Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Mama van Esmee, lijkt me moeilijk zoveel allergieën! Ik vind huisstofmijt en grassen/pollen/hooikoorts al vervelend...

Vogelinnetje: hopelijk is hij snel van z'n pokken af! Is voor jou ook zwaar dan als je zelf ziek bent. Ben in november ook samen met Maxim ziek geweest, allebei buikgriep, en enkel mama is goed dan natuurlijk... Poeh was dat even heftig! Woonde toen bij mijn ouders maar veel konden/mochten ze niet doen aangezien hij enkel mij wou. Anders was het groot verdriet...!

Zwemmen is hier alweer een hele tijd geleden. Kan zelfs niet meer herinneren wanneer...? :(

Einde van de week wordt het hier rond de 20° :$ zomer in aantocht ! Vind ik leuk :D

En ja cin, al die zwangeren,... sjeee heb er moeite mee hoor :D vandaag wordt een vriendin ingeleid, ga er denk ik komend weekend op babybezoek als het goed is. (Nijntje, je weet wie, misschien eens een kans om jou ook te zien dan ;) Voor die keer dat ik aan die kanten ben!) Wordt moeite doen om baby weer af te geven vrees ik :p

2. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Marit is nu ook helemaal over naar nog 1 slaapje per dag en slaapt dan nog 1,5 uur ongeveer, soms wat langer.
    Ze gaat meestal ook niet eerder dan 13.00-13.30 naar bed. Maar ook 14.00 is geen uitzondering.
    's Avonds gaat ze over het algemeen tussen 19.00-20.00 naar bed en 's morgens is ze meestal rond half 8 wel wakker. Gebeurt ook nog wel eens dat ze een uurtje eerder al wakker wordt, maar dan kan ik haar nog wel weer terugleggen en slaapt ze nog een tijdje verder (soms maar een half uurtje, maar ze slaapt dan ook ooit nog wel eens 2,5 uur door)

Over het algemeen horen we haar niet meer als we haar eenmaal in bed gelegd hebben. Soms wil ze nog wel eens een keertje extra haar muziekdoosje aanzetten, maar voor de rest is het rustig.
    Vorige week maandag heeft ze er trouwens wel een potje van gemaakt. Ze was het weekend ziek geweest met een flinke buikgriep en maandags moet ze gedacht hebben dat ze best even kon laten mekren dat ze weer beter was :p;) Had ze 's middags al weinig geslapen (zeker voor een kindje dat nog flink moest aansterken) en 's avonds moest ze om een uur of 10 toch echt naar bed, want oma wilde ook gaan slapen ;) (op maandags slapen ze altijd bij oma, die past altijd op dinsdags op. Zo hoeven wij ze niet in alle vroegte al wakker te maken dinsdags). Gelukkig ging ze toen wel slapen, maar pfff, die had echt energie teveel :p

3. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

De laptop gaat hier nog wel, dat is eerder een "probleem" bij Maud (die dan mee wil kijken en zelf spelletjes wil gaan doen ;) ), maar dat monstertje van ons weet heeeeel goed in welke la we de iPad hebben liggen ;) Loopt ze de hele dag door naar de kast en maar wijzen "uh, uh, uh!" Neee Marit, je krijgt de iPad nu niet! En daar is ze het uiteraard niet zo mee eens... ;)

4. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Die van mij hebben eigenlijk zelden een muts op. Marit houdt 'm sowieso niet op en Maud wil het meestal ook niet. Alleen toen het echt flink vroor hadden ze wel een muts op (en moesten ze dat ook echt van mij, of ze wilden of niet), maar voor de rest laat ik het ze zelf wel beslissen. Net als met wanten en sjaals trouwens. Sjaal hebben ze nog wel regelmatig om gehad, maar dat hadden papa en mama ook altijd om, dus dan is het toch interessanter ;) En voor Marit hoorde de sjaal ook een tijd lang gewoon bij haar jas als het ware, dus als we die dan eens niet omdeden, dan wees ze er zelf al naar :)

5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Leuk is dat hè, als zo'n kleintje dat dan zelf gaat doen :D Maud was daar ook zo vroeg mee, haha, eerste keer dat ze zelf d'r neus snoot stond ik echt te kijken :$, maar wel makkelijk hoor.
    Marit zal daar wel niet zo snel mee zijn verwacht ik... Wilde het vanmorgen eens proberen (ze is flink verkouden), maar nee, zakdoekje werd resoluut weggeduwd ;)

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja weet wie je bedoelt ;) Heel leuk moesten jullie eens langskomen, steeds welkom!

7. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja ga zien hoe ze zich voelt en of ze dan al thuis is of niet (weet niet hoe lang je normaal in't ziekenhuis ligt na bevalling?) maar anders ga ik zaterdag even. Zondag zou ook gaan maar dan heb ik Maxim niet, is misschien wel minder interessant. Anders zien jullie hem nog niet hé :)

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Bij Maud heb ik altijd gedacht dat ze een jongen zou zijn, iedereen om me heen dacht dat ook. Op het eind van de zwangerschap wel paar keer in de krochten van mn onderbewustzijn het idee gekropen dat het een meisje zou zijn, maar dat zat zo ver weggestopt dat ik er niet echt op gelet heb en nog steeds overtuigd bleef van een jongen... De verbazing was dan ook best groot toen er geen "derde been" te zien was na de geboorte :p
    Bij Marit nooit echt een gevoel gehad. Toen wisten we het trouwens na de 20-weken echo ook al, dus hoefde ook niet meer op m'n gevoel af te gaan ;)
    Manlief had hier juist beide keren voorkeur voor een meisje.

