Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik zou willen dat ze in NL ook kindjes vanaf 2,5 of 3 jaar naar school zouden laten gaan. Helaas hier dus pas vanaf 4 jaar. Terwijl de eerste klassen van school dan in mijn ogen ongeveer zoals het kdv zijn (knutselen, spelen, etc.). Maar ja dat kost de overheid denk ik te veel geld haha.

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha nou het is ook echt opeens van de één op andere dag dat ze dit doet.

Slaan doet ze dan weer bijna niet. Heel af en toe, maar dan corrigeren we en doet ze het niet meer.

Ze is wel een driftkikker. Wanneer ze boos is dan loopt ze ook naar haar speelgoed en smijt dan iets hard weg ;) En dat corrigeren we ook, maar krijgen we er niet uit.. dus ik begrijp je zeker. Sommige dingen blijf je corrigeren en nog doen ze het. Hier nog wel meer wat we er niet uit krijgen, zoals keukenkastjes open doen, van haar eigen keuken het deurtje telkens openen en keihard dicht doen (en dan liefst achter elkaar door blijven gaan), hard met speelgoed gooien, etc.

Goed opgevoed he? ;):p

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zeker pijnlijk :) Nou ja bij jou bedoelt ze het tenminste echt niet als bijten. V. bedoelt het vast niet kwaad, maar ze bijt wel echt om het bijten.

Leuk hoor een "nieuwe" auto! Ja ken hem wel. En past weer meer in he ;):D

Nou idd, ieder kindje heeft zijn/haar eigen tempo. Knap hoor drie woorden zinnen. Hier is 2 toch wel het max, misschien af en toe 3 maar dat is echt zelden. Wel mooi dat er goede vooruitgang bij Mare te zien is! :D

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Begrijp je! Ja het is denk ik aandacht zoals ik al eerder zei, dus ik begrijp wel dat ze het niet doet om mij pijn te doen. Ik maak nu gewoon duidelijk dat het niet mag. Ik wil ook niet dat ze straks anderen/kindjes gaat bijten.

Brave jongen hoor! Hij luistert goed naar zijn mama! :D

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.535
    14.049
    113
    Vrouw
    Gijsje, wat een vervelend nieuws! Maar wel erg fijn dat je man en jij geen ruzie hebben en dat Syl voor beide op nr 1 staat. Van de manier waarop jullie het aanpakken kunnen een hoop ouders die ook uit elkaar gaan nog wat leren!

Bijten gebeurd hier gelukkig niet, maar slaan wel. Ook hoorde we op het kdv dat Stijn een ander kindje aan de haren getrokken had, was wel omdat het kindje zn speelgoed afpakte maar goed, hij mag andere kindjes natuurlijk geen pijn doen.

Die peugeot break 307 heb ik even gegoogld, is ook een mooie auto! Zou ik zo kunnen kopen (als ik geld zou hebben haha), maar mn man wil helaas per see een station, hij heeft een hekel aan auto's die iets hoger zijn. Probeer hem nog steeds over te halen haha. Maar eerst wachten we hier de gemeentelijke heffingen af, geen idee wat we daarvoor kwijt zijn en erna komt de auto wel.

Ik vind 4 zelfs al jong en klein om naar school te gaan, maar het is denk maar net wat je gewend bent.

Gistermiddag op mn werk helaas weer een allergische reactie gehad, waarschijnlijk door een sinaasappel-kiwi drankje. Epipen hoefde gelukkig net niet, kon het af met alleen tabletten. Mn man moest me erna alleen wel van het werk komen halen, mocht niet meer rijden omdat ik erg suf was, en een soort van stoned door de medicijnen. Thuis dus maar lekker mn bed ingedoken. ;)

6. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ben het met je eens, hij uit zijn frustratie, maar moet toch leren hoe dat wel en niet mag. Ik heb gelukkig nooit van het kdv te horen gekregen dat V. een ander kindje sloeg of zoiets.

Ze is sinds ze weer om kwart voor 6 wakker is ook weer wat pittiger. Ze zoekt grenzen op en huilt snel. Denk toch dat het komt doordat ze bijna 2 uur korter slaapt dan dat ze normaal deed (de afgelopen maanden).

Oh wat vervelend zeg zo'n aanval. Haha stoned van de medicatie, ik ken het :) Gelukkig kon je man jou ophalen. Hopelijk gaat het snel weer beter!

