Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

De slee is hier ook nog niet van stal geweest hoor ;) Maar er is hier ook niet genoeg sneeuw gevallen voor de slee, helaas :(

Maud woont op het moment geloof ik zo ongeveer in haar snowboots :p Het is dat ze die van ons uit moet doen als ze binnen is... Andere schoenen aandoen is momenteel gewoon geen optie voor haar, haha.

Marit kan gelukkig ook wel goed overweg met de snowboots. Ze vindt het alleen maar niets om ze aan te moeten trekken. Maar als ze ze eenmaal aanheeft, vindt ze het wel prima :)

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hier ligt genoeg sneeuw voor een slee, maar ja het is er nog niet van gekomen :) Hij staat ook nog bij mijn ouders in de schuur.

Is ze zo gek op haar snowboots? Leuk hoor!

Haha het aantrekken gaat hier nog goed. En ze loopt er goed op. Het was allemaal erg interessant. Vind het zelf wel zo handig, zeker in onze tuin ligt veel sneeuw en dan staat ze er al snel best diep in.

3. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Is ook niets dan natuurlijk. Begin je gestresst aan je vakantie, alleen al vanwege die reis ;) Werkt iets van afleiding niet bij haar? Als wij een langere rit maken, krijgt Marit haar knuffels altijd mee in de auto en een beker drinken. Hebben ook zo'n portable dvd-speler, maar die wordt op het moment toch meestal door Maud gebruikt.

De Eifel is voor ons trouwens ook helemaal niet zo ver weg. Denk een kleine 2 uur rijden (tot het park in elk geval. Vorig weekend waren m'n man en ik alleen een weekendje weg, waren we aan de andere kant van de Eifel en dat is maar iets meer dan een uurtje voor ons). Daarbij hebben onze meisjes er (gelukkig) ook geen moeite mee. Maud is vandaag voor haar plezier nog met m'n man meegeweest voor een rit van alles bij elkaar ruim 5 uur :$ Zijn moeder was gister in de buurt van Zwolle gestrand door de niet-rijdende treinen. Heeft ze vannacht bij nichtjes van m'n man geslapen, die gelukkig in de buurt wonen van waar ze niet meer verder kon met de trein. Omdat de treinen vandaag nog nauwelijks reden, is m'n man haar dus gaan ophalen. Maud vond het geweldig dat ze mee mocht oma ophalen en ze de nichtjes van m'n man ook weer zag :D

4. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Bakkaboe had ik bij Maud ook wel wat van, maar zou eerlijk gezegd niet weten waar het hier verkocht wordt.
    Noppies, hier hetzelfde: leuk maar duur. En vind het vaak wel vrij smal gesneden. Zeker bij Marit daardoor niet zo'n succes. Zelfde voor NoNo trouwens.

Met C&A hier geen problemen. Maar koop daar wel vooral voor Maud. Vind de kleren voor wat grotere kinderen (vanaf maat 92 geloof ik) meestal een stuk leuker dan de babykleren.

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hier verkoopt brouwers mode dat merk (bakkaboe).

Ja noppies valt kleiner, ik koop dan echt maat 86 terwijl voor de meeste merken maat 80 voldoet.

Klopt! C&A kinderkleding is leuker dan de babykleding. Maar ja daar heb ik nu niets aan hahaha :p Als ze uiteindelijk in die maten past ga ik er wel weer kijken :D

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Maandag heeft het hier wel flink gesneeuwd, maar de stoepen waren toen denk ik nog wat te warm, waardoor het pas vrij laat bleef liggen en er uiteindelijk dus toch niet genoeg lag om de slee erbij te pakken. En vrijdag is er nauwelijks wat bijgevallen, misschien een milliemeter ofzo ;)

Ja, Maud vindt ze het einde. Eerste keer wilde ze ze eigenlijk helemaal niet aan, maar daar was ze snel overheen :p
    Maar ze kan zich sowieso wel goed aan bepaalde dingen hechten. Zo wil ze op het moment bijvoorbeeld ook niets lievers dan bloesjes aan haha.

