Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja erg he... :p Ze drukt gewoon op een knopje en dan floept het 3D beeld op. Maar Ward lag toen met het achterhoofdje naar voren, dus die hebben we nooit in 3D gezien ;)

Bedankt! Zal verslag uitbrengen! :)

@ vogelinntje: Nee, met pyjama over straat is niet erg. ;) Ik loop 's morgens altijd in pyjama naar m'n ouders :) :D
    B12 dus toch met energie te maken... M'n zus had ook 't een en ander opgezocht daarmee en een tekort kon ook misvormingen bij de foetus teweeg brengen. Maar vermits de echo goed was gisteren en alles er op en aan zit, ben ik wel vrij zeker dat dat niet het geval is.
    20w-echo is idd altijd spannend. Elke echo vind ik dat eigenlijk. Maar ben wel veel geruster dan bij Ward. Heel raar, maar 't is zo. Je weet wat er nu gaat komen enzo.
    Het lag niet heel duidelijk voor het geslacht. Het lag mooi voor de echo, maar tussen de beentjes was het niet goed zichtbaar. Bij Ward zei m'n man op 16w al dat het een jongen ging worden dat hij dat gezien had. Maar nu zag hij ook niks :p Kan ook zijn dat de navelstreng er voor hing dat ze daardoor twijfelde? Ach, het maakt me ook totaal niet uit wat het is. Kan niet zeggen dat ik een voorkeur heb, want die heb ik niet. echt niet.
    Ik wil het geslacht graag weten, maar manlief liever een verrassing bij de bevalling. En vermits ik tegen hem niet kan zwijgen, weet ik het ook maar niet. Maar als we het geslacht niet willen weten, dan moet zij wel rekening houden met de echo's dat ze het niet in beeld brengt ;)

Zo, nu bedje in om morgen op tijd op te staan voor de beurs!! Trusten iedereen! x

2. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Vogelinnetje: tja, positief benaderen werkt bij Maud niet zo :( Voor bepaalde dingen kan ze heel snel bang zijn (vooral dingen waar ze zelf geen controle op kan uitoefenen). Gaat ook wel een beetje in fases, dus in een 'goede' fase zouden we het misschien kunnen proberen ;) En ze wordt nu natuurlijk ook wat ouder. Merk zo al aan haar dat ze zich wat minder snel van de wijs laat brengen door onverwachte/enge dingen. Gister is ze bijv. met m'n so naar de carnavalsoptocht in het dorp gaan kijken. Leuk dat ze het vond! Vorig jaar stond ze alleen nog maar met de handjes voor haar oren vanwege het harde geluid...
    Maar ja, ze kan evengoed toch nog een angsthaas zijn ;)
    Denk dat Marit er een stuk minder moeite mee zou hebben, die boeit dat soort dingen veel minder :p

Grappig dat verschil per KDV, hier zijn alle bedjes gesloten, dus ook Maud, die in mei 4 wordt, kan er niet zomaar uit als ze nog eens een middagdutje doet (vindt ze overigens ook helemaal niet erg, geloof dat het haar juist wel een veilig, geborgen gevoel geeft).

Ja, als je op al die dingen nog moet wachten en de dokter is er de 2e helft van de week ook niet, dan zal het alleen al daardoor wel snel langer worden inderdaad. Maar zal vast niet slecht zijn voor het herstel :) Ben ook wel benieuwd hoe het dan gaat als je weer aan het werk gaat, want net wat je zegt, de oude situatie is er niet door veranderd, je hebt alleen wat tijd gekregen om bij te tanken.

@Nijntje: Ja, ik ken het. Heb van allebei m'n meisjes een 3D echo (al moesten wij er wel voor naar een particulier bureau, voor een zogenaamde pretecho). Is mooi om te zien :) Vond het ook beide keren een beetje surrealistisch, je kijkt gewoon naar het gezichtje (en lijfje, maar er wordt toch vooral op het gezichtje gefocust) van je kind :$ Zoals het is, in 3D... Als de baby dan eenmaal geboren is, is het ook echt dat kindje van die 3D-foto, bizar, maar ook heel gaaf :)
    Maud lag bij de 3D echo te slapen en wilde maar niet wakker worden :p

Lijkt me fijn, geen voorkeur hebben... Heb beide keren wel voorkeur gehad voor een jongen :) Kon mezelf (zeker bij Maud) echt totaal niet met een meisje voorstellen... Maar heb nu de 2 liefste meisjes van de hele wereld, dus is helemaal goedgekomen hoor :D
    Bij Maud wisten we het geslacht ook niet tot de geboorte. Werd ook elke echo gevraagd of we het geslacht wilden weten, dan zeiden wij dus nee en hield de echoscopiste daar rekening mee :)
    Ik was bij Marit voor de 20-weken echo juist veel minder gerust erop :) Maar je hebt vandaag natuurlijk al een mooie echo gehad, waarop goed te zien was dat alles, voor zover nu beoordeeld kon worden, goed zat. Dat zal al een pak schelen :)

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.531
    14.044
    113
    Vrouw
    Vogelinnetje, balen dat je oververmoeid bent! Geniet de komende 2 weken maar even goed van je rust.