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    :D Ah ik ben dus niet de enige met zo'n pittige dreumes. Dat van het slaan (ze heeft een periode gehad dat ze het wel deed), daar reageerde ze ook zo op. Dan corrigeerden we haar en zeiden we "nee, lief zijn.. aaien" en deden we dat met haar hand voor. En dan aaide ze één of twee keer en dan weer slaan.. wel iets minder hard, maar toch te hard. Gelukkig is dat wel een fase geweest :)

Maar die keukenkasten, met dingen gooien, etc.. pffff dat is al maanden zo en wat we ook doen.. ze blijft het doen. En zodra ik haar bijvoorbeeld weg haal bij de keukenkasten is het meteen huilen.. op drama queen stijl ;) Gelukkig van korte duur. Vaak loopt ze dan naar de woonkamer en zodra ik er ook ben rent ze weer terug naar de keuken ;):p Zo'n bui duurt de ene keer langer dan de andere keer. Als ik drie keer heb gewaarschuwd/gecorrigeerd moet ze voor straf in de stoel in de hoek. En dat vindt ze vaak niet leuk en werkt dan op zo'n moment regelmatig best goed.

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Owww hier nog zo'n manneke dat als het niet lukt alles is het rond laat vliegen en boos word.Ik negeer het meestal,soms zeg ik dat ie rustig moet doen en laat hem zien hoe het moet.

Hier ook paar keer gebeten,gewoon zomaar voor de lol totaal niet in de gaten hoe pijn dat doed dus heb heel streng nee gezegt.

Wat ik wel moeilijk vind is dat als hij is doed wat niet mag en ik spreek streng tegen hem of pak em bij zijn handje en zeg nee dat ie vaak gewoon doorgaat en dan gaat lachen of dat het een spelletje is.

In Belgie met 2,5jr al naar school.Hoeveel uur gaan ze dan?

Vandaag de zolder aan het opruimen geweest,1feb krijg ik de sleutel van m'n nieuwe woning dus al het eea aan het uitzoeken(wat kan een mens een rommel verzamelen zeg!).Vond het heftig om te doen(,kwam allemaal spulletjes tegen van onze echt geweldige trouwdag)er hier momenteel veel tranen,heb erg veel verdriet ondanks dat ik weet dat het zo beter is. Ben ook bang voor Syl voor wat hij hier van mee krijgt,Ik merk niks bijzonders aan em maar het kan natuurlijk niet anders dan dat hij wat van mijn verdriet meekrijgt. :(

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Blij berichtje: we gaan nu net naar beneden met V.

Dus vandaag niet kwart voor zes, heerlijk!!

Hopelijk houdt ze nu dit ritme ;)

11. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Ah Gijsje, wat een verdrietig nieuws. Maar het klinkt als een weloverwogen beslissing en wat ontzettend fijn dat jullie op een volwassen manier uit elkaar gaan. Veel sterkte, het zal een rare tijd voor jullie zijn. Maar je gaat er sterker uitkomen, dat weet ik zeker.

Net Mischa z'n eerste schoentjes gekocht. Maatje 21, volgens mij heeftie best kleine voetjes, haha. Ik heb maat 32, dus hij heeft het van geen vreemde :p

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Afhankelijk van het kind. De meeste een halve dag, dus gewoon 's middags naar huis en dan namiddag thuis een dutje doen. Als je een heel actief en onvermoeibaar kind heb kan je de hele dag proberen, maar dan zijn ze echt wel bekaf 's avonds ;)

Wij gaan waarschijnlijk gewoon halve dag beginnen, zoals de meeste van 2,5j doen.

@ dazwa: Leuke schoenen zeg!! :) Ward zit ook in maatje 21, dus zo klein is dat niet voor hem hoor ;)

Rest lees ik later bij. Energie is zoek... Vanmorgen al wat gepoetst, naar het dierenparkje geweest om oud brood te brengen en nu slaapt zoonie al bijna 3u maar mama wordt maar meer en meer moe... ;) Heb nochtans goed gerust, maar ja. Straks nog verjaardagsfeestje en maar weer vroeg slapen. ;)

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.535
    14.049
    113
    Vrouw
    Dazwa leuke schoenen! Stijn zit ook in maatje 21 dus het valt best mee hoor.

Gijsje tuurlijk krijgen kinderen wat mee van het verdriet, maar zolang zij er goed mee om gaan (lees zich normaal gedragen, normaal spelen, eten etc.), is het goed toch?

Sabse, lekker dat jullie weer wat meer uit konden slapen, en dat in het weekend. Goed opgevoed dus. ;)

Nijntje, kon je niet beter even tegelijk met Ward een middag dutje doen? Klinkt als een drukke dag namelijk!

Hier heeft Stijn tegenwoordig 's nachts honger. Hij eet dan een boterham en een banaan. Gisteravond hadden we dus bedacht om het voor het slapen gaan nog maar wat extra's te geven. Hij had een dus nog een bordje vol met aardappels en wortels op. Maar helaas vannacht had hij weer honger! Hoop maar dat het een tijdelijke groeispurt is want anders heeft hij vast een lintworm. ;)

14. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    he meid wat vervelend zeg.
    Je gaat nu echt even een heftige tijd door ja,en er zullen nog veel tranen vloeien ben ik bang....
    Voor jou en Syl keert de rust dadelijk weer terug,het is nu even pittig,maar het wordt beter....

