Nou, Damien heeft de interesse in het potje gevonden! Gisteren op het kdv ook geplast en gisteravond wel geprobeerd, maar hij hoefde niet te plassen. We vroegen of ie geplast had. Nee zei hij en hij keek in zijn potje en voldoende dat ie droog was. We zeiden dat we morgen weer gingen proberen.
Ik vind hem niet zo mini Gewicht is denk ik iets meer dan Ward, moet hem nog eens op de weegschaal zetten. Hij komt net aan de 10 kg maar veel meer zal het niet zijn En ook z'n lengte is maar ietsjes kleiner dan Ward.
Laat ik ze nu net uit m'n tas hebben genomen aan zee Ik probeer er vanavond aan te denken, dan scan ik ze in en stuur je een mailtje. Het is vooral de code die erop staat die je nodig hebt. Poeh, da's ook een lange werkdag zeg! Ik vind hier de dinsdagen al zo erg: van 's morgens tot 19u... Wij hebben glijtijden dus kunnen 's morgens tussen half 8 en 9u beginnen. Wat super dat jullie geoefend hebben met lachen Nog even geduld voor het resultaat waarschijnlijk
Ik kreeg gisteren het boekje van de gezinsbond van 23-24 maanden. En op 23 maanden zouden ze 50 woordjes kunnen zeggen. Hier meer en meer woordjes, hij maakt zich echt wel duidelijk alleen blijft het nog vaak bij 2 letterwoorden. Maar aan zee hadden we hem geleerd dat daar meeuwen vlogen en hij zegt nu hele tijd 'mee'. En tegen een vliegtuig zegt hij 'krrrrr' en toen hij van die windvliegers op het strand zag, was hij ineens 'vlie'. Ze hebben snel door als mama niet kan om de een of andere reden. Dan staat hier ook zo'n lachebekje voor me hoor En inventief zijn ze idd ook Merk dat Ward z'n fantasie aan't ontwikkelen is. Waren zondagmiddag het appartement aant poetsen, dus zette de koelkast open. Meneertje neemt denkbeeldige eitjes van de grond en stopt ze in het eihoudertje in de koelkast. Ook met z'n duplomannetje was hij gisteren zo vanalles aan't doen. Zo leuk om te zien!
Oh, da's vermoeiend! Hier is dit weekend nog maar eens bewezen dat Ward echt geen dag zonder slaapje kan. Een hazeslaapje ok nog, maar helemaal niet dat lukt hem niet.
Dat zijn 2 flinke kinderen die jij hebt! Je kan haar hartje maar beter een keertje te veel laten controleren, ben je zelf ook veel geruster he. Vaak kan het helemaal geen kwaad, ik heb het in de hooikoortsperiode ook steeds.
Dat doet Ward ook met reclame. Vooral de speelgoedfolder voor de speelgoedtractors of de tuinfolders voor de grasmachines ed En in de krant wil hij steeds op zoek naar de bal bij het sportnieuws of naar brommers ofzo. Wat super dat hij op het potje geplast heeft!! Hier zitten we met een kleine terugval. Had het wel gedacht dat die ging komen, maar we laten het nog altijd heel relaxt en als het lukt zijn we eens zo enthousiast. Het stickersysteem heb ik ook al over nagedacht. Maar hoe pakken jullie het aan? Bij zoveel stickertjes een beloning? Wil nl. niet om de haverklap cadeautjes voor hem gaan kopen.
Wij hebben het hele weekend zon gehad in tegenstelling tot het thuisfront waar het zaterdag flink geregend heeft. Zondag wel hele felle wind, was niet meer te doen om het strand op te gaan omdat het zand je in je ogen waaide. Waar zijn jullie naartoe geweest?
Hier is het slapengaan weer terug rustig. Natuurlijk wil hij spelen en maakt hij er een spel van van z'n pyjama aan te doen, maar hij weet dat het toch niet helpt. Zelden eigenlijk dat hij weent, meestal als hij het doet wrijft hij gelijk ook in z'n oogjes en dan weten we allebei dat het hoog tijd is om z'n bedje in te gaan. Soms roept hij nog wel eens, soms gewoon om gepakt te worden, maar geef hem dan in z'n bedje een dikke knuffel en kus en leg hem dan terug neer. De dramaperiode van het slapengaan is voorlopig (afkloppen) weer even niet voor ons
Awel dat had ik op voorhand en nu totaal niet, ook al weten we niet wat het gaat worden het maakt me ook niet uit. Moet ook wel zeggen dat deze zwangerschap heel anders is als die van Ward. Toen was ik alleen maar bezig met zwanger zijn, nu moet ik wat achter mezelf zitten Moet eens een lijst voor de geboortekaartjes maken en langs de drukker gaan, doopsuiker klaarmaken, achter manlief z'n veren zitten om de kamer te behangen Bij Ward waren we nu al klaar, lagen de kleren netjes gewassen in de kast en stond m'n koffer al klaar! Nu vliegt het echt voorbij!
