Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Melk is hier nooit echt vlot gegaan, dus dat gaat hier nog steeds hetzelfde. ;) 's Morgens een fles van 200cc en een actimel bij z'n brood, 's avonds een 100cc. Als hij echt heel weinig heeft gegeten met ons mee dan kan het al eens 150cc zijn maar dat is echt het max en een uitzondering. Als hij wat met ons mee-eet, dan is het soms ook maar 40-50cc.

2. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Dat heeft Maud hier, die wil ook vaak kijken als ze in de luier gepoept heeft. Dan laat ik haar ook wel kijken, is niets geheimzinnigs aan verder, maar ga het ze niet zo ongevraagd onder de neus duwen ;) Scheelt denk ik ook wel dat het bij Maud tegenwoordig echt stevige drollen zijn over het algemeen, dat is wat makkelijker te laten zien dan die drab wat er bij Marit nog uitkomt :p

3. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Vakantie klinkt goed :D Moet alleen niet té lang gaan duren natuurlijk ;)

Kan me goed voorstellen dat je er al veel lol van had nog voor je het erop zette... ;) Had je vriend z'n status trouwens ook aangepast? Die heb ik dan niet op facebook natuurlijk, dus dat heb ik niet kunnen zien.

4. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hoop dat de tandjes snel doorkomen... hoektanden zijn maar rotdingen :x

5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Volgens mij is 1 april iets waar overal in de (westerse) wereld aan gedaan wordt :)

Ja, die Ms... Hier is het ook niet bewust gebeurd. Je partner zoek je al niet uit om de letter waarmee z'n naam begint natuurlijk :p En toen de zwangerschappen... Al lang voor ik van Maud in verwachting raakte wisten we al dat we een meisje Maud wilden noemen, gewoon omdat we dat een hele mooie naam vonden, verder ook niet naar de eerste letter ofzo gekeken (zou het een jongen geweest zijn, was de naam met een T. begonnen) Bij Marit hebben we zelfs heel erg ons best gedaan om een naam te vinden die juist NIET met een M zou begonnen. Maar ja, niet in geslaagd dus :p

Haha, wat een boef is Damien zeg. Weet al goed wat hij wil :D
    Marit kan dat ook heel goed, haar bord wegschuiven als ze klaar is "op!" zegt ze dan.

Hoe is het vannacht zonder speen gegaan?

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Is normale leeftijd dat ze wat kieskeuriger worden. Is vaak ook een fase, uittesten wat ze voor elkaar kunnen krijgen met het eten.

Marit hoeft de meeste groente op het moment ook niet meer ;) Helaas voor haar krijgt ze dan ook geen stukje vlees en dat heeft ze dan toch eigenlijk wel weer graag. Maar ja, dan moet ze eerst wat van haar groente eten en zolang mevrouw Stijfkop dat weigert is het dus pech hebben voor haar (oh, wat zijn wij onaardig zeg ;) )

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Dat heeft Marit met bloemkoolpuree. Daar is ze zoooo verzot op :D Kan ik haar gerust 2-3 volle opscheplepels van geven en gaat dan glad op. Kijkt ze ook niet om naar aardappels en vlees. Terwijl ze op het moment van de meeste andere groente dus ook weinig moet hebben.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik had ze op z'n bordje gelegd, normale portie. Hij nam een boontje vast, maar at eerst z'n vlees en aardappel. Wilde nog vlees en toen heb ik gezegd dat hij moest proeven. Dat deed hij, maar hij vond het echt niet lekker. Dus toch maar vlees bijgegeven want hij had uiteindelijk geproefd. En vanuit m'n ooghoek zag ik dat hij nog een paar keren boontjes in z'n mondje stak, maar elke keer zelfde reactie. Vond dat wel super van hem dat hij een paar keren wilde proeven. :)

Bloemkool gaat hier ook nog vlotjes ;) En komkommer met courgette blijft Ward z'n favoriet op 't moment.

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ cin: ik hoop dat de tandjes snel door zijn!

@ eten: dat gaat hier nog goed *klopt af*. Ze eet tot nu toe alles nog goed op. Brood eten gaat ook goed. Is het alleen groenten wat jullie kleintjes dan echt niet willen eten?

@ vogelinnetje: hoe is het slapen gegaan? Heeft hij nog om zijn speen gevraagd?

Ik houd het kort, want ik werk nu thuis (nu korte pauze haha). V. is vandaag voor het eerst weer naar het kdv, ze gaat vandaag alleen de ochtend dus rond half één kan ik haar weer ophalen. Ben benieuwd hoe ze het daar heeft. Ik hoop en denk wel naar haar zin :)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh ben eigenlijk wel benieuwd naar de jongensnaam... :) ;)

Hier hebben we allemaal een verschillende letter van voornaam. En ook beebje krijgt nog een andere letter :D Eerst hadden de jongens- en meisjesnaam dezelfde eerste letter, maar hebben de jongensnaam veranderd omdat het een zeer populaire naam is momenteel.

wat ze bij ons wel denken is dat we bewust een naam met een W hebben gekozen bij Ward. Zijn initialen zijn nu 'VW' en laat manlief net een hevige fan zijn van de VW oldtimers :p Maar daar kwamen wij ook pas achter nadat de naam vaststond, dus is echt niet bewust voor Ward gekozen ;)

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier is het enkel de groenten... Fruit eet hij ietsjes minder, maar nog steeds goed. En hij blijft zot van die fruitpotjes die helemaal gemixt zijn. Dus af en toe krijgt hij zo eentje. Banaan vindt hij ook niks meer aan, misschien wat beu?

