Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ sabse: Fijn dat het bij de tandarts goed meeviel. Is toch altijd een opluchting als je daar vanaf bent he! ;)

Hoe is het met je buikkrampen? Is het over of toch weer iets te pakken van virusje?

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.523
    14.029
    113
    Vrouw
    Jvtje, handig idee om Maud al een paar maanden voor de geboorte van Marit naar haar nieuwe kamer te verhuizen. Die tip ga ik zeker onthouden!

Sabse, fijn dat de tandarts mee is gevallen. En dat V weer haar middagslaapje regelmatig doet, heb jij ook even rust. ;)
    Maare ik poets toch echt 2 keer per dag mn tanden en heb nog nooit een gaatje gehad haha.

Nijntje, leuk weer een echo! En inderdaad zo te zien al bijna 20 weken, wat gaat de tijd toch snel! Het lijkt wel gisteren dat je hier voor het eerst je banner gewijzigd had.
    Wel fijn dat je de kleine al voelt bewegen en wat meer kan genieten.
    Jullie tuin is echt mega groot zo te lezen! Heb je ook een vrijstaand huis of dat niet? Geloof ook wel dat de grondprijs in Belgie iets goedkoper is, hier in de wijk varieerd de grondprijs van 600-850 euro per vierkante meter.

Vogelinnetje, klopt voor randstad normen hebben wij geen hele kleine tuin, maar ook hier staan er verschillende plantenbakken in de weg. Hebben wel een klein stukje gras van 2 bij 2 ofzo? Maar dat vind ik juist handig om in de zomer het zwembadje op te zetten.

Hier is Stijn momenteel gigantisch aan het papagaaien, alles wat ik zeg hoor ik in een echo of poging tot. Best grappig, totdat je zit te bellen, dan is het irritant haha.
    Mn moeder was bij hun de zolder aan het opruimen en kwam daar een oude knuffel van mij tegen, een aap. Een groot succes bij Stijn, dat ding moest zelfs per see mee eten en ook naar bed! Hoop maar niet dat het zijn nieuwe lievelingsknuffel gaat worden want een reserve is na minimaal 20 jaar natuurlijk nergens meer te koop. ;)

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Geen idee hoeveel de grondprijs hier is. Onze bouwplaats (vrijstaand huis) is 6a32. Het huis is volledig onderkelderd (kelder gelijk met de straat, voordeur op 1ste verdiep gezien vanop straat maar de tuin in gewoon gelijk, dus lekker hoog op de berg ;)), gelijkvloers en bovenverdieping onder het dak. Grootte: 9m op 12m... Vrij groot als je de huizen in NL ermee vergelijkt ;)

Hier heeft Ward een teletubbie van in mijn jongere jaren. Zo'n plastic ding dat dus ook altijd mee moet gaan slapen, samen met Ernie. Die ga ik ook niet meer vinden moest die kwijt raken ;) Maar hij ligt enkel in bed en in de tas om te verhuizen als hij overdag wordt opgevangen.

oh dat napraten is zo'n fase he... :D

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha nou en of! :D Nu moeten we pas weer in augustus op controle te komen.

Het is voorbij. Maar ik had de dag ervoor een afbak broodje gegeten. En de volgende ochtend zag ik dat één van de overgebleven (nog niet afgebakken) broodjes in de koelkast beschimmeld was. Dat waren ze de dag ervoor niet, maar ze horen niet zo snel te beschimmelen (zeker niet in de koelkast). Dus ik denk dat het broodje de oorzaak was voor het niet lekker voelen diezelfde avond nog en de krampen en veel naar de wc moeten de ochtend erop :) Waardeloos.. voorlopig hoef ik die broodjes niet meer ;)

Dus ik ga er vanuit (en hoop) dat het dus geen griepje was.

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    ...

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik reageer denk ik op mijn vrije dag meer. Had vannacht niet de beste nacht en was vroeg wakker door die buikkrampen. En nu ben ik moe haha. Man heeft cursus tot half 10 dus zit nog alleen.

Mijn kies is nog wat gevoelig voor kou en warmte, maar dat hoort erbij en zal wel wegtrekken. Maar tot die tijd wel erg irritant ;)

Wilde mijn tandarts eigenlijk nog eens goed persoonlijk bedanken voor de goede zorg. Bellen lijkt mij onhandig, hij is natuurlijk altijd bezig met zijn patiënten. Maar nu heeft hij ook een facebook account. Is het raar om hem daarop een bericht te sturen om hem te bedanken, ik ben zo blij met hem. Hij is zo goed en gaat ook erg goed met mijn (best wel erge) angst om. Maar ja, ik twijfel of dat raar is. Normaal bel ik om te bedanken of zeg het persoonlijk maar hij is zo druk haha. Oh en ter info, hij is van mijn man z'n leeftijd en erg informeel. Grapjes maken en erg sociaal.

