Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Hallo,

Ben benieuwd hoe is het met jullie en de kindjes is, zal zo even bijlezen. Hier alles goed maar wel enorm druk, dus niet veel tijd/fut over gehad om hier te schrijven helaas. Ik ga van baan veranderen en ben deze nu al gedeeltelijk aan het combineren. Per 1 oktober stop ik met mijn vorige baan dus vanaf dan zal ik het weer rustiger hebben gelukkig.

Even een kleine Mare update: Eten gaat erg goed, koemelk was gelijk een succes. Ze drinkt het uit het oefenbekertje (met hulp natuurlijk) en haar rietjesbeker. S' avonds krijgt ze dan nog een klein flesje.
    Ze is flink aan het brabbelen en probeert veel na te zeggen. Ze is de laatste tijd gek op puzzels en boekjes. Al kan ze we gefrustreerd worden als de stukjes er niet goed terug ingaan.
    Over haar grove motoriek begon ik me wel zorgen te maken (nog steeds geen kruiper hier) dus heb ik de fysio er naar laten kijken. Mare blijkt heel flexibel te zijn waardoor ze onstabieler in grove bewegingen is. Met wat extra oefenen moet het goed komen gelukkig. Ik denk dat ze mijn voorbeeld gaat volgen, heb nooit gekropen en liep pas met ruim 18 maanden.

Zo ga nu even terug lezen wat jullie dreumesen zoal het doen zijn!

2. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Spannend de 20 weken echo! Geniet van je vakantie.

3. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Leuk 2 vriendinnetjes erbij voor Xavi! Mijn nicht is nu bijna een week overtijd ben zo benieuwd! Lijkt me ook heel leuk voor Mare een kindje erbij in de familie.

4. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Grappig dat de droom vaak klopt. Hier andersom voorgevoel een jongen en droom een meisje.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Denk dat dat nog het beste geweest is, even een fysio er naar laten kijken. Ben je gelijk ook gerustgesteld he. Moet ze bij de fysio oefenen of kun je dat zelf thuis met haar doen.

Veel succes met de nieuwe baan! :) Valt ze al een beetje mee? Nog even tandenbijten dus en daarna genieten van je nieuwe baan, gezinnetje, ...

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.991
    113
    Vrouw
    Dagdroom gefeliciteerd met je nieuwe baan! Slim idee om de fysio even te laten kijken, ben je denk ook wat meer gerust gesteld?

Hier vanmorgen naar het cb geweest, Stijn is nu 77.5 cm en 8480 gram. Was wel leuk, het eerste wat deze arts vroeg toen ik binnen kwam was of Stijn soms borstvoeding had gekregen. Hij blijkt namelijk een echte borstvoedingsgroeicurve te hebben! :D Kreeg ook heel veel comlimenten van haar dat ik het zo lang had volgehouden, veel beter dan een arts van een vorige keer die niets met bv op had.
    Stijn kreeg ook een paar blokjes en een bakje, het was de bedoeling dat hij de blokjes in het bakje zou doen, nee meneertje begon gelijk te stapelen. Die arts helemaal verbaasd, dat hoeven ze pas met 2 jaar te kunnen haha. Maar goed toen ik het vroeg deed hij ze netjes in het bakje, zaten alle blokjes in het bakje, begon hij ze in het bakje op te stapelen...;) Daarnaast blijkt ook dat Stijn bijna een jaar voorloopt met zn taal ontwikkeling, hij zegt namelijk meer dan 20 woorden en herkent voorwerpen ook als hij ze op andere plekken ziet en weet ze dan ook te benoemen, ook dit hoeven kindjes pas met 2 jaar te kunnen. Zo waren laatst in de supermarkt de aardbeien in de aanbieding en stonden deze dus ook vooraan in de winkel, meneertje ziet ze en het is gelijk 'aardbei, aardbei'! Ook vond ze dat Stijn al goed naar me luisterde. Hij zat te spelen terwijl ze ons binnenriep, dus ik riep Stijn naar me toe en vroeg hem te gaan staan zodat ik hem op kan tillen. En het verbaasde haar al echt dat Stijn heel goed weet wat hij wel en niet mag, en dingen wel stiekem probeerd te doen, het schijnt dat hij dan al een geweten heeft, iets was ook nog helemaal niet hoeft op zijn leeftijd.
    Dat hij nog niet loopt is niet erg, de meeste kindjes schijnen nog niet te lopen op zijn leeftijd. Alhoewel dit hier wel anders is haha.
    Kortom een en al comliment dus, ze vond hem erg slim en had het erover dat hij heel misschien wel hoogbegaafd zou zijn?! Maar dat kunnen ze nu nog niet testen en er zijn genoeg kinderen die in het begin heel erg voorlopen maar op de basisschool weer gewoon gemiddeld zijn. Vond het zelf wat apart, want als ik jullie verhalen van de kinderen hier lees heb ik nou niet echt het gevoel dat Stijn heel erg voorloopt ofzo.
    Maar goed, we moesten zo doorgaan met de opvoeding zoals we deden, dus dat gaan we lekker doen zodat we kunnen genieten van ons mannetje, want dat is het belangrijkste!

7. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Dagdroom: fijn dat je bij fysio wat gerust gesteld werd! En misschien doet ze het idd wel net hetzelfde als jij vroeger, zou me niet te veel zorgen proberen maken.

Cin: waauw wat een complimenten! En al 20 woordjes zegt hij?? :$ Is ook al veel zeg! Knap ;) Kan goeddoen als mama he, zoveel complimentjes krijgen over je kind. Ben je sowieso al trots, maar die dingen maken je zo fier als een pauw he :)

8. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    @ Cin: Wat knap dat Stijn al zoveel woorden zegt. Klinkt alsof hij behoorlijk voor loopt.

