Hoi hier een kleine update ,sinds zaterdag zijn we over in ons nieuwe huis. Syl s flink ziek,vanaf vrijdag al,maandagavond bij de huisartsenpost geweest hij was zo lusteloos,bijna 41graden koorts blijkt ie een longontsteking te hebben ow ik was zo bang hij lag gewoon voor helemaal van de wereld op de bank en de huisarts wilde niet komen(we hadden op dat moment geen auto beschikbaar),wat een toestand!! Hij heeft nu AB,vandaag wel weer terug omdat ie nog steeds rond de 40gr zit,vrijdag weer terug als de koorts niet weg is. Het is allemaal veel voor het ventje,nieuw huis,papa weg,heel de toestand er omheen en nu flink ziek.Maak me wel zorgen en voel me zo machteloos.Hij slaapt nu bij mij in bed,mischien niet helemaal slim maar hij wil niks weten van zijn nieuwe kamer of bedje.Moet zeggen nu die zo ziek is hou ik en s'nacht liever ook bij me zodat ik em in de gaten kan houden.
Jeetje Gijsje, dat is niet min, een longontsteking! Maar wordt hij dan niet in het zh opgenomen? Zoontje van m'n collega heeft ook longontsteking en is dinsdagmorgen met spoed opgenomen en moet nog weken AB krijgen... Als hij 24u koortsvrij is en goed eet mag hij pas naar huis... Zou hem ook gewoon bij jou laten slapen. Je hebt hem binnenkort wel snel geleerd dat hij een nieuwe kamer heeft. En voor jezelf is het oook een hele geruststelling dat je zo kort bij hem bent. Beterschap alvast!! @ vogelinnetje: Wat eet Ward 's morgens: - een fles van 200cc melk tegen half 7, kwart voor 7. Dan maak ik hem klaar en tegen een uur of 8, half 9 krijgt hij boterham met kaas, choco, ... Meestal laten we hem wel kiezen. Soms wil hij als ik hem bij m'n ouders afzet een potje activia yoghurt, dan krijgt hij dat ook. Eet dan begrijpelijk wel wat minder brood. Soms wil hij al kiwi (m'n mama eet dat soms bij haar ontbijt, lang leve de WW ) of mandarijn. Alleen crackers zou ik ook wat weinig vinden. Een gulden middenweg kan je altijd eens proberen en kijken hoe hij erop reageert qua honger nadien. Maar ik merk hier ook dat hij vaak hetzelfde als ons wil. Slaap wel iedereen! Morgen een dagje verlof
Oef, er komt wel veel op jullie af he, Gijsje? Is Syl alweer wat opgeknapt? Nijntje, hoe was je dagje Ikea? DAmien stond vannacht weer te zeuren in bed. Ik moet niet meer in die zeurhuiltjes trappen. Hij is echt een volhouder 's nachts en dan ga ik toch -helaas- weer naar hem toe. Vandaag mocht ie verkleed naar het kdv ivm carnaval. We hadden zijn matrozenpakje van vorig jaar nog. Maat 80, maar het paste nog enigzins. Hij vond het erg interessant, vooral zijn pet. Ook leuk: vlak voordat ie ging slapen hebben we weer even lekker gestoeid. Hij is je dan echt uit aan het dagen en lacht zich te pletter.
@ Gijsje: beterschap met Sylvester. @ Vogelinnetje: Leuk carnaval op het KDV. Hier mocht Mare gisteren in haar o zo geliefde bijenpakje. Maar ze was flink ziek dus ik heb ze thuis gehouden. Hier gaan we vanmiddag ook even langs de huisarts met Mare. Ze heeft weer terug een paar dagen koorts en totaal geen eetlust. Ook hoest ze heel wat af. Het zal me niets verbazen als ze een flinke keelontsteking te pakken heeft.
