Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Daar hebben we dan wel weer een abo voor :D
    Is zeker een mooie dierentuin. Maud wil het liefst altijd gelijk doorrennen naar de giraffen, haha (dat zijn haar lievelingsdieren). Die zitten helemaal achterin het park, dus onderweg zien we de andere dieren toch ook nog wel ;)
    En de dino-draaimolen is ze niet uit te slaan :p

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat dacht ik eerst ook... Hier is een link ;)

Bokrijk - Word abonnee

3. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    met een bokrijkpas, kan je buiten het openluchtmuseum voor de helft van de prijs naar verschillende dierentuinen, pretparken, 10% korting in de plopsa winkels,...

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier was het vannacht volop tandjesellende :( Elke 20 minuten vanaf het moment dat hij is gaan slapen, was hij aan't roepen. Dat ging over in huilen. Toen beslist om toch maar pijnstilling te geven, maar ook dat hielp niet snel. Om 3u heb ik hem dan maar bij ons in bed genomen en is hij rustig in slaap gevallen, helemaal tegen mij op gedraaid (dan smelt m'n moederhart weer ;)). Om 4u voorzichtig terug in z'n eigen bed gelegd en toch tot 7u geslapen. Gisteren wilde hij ook al geen groenten 's middags maar wel een boterham gelukkig, bijt ook weer zo op z'n handjes... 1 kies vanonder lijkt me helemaal 4 puntjes door, de andere nog niet. Maar is het dat of zijn ze vanboven aan't duwen? Denk dat ik straks misschien voor het slapengaan pijnstilling ga geven want een derde nacht zo trek ik echt niet... ;)
    En manlief uit bed sturen had vannacht geen zin want hij zat met diarree op toilet. Buikgriep?

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.240
    6.701
    113
    O wat jammer dat de pijnstilling niet snel genoeg heeft geholpen. Ik vind het toch een drempel om 's nachts nog een zetpil te geven. Helemaal uitkleden en zo.

Mijn man heeft tegen de afspraken in Damien een paar keer de speen gegeven op momenten dat we dat niet meer zouden doen. Gevolg: hij krijst nu bij het inslapen. Totdat hij zijn zin krijgt natuurlijk. Vanavond maar even streng voor hem zijn.

Meneer is weer lekker actief geweest: eerst zwemmen en toen weer naar de speeltuin. Hij lijkt ineens veel meer te durven. Lekker aan het klauteren allemaal. Alleen de glijbaan wil hij nog steeds niet van af. Geen idee hoe het komt.

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Mjah, denk dat het voor ons voorlopig toch nog niet echt wat is. Zó vaak gaan we (nog) niet naar Bokrijk (denk 2-3x per jaar) en dan bijna altijd "alleen" voor de speeltuin. Maud is nu bijna 4 en zijn sinds haar geboorte elk jaar wel heen geweest, maar in die jaren pas 1x in het openluchtmuseum geweest :p (toen was ik hoogzwanger van Marit). Als de meisjes wat ouder zijn, dan gaan ze dat misschien ook wel interessant vinden en komen we misschien ook wel wat vaker in het openluchtmuseum. Dan gaat het wel interessant worden natuurlijk :)
    De overige kortingen, op een hoop dingen krijg ik dat ook via m'n abo bij het Gaia-park. Daar zowel bij Nederlandse als Belgische attracties. Tja, dierentuin is hier dus sowieso al snel het Gaia-park ;)
    Maar goed, voor over een jaar of 2-3 misschien wel interessant. Zal het in elk geval onthouden :)

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zielig hoor :(
    Volgens mij duwt er bij Marit ook weer ergens een tandje, maar zou zo niet weten waar. Ben er nog niet achter of ze nu al alle hoektanden heeft of er nog 1-2 moet. Als het niet de hoektanden zijn, blijven de kiezen wel over. Ze is er 's nachts gelukkig niet wakker van, maar haar hand zit wel bijna volcontinu in haar mond gestoken en ze had vorige week ook luieruitslag en ook weer enorme stinkluiers.
    Ze heeft gisteravond wel weer flink over moeten geven :( Weer allemaal slijm dat ze losgehoest heeft ;) (en helaas komt dan standaard de 1e ronde ook haar halve maaginhoud mee naar buiten, zucht) Is ze toch ook wel gevoelig(er) voor op het moment dat er tandjes duwen... Ze was er verder ook helemaal niet ziek bij ofzo. Geen verhoging/koorts, ze liep daarna ook vrolijk rond en ging lekker spelen... Toen ik haar eenmaal weer in bed had, is ze ook lekker gaan slapen.