Als bij Marit de laarzen eenmaal aan zijn, loopt ze er ook prima op en vind het zelf ook wel erg handig. Houdt haar voetjes lekker warm, d'r goede schoenen worden niet nat (en weet ook niet hoe die tegen al dat strooizout wat nu overal ligt bestand zijn) en op het gras enzo ligt nog best behoorlijk wat sneeuw. En er ligt hier in de buurt genoeg (openbaar) gras ;)
    Alleen het aantrekken zelf heeft ze het dus niet zo op.

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Als ik bij routenet kijk doen we er 3,5 uur over en dan zonder vertragingen :p

Hochsauerland lijkt ons ook leuk, maar ook vanwege de reistijd nu even onmogelijk.

Afleiden werkt niet echt. Op een gegeven moment is ze het zat en wilt ze eruit haha. Bij voorin zitten zal ze het misschien langer volhouden, maar ik ga echt niet grotendeel van de rit achterin zitten :p En een portable dvd speler hebben we niet. Heb altijd gezegd er geen te nemen (wij, zus en ik, vermaakten ons ook altijd zelf in de auto), maar soms twijfel ik hahahaha :) Maar zelfs daarmee denk ik dat het niet echt lang te rekken is. Ze is gewoon zo ;):p

Haha wow, 5 uur en het dan nog leuk vinden! Wel makkelijk dat ze het niet erg vinden om lang in de auto te zitten.

Broertjes van V. zijn ook niet echt van de lange autoritten. Na 15 minuten vraagt vaak één van de twee al of we er al zijn en hoe lang het nog duurt. En als we dan zeggen dat het nog even duurt hoor je een teleurgestelde "ooohh" ;) :)

Ik was er zelf vroeger wel makkelijk in, maar ja daar heb ik niets aan :D

Wel prettig dat je weet dat de autorit niet een probleem zal zijn! :)

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik weet dat mijn moeder Bakkaboe nog wel eens meenam bij Jola Mode, maar ze woont hier niet echt om de hoek en hier in de buurt zit in elk geval geen Jola Mode. Zou zo ook geen andere winkel weten hier in de buurt die het verkoopt.

Voor Marit heb ik geloof ik ook alleen wat rompers en pyjama's van de C&A :p Misschien ergens nog een verdwaalde broek die ooit nog van Maud geweest is, maar denk dat ik hier ook niet verder kom ;) Voor Maud halen we er wel best veel. En Maud vindt het vooral ook geweldig om daar zelf kleren mee uit te mogen zoeken :D

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Jammer dat er niet genoeg sneeuw ligt :(

Haha ja het aantrekken vind ik echt waardeloos :) En V. pikt het zolang het niet te lang duurt haha

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Heb even online gekeken, maar kon zo snel geen verkooppunten in de buurt van jou vinden. Vind het zelf jammer dat het online niet te koop is bij (bekende) webwinkels.

Haha hier helemaal niets meer van C&A, rompers vielen echt te smal. En ze draagt nu al een paar maanden gewoon hemd en ondergoed.

Kan dat wel begrijpen, is voor hun zo leuk om zelf te mogen kiezen :) Wanneer V. die leeftijd heeft ga ik er zeker weer kijken.

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hochsauerland is ook leuk ja :) Al weet ik niet zeker hoe dat park is met (kleine) kinderen. Ben er wel een paar keer geweest, maar dat was allemaal voor Maud geboren werd ;)

