Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.239
    6.699
    113
    Nijntje, wat zielig weer. Is ie hangerig? Het zal volgende week toch wel over zijn?

Cin, willen jullie het geslacht weten?

Meneer ligt in bed! Ik heb hem na het verhaaltje lezen lief toegesproken. IK zei: ga je dadelijk slapen? Hij: nee. En zo ging het even door. Op een gegeven moment zei hij ja toen ik vroeg of ie me begrepen had. Gewoon heel rustig gezegd wat ik van hem wilde. Het is nog stil.

2. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Het is vooral veel van de groente ja. Vlees en aardappelen gaan over het algemeen wel goed, ze heeft ook wel zo haar dagen dat ze in z'n algeheel geen zin heeft in eten, maar dat is meestal als ze veel last heeft van haar tandjes ofzo. Brood gaat ook goed. Er zijn wel wat dingen die ze niet lekker vindt op brood, appelstroop bijvoorbeeld doe je haar echt geen plezier mee. Maar er is genoeg wat ze wel lust en dan eet ze het ook prima. Meestal 4 sneetjes per dag.
    Samen met de groente, is ze de laatste tijd ook niet meer zo van het fruit. Gepureerd (potje), als smoothie, knijpfruitje etc. gaat het best, maar gewoon zo wil ze alleen nog banaan. Rest wordt resoluut aan de kant geschoven ;)

Hoe heeft V. het gehad op het KDV?

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.239
    6.699
    113
    Joehoe, meneer slaapt nog steeds! Dat toespreken heeft volgens mij geholpen.

4. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Mag je best weten hoor, er zit hier geen 3e kindje in de planning ;) De jongensnaam die we (bij beide zwangerschappen) hadden was Tobias.
    Stel vrienden van ons (en tevens collega's) hebben paar maanden na Marits geboorte een kindje gekregen en die hebben hun zoontje Tobias genoemd. Vond het zo grappig dat we kennelijk zelfs met naamkeuze zo op één lijn zitten, terwijl ze van ons op dat moment helemaal niet wisten dat wij een zoontje zo hadden willen noemen :)

Tja, populaire naam heb ik me nooit zoveel van aangetrokken. We vonden Maud gewoon een heel mooie naam, hadden die ook al lang in gedachten voor we eens naar populariteitslijstjes zijn gaan kijken. Maud staat hier in Nederland dus al jaren in de top 20, in 2008 zelfs op plek 11 als ik me niet vergis. Marit is iets minder populair, maar toch ook stevig in de top 100 nog altijd. En bij Marit stond bijvoorbeeld Saar/Sara ook hoog op het lijstje, geloof dat die standaard wel in de top 3 terug te vinden is :p Niet dat ik perse een populaire naam wil overigens, zeker niet, maar het zijn toevallig vaak namen die ik ook leuk vind.
    Kreeg trouwens bij beide meisjes na de geboorte zowat alleen maar commentaren van "goh, wat een leuke naam! Die hoor je toch niet vaak!" :D

Nou, denk dat je toch best bewust voor Ward gekozen hebt ;) Alleen dan niet omdat die naam toevallig met een W begint ;) Wel grappig, dat je dan VW als initialen krijgt :D

5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Jammer dat het gister niet gelukt is met de speen. Hopelijk vandaag beter!

30 kinderen, dat is ook wel veel zeg, kan me voorstellen dat Damien het soms helemaal niks vond. Krijg je ook wel erg veel prikkels natuurlijk en gebeurt er echt overal om je heen vanalles…

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Lief hoor!
    Dat hadden wij vorige week met boodschappen doen... Waren laat op de ochtend naar het winkelcentrum gegaan, daar ook voor Maud hoop nieuwe spulletjes gekocht voor school en daarna door boodschappen doen. Marit zat eerst rustig om zich heen te kijken in de winkelwagen, beetje te kletsen enzo. En zo van het één op het andere moment zat ze te knikkebollen, hihi. Zag er heel schattig uit, maar vond het toch ook wel zielig voor d'r ;) Heb haar maar snel uit de winkelwagen getild en zo mee gedragen (man was ook mee). Toen ze in de auto gezet werd, is ze wel even wakker geworden, maar hebben haar thuis zo in bed kunnen leggen :)

