Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paddington

Paddington Niet meer actief

We moeten gewoon werken wat voor feestdag is dat dan

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Onze-Lieve-Vrouw Hemelvaart. In B is dat een feestdag.

3. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    hallooooooo
    helaas heeft hubby geen vrij as maandag....

hmm ik zit ondertussen naar de radio te luisteren, zijn de vooruitzichten van het weer echt zoooo slecht???
    Ga zo even gluren op de knmi site...

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bedankt meiden, dan weet ik al meer ;)

Hier geven ze, dacht ik, vanaf morgen wat beter. Gisteren hadden ze heel slecht gegeven, maar heb maar een paar buien gezien. Vannacht en vanmorgen heeft het hier al serieus gegoten! Denk dat op een bepaald moment een klein wolkbreuk geweest moet zijn, want zo hard heb ik het zelden horen regenen (lag nog in bed en hebben de slagregen tegen onze rolluik - raam staat open).

5. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    khoop dat het idd wat beter wordt, want ben die regen zo beu :(.
    Zit hier ook met een dochter die met haar energie geen blijf weet en dus het maar uitwerkt op haar broer :(.
    Matiz is vandaag 14 maanden en heeft daarnet 4 stapjes alleen gezet. Hij had z'n beer in z'n had en stond aan de zetel. Opeens zette hij paar stapjes van de zetel weg met z'n beer in z' handen. Ikke fier natuurlijk :D

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ tihany: Super! Wil geloven dat je fier bent. Alweer een stukje minder afhankelijk van mama...
    Denk dat voor veel kindjes de vakantie wat te lang duurt. Zeker zo voor kleutertjes. Hopelijk is Kiara haar teveel aan energie snel kwijt ;)

Bij Ward ging de vis vanmiddag weer niet zo goed zei m'n papa. Heeft wel nog een halve boterham gegeten na z'n groenten. Denk dus echt dat het de vis is die hij niet zo graag lust. Kan natuurlijk, manlief is ook zo geen fan van vis.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Tihany, wat knap van Matiz! Nog even en hij loopt de hele kamer op en neer!

Nijntje, wat houdt die feestdag dan in? Wij kennen hier in NL wel een hemelvaartsdag maar dat is zoveel dagen na pinksteren, was uit mn hoofd ergens eind mei/begin juni.
    Volgens mij hebben jullie zowiezo meer vrije dagen per jaar, misschien moet ik maar eens gaan emigreren! ;)
    Kan zijn dat Ward niet zo van de vissmaak op zich houdt, wie weet eens kipling oid proberen? Dan proef je niet eens dat het vis is haha.

Hier is tot en met volgende week donderdag regen voorspeld. Vannacht ook hier weer een stortbui, maar nu schijnt het zonnetje even. Wel waait het erg hard.

Moest vanmorgen naar het ziekenhuis, dus mn zusje kwam op Stijn passen, kom ik thuis moet hij huilen omdat hij me ziet?! Gelukkig kwam hij na 2 min. aangekropen om een dikke knuffel te halen. Bleek dat hij erg leuk met mn zusje aan het spelen was, kennelijk stoorde ik haha.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Geen idee wat die inhoudt, ik heb verlengd weekend :p Hemelvaartsdag hebben wij hier ook.

Ja weet het niet goed met die vissmaak. Heb zo fishsticks van bij Jumbo (iets van Iglo dat ik in B niet vind en 't is super lekker :)) en daar eet hij de vis wel van als ik het hem geef. Dus ja... Maar ja, zo erg is dat nu ook niet. ;)

Hoe was het in het ziekenhuis? Je bent toch niet moeten blijven, gelukkig!

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Feestdag: ik denk dat het de herdenking is van de hemelvaart van Maria. De katholieken vereren nl Maria. NL is vnl protestant, dus voor ons die dag geen feestdag. Maar iha hebben NL'ers meer vakantiedagen, dus het aantal vrije dagen per jaar is vergelijkbaar.

Tihany, wow wat goed. Hij was waarschijnlijk zo afgeleid, dat hij vergat dat hij iets in zijn hand had en dus wel los moest lopen :)

Nijntje, lust Ward wel zalm?

Vandaag weer een dagje vrij gehad. Gisteren had ik een tafeltje en 2 stoeltjes gekocht en die had ik vandaag in elkaar gezet. Thuis vond Damien het een erg grote verrassing, vooral wat op de tafel stond: een trommeltje. Omdat ik nu 2 dagen vrij ben, heb ik Damien ook kunnen brengen naar het kdv. Normaal doet mijn man dat. Maar wat een raar kind: zet je hem neer, gaat ie meteen naar zijn vriendjes toe en ziet mij niet meer staan. Gelukkig is hij wel superblij bij het ophalen.

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @cin: mooi dat je in ieder geval niet hoefde te blijven in het ziekenhuis.

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hier staat ze continu los. Daarnet stond ze zelfs te dansen terwijl ze los stond. Erg schattig.

Denken trouwens dat ze een schimmelinfectie heeft, dus morgen moet ze naar de dokter.

ben moe en heb geen zin in de komende weken. Pffff hopelijk gaat de tijd ff snel. Behalve de leuke dingen haha

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hij heeft alleen nog maar een klein stukje gerookte zalm geproefd en dat spuwde hij niet uit. Wel wat een raar gezichtje bij het eerste hapje maar daarna niet meer. Was wel van plan om deze week zalm voor ons te koken en dan eens te proberen.

