Cin, nog even over mijn uitslag: ik heb ook galbulten. En die jeuken Verder geen pijn. Morgen even ha laten zien. Tihany, volgens mij willen ze niet gaan slapen, omdat ze het te gezellig bij je vinden.
En ik haat handen wassen, erg he... Ik heb zo'n antibacteriële alcohol waardoor ik niet moet wassen. Is waarschijnlijk ook niet goed? Maar als ik 20x op een dag m'n handen moet wassen, word ik gek. En daar drogen m'n handen ook heel erg van uit, van al die handzeep (alle soorten). Hier ben ik de overgang naar slapen zonder slaapzak aan't overwegen. Wil het ook in een verlengd weekend doen, kan misschien aanstaand weekend vermits we maandag de brug maken en dinsdag sowieso vrij hebben. Hij loopt sinds kort ook het huis rond met z'n slaapzak aan Ik zou het ook leuk vinden moest Ward snel uit de pampers zijn als baby er is. Scheelt zich idd een hoop geld!
Ik schreef gisteren al op fb, ik geef Ward nu een auto'tje van z'n garage van Little People als hij roept. Dan lees ik hem de les dat hij stil moet zijn en hij niet meer mag roepen en flink moet slapen. En even later hoor ik hem niet meer. Teletubbie en Ernie liggen altijd bij hem in bed, maar nu heeft hij precies weer behoefte aan een auto'tje. Heeft hij een tijdje geleden nog eens gehad, gaat vanzelf over
Hier ook een hekel aan handenwassen, maar het moet wel. Ik heb het zelf meegemaakt met de buikgriep waarbij we elkaar afwisselden de hele tijd. Grappig he als ze in een slaapzak lopen. Net een pinguin! Ligt Ward 's nachts dan niet bloot? Damien ligt echt nooit onder de dekens, dus hier nog een slaapzak voorlopig. Hij heeft alweer op het potje geplast! De teller staat nu op 4. Nog eentje en hij krijgt een cadeautje. Hier helpt het door de zeggen dat ie weer een sticker mag uitzoeken. Helemaal enthousiast wordt ie dan. Hij ging direct plassen en koos de sticker met een bal uit: die had ie gisteren al op het oog en dat had ie blijkbaar onthouden.
Wow, veel gekletst hier. Lig al in bed dus reageer kort via mobiel. Ben best moe. Mijn man is nog steeds ziek, V. heeft nog flink last van het hoesten. En ben zelf ook niet echt lekker De huisarts heeft geluisterd en hoorde duidelijk slijm, maar niet op de longen ofzo. Denkt misschien naast pseudokroep lichte kinkhoest. Gaan daar niet op testen, ze kunnen er toch niets aan doen. Hij stelde een andere hoestdrank voor. Nog geen medicatie, ze is alleen benauwd bij hoestbuien. Nog even aankijken en als het erger wordt of niet verandert weer op.afspraak komen. Oh ja, bij koorts of erge benauwdheid meteen bellen voor afspraak. Zojuist was het weer zover. Was er net op tijd bij. Zo rot om haar zo te zien. Ze kokhalst dan continu en is echt in paniek. Ze blijft maar hoesten en kokhalzen . Inmiddels gekalmeerd en weer in bed. Morgen maar halve dag kdv, leek ons verstandiger. Mijn moeder haalt haar op en past de rest van de dag dan op. Nou ja ik reageer snel nog. Heb gewoon weinig tijd gehad door alles en voel me niet echt super. Ga maar proberen te slapen..
Ja en Ward geraakt nog snel vooruit in z'n slaapzak! Hij ligt 's avonds soms wel 'bloot', maar dan leg ik hem terug onder z'n deken en soms ligt hij 's morgens nog zo. Hij is dus wel gewend onder dekens te slapen. Wat super dat hij weer geplast heeft!! Ze onthouden wel wat ze willen hebben hoor Hier stond er gisteren weer een aan het potje: mama, pipi. Op het potje gezet en weer een plas erin! Gisteren overdag heeft hij in totaal nog 3x zei m'n moeder. Ze zette hem er dan zo op en elke keer een plas. Controle bij de gyn was goed. De kwaaltjes en pijntjes zijn blijkbaar heel normaal, baby was flink gegroeid, volgende keer wordt het weer helemaal opgemeten. Ze zei met deze termijn zou het ong. 1 kg wegen. Ze was ook blij dat de zwangerschap al zo ver was zonder complicaties. Beebje ligt nog in stuit, maar dat heeft Ward ook tot 34w gedaan. En het was heel actief zei ze, nou dat voel ik ook
@ sabse: Wat zielig dat ze steeds zo overstuur is. Kinkhoest wordt ab tegen gegeven dacht ik? Ofwel ben ik verkeerd. Hier in B zijn ze jonge ouders volop aan't enten tegen kinkhoest omdat het in opmars is. Hopelijk word jij ook niet ziek...