Ben benieuwd wat jullie zouden doen.

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ja, maakt het al een stuk makkelijker gelijk inderdaad :) En vind het ook leuk dat je nu daardoor ook al een soort van 'gesprekjes' kan gaan voeren.
    Het klinkt hier ook echt nog zo grappig. Ze brabbelt er de hele dag door lustig op los, maar niet/nauwelijks iets verstaanbaars. Dan vraag je haar tussendoor iets en dan zo'n heel duidelijk "ja!" als antwoord, tussen al dat onverstaanbare gebrabbel :D

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Efteling gaan we ook voor onszelf naar toe ;) Vinden het zelf veel te leuk en is al jaren echt een familie-uitje (so gaan mee, mijn moeder vaak ook, evt. onze broers en zussen ook als ze kunnen/willen, vaak ook nog tante van m'n man met haar gezin). Dat de kinderen er dan nog niet zoveel aan hebben, boeit me dan dus ook niet zo :)
    Nou ja, Maud begrijpt het inmiddels allemaal wel al beter natuurlijk, die geniet er ook echt van en kan ook al weken voorpret hebben als we vertellen dat we "binnenkort" naar de Efteling gaan (vorig jaar ook al trouwens) :)
    Ik vind ook dat er best wel veel te doen is, ook voor de kleintjes. Sprookjesbos natuurlijk (al komen we daar vaker niet dan wel geloof ik. Nemen ons elk jaar voor om nu zéker ook door het sprookjesbos te gaan, maar aan het eind van de dag zijn we er dan toch weer niet doorheen gegaan :p ), Droomvlucht, Carnaval festival, er rijdt een trein door het park, op het Anton Pieck plein heb je draaimolens enzo, je hebt nog Jonas (ook een soort draaimolen, maar dan anders. Weet trouwens niet of dat ding echt zo heet, maar zo noemt mn sm het altijd :p ), autootjes, traptreintjes, het volk van Laaf... Ook een (bijna) 2-jarige zal zich daar prima vermaken :)
    Maar kan me ook best voorstellen dat je liever nog een paar jaar wacht hoor ;)

Graag gedaan :) Heb nog wel wat foto's in gedachten van een Maudje die alleen nog in d'r luier tussen de waterstralen staat... :p (jammer genoeg staan ze op m'n kapotte laptop, dus kan ze niet plaatsen nu :( )

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Marit probeert ook alles wat rauw is gewoon te eten. Meestal bedenkt ze dan ook wel snel dat dat zo lekker niet is ;) Alleen gaat ze dan niet meehelpen daarna, maar blijft ze doorzeuren omdat ze nog steeds niets eetbaars naar binnen gewerkt heeft ;) (kind zou echt de hele dag door kunnen eten, als je haar de kans zou geven...)

Haha, ja, vieze vingertjes... Marit kan daar ook héél verontwaardigd naar wijzen :D Laatst had ze eens stiften te pakken gekregen (laat haar normaal alleen nog met potloden kleuren). Natuurlijk ook haar handjes onder de inkt. Ze heeft echt dagen naar haar handen gekeken 'bah, vies!' Gelukkig maakte ze er niet een al te groot drama van verder, keek ze er alleen naar, maar je zag haar denken.... ;)

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Voor de 20weken-echo moesten we bij Maud naar het diagnostisch centrum en bij Marit naar het ziekenhuis (verhuisd in de tussentijd ;) ), maar verloskundigen hadden daar zelf ook geen opleiding voor gehad. Praktijk waar ik met Marit naar toe ging had wel eigen echo-apparatuur, maar die werd dan gebruikt om te zien of het hartje klopte bij de 1e afspraak, bijvoorbeeld. Mochten in elk geval niet de (medische) 20weken-echo doen. Maar kan best dat dat in B weer anders geregeld is.

Haha, ja, bij Maud hield ik ook keurig elke week alles bij, buikomtrek, gewicht, etc. Bij Marit moest ik me eens in de zoveel weken echt een schop geven "oh ja, meetlint even zoeken..." ;)
    Scheelt gewoon zoveel dat je er al eentje hebt rondlopen. Deels weet je al redelijk wat je nu kan verwachten, omdat je het al eens meegemaakt hebt (ok, elke zw-schap is anders, maar je hebt toch minstens al een idee). En je hebt ook gewoonweg minder tijd om ermee bezig te zijn, omdat je al een druktemakertje hebt rondrennen, die de nodige tijd en aandacht opeist :)

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Vond het zelf destijds ook een heel goede tip inderdaad :) (heb het ook maar ergens gelezen ;) )