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Niet erg handig van je man om niet aan de afspraken te houden. Zit jij nu fijn met de gebakken peren...

Leuk dat hij weer zoveel heeft gedaan. Heerlijk als ze weer ineens meer durven :)
    En die glijbaan, ach, dat verschilt ook van kind tot kind. Maud heb ik met ruim 2,5 nog aan de hand moeten vasthouden van de glijbaan af, anders ging ze echt niet. Marit gaat er alleen vanaf sinds ze doorheeft hoe de glijbaan werkt, dus die was net 1 geweest ofzo ;)
    Vriendje van Marit op het KDV durft ook niet van de glijbaan af alleen, die is 3 maanden jonger dan Marit. Maar verschilt dus gewoon van kind tot kind. Komt vanzelf wel dat ook Damien het durft, vroeg of laat :)

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij geven de vloeibare versie, dus uitkleden hoef ik gelukkig niet te doen. Maar daardoor werkt het ook wel niet zo snel als een zetpil...
    Vanmiddag heeft hij een paar happen groenten gegeten en een halve boterham. Tja, forceren helpt niet en ben al blij dat hij iets wil eten.

Damien ook niet van de glijbaan? Ward de laatste keren ook niet... Heel gek! En laat ons voor z'n verjaardag er een willen zetten ;) :D Zijn fases volgens mij, want tijdje geleden vond hij het super. Ze zullen het wel vanzelf weer ontdekken ;)

Vervelend als je man tegen de afspraken ingaat. Dan is het zo zielig voor hem als jij de strenge mama moet gaan uithangen... Hopelijk krijg je hem er snel weer van af.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier gingen de nachten wonderbaarlijk goed, ondanks dat de onderste kiezen al een stukje door waren. Was al blij voor hem :) Maar ook nog geen verhoging tot nu toe, wel een loopneus maar dat hoort bij de tandjestijd... en natuurlijk die stinkluiers en uitslag.

Wat zielig dat ze dan zo moet overgeven. Maar ze kan er maar beter vanaf zijn, van dat slijm ipv haar slecht te voelen.

Nog even heel fier op zoonlief: gisteren 4x bij m'n ouders in de namiddag op het potje geweest. Zetten hem er dan gewoon op, geeft het niet aan. Maar elke keer een flinke plas met als gevolg dat de luier voor het slapengaan amper nat was. En hij had hem aan van 's middags!
    Schoonmoeder had hem vanmorgen ook al op het potje gezet en ook weer een flinke plas. 't Gaat echt vlot! Nu binnenkort nog doorhebben wanneer hij moet en het kan aangeven en we zijn vertrokken ;) Maar moet zeggen dat ik het wel merk aan m'n luiers, gisteren 2 op de hele dag nodig gehad!

11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.240
    6.701
    113
    Jvtje, Damien heeft altijd van de glijbaan af gedurfd. Hij kon er geen genoeg van krijgen. En nu wil hij niet meer. Hij lijkt echt bang te zijn. Zelfs in het zwembad wilde hij niet.

Ik vind dat altijd zo zielig voor ze, als ze door hoesten moeten overgeven. Echt hardnekkige hoest. Heb je al bisolvon gegeven? Dat maakt het slijm dunner, waardoor het makkelijker op te hoesten is.

