Ward is vroeger met z'n tandjes geweest Maar samen met Maxim zorgt dat dan weer voor een mooi gemiddelde Moet er ook zijn he.
tandjes: Matiz volgt het schema ook vrij goed precies, ale niet qua leeftijden, maar wel in de volgorde dat de tandjes komen . hier een slechte nacht achter de rug. gisteren vlot zijn bed in gegaan en om 21u schreeuwen, echt brullen. Hem toch maar opgehaald. Dacht dat hij gedroomd had of zo, hem ff bij mij genomen tot hij rustig was. Dan terug naar boven z'n bed in, dan was hij weer ff rustig, erna weer brullen tot en met. En dat heeft zo geduurd tot half 12. Toen is m'n man met hem in ons bed gekropen en heb ik me op de zetel gelegd. Ik kan echt niet slapen met z'n gewoel langs me . Deze morgen had hij het precies wat warm, maar toch geen verhoging. Ben toch naar de dokter geweest voor het erger wordt, heeft een loopneusje. Dus nu moet ik nesivine in z'n neusje doen en een siroopje.
Precies toch wat aan't broeden dan? Maar had hij ook geen allergiën? Want hier op het werk is het ook een gesnotter van jewelste Ik heb nu met zwanger zijn weer niet zo'n last...
Dan kan je maar beter even bij de ha binnenspringen. Hopelijk wordt het dan niet erger nu. @ vogelinnetje: Hoe is het met Damien z'n uitslag? Blaasjes helemaal ingedroogd? Vraag me even iets af: zouden jullie luierbroekjes gebruiken voor zindelijkheidstraining? M'n collega heeft ze niet gebruikt, maar haar zoontje was na een flinke terugval op een week volledig zindelijk. Andere collega verfoeit die dingen en gebruikt ook de gewone. M'n mama zegt dat ik ze wel moet nemen... Weet het dus niet meer zo goed. Vind ze duur om te beginnen (9 euro voor 30 stuks, huismerk Etos en heb normaal altijd Pampers). En ben ook bang dat ze niet mooi gaan aansluiten aan z'n smalle beentjes.
je bedoelt die optrekbroekjes van pampers? M'n dochter heeft ze wel aangehad. Was handig in het begin als ze begin met zindelijkheidstraining en we waren ergens en ze moest plassen. Kon je die makkelijk op en af doen, ipv die gewone pampers. Thuis liet ik haar gewoon in haar onderbroekje, of soms zelf gewoon zonder iets rondlopen
Ja die bedoel ik. Ja thuis wil ik hem in de zomer ook zonder laten rondlopen. Maar zo die overgang om hem snel op het potje te krijgen. Moet wel zeggen dat het al sneller gaat door de onderbroekjes en onderlijfjes 't Is een hele kerel erin Zondag trouwens eerste keer gepoept op het potje. Maar hij was zo aangedaan, dan hij opstond en het net naast het potje viel (maar konden het gewoon oprapen gelukkig ) Dus ik heel blij 'goed Ward, dat is flink!!! Bravo!!!' En ineens verandert zijn gezicht: 'cho!' (= chocolade, krijgt hij als hij iets op het potje doet ) Toen besefte hij pas dat het toch wel echt goed was. Dus hoop dat we dit nog wat kunnen verder stimuleren. Was eerder toevallig nu.
