Ah Mare ook soms zo lage temp? Hier ook na koorts dat hij zo laag zit. Heb nog een sms gehad van m'n sm dat hij daarstraks een halve boterham heeft gegeten, temp was 36.9°. Afwachten wat de rest van de dag gaat brengen. Ik hoop ook dat als hij de waterpokken moet krijgen, dat hij ze dan nu maar krijgt. Dan is hij er van af. Want als beebje nog geen jaar is en die moet het krijgen, is de kans groot dat ze het nog eens krijgen. En voor een pasgeboren kindje is het niet goed he...
Ik ben er inderdaad ook een beetje op aan het hopen, dan is ze er maar vanaf. En voor een pasgeboren kindje kan het ook best gevaarlijk zijn ja. Hebben jullie eigenlijk opvang voor Ward geregeld rond de tijd van de bevalling? Ik hoop ze op een poliklinische bevalling in het ziekenhuis, dan kunnen we vrij snel weer samen zijn. Mocht het weer een keizersnede worden dan zal dat een stuk meer geregel worden, en ook onrustiger voor Mare. Maar goed dat is ook allemaal niet te plannen, maar ik merk wel dat ik daar de laatste tijd veel mee bezig ben.
Wij wonen naast mijn ouders en m'n so wonen op 3 km. Als ik werken ben, is hij ook altijd daar dus hij is het daar wel gewoon. Manlief is niet het type dat hele dagen bij mij in het zh zit, bij Ward ook al niet hoor Denk dat ik dan gek van hem zou worden Dus hij kan dan in de vm met Ward op bezoek komen, eten geven, slapen leggen en eventueel namiddag nog eens met hem terugkomen. En anders kan hij bij de grootouders terecht moest het zijn, die staan altijd klaar om in te springen. Daar maak ik me nu eigenlijk totaal geen zorgen over Gisteren eindelijk de proefdruk van het geboortekaartje gekregen. Wat aanpassingen doorgegeven. Hoop dat het nu wat sneller klaar is dan dat ze vorige keer beloofden. Een paar dagen zijn bijna 3w geworden...
vandaag Matiz z'n haartjes laten knippen. Hij liet het weer heel goed doen, ondanks hij beetje moe was.
Nijntje, gefeliciteerd met je vriendin. Wat raar dat zijn temp zo overcorrigeerd naar beneden. Nog nooit van gehoord. Hoe lang heb jij in het ziekenhuis moeten blijven bij Ward? Hier is mijn man 's nachts gewoon gebleven. De volgende ochtend gingen we met z'n 3'en naar huis Dagdroom, wel gekampeerd, maar nog nooit met Damien. Ik denk dat je haar goed in de gaten moet houden, want er is geen voordeur die op slot kan. Tihany, leuk zo'n kort koppie! Damien is vandaag bij de tandarts geweest! Ik ging alleen voor mezelf, maar op het einde mocht ie ook in de stoel. Tandarts heeft tandjes geteld en Damien liet alles heel goed toe. Een schoolvoorbeeld. Zijn hoektanden lijken nu echt aan het doorkomen te zijn. Eindelijk. Ik hoop dat dat de oorzaak van zijn slechte nachten is. Ik denk haast wel, want hij zit echt veel met zijn vingers in zijn mond en bij het tandenpoetsen gaat ie wat huilen. En ik denk ook dat ie een knuffel op zijn kamer eng vindt. Vandaag wees hij erna en als ie 's nachts wakker wordt, dan staat hij altijd aan de andere kant van waar de knuffel ligt (net buiten zijn bed). We hebben hem maar voor de zekerheid ergens uit het zicht gelegd. Toenstraks, vlak voor het slapen, kreeg ie de slappe lach. We waren aan het stoeien en ik wilde hem pakken. Hij ging een tijgertje nadoen, maar hij kwam niet verder dan een halve grrr en moest toen weer lachen. Geinig! Vandaag trouwens ook 3 keer vervelend op zijn hoofd gevallen. Hij had echt pijn.
