Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Grrr, had vanmiddag een lange reactie maar zie dat hij niet gepost heeft... Dat is dan maar voor morgen.

Ben met Ward bij de dokter geweest: keelontsteking maar geen gewone. Heeft allemaal kleine aften in z'n keel, vandaar dat hij zo huilt als hij iets drinkt of eet. Nu veel pijnstilling geven en kwartier/half uur erna zoveel mogelijk eten proberen te geven. 't Is viraal, dus weinig anders aan te doen. Kan een week duren voordat de klachten weg zijn.

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.211
    6.653
    113
    Cin, goh, zo'n arboarts maak je ook niet veel mee.

Nijntje he bah. Eet/drinkt hij nog wel? Niets is zo verschrikkelijk als pijn bij het drinken.

Vandaag bij de Prenatal een Efteling pyjama gekocht. Gek dat we die vorige week niet tegenkwamen. We lieten het hem zien en hij begon direct 'tadada' te zingen (vrij naar het liedje van het Carnaval Festival). Efteling heeft dus echt indruk gemaakt :)

En vandaag naar de kapper geweest en bij thuiskomst zag Damien direct dat mijn haar anders was en begon aan mijn haar te zitten. Ik had hem slapend verwacht, maar volgens mijn man wilde hij niet slapen. Hij was ook ontzettend vrolijk en ging pas om 8 uur slapen.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vandaag heeft hij eigenlijk redelijk goed gegeten. Vanmorgen om 5u40 vroeg hij al naar een melk, 170cc in 2x gedronken. Stukje pannenkoek als ontbijt. Vanmiddag een 130g groenten, om 16u halve pannenkoek en paar lepeltjes fruit (toen zei hij auw en pijn...) en vanavond nog een volle lepel macaroni met kaas en ham en een fles van 60cc. Dus ben heel erg blij! Hij drinkt vooral water. Wilde een fruitsapje, maar ha raadde dat af maar hij ging er ook mee akkoord. Na een half uurtje bed was hij aan't huilen van de pijn, maar kon nog geen nieuwe pijnstilling geven. Nu is hij in slaap gevallen maar ga nog iets geven voor ik ga slapen.
    Koorts heeft hij denk ik niet meer gehad. Niet meer getempt maar voelt niet warm aan.

Hahaha, super dat Damien dat opmerkt! Toch nog een opmerkelijke man dan :D

4. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    hoi meiden, ik ben er ook weer eens.
    Ik denk dat ik de reden gevonden heb, waarom Matiz laatst zo slecht sliep. Er is weer een tandje komen piepen. Nog 3 en dan heeft hij ze allemaal.
    Woensdag mag hij weer naar de kapper. En dan eens proberen om een mooie foto te trekken van hem en van de zus. Dan kunnen we de verjaardagstaart al gaan bestellen. Vorig jaar was ik te laat voor een taart met foto, dus wil ik er dit jaar toch zeker op tijd bij zijn.

5. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    Nog eens een foto van m'n ventje

Bijgevoegde bestanden:

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.211
    6.653
    113
    Tihany, fijn dat de oorzaak bekend is. Geeft toch weer een soort geruststelling. Bij Damien nog geen nieuwe tandjes. Een tijdje geleden was zijn tandvlees stuk op de hoogte van zijn hoektanden, maar daar is nu weer niets van te zien!? Ze staan al wel klaar, maar er komt maar niets. Dit is al zo'n maand of 4. Volgende week moet ik zelf naar de tandarts en ik zal eens vragen of ze iets kunnen zien.

Gisteren naar verjaardag zus: zo'n 100 km verderop. Op de heenweg viel Damien vrij snel in slaap en heeft zo een uur kunnen slapen. Komen er aan, moet ie nog echt even wakker worden en wennen. Het was dus de hele tijd 'mama'. Hij kwam wel wat losser gedurende de tijd, maar later kwam ie knuffelen en wilde hij slapen. Dat slapen heeft maar een kwartier geduurd en dat gaf hem zoveel energie, dat ie helemaal los kwam. Hij ging bij iedereen op bezoek, lekker knuffelen met zijn nichtje en leuk spelen. We zijn er blijven eten en na het eten direct naar huis. We dachten wel dat ie zou gaan slapen, maar meneer bleef maar brabbelen. Thuis wilde hij dus ook niet naar bed, terwijl het al 8 uur geweest was. Om half 9 sliep hij eindelijk. We dachten dat het vanochtend een ramp zouden worden, maar het viel ontzettend mee. Lief kind.