Ik zal ook niet beweren dat je van 2x poetsen per dag standaard gaatjes gaat krijgen, maar vind het wel zo typisch dat de mensen die ik ken die maar 1x hun tanden poetsen (of soms nog minder), bijna allemaal geen gaatjes hebben, en de mensen die netjes 2x poetsen bijna allemaal wel gaatjes hebben... Kan gewoon toeval zijn natuurlijk, maar omdat het binnen mijn familie- en vriendenkring bijna een wetmatigheid lijkt te zijn, valt het wel op ;)

Lief dat hij jouw oude knuffel ook zo leuk vindt :)

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Denk dat huizen in België over het algemeen sowieso wel groter zijn dan in Nederland. En veel meer variatie in elk geval ;) Hier is (helaas) gewoon niet zoveel ruimte...
    Al hebben we met ons huis ook nog niet te klagen moet ik zeggen ;) Is een 2-onder-1-kap van 10x10 ongeveer. Tuin zal ook nog eens zoiets zijn. Is niet een heel grote tuin (al denk ik dat het door de huidige indeling wel ook kleiner lijkt dan die echt is), maar groot genoeg voor ons.

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik denk dat hij dat best zal kunnen waarderen :) Als je er dan ook nog bij uitlegt waarom je hem via fb bedankt en niet via tel ofzo, zal hij er toch helemaal niets raars van denken?
    Het feit dat jij al de moeite neemt om hem zo te bedanken, zal hem vast al goed doen. Dat je laat weten dat je het echt heel erg kan waarderen dat hij zo goed weet om te gaan met jouw angsten enzo. Is toch prettig als je zo gewaardeerd wordt? Daar doe je het tenslotte ook voor. En of iemand dat dan via de telefoon laat weten, of via facebook, maakt denk ik niet zo heel veel uit.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nee, die horen idd niet zo snel te beschimmelen. Heb ze al eens een paar dagen gewoon in de kast laten liggen en was ook niet beschimmeld... Waarschijnlijk dan toch niet meer zo vers als je dacht. Gelukkig gaat het beter!

Wat leuk om te horen dat V ook Pipi tegen Pip zegt! Hier hetzelfde! :D Woewoe en Pipi :p

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Goh, ik heb het nooit gedaan. Alle ja, als ik vertrek zeg ik wel bedankt maar nooit naderhand. Als hij zo sociaal is, zou het via fb wel kunnen lijkt mij. Bellen zou ik persoonlijk niet doen ;)

16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.705
    113
    Jvtje, wat slim om Maud al eerder naar haar nieuwe kamer te laten gaan. Had ze zelf ook inbreng hoe haar kamer eruit mocht zien? Damien krijgt waarschijnlijk rond de sinterklaas een nieuwe kamer en nu lijken ons een groene krokodillenkamer of een rood/blauwe autokamer het leukst.

Sabse, he bah beschimmelde broodjes :( Maar fijn dat je nu beter bent. In het algemeen kun je spreken van een voedselvergiftiging als je na ca 6 uur last van je maag/darm krijgt.

Efteling is leuk! Vroeger ging ik elk jaar. Nu om de 4 jaar of zo. Dit jaar willen we ook gaan, evt in combi met het bungalowpark. Er is genoeg voor de kleintjes. Als het niet over de kop gaat of heel snel is, dan mogen ze al snel overal in. Droomvlucht en fata morgana. Sprookjesbos slaan wij nooit over. Dit jaar zullen we het spookslot maar wel overslaan :)

Gisteren op het kdv had ie maar een half uur geslapen, omdat een ander kindje dat in een open bedje slaapt met hem wilde spelen. Ze stond continu aan Damiens bed. Thuis stortte ie helemaal in, heeft niet veel gegeten en wilde al vroeg slapen.

Vandaag voor mezelf naar de huisarts geweest, omdat ik maar moe blijf en me steeds vaker ook slecht voel. Ze denkt dat ik oververmoeid ben en adviseert me minimaal een week rust en ademhalingsoefeningen. Ze vond het niet gek dat 4 dagen werk, kind, huishouden, verplichtingen en lange werkdagen te veel werden. Was wel even schrikken als je de diagnose hoort. Had het nl nooit van mezelf gedacht.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ vogelinnetje: Maar rustig aan doen dan. Kom je zelf ook weer wat op je positieven.