Vanmorgen was z'n temp 36° Heel normaal weer. Na z'n slaapje gaat papa tempen, heeft hij dan geen koorts bel ik de afspraak af. Zit hij weer aan de 38° dan laat ik hem controleren. Eten gaat redelijk, minder dan normaal dat wel, maar z'n groenten 's middags gaan niet goed. Heb nu tegen papa gezegd dat hij maar soep uit de vriezer moet halen. Heb zo porties voor Ward ingevroren. Ward heeft na koorts wel vaker dat hij 's morgens zo'n lage temp heeft. Dan weet ik dat hij nog altijd niet in orde is. In de loop van de dag komt de koorts dan terug opzetten. Ik ben van Ward 4 nachten 'moeten' blijven. als ik echt wilde mocht ik eerder naar huis, maar heb dat niet gedaan. Dat is zowat de regel hier (of toch alleszins in mijn zh): natuurlijke bevalling 4 nachten, ks 5 of 6 nachten. Ah wat lief dat hij Tijgertje wil nadoen
Nijntje, 4 dagen voor een natuurlijke bevalling??? Ik zou er niet aan moeten denken. Hier mag je in principe na een paar uur weer naar huis. De baby moet gepoept en geplast hebben en de moeder geplast. Damien zou 24 uur moeten blijven vanwege de vacuumpomp (maar dat werd 18 uur: het was druk op de kraamafdeling en eigenlijk moest ik dus naar de zaal, maar omdat het zo goed ging, mocht ik ipv daarvan naar huis). Tihany, over een maandje is het al zover! Goed dat je al een foto hebt. Wij gaan ook voor een fototaart. Ik bewerk de foto dan nog met wat bob de bouwer figuurtjes die ik erin plak.
Ja, maar hier is er niet zo'n kraamzorg aan huis zoals in NL als je 4d blijft. Als je poliklinisch bevalt wel, maar ik voel me eigenlijk zekerder door een paar nachtjes te blijven. Maar hier in B is dat ook meer vanzelfsprekend dan in NL. Leuk, zo'n foto bewerken met Bob de bouwer! Ward krijgt een taart met de VW bus van Cars.
Nee, die heb ik niet. Had het shirtje in de Libelle zien staan, en mama ging toen net shoppen in Antwerpen en heeft het meegebracht. Wist niet dat er nog broekjes bijwaren. Maar morgen voor m'n verjaardag shoppen in Maastricht, dus misschien vind ik daar nog leuke zomerbroekjes. Want bij JBC vond ik ze duur. @ vogelinnetje: Ze geven in Limburg erg zwoel tot 25°, gevolgd door onweer. Vanmiddag even iets gaan halen om te eten en 't is niet koud, alleen een regenbui te verwerken gekregen. Gelukkig had ik een paraplu meegenomen. collega met sandalen had minder geluk
@Vogelinnetje: ja hier is het echt niet koud. voormiddag met Matiz de verjaardagstaart gaan bestellen, allebei gewoon in t-shirt. Het is heerlijk, buiten die regenbuien af en toe . @Nijntje: in de c&a hebben ze wel shorten niet te duur en als je toch naar Maastricht gaat, in de V&D heb ik er ook gekocht, niet al te duur.
heb eigenlijk een vraagje. Gaan jullie kindjes nog steevast elke middag slapen? Ik zit met een dilemma. Matiz op houden overdag, of niet. Heb gemerkt dat wanneer hij 's middags gaat slapen, het slapen gaan 's avonds veel moeilijker gaat, dan wanneer hij een dutje overslaat. Gisteren is hij niet gaan slapen 's middags omdat we naar de kapster moesten om kwart voor 2 en gisterenavond ging hij zonder veel morren slapen. Terwijl het de avond ervoor weer een hel was, wenen, schreeuwen tot half 9.