oh dat is heel goed ja. Matiz zegt hier meestal als em kaka gedaan heeft. als hij het nu nog zegt voor hij het doet, ben ik blij
Ja dat is hier meestal ook. Dan staat hij met een rood kopje op mij te roepen: 'kaka' En dan gaat hij op de zetel liggen, roept hij nog eens. Dan moet ik z'n pamper verversen Nu had ik hem gewoon na een anderhalf uur tussen eens terug erop gezet en ineens begon hij te duwen
Stijn heeft zijn ontlasting een tijdje genegeerd maar toevallig gaf hij het gisteren en vandaag weer aan dat hij gepoept had. Wil hem ook van de zomer buiten in zn blote kont laten lopen om zindelijk te worden. Maar over luierbroekjes heb ik nog niet nagedacht, wat Nijntje zegt, passen die ook om spillebeentjes? Zondag avond ging Stijn pas om 23.00 slapen, maar hij sliep tenminste door. Gisteren lag hij er om 20.30 in en vanmorgen was hij om 08.00 al wakker. Hij slaapt dus minder dan normaal, maar ik ben al blij dat hij slaapt. Denk dat hij ook weer een sprongetje ofzo heeft gemaakt of aan het maken is. Vandaag zei hij plots, 'mama jij ook' en later zei hij 'jij ook'. Terwijl hij het woord jij nog nooit gebruikt heeft. Verder begint hij af en toe netjes te praten, zo vraagt hij 'mama wil je nog een liedje zingen?' of 'mama nog een keer?' Verder is het de leiding op het kdv ook opgevallen dat Stijn aardig wat letters weet te herkennen, hij kent momenteel het halve alphabet. Gister kwam de leiding daarmee naar mij toe, had het zelf nog niet verteld, heb ze gelijk om advies gevraagd maar ze zijn er niet mee bekend dat kindjes dit al zo vroeg weten. Wel gaven ze het advies om het zeker niet tegen te houden en aan te bieden als hij er om vraagt, wat we dus ook al doen. Als we weer naar het cb moeten zal ik het daar ook eens aankaarten, maar heb eigenlijk weinig zin dat er een stempel op Stijn gedrukt wordt, en daar is het kdv nogal van. Sabse, wat heb je een goede week uitgekozen om op vakantie te gaan! Hoe vind V het zwemmen?
goh, de opening voor de beentjes van zo'n optrekbroekje is wel vrij groot ja, maar die van mij hebben alle 2 stevige billetjes . M'n dochter had als baby/peuter ook stevige billetjes
't Is daarmee... Vind het nogal kostelijk als ze te ruim zouden zitten rond de beentjes. Ga eens kijken of ik er geen meer in de kast heb liggen, zo een proefpakket van 1 of 2. Maar dacht dat het nr 5 was, dus die is sowieso te groot Super dat Stijn zo babbelt! Moet erg handig zijn dat hij heel goed kan duidelijk maken wat hij bedoelt! Wij snappen ward ook wel, maar anderen hebben het er wat moeilijk mee. Logisch ook, ieder kind is anders
Als hier de gewone pampers op zijn dan wou ik ook van die broekjes aanschaffen, idd voor als hij dan op het potje moet, je ze gelijk kan uitdoen. Voor thuis zouden onderbroekjes ook wel kunnen, dan kan je hem meteen in bad steken ofzo, maar stel je bent weg, en niet snel genoeg bij een toilet... Ja dan is het ook maar zielig vind ik. wist alleen niet dat ze zo duur zijn? Vanaf maatje 4+ zijn ze er in kruidvat al, zag ik gister toevallig op het pak staan
Ja bij Etos zijn ze ook in 4+, Pampers volgens mij ook hoor. Ik zit nu ook weer te twijfelen. Ga bij Makro NL pampers halen deze week maar twijfel of ik nog wel active fit zou kopen of allemaal babydry. Ook met de overgang in het achterhoofd, dan heb ik als hij overdag droog is ook alleen maar babydry nodig... Pamperbroekjes zal ik dan ook eens meebrengen voor als we een keertje weggaan. Is idd wel handiger. Voor thuis maakt het mij niet veel uit.
Echo was heel goed! Beebje zit perfect op schema, alles zag er goed uit. Bewoog ook weer mooi op het scherm. Wel geen 3D-beeld gehad deze keer, maar ach, alles is in orde, da's het belangrijkste! Over 5w heb ik pas een nieuwe afspraak. Maar ondertussen is het nog Pasen, gaan we op weekend, dus genoeg afleiding tot 24/4
Ach ik kijk in de zomer wel hoe dik Stijn zn beentjes dan zijn. Heb hier nog ergens een proefverpakking van de luierbroekjes liggen dus dan kan ik mooi testen zonder een hoop geld kwijt te zijn voor niets. Nijntje, super dat je echo goed was! 5 weken, is best lang om je kindje niet te horen/zien. Maar wat je zegt er zitten leuke dagen tussen dus dan gaat de tijd weer sneller! Waar gaan jullie naar toe? Ben vannacht ziek geworden, koorts, hoofdpijn, keelpijn en spierpijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat ik spieren had. Hoop maar dat ik dit weekend weer beter ben, want wil nog wel genieten van het mooie weer!
