Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Zo, dat zijn nog eens geverfde eieren. Is dit traditie in Belgie? Hier doen we het eigenlijk alleen met waterverf of met een tablet tijdens het koken.

Nou, Damien werd om 10 uur krijsend wakker. Ovetrrekken en zich juist bol maken. Hij had echt last van zijn buikje. Zijn ontlasting is aan de dunne kant en ik heb vorige week ook de buikgriep gehad, dus wellicht hij ook. Of het was misschien het ijsje dat ie gegeten had. Vorig jaar, kan ik me herinneren, moest ie ook ontroostbaar huilen na het eten van hetzelfde soort ijsje. Geen idee. Voorlopig geen ijsjes meer dus. Maar verder was de nacht goed. Vanochtend weer supervrolijk op eht aankleedkussen en hij wilde weer naar het kdv. Alleen hij wil zijn nieuwe jas niet aan. Het is trouwens deze geworden:

MINI MOOE NYLON JACKET=

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh da's ook wel een leuke jas! Heb je een idee waarom hij z'n jas niet aanwil? Hier wil Ward soms ook niet, maar als Plop opstaat leid ik hem af door naar Plop te laten kijken en gaat de jas vanzelf aan ;)

Geverfde eieren is wel een traditie (zeker gekookte eieren, maar meestal worden die met uischillen geverfd), maar dit zijn eitjes van isomo (piepschuim). Zag het niet zitten om er uit te blazen, dan bleef er niet meer veel van over denk ik :D
    Met Pasen ga ik ze uitdelen aan meter, peter, grootouders, manlief z'n grootouders. Wil er voor dan nog een klein labeltje aanhangen.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.511
    14.016
    113
    Vrouw
    Vogelinnetje, wat een leuke vrolijke jas! Alleen jammer dat Damien hem nog niet aanwilde, misschien vond hij dat hij er nu beter naar kan kijken ipv als hij hem aanheeft?
    Knap dat Damien de zetpillen nog wist te herinneren!
    Misschien proberen om volgende keer een ander soort ijsje te geven?

Nijntje, wat een leuke eieren! Zag op fb al dat Ward heerlijk aan het verven was.
    Het enige wat we in NL doen is inderdaad eieren hard koken en dan in een soort molentje klemmen waar kinderen kunnen water verven. Of met speciale stiften en patroontjes herinner ik me opeens.
    Zal mn moeder eens vragen of ze die molentjes nog van ons heeft bewaard van vroeger en zo nee waar je die dingen koopt, is toch best leuk om te doen met pasen!

Voor de gene die van gratis houden, mijn man was gisteren bij de etos om vit D voor Stijn te halen. Krijgt hij zomaar een gratis dvd van Woezel en Pip mee (seizoen 1) en een bos narcissen. Geen idee of het in elke etos is, maar het was toch leuk mee genomen.

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Damien wilde vancohtend naar het kdv en pakte zijn winterjas. Wij zeiden dat ie een andere jas aan mocht, maar hij associeert de winterjas nog met weggaan. Vanavond hem eens goed de jas laten zien. Ben ook erg blij met de jas. Hij is wel groot (maat 92, valt groot), maar dan heeft ie er volgend jaar wellicht ook nog plezier van. En dat voor 17,50 euro!

Cin, die molentjes zijn overal te koop hoor. Heb het vorig jaar bij het kruidvat gekocht en ik zag ze deze keer bij de Hema al liggen.

Die DVD heeft Damien al. Ik dacht dat je die gratis kreeg bij de pamperaanbieding. Dat hebben ze wel vaker bij de Etos. Wellicht waren er DVDs over en deelden ze die uit aan klanten die kinderdingetjes kochten?

Ik ga zeker een ander ijsje proberen, maar deze waren zo handig qua grootte: ongeveer een duim.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Die DVD was idd bij de pamperaanbieding vorige week. Ik heb hem niet gehaald voor mezelf, collega van m'n zus moest pampers hebben dus mooi aan haar gegeven ;)

Dit weekend zijn de vitaminen wel 1+1 gratis. Dus ik ga proberen om er te geraken, want dat scheelt zich wel op zwangerschapsvitaminen ;)

De molentjes heb ik ook ergens gezien, denk idd Hema.