Fijn zo'n dagje vrij. Kan je alles op je eigen tempo doen ;)

Wie heeft er eigenlijk al z'n box opgeruimd? Van funkie weet ik het, maar van de rest geen idee. Heel gek, maar Ward staat nu soms echt aan de box om erin te zitten en kan zich dan soms nog een kwartiertje daarin vermaken. Maar hij zit er meer niet in dan wel, maar weet niet goed wanneer ik het zou opruimen.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Super dat ze al zo goed staat! :)

Goed dat je haar even laat nakijken. Kan nooit kwaad en weet je ook direct wat er scheelt.

Geen leuke dingen in het vooruitzicht? (of heb ik iets gemist?)

Hoe gaat het met je man? Niet te veel pijn?

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ nijntje: de box hebben we twee weken geleden opgeruimd.

niets bijzonders wat me tegen, staat. Ben gewoon moe en druk. Werk tijdelijk over. bij een x aantal uren krijg ik een bonus dus wil het halen. Heb tot 1 september. Dan begint mijn studie kort daarna. Heb er zin in, maar kijk tegen die drukte op. En mijn man z'n wond verzorgen kost me tijd. Moet nu ook halve dagen op kantoor werken, dan naar huis en dan zijn wond verzorgen. Dan werk ik thuis verder. Maar overuren draaien wordt zo moeilijker.ach ja zit ff in een dipje .. Zeurpietje ben ik ff :)

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Sabse, dat klinkt erg druk. Komen er ook rustiger tijden aan?

Hier de box vandaag opgeruimd :) Damien zat er al zeker 2 maanden (wellicht zelfs 3) niet meer in.

16. Paddington

Paddington Niet meer actief

ik heb de box nog steeds zet hem er af en toe nog in als hij niet wil luisteren en ik gen fut heb om heel de dag achter hem aan te rennen en hij moet ook wel blijven staan voor de volgende luisteren jullie kindjes allemaal zo goed dan? die van mij lacht me gewoon uit als ik zeg als iets niet mag en daan gewoon nog een keer doen hij speelt ook niet echt ergens mee wat ik ook neer zet als hij buiten is luistert hij prima en ze fietsje is alles voor hem maar met dit weer kan je niet heel de dag buiten zijn

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Voorlopig niet ;) Vandaar mijn dipje. Afgelopen weekend was zo vermoeiend.. het wachten in het ziekenhuis en op en neer rijden en dan weer zorgen voor V. Maar komt vast goed zodra dit gedoe met verzorgen enzo wat meer routine voor me is :p

Erg he.. wij gebruikten de box ook al maanden niet meer en toch pas net opgeruimd.

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha maar jij hebt hem toch al redelijk snel weer nodig :D

En mijn meisje heeft ook een enorme eigen wil.. ze luistert zeker niet erg goed. Vaak doet ze het toch wel wanneer ik nee zeg (of wie dan ook) Tja ik zet haar in haar stoel in een hoek. Dus de box heb ik daar niet voor nodig :p

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Die box was dumpplaats voor speelgoed :D. Ivm zolderverbouwing hadden we even geen ruimte om de box neer te zetten. Nu is de box naar boven en hebben we het hier wat heringedeeld, zodat Damiens spullen mooi in bakken zitten.

Damien luistert eigenlijk best goed. Vaak 1 of 2 keer zeggen dat hij iets niet mag en dan gaat ie iets anders doen. Je moet het wel een paar dagen achter elkaar herhalen, maar dan is het vaak goed. Behalve minikleikorrels uit de plantenpot: die blijft hij eruit graaien. Grrr.

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Sterkte met alles Sabse!

Hier staat de box ook nog steeds. Ook Stijn kruipt er wel eens heel, gaat er staan en roept dan 'in', als ik hem vervolgens in de box zet zit hij zo een half uur lief te spelen. Ook als hij moe is en wat zeurderig als ik ga koken en hij elke keer letterlijk tegen mn benen gaat staan zet ik hem in de box, dan zit hij zo weer lief te spelen. Voor zolang dit nog zo gaat hier in huis blijft die box mooi staan!

Stijn luistert best als het hem uit komt, zo komt hij bijna altijd als ik hem roep (tenzij hij echt geen zin heeft of het niet hoort omdat hij zo geconcentreerd met iets bezig is), gaat staan als ik het vraag (scheelt mij weer bukken om hem op te tillen), en komt hard lachend aangekropen naar de trap als ik vraag of hij mee naar boven gaat.
    Maar.... hij weet dat hij niet op de printer mag klimmen (vreemd he?!) en toch probeerd hij het bijna elke dag weer. Als ik hem er dan afhaal en nee zeg, kruipt hij er zo weer naar toe. Meestal helpt afleiden met iets anders dan wel, maar vanavond niet. Hij heeft begin van de avond dan ook voor straf in zn kinderstoel in de hoek gezeten 1.5 minuten. Eerst was het driftig huilen maar erna was hij stil. Toen ik hem uit de stoel haalde was hij afgekoeld en kreeg ik een knuffel. Erna ging hij lief met een auto zitten spelen.
    Daarnaast hebben we nu sinds een maand een nieuw tv meubel welke iets lager is en waardoor Stijn nu bij de tvknop kan. Ook hier kan ik 100 keer nee zeggen, maar hij blijft erop drukken. Maar de laatste dagen gaat dit iets beter, zodra hij er gaat staan en naar die knop kijkt roep ik al boos nee Stijn, waarop hij boos op zn buik op de grond ging liggen met gebalde vuistjes. Na een halve minuut ofzo kroop hij weer overeind en ging met iets anders spelen haha.

Wel pittig allemaal maar ook grappig. Maar kan me voorstellen dat als je net als Brabbel zwanger bent of als je man ziek thuis zit het allemaal net iets te veel kan zijn.

Deel Deze Pagina