Is niet doorgegaan Mama was ziek en om alleen met Ward te gaan, dat zag ik ook niet zitten. Dan is het voor een andere keer Ze houden vol he... Hier vanmorgen om 5u40 was het al roepen, gezegd dat hij moest slapen. OM 6u bij ons gelegd en om 6u20 terug z'n eigen bedje in. Wilde niet stilzijn, dan maar terug en hij vond het ook niet erg. Je straft hem er alleszins niet mee. Heb hem laten liggen tot hij echt begon te huilen. Was al slechtgezind van die ***wekker van m'n man die zo hard stond en niet afduwde, dat ik dat ff niet trok. Dit weekend dan maar dingen zoeken waar onze kleine man z'n energie in kwijt kan, want dat is volgens mij het grootste probleem. Hij kan niet buiten spelen of wat wandelen. Kind wordt gewoon zot van altijd binnen te zitten. 't Is echt een buitenmensje...
Net gekeken naar de openingsuren van het zwembad: morgennamiddag gaan we zwemmen! Nu nog iets voor zondag, maar dan dacht ik dat het weer ietsje beter ging zijn.
Gijsje, hoe gaat het nu met Syl? Dagdroom, hoe was het bij de ha? Was het inderdaad een keelontsteking? Vogelinnetje, waar koop je carnavalspakjes in kleine maten? Heb hier bij de speelgoedwinkels gekeken maar alles was te groot. Stijn mag namelijk maandag ook verkleed komen op het kdv. En ja het kriebelt behoorlijk, maarja als ik het voor het kiezen had gehad dan was ik nu al ongeveer even ver zwanger als dat Nijntje nu is. Maarja helaas kan je een zwangerschap en je eigen gezondheid moeilijk plannen. Hoop voor jou in elk geval dat het snel april is en dan ook snel raak is! Nijntje, leuk morgen middag zwemmen! Misschien kan je zondag naar de kinderboederij ofzo? Of hebben ze dat niet in B? Was eigenlijk van plan om vanmorgen weer met Stijn te gaan zwemmen omdat hij woensdag voor het laatst diarree had, maar helaas heb ik zelf nog rommeldarmen en voel ik me niet helemaal fit. Dus dan maar beter een keer overslaan anders word ik straks nog echt ziek. Ging net boodschappen doen op de fiets, komen we aan bij de winkel en wil ik Stijn van de fiets tillen, drama! Hij wilde per see op de fiets blijven, uiteindelijk maar met een woedend kind in het karretje de winkel ingelopen *schaam*. Gelukkig was het erna binnen 2 minuten weer over wegens dansende poppen in de winkel.
Nijntje, goh, is Ward niet ziek, is het wel iemand anders Bij ons bij de ikea hebben ze van die leuke autowinkelwagentjes. Damien vermaakt zich daar erg in! En ik merk bij Damien ook dat ie wat verveeld rondloopt in huis. Heeft echt de behoefte om zijn energie kwijt te kunnen. Kun je anders niet een keer naar de overdekte speeltuin? Cin, geen idee waar mijn moeder die heeft gekocht. Die woont in Brabant, dus daar is de keuze groter. Kan zijn dat het bij de blokker vandaan komt. Goed dat je hebt volgehouden! Als ie zijn zin had gehad, had je vast over een paar jaar veellast van als ie echt nergens meer tegen kan.