@ vogelinnetje: Dat is echt wel spotgoedkoop voor de jas! Ward heeft ook nog z'n zomerjasje van vorig jaar aan, maat 80 van H&M maar past nog mooi ;) Ideale grootte nu eigenlijk, dus zal in de koopjes waarschijnlijk moeten uitkijken voor een ander. :)

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Jullie gaan dan ook geen eieren rapen bij bijv. grootouders met Pasen? Hier is het bij de grootouders, meter, peter, tantes, ... Denk een plaats of 7 waar we moeten gaan, thuis niet meegerekend.

In school gebruikten we heel vaak uitgeblazen eitjes om te schilderen en te knutselen. Maar daar vond ik Ward te klein voor. Wilde eerst met gekleurd papier gaan plakken, maar dan trekt hij de papiertjes er toch weer terug af ;) En schilderen vindt Ward geweldig! :D Eerste portie vingerverf is bijna op. De gele verf was een brei geworden, dus die pot ligt al in de vuilbak. Was ook nog maar een klein bodempje dat erin zat. Vind het wel leuk om hem zo te zien ontwikkelen. Zeker toen hij ineens met een eitje volledig in de verfpotjes ging :D

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Jasje is eigenlijk 35 euro, maar nu 50% korting met airmiles (die ken je waarschijnlijk wel van de AH en Etos in NL: een spaarsysteem).

Gaan jullie echt iedereen af? Zo'n traditie is het hier echt niet!

Verven vindt Damien ook leuk, maar hij wil het altijd een half uur voor etenstijd of slaaptijd doen :)

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik moet de verf wegsteken anders wil hij het elke dag doen. Nu is hij ook helemaal zot van z'n stiften :D

Airmiles ken ik wel van horen, maar spaar er zelf niet mee. Heeft Jumbo ze ook niet of hebben die een ander spaarsysteem?

Ja, wij gaan iedereen in de familie af... Best een druk weekend voor ons. Maar zo leuk om ze eitjes te zien zoeken :D
    Als kind moesten wij ook nog bij alle buren langsgaan, maar die traditie is stilaan uitgestorven. Maar goed, want als ik met m'n zus waren rondgeweest hadden we soms op paasmaandag 90 gekookte eieren in huis! :$ Om van de chocolade nog maar te zwijgen. M'n mama nam die dan altijd mee naar haar werk. Zij werkt in een psychiatrische instelling en gaf ze aan de verpleging mee voor de patiënten. Waren die mensen ook weer gelukkig ;)

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.511
    14.016
    113
    Vrouw
    Vogelinnetje, ik weet natuurlijk niet wat voor ijsjes je Damien wilt geven, maar vorig jaar vielen van die pure natuur waterijsjes hier goed in de smaak, met frambozen en bosbessen ofzo. Ook een raketje heeft Stijn wel eens op maar halverwege werd het wel een kliederboel.
    Verder kreeg laatst iedereen na het eten een magnum en Stijn een nep mini magnum, ideaal formaat en hij had het zo op, maar toch iets minder verantwoord. ;)

Nijntje, jeetje wat een druk paasweekend hebben jullie! Eierenzoeken word hier bijna niet gedaan. Wel leuk dat je moeder ze aan de patienten gaf, is hun dag ook weer goed van zo iets simpels.

Die dvd zal inderdaad wel van de luieraanbieding zijn, nouja hebben we geluk mee.

Molentje voor de paaseieren ga ik morgenavond even voor kijken, er vanuit gaande dat ik dan weer helemaal beter ben. Wil toch ook nog wat zomerkleding voor Stijn kopen.
    Iemand trouwens een idee of er ook korte broeken voor zwangeren bestaan? Bij de hm en prenatal kon ik niets vinden, maar ik pas echt niets normaals meer en met dit weer is een korte broek toch wel fijn in de tuin.

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Denk wel dat dat bestaat hoor, bij C&A of zo? Rokken en kleedjes hebben ze ook, maar dat draag je misschien niet graag.

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Korte broek doe ik niet aan, ga dan voor een rok... En als ik een korte broek zou aandoen nu, is het een van manlief :) :p :D

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Hebben ze bij H&M of Zeeman niet van die sportbroekjes met elastiek aan de bovenkant? Dus geen speciale zwangerschapsmode?

13. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    Denk wel dat er korte broeken voor zwangeren moeten bestaan.
    ik had wel een 3-kwartbroek toen ik zwanger was, en een rok, maar weet niet of ze echt korte broeken hebben. Ik haalde meestal m'n zwangershapskledij bij Miss Etam.

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Even kijken of het reageren zo lukt. Alles goed met iedereen?

@ cin: beterschap!

@ pasen: doen we niet veel aan. Vieren dan mijn moeder dr verjaardag.

De laatste dagen van onze vakantie breken al aan. Is snel gegaan. Het weer is super, hebben we echt mazzel mee :) V. vindt het hier geweldig! Slapen gaat vanaf dag één goed. Verder veel gezwommen, gewandeld, etc.. Gisteren naar de speeltuin en kinderboerderij geweest. Ze was er niet weg te krijgen. Alle geiten en bokken aaien. Kalfje en hertje ook geaaid. Totaal niet bang, dus viel ons mee. Zou ons niet verbaast hebben als ze bang zou zijn geweest, want zoveel is ze nog niet in aanraking geweest met zulke dieren.

Nu slaapt ze. Morgen gaan we weer zwemmen. Vanmiddag denk ik nog wel naar de speeltuin en kinderboerderij.

Oh en V. zou V. niet zijn als ze ook hier niet onze brokkenpiloot zou zijn. Zie viel in het huisje vanochtend op haar gezicht. Flinke bloedneus. Gelukkig snel, gekalmeerd en nu alleen nog één rode plek boven haar lip net onder haar neus.

Hopelijk is deze tekst een beetje leesbaar. Vind het lastig reageren via mijn mobiel.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.511
    14.016
    113
    Vrouw
    Rokjes en jurkjes heb ik wel, maar in het openbaar ben ik er niet zo handig mee. Ga gerust met mn benen wijd zitten. :)

Idee van een sportbroekje is ook een goede! Kan ik op de fiets natuurlijk makkelijk aan, alhoewel ik er niet mee op een terrasje ga zitten.

Sabse, je vakantie klinkt heerlijk! Jullie hebben het echt getroffen deze week met het weer. Is dat hertje nog steeds zo tam? Leuk dat er ook kleine beestjes zijn!

Heb me vandaag weer officieel beter gemeld op mijn werk. Voel me nog niet helemaal fit, maar de koorts hoofd- keel en spierpijn zijn verdwenen. Vanmiddag heerlijk in het zonnetje genoten, daar knapt een mens ook van op!

16. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Sabse, fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!

Cin: doe er een korte broek onderaan? Zo'n type legging maar dan kort, als je dan met je benen heel flatterend uit elkaar zit, dan zien ze tenminste niet je onderbroek ;)

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja idd, gewoon een legging aandoen. Ik heb vanmiddag bij prenatal eens gekeken en daar hing wel een driekwart broek maar geen korte...

Vandaag de schelp gevuld met zand. Denk dat ik 3x alles bij elkaar geborsteld heb om het zand terug in de schelp te doen :D En ondertussen kreeg ik van zoonlief nog een zanddouche... ;) Hij heeft zich kostelijk geamuseerd, meer dan een uur heeft hij erin gezeten. Zalig genieten!

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ze zijn leuk geworden :D
    Ze weten de verf ook overal te krijgen hè... ;)

19. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zielig dat hij zo'n last had van zijn buikje, maar 's ochtends zo te lezen dus nergens meer last van?
    Dat hebben die meiden hier ook wel, dat ze een nieuwe jas niet gelijk aanwillen. Net of ze er even aan moeten wennen, voor ze 'm daadwerkelijk aanwillen :( Maar als ze dan eenmaal zover zijn, dan krijg je de jas ook zowat niet meer uitgetrokken :p

20. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Kan me voorstellen dat je nog niet echt bezig wilt zijn met uitgeblazen eieren. Is piepschuim toch wel een goed alternatief ;)
    Leuk idee, om ze zo uit te delen! Maud heeft op de peuterspeelzaal schaaltjes geverfd: haar handafdruk staat erop :D
    Moeten ze nog meekrijgen, maar 1 schaaltje gaat naar opa&oma en 1 schaaltje naar oma :)

Deel Deze Pagina