Moet nog posts van jvtje bijlezen, maar ff druk op 't werk omdat ik morgen verlof heb. Ga met m'n zus naar een hobbybeurs in Antwerpen :) Trein van 8u moeten we al hebben, dus dat wordt krap... Maar het zal wel lukken, Ward is toch bij m'n ouders dus desnoods lever ik hem in pyjama thuis af na z'n fles ;)

Gisteren bij de gyn was alles in orde. Tripletest: 1/1700+ (weet het niet meer precies) was de kans op mongolisme. Een heel verschil met Ward want daar was het 1/427... Dus we zijn wel veel geruster. Hebben 4 hartkamers gezien (alle ja, de gyn, ik zie nog steeds erg weinig op die echo's :D), lipje is mooi en niet gespleten, idem voor gehemelte, hebben zelfs de netvliezen van de oogjes gezien! Verder ook 2 armen, 2 benen, handjes, voetjes dus dat zag er goed uit. Geslacht moesten we het willen weten is ten vroegste binnen 4 weken want ze zag het helemaal niet duidelijk en wilde het bijgevolg sowieso niet zeggen. Maar ja, manlief wil het niet weten... ;)
    Ik moet nu wel inspuitingen vitamine B 12 nemen (vogelinnetje, weet jij toevallig waarvoor die vitaminen dienen? Zou de vermoeidheid daarmee te maken kunnen hebben?). Maar heb geen voorschrift gekregen, dus moet naar de ha bellen maar die heeft deze week verlof. Zal dan maar moeten wachten tot maandag... Binnen een maand 20w-echo in het zh. Waarschijnlijk met 3D erbij als het goed ligt... :)

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Inbreng is een groot woord bij een peutertje van 1,5. Maar ze is wel meegeweest om de aankleding uit te zoeken :) En hebben goed naar haar gekeken, ze had op die leeftijd al een grote voorliefde voor dieren die op de savanne en in de jungle leven (dus giraffen, olifanten, apen, enz.) dus dat is het thema van haar kamer geworden.
    Als ik nu al voor Marit iets zou moeten bedenken zou het echt een stuk lastiger worden, die heeft nog niet zo'n uitgesproken voorkeur voor iets...

Fata Morgana slaan we hier nog even over voorlopig. Denk niet dat dat echt al wat voor Maud is, maar die is ook wel best snel bang te krijgen ;) Zeker met dat water dat ineens gaat spuiten en die grote reus boven 1 van de deuren... Nee, geloof niet dat we Maud daar een plezier mee doen.
    Sprookjesbos willen we ook altijd wel doen, maar de dag is altijd te kort :p Hoewel we de laatste 2-3x wel steeds erdoor zijn geweest. Maud laat zich niet meer afschepen nu. Die wil naar de kabouters en de ezel :D

Aaah, arme Damien. Vervelend als hij zo niet kon slapen :( Hebben ze bij jullie op het KDV open bedjes? Hier alle bedjes met een hek ervoor.

Vervelend dat je oververmoeid bent :( Hopelijk doet de week rust je goed (al lijkt me een week nog best kort, die is ook om voor je er erg in hebt... Nou ja, ze zei ook 'minimaal' natuurlijk)

19. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Goede echo gehad dus! :D En over paar week dan nog eens. Wat erg, als ze dan gelijk 3D echo erbij doen ;) :p
    Veel plezier alvast op de beurs morgen!

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.705
    113
    Nijntje, rust zal me goed doen. Ben benieuwd of dit op lange termijn ook iets gaat opleveren, want gezin + lange dagen blijven natuurlijk.
    Met pyjama over straat is toch niet erg? Ik ga ook heel vaak met Damien in zijn pyjama naar het zwembad. We zijn er nl al ruim voor 9 uur en ik vind het onzin om hem eerst thuis te moeten omkleden en vlak erna in het zwembad weer.
    Fijn dat alles goed is! Toch spannend die 20-weken echo he? Maar vreemd dat ze het geslacht nog niet hebben kunnen zien. Weet je zelf al of je het wilt weten?
    Vitamines zijn heel complex. Ze spelen een belangrijke rol in het functioneren van je lichaam. VitB(12) is betrokken bij je energiehuishouding. VitB12 tekort is zeker een oorzaak voor vermoeidheid. Ik slik het ook.

Jvtje, zo had ik nog niet over de fata morgana gedacht! Misschien positief benaderen: kijk eens wat een grote reus!
    De oudere kindjes slapen in open bedjes, vooral als ze niet altijd meer een slaapje nodig hebben (en dus zelf weer het bed uit kunnen als ze niet meer willen slapen). Maar normaal slaapt ze wel in een gesloten bedje, maar die waren toevallig allemaal bezet.
    Een week is idd kort, maar ik denk dat het al snel 2 weken wordt. Volgende week therapie denk ik en dan nog wachten op uitslagen van bloedonderzoek. En dan werkt de ha alleen op ma-di-wo. En dan gaan we bekijken hoe we verder moeten. In de tussentijd moet ik me ziek melden.

Deel Deze Pagina