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zeker geweldig :) (al zou Marit af en toe best een heel klein beetje minder karakter mogen hebben hoor :p een heel klein beetje maar :))

Ach, Ward wat koorts dus. Hoop ook dat hij volgende week dan weer beter is, maar heeft gelukkig nog een hele week om beter te worden.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.508
    14.008
    113
    Vrouw
    Vogelinnetje, ik duim voor je dat het stil blijft! Een paar maanden geleden weigerde Stijn 's nachts weer om te gaan slapen, hij wilde tekenen. Toen ook rustig uitgelegd dat het nacht was en dat hij moest slapen om groot te groeien en om zich minder moe te voelen, het hielp wel gelijk. Dus ik geloof er wel in om dingen die voor ons vanzelf sprekend zijn voor kinderen duidelijk uit te leggen.
    Het geslacht van de baby willen we niet weten, bij Stijn wisten we het ook niet. Het belangrijkste vind ik dat het kindje helemaal gezond is en of er dan een piemeltje aan zit of niet, het scheelt maar een paar centimeter. ;)

Jvtje, populaire namen zijn vaak de leukste vinden wij ook. Maud stond ook bij ons hoog in de lijst, maar nu we in mei zijn verhuisd heet ons buurmeisje al zo, dus dan ga je je eigen kind niet zo noemen. Maar we zijn wel van de hollandse korte krachtige namen.

Fruit gaat er hier gelukkig nog in als zoete koek. Weet alleen wel dat ik bij Stijn geen aardbeien meer op brood moet doen. Hij eet de aardbeien er vanaf, en roept dan om nieuwe aardbeien, krijgt hij die niet dan gooit hij zijn brood op de grond en is ook gelijk klaar met eten. Zucht. Nouja hij heeft wel smaak zullen we dan maar denken, want zeg nou zelf, aardbeien zijn nog altijd het lekkerste zonder brood erbij. ;)

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hier dus precies hetzelfde. Heb het bij Maud destijds ook zo aangepakt (en nog), want anders eten ze inderdaad alleen het vlees en blijft de rest fijn liggen. Maud had het trouwens wel vrij snel door hoe het werkte ;) Ligt nu nog vooral aan haar bui of ze wel of niet haar groente eet (en dus vlees krijgt), maar goed, ze is met haar bijna 4 jaar ook wel oud genoeg al om te begrijpen dat de consequentie is dat ze dan geen vlees krijgt. Marit snapt dat principe nog iets minder goed. Althans, die is nog niet in staat om van tevoren al die afweging te maken, maar moet nog elke keer uitgelegd worden dat we het zo doen.
    Maud moet van ons overigens wel meer groente eten om vlees te krijgen dan Marit. Zeg maar 1 hap per jaar (niet een bewuste keuze, maar zo komt het op het moment wel uit). Alleen als ze iets écht niet lekker vindt, vinden we 1 hapje proeven wel genoeg (en dat verschil tussen écht niet lekker vinden of gewoon geen zin hebben, merk je goed genoeg). Maar anders moet ze toch zeker wel 3-4 happen eten, al zeggen we haar tegenwoordig meestal dat ze zelf maar moet kijken hoe ver ze komt. Dan eet ze vaak wel door, als we echt een aantal happen afspreken, blijft het ook bij dat aantal happen, of ze het nou (heel) lekker vindt of niet ;)

Lastig hè, die namen... Bij Marit wilden we ook liefst geen M, hadden allebei lijstjes gemaakt met namen die we leuk vinden, maar kwam gewoon niets overeen... Sommige namen van de ander vond de een gewoon echt niks, maar bij de meeste namen was het dan meer van "ja, wel leuke naam, maar geen naam die ik m'n kind wil geven". Schoot dus niet op. Alleen Marit bleef dus hangen, die vonden we allebei leuk. Dan toch maar een naam met een M dus ;)

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zou fijn zijn als het inderdaad geholpen heeft en het nu de hele nacht goed blijft gaan! Ga voor je duimen!