@ Fysio: Die maakte zich gelukkig geen zorgen. Ik vond het toch fijn dat ze even helemaal werd nagekeken, weet door mijn werk net iets teveel van alle syndromen/ziektes die er bestaan. Over 3 weken kijkt de fysio nog een keer maar zij verwacht niet echt problemen.

Wij hebben hier vanmiddag geverfd, zal straks nog even een foto plaatsen. Mare vind dat altijd erg leuk! Al is een bad daarna altijd wel noodzakelijk!

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.991
    113
    Vrouw
    @Meisje, ja is altijd fijn om gecomplimenteerd te worden! Ik telde net even snel en kom nu op 21 woordjes maar ben bang dat ik er nog een paar vergeet.

@Dagdroom, leuk verven! Hebben we hier in huis nog nooit gedaan, moet nog steeds een keer spullen kopen! Heb jij vingerverf of waterverf? Kan trouwens best zijn dat vingerverf ook op waterbasis is maar dat weet ik niet, heb er echt geen verstand van haha. Ben zo benieuwd naar het resultaat!
    Wat voor werk doe je eigenlijk als ik vragen mag? Klinkt wel als iets medisch!

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Verven heb ik 1x geprobeerd, maar dan gewoon handafdrukken. Nou, had hem snel z'n kleren uitgedaan maar tot de luier hing hij vol :p Dus nog even wachten dus ;)

@ cin: fijn die complimenten! En wat fijn dat Stijn het zo goed doet. Zoveel woordjes zegt Ward ook nog niet, maar begint meer en meer klanken te maken.
    Denk dat Stijn en Ward zowat hetzelfde postuur hebben. Denk dat Ward nu ook ong. aan 8,5 kg moet zitten. Wij moeten pas in oktober teruggaan, maar merk wel dat hij goed aankomt. Z'n wangen zijn voller aan't worden.

Had gisterenavond soep gekookt en macaroni met kaas en ham. Soep heeft hij erg graag. En toen zag hij de macaroni. eerst de macaroni in 2 gesneden, maar dat bleek niet meer nodig. Hij heeft ferm gesmuld! Ook de ham ging super goed om te eten. En daarna heeft hij van m'n mama nog een halve boterham opgegeten toen we daar op bezoek waren. En voor hij ging slapen nog een flesje groeimelk van 200cc! Heb hem de hele nacht niet gehoord :p

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ meisje: Was de taart heel op je werk aangekomen? ;)

12. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Nijntje: ja gelukkig :D Was wel even spannend hihi!

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hopelijk alles goed met iedereen en kindjes hier.
    Kan uitgebreid reageren, internet via mobiel en vind dat lastig reageren.

Hier zitten we al sinds 8 uur vanochtend in het ziekenhuis. Bij mijn man moet een abces worden verwijderd operatief, hij is op de spoedlijst gezet maar we wachten nog steeds. Hopelijk wordt ie vanavond nog geopereerd anders wordt het morgen. Mijn ouders passen op V, mis haar behoorlijk zie d'r al minder nu ik tijdelijk overwerk.

Fijne avond iedereen!

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.991
    113
    Vrouw
    Meisje, als je taart over hebt kom je het maar brengen! Zag er zeer smakelijk uit!

Sabse, balen zeg! Wat voor abces heeft je man? Hopelijk wordt hij straks nog geopereerd, hoe eerder hoe beter! Kan me voorstellen dat je V mist, hopelijk mag ze ook snel bij haar vader op bezoek nadat hij is geopereerd. Sterkte in elk geval!

Hier heeft Stijn weer een nieuw woordje geleerd: kijk of kijken. De ene keer is het kijken de andere keer kijken, gramaticaal klopt er niets van haha. Ook heeft hij nog steeds diarree, net 1 harde scheet en alles zat onder, van zn beentjes tot zn rug en alle kleding. Heel fijn wilde net boodschappen gaan doen haha. Kon ook precies zien dat hij banaan en aardbeien had gegeten, hij verteerd dus echt niets.
    Straks na het eten naar de verjaardag van mn moeder, hopelijk blijft de taart er wel in! ;) Daar gaat Stijn ook slapen en als we naar huis gaan nemen we hem weer mee. Ben benieuwd hoe dat gaat, 5 min in de auto en weer thuis naar bed. De laatste keer dat we dat hebben gedaan is zeker al een half jaar geleden.
    En terwijl ik dit typ hoor ik weer een harde scheet en ruik ik al dat we weer naar boven kunnen om te verschonen.... ;)

15. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Beterschap, hopelijk zijn jullie snel aan de beurt.

16. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    @ Cin: Hopelijk niet meer poepbroeken gehad ondertussen!?
    Ik werk trouwens met kinderen met beperkigen op een logeerhuis. Maar ga daar per 1 oktober stoppen en als zzp-er aan de slag. En dan meer vanuit de behandelings/trainings hoek. Erg spannend dus.

17. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Hier een foto van Mare tijdens het verven:

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ Cin: hoe is het nu? Nog veel poepbroeken gehad?

@ dagdroom: leuk je weer hier te "zien"! :) Mooie en leuke foto, wat een schat van een meisje. Zo lekker bezig met de verf!

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Uh geen idee eigenlijk. Zit in ieder geval op een rot plek ;) De wond blijft ook open daarna en moet dan een tijdje gespoeld worden. Tenminste dat begrepen wij van de uitleg. Na de operatie horen we meer.

Het wordt denk ik morgen dat ze opereren, misschien nog vanavond rond 11 uur. Maar dan moet er plek zijn en de het OK team nog draaien.

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh ik ben nu dus weer thuis.

Deel Deze Pagina