Hallo allemaal! Sorry, ben er even niet veel geweest. Mijn man had zoveel last van zijn ontsteking door een slechte wortelkanaalbehandeling bij zijn vorige tandarts dat ik niet veel tijd heb gehad om hier te reageren. Hij is inmiddels weer pijnvrij Hoe is het met jullie en alle kindjes? Las dat sommige kindjes ziek waren (buikgriep e.d.). Zijn ze inmiddels weer beter? Hier gaat alles goed. V. heeft nu 3 dagen op een rij uitgeslapen Vrijdagochtend sliep ze tot half 10.. of nou ja ze lag met haar ogen dicht, maar gewoon lekker aan het doezelen. Zaterdag werd ze van mij wakker rond half 9/9 uur (ik dacht dat ik een diarreescheet hoorde dus rook aan haar kont) en vandaag rond kwart voor 9 pas wakker. We weten niet wat ons overkomt. Jammer genoeg was ik alsnog om 6 uur wakker dankzij haar broertjes die maar niet stil konden doen Sinds ze niet meer naar het kdv gaat merken we wel het verschil nu er griepjes rond gaan. Tot nu toe zijn wij bespaard van griepjes *klopt af* Ze is ook veel knuffeliger geworden, dat is echt erg leuk. Ze kwam van de week rond haar bed tijd knuffelen en ik wreef over haar rug en opeens sliep ze Zo schattig. Na een kwartier werd ze wakker en kijkt rond en kijkt mij aan en meteen een grote lach. Morgen moet ik naar de tandarts voor een wat minder leuk bezoekje. Ik was zo misselijk tijdens de zwangerschap dat ik niet naar de tandarts ben gegaan, ik moest tijdens het tandenpoetsen vaak al bijna spugen. Daarbij poetste ik dus ook niet goed en kort. Dus ik wist dat ik wel risico liep op gaatjes enzo. Jullie weten hoe die eerste maanden met V. verliepen, dus toen ben ik ook niet gegaan en daarna durfde ik niet meer. Heb er enorme angst voor Maar vorige week ben ik op controle gegaan. Bijna geen tandsteen en goed schoongehouden. Alleen 2 gaatjes (ik wist het al, want voelde het). Dus morgen moet ik geboord worden. Heb enorme angst voor naalden en de tandarts dus dat wordt nog wat Mijn voortand moet ook nog gemaakt worden (stukje afgebroken toen ik er per ongeluk met een glas tegenaan "sloeg) en omdat mijn andere voortand dun is aan de onderkant wilt de tandarts die ook meteen even verbeteren. Gelukkig hoort dat geen pijn te doen, hij dacht het misschien zonder boren te kunnen doen. Maar goed, ik ben er nu al zenuwachtig voor. Ik had op google gezocht naar boren zonder verdoving en toen las ik allemaal horrorverhalen van mensen bij wie de verdoving voor ellende zorgde. En ik was juist van plan de verdoving te nemen, omdat ik één van de twee gaatjes voel (pijn bij kauwen op harder eten). Maar ja, ik probeer maar te onthouden dat mensen eerder negatieve ervaringen online zetten dan positieve Want ik heb één keer eerder een gaatje gehad, die ik niet voelde en die heb ik zonder verdoving laten boren, maar zelfs toen was het al wel een vervelend en pijnlijk gevoel. Moet je nagaan als het gaatje zelf al pijn doet Dus tja..... vandaag maar niet teveel aan denken
Sabse, succes bij de tandarts! Herkenbaar hoor. Ik heb normaal al een groter braakreflex en tijdens mij zwangerschap was het alleen maar erger. Kon mijn tandenborstel nauwelijks in mijn mond houden en ik lag al te kokhalsen. Ook speelde vermoeidheid mee dat ik er minder tijd voor nam. En omdat tandvlees ook wat terugtrekt door de hormonen was het toen bij mij erg raak: 5 (!) gaatjes. Normaal doe ik het zonder verdoving, maar heb een nieuwe tandarts die continu vraagt of ik echt geen verdoving hoef. Nou, vooruit dan maar. Lief he dat knuffelen. Ik kan er zo van genieten. Maar wat schattig dat ze in slaap viel. Wordt ze in het algemeen ook wat rustiger? Gisteren heeft Damien bij mijn moeder geslapen. Wij zijn een avondje naar het theater geweest en daarna ook bij mijn moeder wezen slapen. Hij heeft het goed gedaan! Weer doorgeslapen (3 nachten al weer) en om 8 uur pas wakker. Mijn moeder heeft een hond (een oudje) waar ie helemaal gek op is. Hond heeft weinig rust, maar gelukkig is Damien wel heel voorzichtig. Met eten is ie alleen zo afgeleid, dat er niet veel zijn mondje in gaat, maar ach, vanavond biefstuk, dus dat vult wel weer
Pfft heb ook even niet gereageerd, ben nu helemaal de sjaak met het griep virus. Bleef gisteren maar naar aan de diarree en overgeven, buikpijn, spierpijn in de benen en koorts erbij. Ben gisteren in totaal maar 6 uur wakker geweest! Wel grappig, Stijn vond het raar dat ik maar zo weinig at, totdat ik uitlegde dat mama auw in de buik had. Trok hij een heel zielig gezicht, oh mama auw in buik! Super schattig! Ben wel bang dat hij ook weer ziek gaat worden, om 05.45 werd meneer wakker, wilde hij een papfles, manlief dus 20 min met hem naar beneden geweest voor de papfles, erna sliep meneertje uit tot 12.30! Vandaag dus geen middagdutje hier. Gelukkig zijn de mannen nu naar een verjaardag, heb ik tenminste ook nog even rust. Sabse, heb zelf nog nooit een gaatje gehad dus kan je geen advies geven. Weet wel dat mn man altijd zonder verdoving laat boren maar die spoort niet helemaal haha. Wat ik altijd deed in mn zwangerschap met tandenpoetsen, ik kon niet tegen de mintsmaak van de tandpasta, was met peutertandpasta poetsen, die van poohbeer, die smaakte lekker zoet en dat ging prima. Tja iets is beter dan niets toch. Maar sterkte in elk geval morgen! Vogelinnetje, leuk naar het theater! Welke voorstelling? Fijn dat Damien ook weer doorslaapt. Knuffelen, meneertje heeft hier echt zn knuffelmomentjes, maar soms is hij opeens een grote jongen en wil hij niet knuffelen. Om dan 15 min later alsnog een knuffel te komen halen haha.