's Avonds op het potje plassen gaat zo goed, dat we het vandaag, op zijn 22e vermaanddag, hebben uitgebreid naar in de ochtend. Vanochtend ook direct een plasje!

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.500
    13.977
    113
    Vrouw
    Nijntje hoe is het nu met Ward? Heeft hij behalve pannenkoeken al meer gegeten?

Tihany, toch fijn als je een reden hebt gevonden voor het slechte slapen.
    Leuke foto van Matiz, ook al echt een mannetje he. Ben ook benieuwd naar je foto van de taart, kom je die ook nog showen?

Vogelinnetje, zo wat een kwartiertje slapen al niet kan doen! Dat is nog eens echt een powernap. ;) Erg fijn dat Damien vanmorgen niet sago was.
    Super knap ook dat het ochtendplasje ook al goed gaat!

Hier heeft Stijn van zat- op zondag bij mijn ouders geslapen omdat wij gezellig met vrienden uit eten gingen. Slapen ging prima, maar in de ochtend wilde hij zn brood niet als ontbijt. Later wel een halve tompouche gegeten (tja als je bij opa en oma bent dan wordt je verwend). Thuis wilde hij als lunch ook geen brood maar wel pap, in de avond ook drama met eten, wilde meneertje alleen maar yoghurt. Stijn heeft dat wel vaker gehad en dan bleek hij een keelontsteking te hebben, gisteravond werd hij warm en jawel 39.3. Hij kon ook niet in slaap komen omdat hij pijn in zn mond had (zal zn keel wel zijn geweest maar dat kan hij nog niet benoemen), uiteindelijk is hij met een zetpilletje gaan slapen. Vanmorgen was de koorts helemaal weg en heeft hij ook wat brood gegeten, dus toch maar naar het kdv gebracht en tot nu toe niets gehoord. Ze zouden wel bellen als het niet zou gaan. Hoop dus echt dat het maar een kort virusje was en niet dat het een dezer dagen weer terug komt zodat hij alsnog weer aan de antibiotica moet.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja hoor ;) Pannenkoeken zijn trouwens ook op van gisterenmorgen ;) Hij eet 's middags wat groenten, niet zoveel maar toch een 120 g. Vanmiddag was het minder maar wilde hij wel een halve boterham met kaas erna. Fruit gaat nog moeilijk, doet nog pijn in z'n keel zegt hij. Begint dan ook te huilen, net als bij z'n chocolade eitje. Vanmorgen vroeg hij er zelfs niet achter. Yoghurt gaat ook wel goed binnen, brood met kleine stukjes.
    Vanmorgen zei hij dat hij geen pijn meer had, vanmiddag ineens wel. Dus vandaag nog 3x pijnstilling geven en hopelijk kunnen we zo elke dag een keertje afbouwen. De nacht gaat wel goed, maar hij komt zo vroeg (6u10 vanmorgen)...

Arme Stijn, ook keelpijn :( Beterschap!

@ vogelinnetje: Fijn dat Damien zo goed gezind was! Powernapjes kunnen veel doen! :)
    En wat flink van het potje! Hier wilde hij vanmorgen er niet op, dan laten we het ook maar. Vrijdag in Maastricht eens kijken voor leuke stickertjes bij Hema of V&D ofzo.

@ tihany: Super een taart met foto! Hier gaat m'n zus aan de slag met taart ;)
    Leuke foto trouwens. :)

9. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Hmmm die zuinig aan acties hier vind ik wel prettig om te horen... Op zich zou zindelijkheid ook wel helpen.... Maar ik heb daar op dit moment totaal niet het geduld voor...
    Zoals nu ook, echt om de drie seconden hoor ik MAMAAAAAAA
    MAMAAAAAAAAAA
    gestoord word ik ervan....

Als je werkloos raakt mag je nog 3 mnd gebruik maken van je ww, maar je hebt 70proc. Van je laatstverdiende loon maar wel de volle pond van de crèche.... Dus dat heb ik gelijk gezegd, gaat niet gebeuren.....
    Maar als ik kijk naar mijn eigen gedrag vd afgelopen twee weken dan kon ik wel eens een depressie boven mijn hoofd hebben hangen... Kats irri!!

Als ik de verhalen van iedereen lees beginnen het echt al hele mensjes te worden hè! Mooi om te zien, jammer dat de tijd zo snel gaat, nix aan...

10. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Ww is kinderopvangtoeslag

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja je moet echt geduld hebben met zindelijkheid. Hier zoals gezegd gisterenmorgen niet en overdag ging het goed. Na het bad 's avonds ook. Vanmorgen ook (wel met een speculooskoekje in de hand... ;)). Ach, het komt wel! Wie weet is ze ineens vertrokken ;)

Hoop voor je dat je geen depressie aan't krijgen bent. Denk dat dat wel het laatste is waar je op zit te wachten... Kan je ook geen tips geven oid, alleen maar een dikke knuffel!

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Gisteren op de groenten 's middags na heeft Ward heel goed gegeten. Heeft ook geen pijn meer zei hij. Dus gisterenavond geen pijnstilling gegeven, geen goed idee... Erg onrustige nacht... Om 5u wilde hij ineens naar papa, dus maar tussen ons in bed gelegd. Maar toen papa een kwartier later eruit ging om te gaan werken, wilde meneertje terug z'n eigen bedje in.

Ben nu zo moe! En 't is dinsdag dus een lange werkdag tot 19u. Misschien dat ik toch maar wat vroeger ga vertrekken, want ben m'n klop nu al aan't krijgen... Maar vanmiddag word ik getrakteerd op een lunch, dus dat pikken we nog even mee :D

En ook vol spanning op nieuws aan't wachten. M'n vriendin is 39w zwanger en sinds gisteren opgenomen in het zh. Volgens m'n mama met gebroken vliezen en weeën, maar in B moet je met gebroken vliezen binnen de 24u bevallen zijn. En dat is niet het geval, dus denk eerder dan een scheurtje in de vliezen. Heb een sms gestuurd (maar niet naar details gevraagd) en kreeg een terug dat hun spruitje niet wil komen... Spannend!! :)

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.211
    6.653
    113
    Dat wilde ik ook nog over Matiz zeggen: hij ziet er al zo in verhouding uit dat het al een echt mannetje is. Grappig hoor.

Nieky, als je denkt depressief te worden, nu al aan de bel trekken. Straks ben je verder van huis.

Zindelijkheid: sinds deze week begonnen om hem ook in de ochtend op het potje te laten plassen. Het is echt neerzetten en hij plast! Binnenkort hem maar eens bij elke luierwisseling laten plassen en daarna hoop ik dat ie zelf gaat aangeven dat ie moet plassen.

Nijntje, fijn dat ie geen pijn meer heeft. Wellicht heeft ie een droge, schorre keel?
    Spannend van je vriendin!

Zo leuk: Damien zegt mijn man na als die het alfabet opnoemt. Gisteren maakte hij sommige delen van series zelf af. man: a,b,c. Damien: d!. Hij weet ook al dat twee na 1 komt. We zijn al druk aan het oefenen dat ie straks 2 kan zeggen op de vraag hoe oud hij wordt :)

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha, wij zijn dat ook bezig: hoe oud wordt Ward? :D En dan steekt hij z'n duimpje en wijsvinger in de lucht ;)
    En m'n nicht is zwanger van een drieling: 'Ward, hoeveel broertjes en zusjes krijgt ...': die! :D En hoeveel broertjes en zusjes krijgt Ward: ee! :) Geweldig wat je ze allemaal kan leren! :p

Net even naar m'n ouders gebeld. Ward had vanmorgen ook geen pijnstilling gekregen, vanmiddag 38.1°... Maar terug perdolan gegeven. Niet veel groenten willen eten, wel een halve boterham en een yoghurt en een paar koekjes. Weet niet wat ik er van moet denken. Koorts moest na een dag of 3-4 wegblijven. We zijn van donderdag bezig...
    Heb nu een afspraak bij de ha op donderdag gezet. Dat is een week verder en moest het over zijn. Gaat het niet beter, maar terug even laten controleren. Misschien broedt er iets anders nu weer? Gaat het beter, dan zeg ik het af.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.500
    13.977
    113
    Vrouw
    NiekyN, pfft kan me best voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten als je geen vooruitzicht hebt op werk. Alleen maar thuis zitten is ook niets. Zelf vind ik het ook fijn om gewoon even ergens mezelf te zijn ipv altijd maar mama. Net als wat nijntje zegt, trek op tijd aan de bel! Maak een afspraak met je ha en vertel aan goede vrienden hoe jij je voelt zodat ze kunnen helpen. Ook van hier een dikke knuffel!