Nijntje, erg knap hoor van Ward. Zou fijn zijn als je straks maar 1 maat luiers hoeft te kopen :)

Meneer kreeg ik weer niet in bed. Zoveel energie heeft ie. Als je ziet wat ie vandaag allemaal al gedaan heeft. Hij ligt nu pas op bed (zonder protest!). Eten eten wat ie de laatste tijd doet! Gisteren een vol bord pasta op en hij ging van ons bord verder eten. Vandaag al op: pap, cracker (2), lange vinger (na zwemmen altijd), banaan, 2 sneetjes brood en rozijntjes. Hij vroeg net echt om te eten. Doet ie normaal nooit tussendoor. Maar hij wilde in stoel en deed zijn slab al om. Volgens mij toch een groeispurtje, want hij lijkt nu bijna even groot te zijn als zijn achterbuurmeisje van 4 maanden ouder (is ook wat kleiner, dat wel).

Ik moet echt broekjes kopen, maar vind geen leuke. Ik wil met verstelbare band of aantrekkoord. Dunne stof en een vrolijk kleurtje. Binnenkort dan maar echt de stad in. Hopelijk ben ik volgende week vrijdag met goede vrijdag vrij en kunnen we met z'n allen de stad in.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ vogelinnetje: Ik heb een aantal broekjes bij Z gekocht, maar weet niet of die keten gekend is in NL. Prijs valt goed mee en uiteraard voor onze smalle kerel ook met verstelbare band ;) En bij JBC, maar die is niet in NL. Zijn ook iets dunner van stof. Bij H&M vond ik toen niet zoveel.

Dat lijkt idd op een groeispurtje van Damien :D Fijn dat hij zo goed eet!

Ja de nachtpamper (babydry) is ook lang niet meer zo dik 's morgens. Hij gaat voor het slapengaan het potje op en als hij z'n fles 's morgens gedronken heeft. En dat merk je wel! ;)

Glijbaan is dan precies hetzelfde als bij Ward ;) In het zwembad eerste keer wel, daarna kroop hij van onder naar boven, maar ging hij langs de trap er terug af... Dat doet hij wel, ook in de speeltuin.

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Nijntje: wat knap zeg dat Ward al zo goed op het potje gaat! Zie ik Marit hier voorlopig nog niet zo doen. Die gaat wel eens zo op het potje zitten, maar mag vooral de luier niet afdoen :p Ze trekt de laatste tijd dan wel vaak haar trui omhoog en wijst dan naar haar broek, alsof ze wil zeggen dat die omlaag moet. Laat ze ook toe als ik dat dan inderdaad doe, maar romper blijft aan en luier (dus) ook ;) Tja, die trui en broek, dat doet ze vast na van haar zus.
    Ga haar van de zomer wel in haar blote kont buiten laten rondrennen, wie weet heeft ze het dan snel genoeg door (en zo niet, dan is er nog geen man overboord natuurlijk)

@Vogelinnetje: Heb wel Bisolvon in huis, maar (nog) niet gegeven. Ze had er gister bij het naar bed gaan ook nog geen last van. Had wel vrij slecht gegeten al 's avonds, maar ja, misschien vond ze het ook gewoon niet zo lekker, dus is meer achteraf van "oh ja, ze at vanavond ook al zo weinig hè..."
    Is op het moment ook niet echt zo heel veel aan het hoesten eigenlijk. Niet meer dan we van haar gewend zijn in elk geval.
    Maar het komt inderdaad ook wel geregeld voor dat ze van het hoesten moet gaan overgeven.

Damien eet inderdaad flink dan op het moment. Groeispurtje zou best kunnen. Zie het hier in elk geval ook altijd wel aan het eten: eerst eten ze je de oren van de kop en dan ineens gaat er een paar dagen zowat niets meer naar binnen.

Als Damien altijd van de glijbaan afgedurfd heeft, maar nu niet meer, is dat wel opmerkelijk ja. Maud heeft het dan altijd wel gehad ;) Van sommige glijbanen durfde ze na een paar keer helpen wel alleen af, maar elke nieuwe glijbaan, of die nu kleiner of groter was dan die ze al kende, was weer opnieuw drama.
    Tja, je weet toch niet wat er in die kopjes omgaat natuurlijk... Misschien heeft hij nu in 1x wel door dat bovenaan zo'n glijbaan staan toch best hoog is en je dan kan vallen.
    Ze komen nu in elk geval wel langzaamaan in de fase terecht dat ze echt fantasie gaan ontwikkelen, maar nog moeite hebben met fantasie en werkelijkheid uit elkaar houden. Dat kan zeker wel wat angsten met zich meebrengen.