Vanmorgen heb ik 2x de fles uit z'n mond getrokken omdat hij zo gulzig aan't drinken was... En 1x is hij zelf gestopt om even te ademen en dan weer verder te gaan. Grote honger precies :D

Spannende dag voor V! Hopelijk valt het haar wat mee! Maar ze zal wel snel nieuwe vriendjes maken ;)

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.239
    6.699
    113
    Sabse, ik hoop dat ze het leuk heeft gehad! Hoe was het afscheid vanmorgen?

Speenexperiment was mislukt. Ik was er gisteravond niet, maar mijn man kon het geschreeuw om half 10 niet meer aanhoren :( Vanochtend gaf hij hem trouwens direct af en ik had hem op zijn kastje gelegd. Komt ie even later naar me toe om de speen op te bergen :) Zucht... Dan weet je het toch ook niet meer...

Eten: het gaat hier op en af. Nu weer een periode dat hij goed eet met soms een mindere dag. Ik heb niet het idee dat ie iets vies vindt. Vorige week moest ie zijn worteltjes niet, maar gisteren zocht ie ze weer uit. Fruit is ie helemaal gek op.

Goh, wat was het druk met zwemmen zeg. 30 kinderen! Damien vond het helemaal niets soms.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Poeh, 30 kinderen is veel! Kan geloven dat hij z'n draai niet goed vond...

Jammer dat het mislukt is gisteren, maar hij lijkt precies toch de boodschap door te hebben als hij ze zelf wil opbergen. Gaan jullie vanavond weer proberen om ze helemaal niet te geven?

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.239
    6.699
    113
    Ik hoorde van meer ouders dat hun kind anders was dan anders. Ze moesten van de kant afspringen. No way dat ie de kant op wilde! En dat terwijl ie voor het lesje nog gewoon van de kant afsprong.

Hij weet precies waar de speen voor bedoeld is. Ook al ligt ie voor het grijpen, hij zal het nooit overdag pakken. Maar ik wil gewoon niet dat je dmv huilen dingen voor elkaar gaat krijgen. Dus vanavond weer een nieuwe poging.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Gelijk heb je hoor. Hier proberen we ook zo min mogelijk toe te geven want het is net nu dat ze aan't testen zijn hoe ver ze kunnen gaan.

Ik vroeg vanmorgen aan Ward of baby z'n tutje kreeg als hij of zij er was. 'Nee'. En toen ik vroeg of baby een kleine tut kreeg 'Ja' :D Hij kan er echt nog niet zonder, dus laten we hem voorlopig maar. Hij heeft ze enkel in bed, of tenzij hij ze gegraaid heeft als hij naar boven geklommen is...

16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.239
    6.699
    113
    O net zoiets liefs! Damien zat aan tafel te kleuren. Ik ging achter hem staan om wat door zijn haartjes te aaien. Op een gegeven moment was ie aan het knikkenbollen: was ie gewoon in slaap gevallen! Ik kon hem zo in bed leggen zonder dat ie wakker werd. Echt een smeltmoment.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hihi, hoe lief!!

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Als ik hier vlees er gelijk bij leg, wordt alleen vlees en eventueel wat aardappels gegeten en blijft de groente onaangeroerd liggen ;) (behalve bloemkoolpuree dan dus :p )
    Ze hoeft van ons ook zeker niet de hele portie groente op te eten (dat doet Maud meestal nog niet eens), maar inderdaad wel minstens 1 hapje, of 1 boontje, worteltje... proeven. Maar zelfs dat vertikt die kleine stijfkop.
    Als ze netjes geproefd heeft, krijgt ze ook gewoon haar stukje vlees :)

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha, geweldig toch hoe ze hun eigen karaktertje ontwikkelen :D

Krijg net een sms dat Ward 38.7° heeft... Hoop dat de heel bacteriën eruit zijn als we volgende week op weekend gaan.

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.509
    14.011
    113
    Vrouw
    Vogelinnetje, jammer dat het gisteren mislukt is! Maar sterkte alvast voor vanavond!

Jvtje, hier krijgt Stijn ook eerst zn aardappels en groente opgeschept, want als we gelijk met vlees/vis beginnen wil hij erna niets anders meer. ;)

Sabse, hoe is het met V gegaan?

Nijntje, oei beterschap met Ward! Heel stom met namen, maar het is net alsof alle namen die we leuk vinden, en niet in de top 20 staan wel met een 'S' beginnen, lastig voor met de baby! Gelukkig hebben we nog wel even de tijd.

Deel Deze Pagina