Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ben net m'n handtas aan't opruimen. Kan ik iemand gelukkig maken met 6 vouchers bedrijfsuitjes? Heb ze bij Makro NL gekregen maar ben er niet veel mee... Wie ze wil, geen maar een seintje, dan scan ik ze in en mail ik ze. ;)

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ nijntje: geen behoefte aan, maar lief dat je aan de juni mama's denkt!

@ iedereen: reageer minder. Ben ziek (lijkt op wat v. had). Vannacht niet geslapen. Omdat ik vandaag nooit werk past mijn moeder op, ik was vanochtend echt op.

Ben niet de enige... Mijn moeder had van de week koorts maar ging snel weg, wel flinke keelpijn. Mijn oma had heftige keelpijn en ook ziek en mijn man zei gisteren ook keelpijn te hebben en verkouden, maar gelukkig geen koorts. Hij slaapt twee nachten bij mijn zus en zwager, omdat hij daar in de buurt werkt deze week. Dus qua timing rot, ik had hem 's avonds natuurlijk graag hier omdat ik ziek ben. Ach ja, nog één nachtje en dan is hij er weer. Hopelijk ben ik snel weer beter! Hoor van meer mensen (collega's, familie) dat ze ook ziek zijn (geweest) met zulke klachten. Heerst hier in de omgeving dus.

Alles goed verder met iedereen?.

Weet iemand hoe het met roosje gaat?

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Nou, ik kan me aansluiten bij de ziekenboeg :( Heb een ontstoken onderbeen en daarbij ook veel pijn en koorts. Gisteren heel de dag op bed gelegen. Had nog net puf om naar de huisarts te gaan. Gelukkig kon mijn moeder komen om op Damien te passen. Die hebben zich wel vermaakt en meneer was heel lief voor me.

4. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Beterschap voor jullie!

Hier gaat alles erg goed. Mare is sinds een tijdje losse stapjes aan het zetten en durft steeds langere stukjes te lopen. We hebben er lang op gewacht maar zijn natuurlijk niet minder trots!

Ook hier is het potje interessant, ze gaat er regelmatig met kleren aan op zitten en zegt dan psss psss plasje doen.
    Gisteren heeft ze er ook echt op gepoept, al was dat meer toeval volgens mij. Ik deed haar luier uit en vrij snel vielen er twee keutels in het potje, ze was zelf ook helemaal verbaasd en trots.

Afgelopen weekend eitjes gezocht en nu is het steeds "mama eitjes verstoppen", ze vraagt ook regelmatig om ""sjoklade" maar die blijft voorlopig op.

Morgen hebben we een pretecho en krijgen we te horen of Mare er een broertje of zusje bij zal krijgen, we zijn erg benieuwd.
    Een fijne dag allemaal!!

5. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    Pff wat een drukte hier in huis. Zal blij zijn als het maandag terug school is voor Kiara. Merk dat Matiz ook veel wilder is, als zijn zus hele dagen hier is. Vanaf maandag terug weer het gewone ritme. Zal voor allebei goed zijn.

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Wow, dagdroom, wat een stappen vooruit weer!

Tihany, is het vakantie in BE?

Damien is net naar het cb geweest: 81 cm en 10,5 kilo. Echt een mini dus. Maar ze zeiden er verder niets over.

Mijn ontsteking is niet minder en dat was toch wel zorgelijk, zei de ha. Heb nu nieuwe ab en die moeten aanslaan dit weekend. En Damien wil de hele tijd knuffelen, maar dat komt soms echt niet uit als ie telkens op je schoot wilt klimmen.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Sabse en vogelinnetje, beterschap!

Nijntje, geen idee wat voor soort vouchers het zijn?

Dagdroom, wat super goed van Mare! Want het is natuurlijk wel lekker dat ze loopt als de baby er straks is.
    Ook erg knap van het poepen!
    En wat is het geworden? Een broertje of zusje?

Ben zelf ook even niet online geweest, moest woensdag van 08.00-22.00u werken dus was kapot! Gisteren na het werk toen Stijn op bed lag ben ik er ook vrij snel in gegaan.

Gisteren kwam de fotograaf op het kdv, van te voren hadden we met Stijn geoefend met lachen, dus ben benieuwd!

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Zo dat zijn lange dagen! Is het nog wel verantwoord? Was je niet bang dat je iets verkeerd deed? En als je zwanger bent, mag je ook niet overwerken.