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.509
    14.012
    113
    Vrouw
    Jvtje, ik weet niet of Marit ook neusverkouden is? Daardoor kan er ook slijm van haar neusje in haar keel druppelen wat ook kokhals/overgeef neigingen kan geven. In dat geval kan je naast de bisolvon ook neusspray geven.

Vogelinnetje, jammer dat je man even te makkelijk is geweest! Nu ben jij weer de boze moeder.
    Vreemd dat Damien ineens niet meer wil glijen, Stijn is er dol op! Vanmiddag met mn man in de speeltuin achterover van de glijbaan gevallen, maar meneertje wilde gelijk weer opnieuw glijden.

Nijntje, ideaal zeg dat Ward al zo goed op het potje gaat! Misschien moeten we het hier weer activer aan gaan bieden bij Stijn. Maar ook mijn plan is om hem van de zomer in zn blote kont te laten lopen. Volgens mij lopen straks alle juni kindjes in hun blote kont van de zomer! ;)

Gistermiddag ging Stijn pas rond 15.30 slapen, hij was voor die tijd super lief aan het spelen. Hij wil echter alleen maar buiten spelen, waar ik erg blij mee ben. Ook heeft hij gisteren de lieveheersbeestjes ontdekt, er liep er eentje op mijn arm en spannend dat hij het vond! Ik moest het beestje aaien en even later durfte hij zelf ook. Erna kroop het lieveheersbeestje op Stijn zn armpje, hij zat te hikken van het lachen! Elke keer als Stijn nu langs onze appelboom loopt kijkt hij of het lieveheersbeestje er weer is. Gelukkig zitten er meerdere in die boom ;)

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Maxim wil ook hele tijd buiten! Constant , vanaf we thuis komen :D Maar is niet zo erg. Heb hier gelukkig ook wel een terrasje dus valt wel goed mee, kan hij terwijl ik kook ofzo even al op het terras "bajje" (voetballen ;)) en kan ik hem tegelijkertijd in het oog houden.

16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.240
    6.701
    113
    Wij hebben een autovrije straat met een plantsoen recht voor de deur. Aan de voorkant hebben we ook dubbele openslaande dueren naar buiten. Echt ideaal.

Grrr. Damien slaapt net pas. Huilen sinds ik wegging. Elke keer gezegd dat ie moest slapen, maar na 5 min stond ie weer gewoon rechtop in zijn bedje met licht aan. Tja, dan weet ik het ook niet meer. Toch maar de speen, maar mijn man had hem zo goed verstopt, dat ik hem niet meer kon vinden. Damien raakte dus nog meer overstuur. En morgen moet ie weer om 6 uur op...

17. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Cin: volgens mij is ze niet echt neusverkouden nu. Twee weken terug wel, heb toen ook flink gesprayed. Nu zit er nog wel eens een snotje in één van haar neusgaten, meer/groter dan wanneer ze helemaal niets heeft, maar wel best 'stevig' en toch zeker niet zo dat ik gelijk aan neusverkoudheid zou denken. Hooguit laatste restje zeg maar...
    Maar ze heeft het al haar hele leventje zo, ze hoest altijd al best veel. Heb ik ook al wel eens bij de ha en cb aangegeven, maar kom daar gewoon niet verder dan "nou ja, haar longen zijn schoon en keel is rustig" ;) Is dan ook weer niet zo dat ze elke week wel een keer moet overgeven van het hoesten hoor. Als ze echt verkouden is, gaat ze wel ook duidelijk meer hoesten, dan kan het er inderdaad wel eens door het gehoest weer uitkomen. Dan kun je het ook wel een beetje aan zien komen vanwege het vele gehoest (al hoeft dat ook niets te zeggen, laatste paar keer dat ze verkouden is geweest ging het eigenlijk wel goed, heeft ze niet gespuugd). Als het van de tandjes komt, is het een stuk moeilijker om aan te zien komen. Dan hoest ze niet al vantevoren de longen uit haar lijf. Net als gisteravond: ze lag rustig te slapen en ineens hoorden we van boven een keer wat gekuch komen, wat rare geluiden en daarna gehuil. Echt uit het niets dus.
    Als het echt van verkoudheid komt, kan ik haar daar inderdaad met behulp van bisolvon en neusspray gelukkig wel wat beter mee helpen :)