Wat lief Cin, dat medeleven. Laat ie je dan ook met rust? Beterschap! We zijn naar GeenFamilie (Woe/Van der Laan) geweest. Je kunt ze kennen van Paul de Leeuw. Damien was moe en wilde naar bed. Eerst rustig, maar toen schreeuwen! Niet normaal zeg. Heel zijn bed had ie overhoop gehaald. Toch maar weer speen erbij en hij heeft toen nog een uur gebrabbeld. Hij slaapt nu pas een kwartier. Sabse, heeft V nu definitief haar middagslaapje overgeslagen?
Zo, hier ben ik ook weer Het plan om Ward moe te maken om langer te doen slapen werkt!! Vrijdag heeft hij buiten gespeeld, zaterdag zijn we gaan zwemmen en gisteren heeft hij voormiddag buiten gespeeld en gewandeld. Hij is nu tegen 7u-7u15 wakker. Zalig! En zaterdag en zondag heeft hij nog bij ons gelegen en gisteren sliep meneertje zelfs tot half 9! Zaterdagnacht had hij het wel moeilijk, 4x geroepen. Maar hij leert ook weer ineens nieuwe woordjes, dus zal wel heel wat in dat hoofdje van hem omgaan.
Wij hebben hier ook kinderboerderijen, maar vind ze 2 keer niks... Bij ons in de stad is er een dierenparkje, wordt onderhouden door vrijwilligers, dus niet zo chique als een kinderboerderij; Maar daar zitten tenminste dieren! Op de kinderboerderij zagen we vorige keer van ver geiten en kippen en konijnen in hun hok. Dat was het... In het dierenparkje laten ze je bij de geiten in het hok of mag je in de wei, konijnen lopen daar vrij rond (en onze zoon vindt het geweldig om ze achterna te zitten ). Maar het nadeel is dat het daar erg vettig is met nat weer... Veel modder enzo. Maar daar gaan wij liever naartoe Aan de kinderboerderij heb je dan wel weer een hele mooie speeltuin, maar dat is nu toch niet het ideale weer he...