Super! Zo pakken wij het hier ook aan, als het niet lukt: niet erg. volgende keer meer geluk! Heb ha gisteren nog naar m'n verkoudheid laten kijken. Nog een dag of 10 zal ik er plezier van hebben, mag m'n neus spoelen met zoutoplossing (zoals die van de kindjes maar dan voor volwassenen) en een ui naast m'n bed. Leuk, maar het betert niets... Moest ik koorts krijgen of een benauwd gevoel moest ik teruggaan.
@ sabse: Bij pinter is de groep ook verwijderd. Ze snappen er in het ander groepje ook niets van, niemand weet van iets. Maar heb dat verwijderd dus kan het gesprek niet meer volgen.
Dagdroom, wat leuk een jongen! Goede reden om een hoop te gaan shoppen haha. En van elk geslacht een kindje, lijkt me ook best leuk! Problemen met in bed leggen hebben we hier (nog?) niet. Suiktertest gelukkig nooit hoeven doen. Is in NL volgens mij als je of veel aankomt of je kind groot lijkt? Want dan verdenken ze zwangerschapssuiker. Ben tot nu toe vergeleken bij mn startgewicht met deze zwangerschap 2.5 kilo afgevallen, dus hopelijk hoef ik het ook nooit te drinken! Vogelinnetje, wat goed van Damien dat hij het potje ontdekt heeft! Stickersysteem, zie vaak bij vrienden dat ze een kaart hebben met bijv. 10 vakjes, pas als alle vakjes een stickertje hebben mag het kindje een kadootje uitzoeken. Ik zou denk niet bij elk plasje een kadootje geven want dat wordt dan wel een erg dure bedoening! 2e zwangerschap, heb ik ook het gevoel dat het steeds sneller gaat. Klinkt misschien raar maar omdat je al een kleine hebt beleef je de zwangerschap naar mijn gevoel toch iets minder intens. Wat niet wegneemt dat ik 's avonds echt wel kan genieten als ikop de bank lig en de kleine voel bewegen! Vanmorgen werd Stijn om 07.15 wakker met de woorden bah bah! Ik gaan kijken, ligt meneertje midden in een berg braaksel! Was kennelijk wel al van vannacht want het was opgedroogd en aangekoekt. Helaas was hij er ook met zn gezichtje en haartjes in gaan liggen, hij zag er niet uit! Dus maar even gaan douchen en een beetje pap en toen heeft hij weer tot 10.00 geslapen. Tot nu toe heeft meneertje een halve boterham op, maar af en toe pakt hij een stukje. Verder wil hij alleen maar thee drinken en klaagt hij over buikpijn. Zo zielig om te zien! Hij hangt alleen maar op de bank tv te kijken en wil niets. Net voelde hij ook wat warm aan dus straks met verschonen maar even koorts meten. Had hier dus ook laatst nooit moeten zeggen dat Stijn nog nooit gebraakt heeft!
Ik heb eigenlijk nog niet nagedacht over een cadeautje. Het zou dan om een echt klein cadeautje moeten gaan, maar wat heb je nog voor een paar euro? Cin, ik hoor dat vaker bij een 2e. Je hebt er nl al een rondlopen die ook aandacht vraagt. O wat zielig van het overgeven. Is het in zijn slaap gebeurd? Verwen hem vandaag maar lekker. Cin en Jvtje, ik heb jullie een vriendschapsverzoek voor facebook gestuurd. Dus mocht je denken iemand niet te kennen, dan ben ik het
Vogelinnetje, heb je geaccepteerd hoor! Als je goed zoekt heb je genoeg goedkope kadootjes hoor! Pas nog een voetbal voor 99 cent gekocht bij de intertoys voor Stijn. Bij de kruidvat/trekpleister heb je vaak ook leuke leerzame boekjes voor een paar euro, bij de action heb je soms ook leuke dingen, of desnoods bij de zeeman een stoere onderbroek van cars op het moment dat Damien die nodig heeft? Stijn heeft inderdaad in zn slaap overgegeven, hij is er niet wakker van geworden. Voel mezelf helaas ook wat misselijk worden, hoop niet dat het doorzet.
Dat vond ik ook een goede reden om te gaan shoppen, ik had tot afgelopen weekend ook nog helemaal niets aangeschaft. Maat het valt wel een beetje tegen hoor het aanbod voor jongens, nu pas zie ik hoe weinig ze hebben in vergelijking met meisjes. Hebben jullie nog tips voor webshops/winkels waar ze leuke jongenskleding verkopen?
@ Cin: Beterschap voor Stijn, dat is inderdaad bah wakker worden. @ Suikerdrankje: Vies he, hier wel al moeten drinken, Mare was erg flink, en nu willen ze de groei goed in de gaten houden. Tot nu zijn mijn waarde heel netjes en bij Mare bleek er ook geen sprake van suiker te zijn maar ik vind het wel fijn dat ze het in de gaten houden. @ Vogelinnetje: Bij de kruitvat hebben ze vaak wel leuke kleine cadeautjes.
Ik vind baby-face (bfc) voor jongetjes echt leuk. Echt onderscheidende kleertjes. En name-it trouwens ook. Als ik iets bijzonders wil (ipv al dat standaard gedoe), dan grijp ik snel weer naar die merken. Wel wat prijziger, dus wellicht niet geschikt voor maatje 50.