Oei Cin, klinkt precies als griep... Beterschap! Wij gaan een weekendje naar zee, Nieuwpoort. Een studio dus allemaal op 1 kamer, benieuwd wat dat gaat geven als zoonlief moet gaan slapen... Maar 't is vlakbij de dijk en het strand, dus ik hoop op goed weer dat we fijn op het strand kunnen spelen en wat wandelen op de dijk. Ik ben ook weer geweldig geweest. Gyn heeft gezegd wanneer ik de suikertest moest laten doen, maar weet niet meer of ze over 2 of 3 weken heeft gezegd... Dacht bij Ward dat dat rond 24w was. En iets zegt mij dat ik pas over 3w moet gaan... Hmmm, moeilijk! Anders maar de gulden middenweg, over 2,5 week?
Nijntje, wat goed dat ie gepoept heeft net naast het potje. Komt er al echt een drolletje uit? Ik heb het idee dat het bij Damien nog steeds een brij is, maar dat is natuurlijk nadat hij het heeft aangestampt vanwege het zitten. Vanochtend zat ik te plassen en meneer ging zijn potje halen en kwam naast mij zitten. Het besef begint dus te komen. Op het kdv zijn ze al wel met potjes bezig. Ik denk dat wij ook wat meer moeten gaan oefenen. Cin, wow zegt ie echt al hele zinnen? En met die letters, hoe gaat dat dan? Heb je het idee dat ie al wat kan lezen of is het vormherkenning? Vandaag was de onderwaterfotograaf in het zwembad. Ik ben benieuwd hoe hij erop staat. Hij moest een keer opnieuw, dus de eerste keer zal wel met ogen dicht of zo zijn. Ik hoop dat zijn vlekjes niet helemaal te zien zijn. Korstjes zijn er al zo goed als af. Nu nog de laatste fase van genezing. Daarna direct door naar de speeltuin. Hij heeft er vooral in het zand gespeeld. Het was echt warm! Toen kwam ie naar me toe: 'eten'. Het was ook al laat. Na het eten wilde ie weer naar buiten en toen ging ie zelf weer naar binnen omdat ie moe was. Het was al half 3, maar het heeft bij Damien echt geen zin om eerder naar bed te brengen. Dan is het krijsen, terwijl het nu lekker vrolijk brabbelen is zonder protest. We moeten echt een zomerjasje hebben. ER is vanavond speciale koopavond bij de V&D met 50% korting. Mijn man gaat na zijn werk even langs. We hopen dat ze deze van Name-it hebben: MINI MOBY COTTON JACKET=
Wat een leuk jasje!! Heel erg tof! Hier heeft het ook geen zin om Ward in bed te leggen als hij niet moe is. Bij m'n ouders en so gaat hij de hele week voormiddag slapen. Als ik dat doe als ik thuis ben, is het na een kwartier al springen in z'n bed en roepen. Snap dat van geen kanten, maar het is nu eenmaal zo... Hier zijn er drolletjes, alle ja, 2 bolletjes Maar in z'n luier is het soms ook zo vast dat het gewoon eruit valt dat we het in de wc kunnen gooien (spoelen toch met regenwater en 't is minder gewicht in de afvalcontainer ) Vaak hangt er ook niets meer aan z'n billetjes na het poepen. Het besef is er precies wel bij Damien, idd. Gewoon eens bij een pamperwissel erop zetten. Rest komt vanzelf Zoals het bij alles geldt: stimuleren maar niet forceren. En als het niet lukt, zijn we ook helemaal niet kwaad ofzo. Zeggen dat dat normaal is dat er soms geen plas komt.