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Denk ook dat rustig iets uitleggen veel kan helpen. En zo jong als ze zijn, ze begrijpen meer dan wij kunnen vermoeden :)

Ja, als het buurmeisje ook al zo heet, zou ik die naam inderdaad ook niet zo snel kiezen denk ik. Wij kenden verder niemand die Maud of Marit heette, dus dat was verder geen probleem.
    Bij Marits zwangerschap had m'n man wel bijvoorbeeld Hannah hoog op zijn lijstje staan. Maar die naam associeer ik met een meervoudig gehandicapt kind, waarvan de moeder een hele tijd een column in de Libelle had (of de Margriet, weet ik veel... m'n moeder heeft een tijd abonnementen op die bladen gehad en dan las ik dat altijd ;) ).
    Niks tegen dat meisje verder, zal beslist een heel lief kindje zijn, maar ik wil zo'n associatie dan niet als bagage meenemen bij m'n eigen kindje, dus die naam viel voor mij al gelijk af (en los van die associatie, zou ik zelf dan sowieso al eerder voor Anna of Anne ofzo kiezen)

Hihi, zie het al helemaal voor me, Stijn met z'n aardbeien :D Ben benieuwd of Marit die wel wil gaan eten. Maud is er verzot op.
    Vind het bij Marit ook wel gek eigenlijk, ze heeft een tijdlang prima fruit gegeten. Kon je haar voorzetten wat je wilde. Hebben ze een paar maanden terug op het KDV eens een proefochtend gehad, waarbij de kindjes allerlei soorten fruit konden proeven. Toen heeft ze ook van zowat alle fruit lekker gesmuld (alleen nectarine wilde ze toen niet, terwijl ze die thuis wel at), maar sindsdien weigert ze welk fruit dan ook te eten, behalve bananen :( Ze is toen niet ziek geworden daarna ofzo, niet overgegeven, dus in zoverre geen negatieve associaties opgedaan. Dus waar het dan wel aan ligt??? De smaak is het in elk geval niet, want zolang je het in een andere vorm aanbiedt, gaat het achter mekaar naar binnen. Ze drinkt zo een half pak smoothie leeg bijvoorbeeld en knijpfruitje is op voor je met je ogen hebt kunnen knipperen...

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Eigenlijk wilde ik Wout, maar manlief hoorde dat niet graag. En maar goed ook want met de rondleiding in het zh waren er op 2 weken tijd al een heel aantal Woutjes geboren ;) Dan was mijn keuze Warre, maar m'n nicht haar zoontje is van oktober 2009 en heet Warre. Dus die viel ook weg... En dan nog de naam die we nu als eerste keuze hadden, maar te populair is achteraf gezien... En toen kwam manlief met Ward en is het daarbij gebleven ;)

Tobias is ook een leuke naam! Wel leuk eigenlijk dat vrienden van jullie daar ook voor gekozen hebben ;)

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    #3413 nijntje1984, 4 apr 2012
    Laatst bewerkt: 4 apr 2012
    Ik heb zoonlief vandaag ook meerdere keren de les gelezen ivm in bad gaan en water uit bad gooien, nou, hij bleef mooi zitten vandaag! Benieuwd hoe lang het gaat duren :D

Ik duim voor een hele goeie nacht voor jullie!!

Hij was helemaal niet hangerig. Had ook geen koorts meer toen ik hem ging oppikken, maar kon wel voor een scheet ineens beginnen te huilen. Wij gingen pizza eten, maar vond dat wat zwaar voor hem dus toen manlief al aan't eten was (mijne stond nog in de oven) vroeg ik hem wat hij wilde en hij wilde ook pizza... In stukje gesneden, drama dat hij geen vork had ;) :D en daarna mooi met de vork geprikt. Niets met de handen in tegenstelling tot anders als z'n vork klaarligt :p Koorts is niet meer teruggekomen.
    Heb hem omgekocht met een koekje om aan z'n kiezen te mogen voelen en meiden: alle kiezen zijn erdoor!!!! :D Onderaan heb ik niet gevoeld, die waren erdoor, maar nog niet helemaal aan 1 kant. Bovenaan aan beide kanten een scherp puntje door het tandvlees. Dus ik steek de koorts echt op z'n tandjes. Heb dan ook nog pijnstilling/koortswering gegeven voor de nacht en hoop dat hij goed slaapt.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Aardbeien worden hier als snoepjes gegeten. Als Ward ze nog maar ziet staan in de koelkast, gaat hij er stiekem stelen en op de bank opeten :D En als we bij de groenteboer zijn, zit hij al in de aardbeien voor ik ze heb kunnen kopen ;) Kan hem nog even in bedwang houden, maar als ik ze besteld heb, speelt hij ze al gelijk naar binnen :D