Even snel, hier gaat het niet zo goed met mij. Had gisteren plots hartkloppingen met benauwdheid, na 2 uur toch maar naar de hap gegaan. Normaal gesproken zou ik dan een medicijn tegen de hartkloppingen krijgen maar dat mag niet met zwangerschap. Dus maar weer naar huis. Rond 21.00 was het pas over dus ruim 5 uur lang last gehad. Moest wel vanmorgen met spoed mn schildklierfuncties prikken want dat kan het ook zijn. Loop ik vanmorgen na het bloedprikken het zh uit, plots weer erg benauwd maar gelukkig zonder hartkloppingen. Op mn werk vonden ze het niet zo handig als ik al hijgende en naar adem happende aan de telefoon zou zitten (mensen denken straks dat ze een verkeerd nr hebben gebeld ofzo ) dus maar administratieve klusjes gedaan. Rond 11.30 vond een arts het zo raar dat het nog niet gezakt was dat ze mij naar mn eigen ha gestuurd hebben en ik moest me verplicht ziek melden. Mn eigen ha hoort ook niets bij mn longen of mn hart dus maar weer naar het zh om bloed te prikken, dit keer om een longembolie uit te sluiten. De schildklierfuncties zijn ook nog niet binnen maar hij neemt het zekere voor het onzekere. Vanmiddag om 16.00 naar de internist en dan hoor ik meer. Dus mocht ik niet meer reageren hier dan is het denk foute boel haha. Met Stijn gaat het overigens prima!
Amai Cin! Dat klinkt idd niet erg goed! Laat het ons hopen dat het 'maar' je schildklier is en geen longembolie! Succes meid, hoop dat je snel mag komen melden dat het toch niet zo erg is. Houden ze je in het zh niet even in observatie totdat je naar de internist mag?
Cin, oei dat klinkt niet goed. Heb je al vaker hartkloppingen gehad? Ik hoop dat je hier straks goed nieuws meldt!
Slaapzak is hier echt nog nodig, want Damien ligt vaak 180 graden gedraaid. Nijntje, fijn dat de controle weer goed was. Hebben ze in BE geen verloskundige trouwens? Hier zit kinkhoest in het rijksvaccinatieprogramma, dus in principe worden alle kinderen hiertegen gevaccineerd. Sabse, ik kan het me voorstellen dat je zelf ook helemaal op bent. Ik hoop dat V vandaag een betere dag heeft! Ik ben vandaag toch maar naar de ha gegaan en heb andere medicijnen gekregen. Ze vond dat ik wel pech had.
180° draaien doet Ward enkel als hij geen deken op zich heeft, zoals in de zomer. Maar anders niet. Soms wel eens dwars (van spijl tot spijl ) Degenen die thuis bevallen gaan wel naar de vroedvrouw maar krijgen toch hun 3 echo's bij de gyn. Maar voor ons is het heel normaal dat wie in het zh bevalt naar de gyn gaat. Ik ga de vroedvrouw aan huis vragen voor na de bevalling, heb ik bij Ward ook gedaan en heel blij dat ik dat gedaan heb gezien de complicaties met de knip. Kraamhulp twijfel ik nog wat over... Ben je vet mee, dat je pech had... Hopelijk werken deze medicijnen beter.
Ik zou nog doorgeven wat op Damiens lijstje stond: - plastic kruiwagen voor in de tuin - speeltentje - knutselspulletjes, zoals klei - uitsteekvormpjes voor koekjes - 4 in 1 puzzels - voetbal. Ik kwam trouwens bij de hema een opvouwbaar doeltje tegen: HEMA) - iets van bob de bouwer - watertafel voor buiten - autogarage - DVD bumba/bob de bouwer/ zandkasteel - duplo - grote plastic auto voor buiten , bijv bartsmit.com - Kunststof truck genoeg dingetjes dus
Die wilde ik ook graag voor Ward! Misschien dat als we budget van de schommel overhebben, dat we dat er nog bij doen. Klei dacht ik aan de Sint te gaan vragen. Eventueel een ticket voor een dierentuin ofzo?
Watertafels waren laatst bij het Kruidvat in de aanbieding. 30 euro. Ik vond de prijzen elders zo hoog. Mijn moeder heeft die nu alvast voor Damien gekocht. Je kunt deze ook dubbelklappen.
Zit in een rijksvaccinatieprogramma. Als je het dan alsnog krijgt (meestal minder heftig) dan moet je het uitzieken. Nee ik hoop het ook niet
@ cin: jeetje dat is schrikken. Je zegt het nog luchtig, maar het is toch eng. Hopelijk gaat het goed met je!
@ slaapzak: die hebben we hier nog. V. draait en woelt veel, dus zonder slaapzak krijgt ze het te koud. In de zomer kan ze met warm weer wel zonder, maar anders niet.