Overdekte speeltuin kunnen we ook gaan, maar neem dan liever een vriendje mee. Dan amuseren ze zich samen, anders moet mama hele tijd mee rondkruipen Hebben ook met m'n nicht afgesproken dat als het weer wat beter is dat we eens mee naar plopsa coo gaan. Daar betaal je geen inkom, enkel de attracties die je wil doen. Als je wel inkom betaalt, kan je aan alles meedoen. Dus dat vinden we wel ideaal nu M'n nicht heeft een abonnement voor haar hele gezin, dus die gaan heel vaak. Ben wel benieuwd wat Ward er dan van gaat vinden. Bumba en Plop gaat hij top vinden Het gaat terug open vanaf Pasen, dus zal voor daarna zijn Zaterdag was hij zo ondeugend voormiddag, dat ik hem op een stoel bij mij gezet heb. Was soep aan't maken, dus mocht hij van mij de groenten in de ketel gooien. Als alles erin lag en ik ging bijsnijden, ging hij opnieuw de prei eruit vissen om erna terug in de ketel te gooien En 's avonds heeft hij mee pannenkoekendeeg gemaakt. Moet zeggen dat z'n witte shirt nog wit op z'n rug was 's avonds Maar hij amuseerde zich, dat is het belangrijkste! En hij was braaf, volgens mij omdat hij ook overal bij betrokken werd. Hebben dit weekend ook afgesproken dat we een schommel met glijbaan voor z'n verjaardag gaan halen. Gewoon heel simpel zonder meer. Vragen dan aan de rest om bij te leggen. Dan kan hij volop ravotten in de tuin Alleen jammer dat het nog 4maanden wachten is
Wat doe jij dat kind in z'n fles??? Hoe lief, zijn reactie! Hopelijk ben je snel weer opgeknapt! En nog nooit gaatjes gehad!? Dat kan ik hier niet zeggen. Helaas niet zo'n goeie tanden en een slechte tandarts gehad maken dat ik al een aantal ontzenuwde tanden heb ondertussen. Gelukkig nu wel een goeie tandarts, maar die is jammer genoeg niet meer van de jongsten. Sabse: Succes bij de tandarts meid!! Ik ga ook altijd voor verdoving en bij het zetten van de verdoving knijp ik altijd heel hard in m'n hand dat ik daar meer pijn voel dan in m'n mond... Nu, het gevoel van dat boren is ook niet leuk hoor, probeer dan altijd aan leuke dingen te denken (voor zover dat dat mogelijk is als je bij de tandarts bent...)
Nijntje, wij zijn ook al dingen aan het verzinnen voor zijn verjaardag Althans, niet verzinnen, maar als we een idee hebben schrijven we het op. Speeltoestellen zullen ze vast leuk vinden. Onze tuininrichting is er helaas niet geschikt voor, maar voor onze deur zijn wel speeltoestelletjes. Van ons krijgt Damien zeer waarschijnlijk een autogarage. Krijgt Ward ook een nieuwe kamer nu?
Wij hadden vroeger op 100m een speeltuintje, maar dat hebben ze weggedaan en is nu naast de school. Een halve km denk ik van thuis en daar is zelfs geen schommel... Maar als je het vlak voor de deur hebt, is het ideaal natuurlijk Onze tuin is op dat vlak wel ruim genoeg. Hebben ons terras wel aangelegd, maar voor het overige alles gras gelaten. Met het oog om er een speeltuig te zetten en dat ze kunnen ravotten naar hartelust Maar ben wel blij om te horen dat wij niet de enige zijn die al aan verjaardag aan't denken zijn Ward krijgt geen nieuwe kamer. Hij blijft gewoon op z'n vertrouwde kamertje. Hebben 2 kinderkamers, dus dat komt wel goed uit. Zijn bedje is ook omvormbaar tot groot bed, dus alles blijft voor hem hetzelfde. Vind dat ook prettiger, er verandert al genoeg voor hem.
Nijntje, Leuk idee om Ward zo mee te laten koken! Moet ik hier ook maar eens uitproberen. Kinderboederij is hier net als jullie dierenparkje, erg modderig, maar je staat wel echt tussen de beesten. Vogelinnetje, ja had wel eens van ze gehoord, heb nog even gegoogld haha, lijkt me best leuk! Speelgoed voor de 2e verjaardag, zo'n mega toestel met glijbaan en schommel lijkt me geweldig, helaas hebben we maar een tuin van 12 bij 5.5. Hebben daar nu wel een baby/peuterschommel instaan, maar met nog meer erbij word het echt te. Autogarage hebben wij ook al aan zitten denken voor de 2e verjaardag. Ben vandaag weer gewoon gaan werken, gisteravond ging het eigenlijk al beter. Zouden mossels eten en heb dat ook maar gedaan, smaakte goed. Stijn vond het ook geweldig, die bleef maar eten! Volgende keer dus maar 1 kilo extra kopen haha. Filmpje staat trouwens op fb. Net had meneertje wel een leuke verspreking: hij wees naar zn buik, naar zn navel: Tijn snavel buik! Ehm bedoel je niet je navel? Nee Tijn snavel! Typisch gevalletje van ergens de klok hebben horen luiden?