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zo, nu bedje in want morgen komt de regionale tv opnames maken aan het loket ;) Leuk als je collega's op vakantie gaan en je ermee opzadelen. Kreeg ik vandaag ook nog een heel senario doorgemaild ;) 't Is maar TV Limburg he... :D

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Goed! Met het afzetten had ze geen problemen, ze huilde niet. Ik heb nog gebeld toen ze daar was en het ging goed. Ze speelde goed mee en had maar één momentje gehad dat ze verdrietig was. Toen heeft ze geknuffeld met een leidster en was het weer goed.

Toen ik haar kwam ophalen zat ze op een hobbelpaardje te hobbelen haha. Maar toen ze me zag ging ze er meteen vanaf en kwam me knuffelen.

Eten ging ook super, ze had drie boterhammen op :$ en nog probeerde ze daarna bij andere kindjes eten weg te pakken :)

Las het van jou op fb. Hoe gaat het nu met je? Al wat beter?

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ sabse: Fijn dat het zo goed meegevallen is! Altijd fijner om haar dan de volgende keer te moeten brengen. Super toch dat ze brood van de anderen gaat halen :p

Hier een ziek kindje... Van 2 tot 4 met hem opgezeten. Had toen ook opnieuw koorts: 38.6° dus opnieuw koortswering gegeven om half 3. Vanmorgen had hij 35.5° en fles goed gedronken. Bel ik net naar m'n papa: actimel overgegeen en 39.6° koorts. Ga namiddag toch maar langs de ha.

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.508
    14.008
    113
    Vrouw
    Tobias vind ik ook een leuke naam! Maarja manlief kent weer een sukkel die zo heet. Pfft zo lastig altijd dat namen gedoe. Maar een meisjes naam zijn we sinds gisteravond uit! De 2e naam van een meisje stond allang vast en nu dus ook de voornaam, dus we zijn compleet daarvoor. Nu nog wat voor een jongen bedenken.

Sabse, fijn dat V het goed deed! En wat super dat ze 3 boterhammen opheeft! Maak je geen zorgen over dat wegpikken bij andere kindjes, Stijn heeft dat ook wel eens gedaan en zover ik weet is hij nog geen crimineeltje. ;)
    Ben nu pas een uurtje wakker dus heb 13 uur geslapen, heerlijk! Hoefde er gelukkig vannacht ook niet uit wegens de diarree, dus heb wel het gevoel dat het iets vooruit gaat. Maarja dat roep ik wel vaker, dus eerst maar eens afwachten. ;)

Nijntje, fijn dat Ward bijna door zn tandjes ellende heen is! Maar wat sneu dat de koorts toch weer in alle hevigheid is terug gekomen. Laat je wel even weten hoe het bij de ha was?

Vogelinnetje, en en en hoe was de nacht????

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.239
    6.699
    113
    Aardbeien: die vindt Damien ook zo lekker, maar laatst had ie een paar zure. Je had zijn gezicht eens moeten zien :) Maar zet een bak naast hem neer en hij eet ze op. Kroontjes gooit ie netjes in de afvalbak :) Met druiven hetzelfde. Die plukt ie van de takjes af en eet ze heerlijk op.

Nijntje, oei da's serieuze koorts. Zullen het dan wel tandjes zijn?

Sabse, wat fijn dat ze haar draai al gevonden heeft. Wanneer gaat ze een hele dag? Met slapen erbij dan.

Hier: Damien heeft doorgeslapen!!! Helemaal niet gehoord en vanochtend (wel vroeg: 5u45, rekken tot 6u30) gewoon vrolijk wakker. Achteraf had ik het kunnen weten dat rustig toespreken bij hem het beste werkt totdat je een 'ja' hebt gekregen op de vraag of ie het begrepen heeft.

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha tja ze had denk ik flinke honger :p De leidsters vonden het wel schattig en hebben haar natuurlijk wel gezegd dat het niet mocht. Het verbaasde ze dat ze zo goed eet en ook niet treuzelt haha.

Ach wat zielig! Beterschap! Ben benieuwd wat de arts zegt.

Deel Deze Pagina