Leuk hoor, dat hij zo met dat lieveheersbeestje bezig was :D Maud vindt het prachtig om ze te zien, maar durft ze echt niet aan te raken. Schijterd :p Marit zou ze denk ik wel aanraken, maar die lijkt er nog niet zo heel veel interesse voor te hebben verder.

@Meisje: Leuk dat Maxim ook zo graag buiten is :) Hier ook 2 dametjes die graag buiten spelen.
    Hoe gaat het nu? Heb je al zicht op ander werk?

@Vogelinnetje: Lijkt me fijn zeg, dat de kinderen zo in het plantsoen kunnen gaan spelen en ze zich geen zorgen hoeven maken over auto's :) Dat mis ik hier wel. Dichtsbijzijnde speeltuintje is al zeker minuut of 10 lopen en dan heb ik het over een simpel speeltuintje met niet meer dan een speelhuisje, glijbaan en 2 wipkippen... En bij de basisschool (ook minuut of 10 lopen, maar wel andere kant van het dorp weer) is nog een trapveldje. Maar daar zijn mijn meisjes echt nog wat jong voor, spelen alleen maar wat grotere kinderen, dus ze zouden compleet onder de voeten gelopen worden (is natuurlijk, als trapveld zijnde, ook niet direct gericht op peuters).
    Sneu dat Damien zo overstuur was :( Kan me voorstellen dat je dan toch voor deze keer ook maar overstag bent gegaan, als hij morgen zo vroeg op moet. Zou ik dan ook doen en dan maar weer beginnen op het moment dat hij 's morgens niet zo vroeg op hoeft...

18. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    hier ook een ventje wat super graag buiten is. En zeker als m'n schoonvader hier komt, dan is hij niet meer te houden. Hij zit vooral heel graag in de zandbak.

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ glijbaan: V. vindt dat (nog) niet eng. Klimt er zelf op en gaat er weer vanaf. Hopelijk krijgt ze er geen angst voor.

@ tandjes: ik mag niet kijken bij haar dus houd het niet echt meer bij. Gisteren toevallig wel 4 flinke poepluiers.

@ alle kindjes met slaap problemen: hopelijk gaat het slapen snel beter!

@ buiten: liefst is ze continu buiten. Huilen wanneer ze naar binnen moet.

Sinds kort noemt V. mijn naam wel eens. Abien!!! of Abiena!! roept ze dan. Komt omdat ze natuurlijk hoort dat ik door anderen zo wordt genoemd.Toch hoor ik liever mama, dus ik zeg dat dan ook haha.

Hebben jullie dat ook al meegemaakt met jullie kindjes? En ging die fase snel voorbij?

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.240
    6.701
    113
    Ik ben nog steeds mama voor hem. Op zijn vriendje na noemt hij verder niemand bij naam.

Lieveheersbeestjes had Damien vorige week ook op zijn hand lopen. Hij vond heterg interessant. Ik hoop alleen niet dat ie straks met spinnen en zo gaat lopen :)

Vanochtend hebben we Damien maar even laten uitslapen. Ik werkte toch thuis, dus hij hoefde niet per se vroeg op. Om 7u15 werd hij supervrolijk wakker. En om 8 uur ging hij zonder protest slapen. Ik hoop dat het zo blijft. Ik had het vanaf half 8 wel lekker rustig met hem gedaan. Gewoon rustig op de bank zitten en hem masseren. Hij viel bijna in slaap op mijn schoot! Zo lief.

Zelfs de miniglijbaan op het kdv moet hij niets van weten. En we fietsen naar huis en hij wilde ergens spelen, maar toen we er waren wilde hij ineens niet meer. Echt heel gek dat ie niet meer in de speeltuin speelt. We zullen hem iig even niet meer op de glijbaan zetten.

Deel Deze Pagina