Efteling, lijkt me erg leuk maar vind ruim 30 euro veel te duur voor een paar uurtjes sprookjesbos met Stijn.

Geslacht weten, bij Stijn wilde we het allebei niet weten en bij een volgende ook niet. 3d echo hebben we nooit gehad, zo modern waren ze hier in het ziekenhuis nog niet.

Vitamine B12 slik ik ook regelmatig capsules 1000mg van, heb regelmatig een tekort doordat mn darmen het verminderd opnemen. Zat gisteren net te bedenken dat ik van t weekend weer een nieuw potje moet halen haha wel toevallig.
    Voor de meiden die vit B12 gebruiken en zwanger willen worden, pas wel op, want de werking van foliumzuur slikken met vit B kan een bepaalde bloedarmoedde verzwijgen ofzo. Dus meld het ten alle tijden bij je arts!

Zo was even snel hoor, ga zo naar de huishoud- en negenmaanden beurs! :D

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.247
    6.708
    113
    Nijntje, je komt er bij 40 weken zelf achter wat het geslacht is :) Ook hier zou ik geen voorkeur hebben. Mijn man droomde voor Damiens geboorte altijd over leuke dingen doen met zijn kind en dat waren eigenlijk altijd typisch jongendingen. Hij heeft nooit gezegd dat ie graag een jongetje zou hebben, maar het kmt nu natuurlijk wel goed uit :) Voor een tweede lijkt me een jongetje leuk voor Damien en een meisje om van alles wat te hebben. Een jongen is handig omdat je alles al hebt, maar voor een meisje kun je weer leuke nieuwe dingen kopen. Hier is dus alles welkom (hopelijk volgend jaar).

Jvtje, maar jij weet hoe Maud al zou reageren. Dan zou ik het 'gevaar' ook niet gaan opzoeken. Maar voor Damien is het allemaal nieuw en dan zou ik vooral zeggen hoe mooi alles is. Vindt Maud Droomvlucht wel mooi?

Het wordt hier 2 weken 'vrij'. Kan pas over 1,5 week naar de therapie namelijk en dan daarna nog naar de huisarts. Maar moet zeggen dat de voorlopige diagnose me al rust geeft. Ik let nu ook op mijn ademhaling en die is zo belachelijk: ik adem hoog en duw dan actief de lucht dieper de longen in. Is niet goed he? Ben blij dat iemand me hierbij kan helpen.

Cin, hoe was de hhbeurs? Lijkt me stiekem wel een keer leuk om heen te gaan, maar aan de andere kant hou ik helemaal niet van de hebben-hebben-hebben cultuur die je op een beurs altijd ziet.

Damien was echt van slag van dat halfuurtje slaap eergisteren op het kdv. Gisteren overdag heb ik hem na 3,5 uur moeten wakker maken en hij ging alweer vroeg naar bed. Maar helaas werd ie om half 6 al wakker en uit bed was ie heel moeilijk. Goh, echt geen ochtendmens is ie. Heb gezegd dat ie vandaag op het kdv wel aan zijn slaap moet komen.

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.247
    6.708
    113
    Op het kdv in zijn groep heerst de waterpokken :( Grote kans dat Damien het binnenkort ook krijgt. Wellicht heeft ie het al, want hij voelt enigzins warm aan (geen verhoging), is hangerig en slaapt veel! Om 8 uur werd ie wakker en om 1 uur ging ie zelf weer naar boven.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.531
    14.044
    113
    Vrouw
    Huishoudbeurs was leuk! Die hebben-hebben cultuur valt best mee hoor. Behalve bij de culinaire hal, daar delen ze een hoop soorten eten uit, waar soms grote rijen mensen voor staan. Voor mijn gevoel lijkt het daar af en toe net een soort afrika met grote voedseltekorten waar men plots wat te eten uit deelt.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.531
    14.044
    113
    Vrouw
    Vogelinnetje, op het kdv van Stijn heeft er al 2 keer waterpokken geheerst, maar (helaas) krijgt Stijn het maar niet. Een paar weken geleden heeft hij zelfs het dochtertje van vrienden van ons, wat toen lekker onder de pokken zat, een kusje op de mond gegeven maar helaas geen resultaat! Had namelijk gehoopt dat hij het wel zou krijgen, dan heeft hij het maar weer gehad.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.531
    14.044
    113
    Vrouw
    Owja meiden, check mn nieuwe banner! :D:cool:
    Svp nog geen opmerkingen plaatsen op facebook oid, willen het van t weekend aan een aantal mensen gaan vertellen en dan ook de echofoto online plaatsen.