Als afleiden niet helpt, dan schiet het niet op nee... M'n schoonmoeder heeft vorig jaar denk ik zo'n portable dvd speler gekocht. Die kunnen we zo lenen als we willen. Ben er zelf ook niet echt een enorme voorstander van, maar op deze leeftijd vind ik het toch wel makkelijk als we een lange autorit voor de boeg hebben. Je kunt ze nog moeilijk afleiden met allerlei andere spelletjes en dingetjes. Potloden worden de hele auto doorgegooid, grappige woorden maken van de letters op nummerborden kunnen ze nog niet... Maud zou dan bijv. nog wel het aantal gele, rode, groene, witte, grijze, blauwe en zwarte auto's kunnen gaan tellen, maar denk dat ze daar ook snel op uitgekeken zou zijn en zo met de meeste autospelletjes die ik zou kunnen bedenken wel. Dus ja, nu is zo'n dvd-speler best ideaal ;)
    Maud kijkt ook enorm graag filmpjes, dat scheelt dan ook al. Denk dat ik Marit er nu ook nog niet zolang mee afgeleid zou krijgen (als ze dat nodig zou hebben). Die is de interesse voor een filmpje na een minuut of 10 max. echt wel weer kwijt. Maud kijkt rustig de hele film uit (maar goed, toen die 1,5 was deed ze dat ook echt nog niet hoor. Denk ergens tussen 2 en 2,5 jaar dat dat gekomen is).

Ja, zeker makkelijk! We maken toch met enige regelmaat wel langere autoritten, hebben ook veel familie wat verder weg wonen enzo.
    Maar 5 uur op een dag zou ik Marit denk ik toch ook nog geen plezier mee doen hoor ;) Die is dus ook fijn met mama thuis gebleven.
    Maud vindt reizen sowieso erg leuk. Zijn in 2010, toen Marit een maand of 4 was, met de ICE naar Berlijn gegaan, een oom van m'n man woont daar. Was 6 uur met de trein. Iedereen bij aankomst natuurlijk helemaal gaar van de lange reis (al hadden we wel een mooie ruime kindercabine voor onszelf :D). Eerste wat Maud zegt "ik wil nog met de trein!!" :$ ;) :D

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ja joh? Kleinste wat wij konden vinden aan ondergoed voor Maud was maat 92 :( Dus ze moest ook tot dan wachten voor ze gewoon ondergoed aan kreeg. Eenmaal aan het ondergoed, wilde ze overigens ook gelijk niets anders meer, haha. Heb nog een stapel rompers in 92/98 liggen die dus (bijna) nooit gedragen zijn ;) Wat mij betreft blijft Marit dus nog wel even rompers dragen :p Of ze moet natuurlijk wat sneller zindelijk worden dan haar zus... haha

Ja, vind het ook erg leuk om te zien wat ze dan zoal kiezen. Moet zeggen dat Maud best een goede smaak heeft. Ze kiest in elk geval over het algemeen niet de meest wanstaltige dingen, maar echt leuke dingen :)
    We laten haar ook al heel lang meebeslissen trouwens. Vaak kun je shirts, truien, jurkjes... wel in meerdere kleuren krijgen, of verschillende prints. Vaak komen we er dan zelf niet zo uit welke we nou de leukste vinden. Laten we Maud gewoon kiezen :D Doet ze denk ik al wel vanaf dat ze zo'n 1,5 was :)

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha ja, een beetje vroeg maar het gaat prima. Ze zit al wel lang in dezelfde maat. Het hemdje zat natuurlijk in het begin groter dan nu, maar het kon wel. Nu gaat het steeds beter zitten. Het is maat 86/92 en daar kan ze nog wel ff mee vooruit denk ik. Heb van de Hema en Prenatal hemdjes en ondergoed. Vind het zelf handig met verschonen als het een keer buiten de luier gegaan is ;) Vaak is dan alleen het ondergoed vies en die gooi ik dan in de was en pak een nieuwe en klaar. Met rompers wat het helemaal uitkleden en aankleden. Maar merk wel dat mensen ons er vroeg mee vinden haha, maar ach :p het gaat in ieder geval wel prima.

Jeetje, V. is al ouder dan 1,5 en soms laat ik haar wel meebeslissen.. maar of ze het echt bewust begrijpt. Ze geeft dan wel een voorkeur aan, maar om het echt uitkiezen te noemen haha. Dus snel was Maud daarmee zeg! Ach ja, bij V. zal het vanzelf wel meer worden.

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zo ik ga naar bed. Morgen vroeg op, want we moeten om kwart voor 9 bij een basisschool zijn voor een rondleiding. Dat is één van de twee scholen waar we echt in geïntresseerd zijn (voor V.).

15. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Ondergoed: Matiz draagt al een hele tijd gewoon ondergoed. Bij Hema vind je hemdjes en onderbroekjes vanaf maatje 86. En soms draagt hij ook de hemdjes van maatje 92/98. Die zijn dan gewoon wat langer, want ik wel fijn vind, want dan blijven ze goed in z'n broeken zitten. Broekjes heb ik ook sommige al 92/98 en met die pampers eronder valt het best mee moet ik zeggen.

Ook even zeggen dat ik er de laatste tijd weer minder ben. Ik heb weer veel moeten werken. En dan is m'n opa afgelopen donderdag opgenomen in het ziekenhuis met een hersenbloeding :(. Hij is stabiel momenteel, kan wel z'n linkerkant niet echt bewegen en het babbelen gaat ook minder. Maar hij heeft het vooral emotioneel moeilijk. Dus als ik er even weer niet ben, dan weten jullie waardoor.

Met Matiz gaat het allemaal heel goed. Het is een pienter kereltje wat heel goed weet wat hij wil :).

16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.705
    113
    Cin, het is dus duidelijk dat Stijn de wintergenen overgeerfd heeft :)

Ik vind het bij C&A zo wisselend. Ik slaag er nooit (voor mezelf trouwens ook niet), maar een paar maanden geleden kon ik ineens 4 dingen vinden. Damien zit nu voor zijn rompers in maat 74/86, maar die beginnen te klein te worden. Ik denk dat ik ook geen nieuwe meer koop, maar overga op hemd/onderbroek. Dat zal na de winter zijn, dus dan is een blote rug ook niet meer zo erg.

Damien vindt de auto hier ook erg leuk. Laatst vroeg ik: wil je spelen of met de auto mee. Heel duidelijk: auto! Hij kijkt altijd heel geinteresseerd rond of valt in slaap. Langere autoritten zijn hier dus geen probleem.

We laten Damien ook vaak kiezen. Maar dan wel uit 2 dingen die we zelf uitkiezen. Dat doen we bij broodbeleg, maar ook bij kleding. Ik vind het belangrijk dat ie ook zelf keuzes leert maken en leert van verkeerde keuzes.

Wij zijn afgelopen jaar met Damien naar Hochsauerland geweest. Leuk park, niet zo groot, dus je moet ook de omgeving verkennen. Maar ook die is mooi. we hebben ons wel vermaakt. Het is er alleen vrij heuvelachtig, dus als je elke keer een stuk moet lopen, dan is de lol er snel af.

Tihany: sterkte met je opa :(

Hier een rotnacht. Om 9 uur begon ie al te huilen. En 's nachts ook een keer. Maar wij waren zo moe dat we het niet konden opbrnegen om naar hem toe te gaan en zijn weer in slaap gevallen. Damien is ook weer in slaap gevallen blijkbaar (want vanochtend hoorden we hem niet meer...) en ik heb geen idee hoe lang ie nog gehuild heeft. Slechte ouders he? Maar ik ga haast denken dat ie huilt om aandacht. En hij wil continu spelen in bed, het liefst met de lichtschakelaar. Even weer strenger zijn voor hem dus.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah als we eens in de buurt zijn, moet ik dit zeker eens onthouden! ;)

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Da's inderdaad makkelijk als ze allebei hetzelfde geslacht hebben en als ze in dezelfde periode geboren zijn.

Fijn dat Maud al zo lang met 1 maat kan doen. M'n collega haar zoontje is net 3 en zij zegt dat ook al , dat ze echt nieuwe kleren moet kopen omdat ze nu versleten zijn. Niet meer vaak omdat ze te klein zijn geworden.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja hier ook eentje die altijd moet komen kijken wat mama op de foto heeft staan :D Maar meestal poseert hij wel heel even. Meestal dus... ;) :D

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Is er bij jullie dan maandag niet zoveel gevallen? Op de stoepen gaan sleeën zit er hier ook niet meer omdat er toch wat dooit door de zon. Maar op het gras is ook al goed voor Ward ;)

Deel Deze Pagina