ook sowieso het meest mee op, dus da's wel leuk en dan is het ook wel fijn dat ze niet soms van groep hoeven te wisselen Marit zit trouwens sowieso wel in een "jonge" groep. Toen zij er naar toe ging, waren de meeste kindjes niet veel ouder dan 1,5-2 jaar, dus die zal ze allemaal wel een best tijdje in de groep hebben. Terwijl bij Maud juist veel wat oudere kindjes al zaten Daar komt nu de verjonging wat dat betreft, omdat die oudere kindjes (Maud ook) langzaam maar zeker allemaal naar de basisschool aan het gaan zijn. Wel grappig, dat tegen de tijd dat Maud haar (dan oude) groep de "jonge" groep is, dat Marits groep dan juist de wat 'oudere' groep is
Die reageert verder dan niet zo op Marit, maar ze is het er doorgaans ook niet mee eens dat ik nee zeg, dus dan heb ik 2 huilende kindjes om me heen... Ja, Marit gaat dan eerst voorzichtig liggen op de grond, om vervolgens dus met haar hoofd te gaan bonken... Meestal ben ik wel op tijd en krijg ik haar van de grond geplukt voor ze kan gaan bonken, maar ook daar is ze het dan weer niet mee eens (hoewel ze toch ook elke keer weer erachter komt dat dat bonken nou ook niet echt een pretje is ) Moet zeggen dat ik haar dat de laatste 2-3 maanden niet meer heb zien doen trouwens...
Sorry hoor maar misschien kom ik dom over,maar ik heb er nog nooit van gehoord,spoelen met fysiologisch water???? Hoe doe je dat dan,en is het goed voor de neusverkoudheid?
Hier in NL kun je ook van die ampullen met fysiologisch water krijgen. Heb er eens ooit 1 of 2 van Daro in een geboortedoos gehad geloof ik. Maar hoe ze te gebruiken, is mij ook een raadsel, moet ik bekennen Heb het dan ook nooit gebruikt...
Alle nu! Ampullen zijn moeilijker vind ik persoonlijk. Dat doe je al liggend en je spuit dat in het neusje. Heel even laten inwerken en dan met het neuspeertje neusje uitzuigen. Ik heb nu een spuitbus dus kan het al zittend doen bij Ward. Bij Etos verkopen ze die flessen ook, moet ff denken op de naam. edit: Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.apotheekverschaeve.be/images/photolib/994.jpg Het is slijmoplossend en soms komt er snot mee af wat je anders niet eruit kreeg omdat het te ver in de neus zit. Voor volwassenen heb je dit ook. Ik kan nu niets gebruiken ivm zwangerschap dus gebruik ik ook zo'n spuitbus voor volwassenen. Je neus zit er dadelijk heel open van als je je neus gesnut hebt!
Weet je nijntje... Volgens mij is die spoeling van jou zo'n beetje hetzelfde als de zoutoplossing-neusspray die wij bedoelen Kruidvat Neusspray (neusspray, verkoudheid, geneesmiddel) (als dat inderdaad zo is, zal het geen meerwaarde hebben om voor Ward ook nog aparte neusspray te kopen, aangezien je het in feite al gebruikt dan, alleen het heet anders)
KDV belde net dat Marit 39,1 koorts heeft Zal ook wel een griepje zijn. Zagen het ook al wel aankomen, ze was gister al erg huilerig zei oma en ze vond op enig moment ook dat Marits adem wat naar aceton rook, da's altijd een veeg teken... Oma is haar nu ophalen, die was al thuis van het werk en ik moet toch nog eerst een uur naar huis rijden...
De ha adviseerde vorige keer om eerst te spoelen en dan de neusspray te gebruiken. Dus vandaar dat ik ze combineer. Arme Marit... Zieke kindjes zijn zo zielig. Hopelijk is het niet te erg.