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.247
    6.708
    113
    Stiekemerd!!!

Enne... gefeliciteerd!!!

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.531
    14.044
    113
    Vrouw
    Haha dank je wel hoor!
    Heb vandaag mn 2e echo gehad, ervoor was het allemaal wat onzeker vandaar.
    Heb op 31/12/11 namelijk een vmk gehad (aparte manier om oud en nieuw te vieren), en ben erna weer zwanger geworden.
    Had op 28/01/12 weer een positieve test in handen dus een week later voor een echo naar de gyn, tja daar bleek het minder lang dan we dachten, of het was weer een miskraam. Het vruchtje was namelijk pas rond de 4.5 wkn ipv 6 wat we dachten. Die echo viel dus wat tegen want we wisten nog niets. Nouja vandaag dus eindelijk een kloppend hartje gezien! :D

11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.247
    6.708
    113
    Hé wat leuk voor jullie! Maar ik had het nog niet gedacht bij jullie, omdat je zei dat je nog toestemming van de arts moest hebben ;)

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.531
    14.044
    113
    Vrouw
    Klopt, maar ik ben altijd bang voor meelezers dus je moet wat zeggen. ;)
    Maar we mochten van de internist pas in 2012 weer zwanger worden dus daar hebben we ons aan gehouden.

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Cin gefeliciteerd,wat leuk!!! Waarom moest je tot 2012 wachten als ik vragen mag?

14. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    @ Cin: Proficiat! Wat leuk voor jullie en voor Stijn natuurlijk.

15. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Ik zou eigenlijk zondag ook naar de 9 maanden beurs gaan, maar ben zo moe dat ik de kaartjes heb weg gegeven. Wel jammer maar een dagje rust zal me meer goed doen nu.

Met de zwangerschap gaat alles goed, ben een dag vooruit gezet bij de vorige echo. 20 september is mijn uitgerekende dag nu. Wel ben ik nog steeds erg moe en misselijk, hopelijk gaat dat binnenkort minderen.

Mare is na haar ab kuurtje weer helemaal opgeknapt. Ze heeft vandaag een boek gekregen van oma over kaatje en mama's buik. Ik heb het vanavond al drie keer voor mogen lezen, dus het is een succes!

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Whaaaa!!!! Super!!!! :D Was net m'n fb aan't checken en zag niets, dacht dan hier maar ff komen kijken ;)

Een super dikke proficiat!!!!

Rest reageer ik morgen ofzo. Slaaptijd voor nijntje... ;)

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ Cin: wilde je nog pb-en om te vragen hoe de echo was gegaan. Gefeliciteerd meid! :)

@ vogelinnetje: herken je klachten. Zo begon het bij mij destijds ook. Dus pak goed de rust en hopelijk helpt dat! Ik had destijds ook al aan de bel moeten trekken, heb te lang gewacht.

@ iedereen: sorry ben minder online. Ben veel moe en pak de pc dus minder snel. Via mijn mobiel lees ik mee, maar reageer dan niet snel (vind dat lastig haha. Zal proberen wat vaker te reageren!

18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.247
    6.708
    113
    Cin, ben je ook op de 9-maanden beurs geweest? Heb je dingen gekocht of weet je moeder het nog niet?

Dadroom, vervelend dat je zo moe bent. Hopelijk is het over een paar weken over.

Sabse, ben ook blij dat de stap naar de ha heb durven te nemen. De voorlopige diagnose geeft me ook al rust. Ik vind het wel lastig om rust te nemen. Wat is rust? Heel de dag op de bank zitten of ook regelmatig naar buiten? Ik kan natuurlijk ook niet te veel doen, want dan kan ik net zo goed naar mijn werk. Maar ook jij weer moe? Loop je ook weer tegen oververmoeidheid aan?

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heb volop nestdrang denk ik... :D Koelkast helemaal gepoetst, nu de keuken en woonkamer aan't aanpakken. 't Is wel nodig, maar wat een klaarte ineens :D Ga nog even doordoen, nu heb ik nog ff energie en Ward is ff wandelen met m'n zus.

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.247
    6.708
    113
    Begint dat nu al ;) Je moet nog 20 weken :)

Damien ligt nog te slapen, maar moet eigenlijk al wakker worden. Hij is vandaag zo lief geweest. Echt een knuffel en een doerakje tegelijk. Hij is echt de grenzen op aan het zoeken, maar blijft nét binnen de grenzen. Het is echt een spelletje voor hem. Maar daarom is ie ook zo leuk vandaag. En hij heeft nieuwe schoenen. 2e paar pas. Deze keer vond ie het allemaal goed. Eenmaal schoenen aan ging ie direct rennen en spelen in de winkel. Goedgekeurd dus. Hij wees ook vaak naar zijn nieuwe schoenen.

Deel Deze Pagina