Ha, lachen op commando. Damien kan alleen een neplach doen als ie de lens ziet, maar op de foto ziet het er dan wel weer echt uit. Volgende maand komt de fotograaf bij ons! Onlangs wel de foto's van het onderwaterzwemmen gehad. Echt stoer zeg!

Damien begint nu door te krijgen dat ik niets kan en maakt er soms al misbruik van. Gewoon voor je ogen kattekwaad uithalen. Tja, mijn man kan ook niet overal zijn, want die moet nu het huishouden erbij doen. Ook met slapen roept hij om mij, terwijl hij weet dat ik niet goed kan lopen. Ach speenexperiment was toch al mislukt op het cb zeiden ze ook dat een uur laten huilen ook weer niet hoefde, als we maar vanaf 2 jaar wel meer gaan afbouwen.

Damien vindt ook steeds meer oplossingen voor problemen. Klein voorbeeld: hij mocht mijn pen niet hebben: gaat ie gewoon een andere pen halen. En veel meer van die dingen. Het is niet meer uh uh uh of huilen, maar zelf uitzoeken.

O voor de niets-sprekende kinderen: ze hoeven nu nog maar 10 woorden te kennen!

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Onderwaterfoto's zien er altijd tof uit he?!

Grappig dat Damien lekker zn eigen oplossingen bedenkt! Dat geintje met die pen ken ik helaas ook. Als Stijn iets uit onze voorraad kast wil hebben is het wel eh ehe die die of mama kom, open! (alles natuurlijk 10 keer herhalende).

Wel lastig dat Damien misbruik maakt van de situatie, maarja wel weer knap dat hij het doorheeft moet je maar denken. ;)

Had jij nu dan al het 2 jaar consult?

Stijn wilde vanmiddag weer niet slapen, hij heeft ma, di en woe ook al niet geslapen 's middags. Gister wel op het kdv, hoop maar dat hij er geen gewoonte van gaat maken en het een fase is!

Lange werkdag, tja vanaf 18.00 was het werkvergadering. Zat dus letterlijk te luisteren en te gapen, collega's tegenover mij kwamen af en toe niet meer bij van het lachen.
    Maar is het echt zo dat als je zwanger bent je niet mag overwerken?! Heb namelijk het probleem dat de coa sinds dit jaar 20 uur nascholing per jaar verplicht stelt. Onze werkgever wil het alleen na ratio betalen, dus als je fulltime werkt krijg je alles vergoed. Werk je maar 2.5 dagen krijg je maar 10 uur vergoed en die andere 10 uur moet in je eigen tijd. Ben daar dus uiteraard niet blij mee!

10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Damien zegt ook wel au en wijst naar mijn been. Alleen de ha heeft met pen de omtrek getekend en nu wil Damien ook op mijn been tekenen :)

Consult was nog 18m consult. Tja, het loopt wat raar hier. Ja om 4 uur. Maar vandaag kwam het niet goed uit en hij moest gewoon vroeg slapen. En dat gaat niet. Maar ik hoop dat het een fase voor Stijn is. Jij hebt je rust hard nodig!

Overwerk en zwangerschap: Kan mijn werk worden aangepast tijdens mijn zwangerschap of na mijn bevalling? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

11. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    yep, we hebben hier net 2 weken vakantie achter de rug. Maandag is het weer voorbij.

verzorg die onsteking toch maar goed he

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Dank je Vogelinnetje! Wil echt geen zeikerd zijn door extra pauze ofzo te nemen. Maar ga wel eisen dat ze me door betalen voor nascholing/overwerk want eigenlijk hoef ik het geen eens te doen! Daarnaast vind ik het zowiezo belachelijk maar goed... Gaan ook met collega's kijken of iemand een jurist kent. Ben benieuwd!

Is je ontsteking niet meer gegroeid? Logische dat Damien denkt dat hij ook nog wel een mooie tekening erbij kan maken op je been. ;)

Tihany, altijd leuk vakantie maar fijn dat maandag de gewone week weer begint voor jullie!

Hier zat Stijn net in zn ballenbak, pakt hij een bal, roept hij mama kijk gele bal! :$ Erna deed hij het zelfde bij een blauwe roze rode oranje en groene bal. Wist geen eens dat hij dat al kon. Zat volgens mij echt met mn mond open hem aan te staren haha.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Ook grappig, vanmorgen waren we in het speeltuintje en Stijn wilde van de glijbaan. Er ging net en jongetje dat iets jonger was voor zn neus van de glijbaan. Maar dat jongetje wilde niet gelijk zitten dus zn moeder zegt: ga maar op je poep zitten. (Ze bleek later inderdaad ook belgisch te zijn). Waarop Stijn gelijk zegt: Nou bah, poep zitten, vies! Gelukkig begreep die moeder dat Stijn aan iets anders dacht. Heerlijk die spraakverwarring!

14. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    hoe is het met iedereen? en met de kleintjes
    ik moest van de week voor de kleine meid op controle alles was.goed hoef niet meer terug tekomen alleen nog bij een andere arts voor haar hart ruis is minimaal maar even voor de zekerheid ze was.wel goed gegroeit in 2,5 week 750 gram aan gekomen en 2.5cm ze weegt.al weer 6850gram en 63,5 cm en de.kleine man weegt 14 kilo lengte weet ik niet bij.18 maanden was 90 cm

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Cin, heerlijk dat ie anderen de les gaat lezen. Die kleuren: niet bij sesamstraat of op het kdv geleerd? Knap hoor. Wij zijn ook met kleuren bezig. Hij kan blauw nu vrij goed zeggen. De 4 basiskleuren kan ie goed aanwijzen. Ook als we zeggen dat ie rode dingen aan moet wijzen, lukt dat best goed.

Mammie, wow is ie gewoon 10 cm groter dan Damien!

Damien heeft gisteren niet geslapen overdag. Hij was helemaal niet moe en heel vrolijk. Heeft zich een hele dag weten te vermaken. En om half 8 was ie nog niet echt moe. Vanochtend om 7 uur zat ie weer te brabbelen. Waar haalt ie de energie vandaan!

Mijn been wordt nog niet minder. Ik hou er rekening mee dat ik deze week opgenomen moet worden voor een infuus :(

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Zo mammie dat is best groot! Geloof dat Stijn rond de 18 maanden iets van 81 cm was en rond de 10 kilo haha.

Kleuren, tja ik denk inderdaad van tv of het kdv. Was me er nog niet van bewust dat Stijn er al mee bezig was anders had ik met hem kunnen oefenen. Dus dat zijn we nu maar aan het doen. Dingen in een bepaalde kleur laten aanwijzen is ook een leuk idee!

Pfft lastig he kindjes die niet zo veel meer slapen? Vooral als je zelf niet lekker bent!
    Balen dat de AB niet aanslaat! Hoop niet dat je straks vanuit het ziekenhuis hier op het forum zit!

17. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    die kleine man van mij slaapt nog 2 uur smiddags gelukkig

wat vervelend van je been kan je er wel mee lopen?

ja me kinderen zijn.best groot maar hun vader is 2 meter denk dat de kleine man zijn kant, op gaat

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hoi hoi!!! Wij zijn terug van zee! Is heel leuk geweest, de rit is heel goed meegevallen. Ward was heel rustig en op de terugweg heeft hij gewoon hele tijd geslapen. Is wel doodmoe nu... Ieder z'n eigen bedje zal goed doen!! :)

Ik lees later bij, nu even naar m'n so. Tot later!!

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Mammie, dan heeft ie het niet van een vreemde. Ik ben klein en mijn man is gemiddeld. Ik verwacht daarom ook geen reus.
    Ik kan een beetje lopen, maar ik mag het niet veel. Veel op bank met been omhoog. Bah.

Nijntje, welkom terug! Fijn dat je het leuk hebt gehad. We horen de verhalen wel.

Cin, ze pakken meer op dan je denkt. Vandaag was ik een tijdschrift aan het lezen (tja, ik zat toch op de bank met been omhoog) en meneer kwam bij me zitten. Samen dor tijdschrift gebladerd en hij mocht dingen aanwijzen en zeggen wat het was. Of ik vroeg waar iets was. Vond ie erg leuk!

Primeur: Damien heeft op het potje geplast! Mijn man laat hem zitten op het potje en leest dan voor. Hij zit er dan voor een langere tijd op en deze keer was het raak. Per ongeluk en hij wist ook niet hoe hij moest reageren. Hij heeft een stickertje gehad.

En 2 woordjes achter elkaar begint ook op gang te komen. Vandaag was het: ijs op. En in het boekje dat ie las waren de appels opgegeten: appels op.

O ik heb facebook. Pb me maar voor mijn naam.

20. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Fijn dat het leuk was, ook nog een zonnetje gezien? Wij waren ook een weekend weg met familie en Mare sliep ook heel de terug weg. Nu ligt ze ook uitgeput in bed:)

Deel Deze Pagina