Liefs Petra

15. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    O wauw mooie schoenen zeg!
    Ik heb in september schoentjes voor Sietse gehaald van Elephant.
    Dit is een duits merk,maar ze hebben wel goede en degelijke schoentjes...ook van echt leer.
    Hij liep met zijn 1e verjaardag net los,dus het werdt tijd..
    uuuuhhmm,hij heeft nu maat 23/24:)...

16. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hebben jullie al een potje in huis voor zindelijkheidstraining? Na e.e.a. opgezocht en gelezen te hebben hebben wij hebben er net eentje gehaald, puur om hem te laten wennen en uit te leggen dat je daarop kunt plassen en poepen. Hij vond het maar wat interessant. Hij vindt het ook interessant als ik zelf naar de wc ga om te plassen en wil dan ook altijd mee. En doet dan 'pssss', haha. Hij heeft vandaag even op het potje gezeten zonder luier. Toen ie er af ging, ging hij plassen, gelukkig hebben we laminaat, hahaha.

17. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Nee hier nog geen potje,maar ik denk wel dat ik er binnenkort een ga halen.
    Precies wat jij schrijft ja,dat hij alvast kan wennen en gaat leren waar het voor bedoelt is.

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.535
    14.049
    113
    Vrouw
    Toevalig net gisteren gekocht! Stijn heeft ook al even met zn blote billen op het potje gezeten maar er kwam natuurlijk niets.
    Als ik naar het toilet ga wil hij altijd poep, als ik dan vertel dat ik ga plassen doet hij ook psssst.

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.265
    6.730
    113
    Zo, vandaag stond mijn huis op zijn kop: er liepen 5 dreumesjes rond. We komen nog steeds bij elkaar van de zwangerschapsgym, maar als ze 6 maanden zijn, liggen ze nog op het speelkleed, maar nu loopt alles dus lekker rond :) Damien vond het gelukkig niet erg dat er met hun speelgoed werd gespeeld. De kindjes speelden allemaal een beetje voor zich, maar op het einde werden Damien en een ander jongetje even helemaal gek. Om 1 uur was iedereen weg en om 5 over 1 lag Damien al te slapen. De volgende keer spreken we in een overdekte speeltuin af :)

Sabse, blijven volhouden he, dat opvoeden! Lijkt me soms heel frustrerend als ze maar niet willen luisteren. Wel fijn dat ze weer uitslaapt. Damien kwam vanochtend weer om 6u10, maar we hebben hem ruim een uur in bed laten brabbelen. Dat kan ie gelukkig hebben.

Over slaan en zo: is het niet een idee om je kind dan helemaal geen aandacht te geven? Dat je ze boos toespreekt en dan iets voor jezelf gaat doen? Want ze willen natuurlijk aandacht.

Dazwa, leuk he eerste schoentjes? Damien heeft ook 21, maar hij is zelf klein. Past bij mij: ik heb 39/40 bij een lengte van 1m60 :)

Nijntje, energie al gevonden?

Cin, zou je hem wel eten geven 's nachts? Ik wil me natuurlijk nergens mee bemoeien, maar ik denk niet dat kindjes 's nachts honger hebben.

Potje, toevallig hebben we het hier in het topic er enkele dagen geleden nog over gehad. Hier kopen we er binnenkort ook een om hem te laten wennen, maar ik verwacht nog helemaal niets, omdat hij niet aangeeft dat ie gepoept of zo heeft en ook geen interesse heeft als ik naar de wc ga.

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Heb hoofdpijn dus reageer alleen even op Vogelinnetje:

We houden het zeker vol, maar soms is het wel vermoeiend en denk ik wel eens van "zou ze maar eens echt sneller luisteren". Maar goed, het is niet het einde van de wereld.

Wat betreft uitslapen...... hopelijk is het blijvend, maar reken morgen maar alvast weer op kwart voor 6 haha ;)

En het slaan: ze doet het gelukkig (bijna) niet meer, we hebben inderdaad genegeerd een tijd (wel even streng toegesproken en dan negeren) en toen stopte ze ermee. Maar met bijten vind ik dat weer lastig. Dat wil ik niet negeren, doet ook echt pijn. Gelukkig bijt ze dan niet alsnog (slaan deed ze dat wel mee, dan sloeg ze na toespreken alsnog) en dus probeer ik het nu eerst met streng toespreken op te lossen.

Deel Deze Pagina