Nijntje, fijn dat het weer goed met Ward gaat! Maare 5 uur, dat is wel heeeel vroeg! Ging hij nadat je man weg was ook weer in zn eigen bedje slapen of lag hij te spelen?
    Spannend van je vriendin! Wel vreemd, hier in NL moet het kindje als je vliezen gebroken zijn binnen 48 uur geboren worden ivm infectiegevaar. Maar als het weekend is mag het ook binnen 72 uur zijn, zal wel wegens slaap tekort voor de gyn zijn ofzo? Kromme regel in elk geval!
    Hopelijk was je lunch lekker en ben je nu op weg naar huis. ;)

Vogelinnetje, echt knap dat Damien uit het niet zo snel gaat met zindelijk worden. Blijf me er over verbazen zeg.
    Let wel op met tellen, Stijn kan tot 12 tellen maar mijn man heeft hem ooit verteld dat heeel veel 100 is. Dus als je nu aan Stijn vraagt hoeveel jaar hij is, dan is het antwoord 100! :D Ook merken wij dat als Stijn ergens snel mee wil zijn en hij gaat tellen, hij de helft overslaat. Vaak is het dan 1,2, 7,8,9,10!
    Alfabet hebben we nooit geprobeerd, misschien binnenkort maar eens doen. Wel leest Stijn regelmatig het alfabet voor als hij het ergens ziet staan, maar heb niet de indruk dat hij de volgorde uit zn hoofd kent. Kentekens van auto's leest hij namelijk even snel op, terwijl dat toch echt altijd andere combi's zijn.

Hier wilde Stijn vanmorgen in eerste instantie niet ontbijten, uiteindelijk besloot hij dat hij een tosti wilde als ontbijt. Geen idee hoe hij dat nu weer bedacht heeft maar ik ben toch overstag gegaan, met als resultaat dat hij bijna een boterham op had! In de supermarkt waren de aardbeien in de aanbieding, dus die kon ik zelf niet laten liggen. Vanmiddag kreeg hij dus aardbeien op brood. Nouja de eerste keer at hij alleen de aardbeien er vanaf. Toen heb ik op nieuw aardbeien op zn brood gelegd en verteld dat hij erna geen nieuwe meer kreeg. Resultaat weer alle aardbeien op maar ook een halve boterham. Het is niet veel maar ik ben er blij mee, gezien het feit dat hij toch niet helemaal fit is.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja hij heeft tot 6u20 geslapen in z'n eigen bedje.

Lunch was lekker, maar ben nog op't werk. 't Gaat me precies wat beter, dus zie dan wel tot hoe laat ik blijf. Kan ten vroegste om 16u weg. We zien wel ;)

Hier is het qua gebroken vliezen echt heel anders dan in NL. Lees hier ook op het forum dat als ze thuis gebroken zijn, dat je pas naar het zh moet als je weeën begint te krijgen. Vroeg dat aan de gyn toen in zwanger was van Ward, maar ik mocht niet wachten en moest me onmiddellijk melden in het zh.

Fijn dat Stijn ook wat wil eten. Je bent gewoon blij met elk beetje dat ze eten he.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mijn vriendin is bevallen!!! :) Een meisje, Jélena, 49cm en 3kg. Ben zo blij voor haar! Een vriendinnetje voor Ward een beebje ;)

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Gisteren voor het slapengaan, Ward maar pijnstilling gegeven. Gelukkig een goeie nacht. Deze morgen temp genomen: 34.1°... Heb 3x gemeten en 3x hetzelfde resultaat. Teken dat hij nog altijd niet in orde is.
    Nu, bij de onthaalmoeder van het nichtje waren de waterpokken ook uit. Hangt dit nu weer op hem of zijn het nog die aften? Ik weet het niet meer...

19. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Beterschap voor Ward, Mare heeft ook wel eens zo'n extreem lage temperatuur (wel iets hoger), vaak ook na koorts.
    Hier vorige week ook hoge koorts, daarna een week hangerig. Hier heerst de waterpokken ook op het KDV, dacht ook wat blaasjes te zien maar die zijn nu weer verdwenen. Hoop alleen dat ze het niet net krijgt als ons kleintje er net is.

Proficiat met het beebje, ook leuk voor Ward!

20. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Wij gaan over een maandje ruim twee weken kamperen in Frankrijk. Het is de eerste keer dat we met Mare in een tent gaan. Hebben jullie dat al eens gedaan en nog nuttige tips? Het is echt een hele leuke camping voor haar maar moet zelf nog in de kampeer modus komen precies.

Deel Deze Pagina