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Haha, dan zou ik ook een slechte moeder moeten zijn :p En ze krijgen er niks van, volgens mij, van geen muts dragen... Marit is ooit wel eens ziek en geregeld verkouden, maar niets wat ik nou aan het niet dragen van een muts zou koppelen. Komt toch vooral doordat al die ziektekiemen zo heerlijk op het KDV rondwaren :)

Heeft Damien er verder nog veel last van, behalve de jeuk? Hij zit flink onder dus in elk geval...

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Is voor hem natuurlijk ook wel flink aanpassen ineens. Wie weet als hij aan de situatie gewend is en jullie relatie ook wat verder is, dat hij dan toch de stap wel een stukje eerder durft te zetten dan dat hij nu nog denkt ;) Laat zich hoe dan ook toch allemaal niet plannen natuurlijk...

Waterpokken kun je inderdaad het best zo vroeg mogelijk krijgen, maar wel pas na de 1e verjaardag (daarvoor is er grote kans dat je het nog een 2e keer krijgt). Maar over het algemeen geldt wel dat hoe ouder je bent, hoe meer last je ervan hebt.
    Al wil dat helaas niet zeggen dat een jong kind er niet flink last van kan hebben... :(

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Wij hebben een digitale spiegelreflex gekocht toen Maud net geboren was :) En zijn er nog steeds heel blij mee, al wordt 'ie de laatste maanden niet meer zo intensief gebruikt. Ben toch altijd te laat met het toestel pakken en Marit komt er gelijk op afgestormd, blijft dan niet zitten ofzo, dus ja, dan is het moment ook gelijk weg natuurlijk :p

Heb voor mezelf vorig jaar ook nog een kleine camera erij gekocht, die zit standaard in m'n tas, zodat ik er altijd 1tje bij de hand heb :)

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Blijft wel een gedoe zo met die allergieën allemaal :( Lijkt me best heftig... Hoop voor jullie dat hij in elk geval over een aantal van de allergieën heen zal gaan groeien.

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Wij zouden vorige week naar de lichtstoet in Gellik gaan, maar in plaats van bij de optocht, zaten we bij de huisartsenpost met Marit... :(
    Maud is wel met oma & opa erheen geweest en die heeft zich kostelijk geamuseerd :D Ze was het er niet mee eens dat oma "al" om kwart over 10 naar huis wilde gaan :p

Ach jee, dat zal een flinke smak geweest zijn dan. Gelukkig lijkt hij er behalve een bultje niets aan overgehouden te hebben. Ze zijn ook zo veerkrachtig, die kleintjes (gelukkig maar).

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Normaal 4 nachten in het zh waar ik bevallen ben (is wel een ander dan waar zij nu gaat). Maar zaterdag zijn wij alleszins thuis ;) Ward gaat wel kort na 12u z'n middagslaapje doen, tot ...? (14u-15u)

Sorry meiden, maar rest reageer ik later. Ben redelijk productief vandaag dus moet er even van profiteren op het werk :) Maar 't is hier pokkedruk ;)

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Wil je niet demotiveren, maar zou met die zindelijkheidstraining nog maar een flinke slag om de arm houden... Met de komst van de baby verandert er al zoveel voor hem, dat zulke dingen dan juist weer teveel kunnen zijn (als je er met de zorg voor de baby zelf al aan toe komt...) En als je al voor de geboorte van de baby ermee bezig bent geweest, moet je ook niet raar staan te kijken als hij een terugval heeft na de geboorte...

Maar misschien gaat het bij jullie wel goed verder en pikt Ward het gewoon goed op enzo hoor. Elk kind is natuurlijk anders ;)
    Bij Maud hebben we het in elk geval maar even op de lange baan geschoven, kwam er in de zomer echt niet aan toe, haha

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik wil er in de zomer mee beginnen en hem zindelijk hebben tegen dat hij naar school gaat in januari. Dat moet lukken volgens mij ;)
    Ben er ook wel realistisch in hoor. Velen krijgen ook een terugval, daar ben ik me ook wel bewust van.

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ nijntje: goed hoor, ik begin er zelf nog niet aan. Maar ja, misschien ook minder belangrijk omdat V. toch pas met 4 jaar naar school gaat.

@ mamavesmee: lijkt me verelend die allergieën. Gelukkig is hij er nog goed onder en tevreden met wat ie wel kan eten!

@ jvtje (dacht ik): zielig he als ze zo hard vallen :( Gelukkig liep het goed af.

@ iedereen: ben vannacht ziek geworden, lijkt op lichte buikgriep. Dus vandaag waarschijnlijk thuis en hopelijk morgen weer werken.

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ vogelinnetje: hoe gaat het met Damien?

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Sabse, oei jij bent ook bij elk buikgriepje aan de beurt he? Ik ook :( Gelukkig werk ik nu thuis, maar vooral zaterdag was ik zo ziek. Kon niets binnenhouden, zelfs geen paracetamol. Beterschap jij!

Met Damien is alles weer goed! Alles is ingedroogd en hij heeft weer doorgeslapen. Hij mag dan wel helemaal onder zitten, maar eigenlijk heeft hij er niet eens zoveel last van gehad. Hij heeft gelukkig niet gekrabd, waardoor de korstjes mooi klein zijn.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh gelukkig! Want heb ook altijd gehoord dat als ze veel krabben aan de blaasjes dat ze daar littekens aan kunnen overhouden.

Beterschap nog voor jou.
    Sabse: Ook voor jou beterschap!

Hier eentje die niet in z'n doen was. Vannacht nog eens moeten opstaan, huilen. Denk dromen? Maar kan ook z'n kies zijn die terug aan't duwen is om verder door te komen. Er zit dus 1 puntje door, maar nu is het wachten op de rest...

Deel Deze Pagina