Hier is het ook ongeveer zo. Alleen huilt ze alleen als we haar te vroeg in bed leggen. Dus ze gaat meestal pas rond half 8/8 uur naar bed en dan ligt ze nog wel even wakker. Maar ze huilt niet. Zonder slaapje gaat het hier wel oké, maar dan richting bedtijd is ze wel heel erg moe. Dus eigenlijk heeft ze nog het slaapje nodig. Vandaar dat ze hier nog wel elke middag slaapt. Als hij er goed onder is en het makkelijk aankan zou ik gewoon het middagslaapje overslaan als ik jou was. Als je alsnog merkt dat hij daar last van heeft kun je altijd weer hem wel 's middags in bed leggen, toch?
@ weer: hier is het warm en benauwd. Vind het maar niets, zeker niet als het ook nog regent zoals vanochtend.
In Diepenbeek voorlopig 1 bui vanmiddag gehad. Nu weer een stralende zon... Denk ook wel dat mama vanmiddag wat gaat wandelen met Ward. Bedankt voor de tip van V&D, moet daar dan zeker eens kijken. Vind het soms wel lastig dat ze met maatje 92 al onder de 'grote' jongens vallen. Is echt wennen!
Bij mijn ouders en so vraagt Ward om voormiddag te mogen gaan slapen. 'Moe' en dan staat hij aan de deur om naar boven te gaan. Slaapt vaak 3u. Thuis slaapt hij namiddag: 1u-2,5u. Maar hij heeft het wel nodig want er is anders niet veel mee aan te vangen. 's Avonds gaat hij tegen 8u, half 9 slapen en dan is het tussen 6 en half 7 dan zoonlief weer wakker is...
Tihany, leuke foto! Haartjes zijn ook leuk geworden. Vogelinnetje, knap van Damien zo flink bij de tandarts. Ook erg komisch dat hij de slappe lach had. Leuk shirtje ook, ben zelf erg van de vrolijke kleurtjes dus had het zo gekocht kunnen hebben. Nijntje, relaxed dat je ouders naast je wonen, erg handig in geval van nood. Het is hier onverwachts toch 19 graden, maar zwaar bewolkt. Ook hier wordt onweer voorspelt. Stijn is dus in trui naar het kdv maar in zn reserve tasje zit wel ook een t-shirtje. Mn man kreeg gisteren een rolling van Stijn, ze waren in de zeeman en daar hing een bord met heren erop geschreven dus Stijn ging spellen h-e-r-e-n (doet hij wel vaker), maar toen erna, ha-eereen, haeren? De verkoopster keek alsof ze water zag branden en mn man kon zelf ook net zn mond dicht houden van verbazing. Want dit is de eerste keer dat Stijn de letters aan elkaar probeerde te plakken als een echt woord. Heb echt geen idee wat we hier nu weer mee aan moeten, maar op het moment dat Stijn er zelf mee komt zullen wij hem helpen met de juiste uitspraak en hem ook positief erover benaderen. Ben benieuwd of ik begin juli op het cb hierover op mn kop ga krijgen.
ja ik ga het beetje bekijken, zolang hij bezig is, gaat het goed. En idd, als ik merk dat het echt niet gaat, en hij er nog behoefte aan heeft om te slapen, kan ik hem idd terug slapen leggen 's middags. Nu vind het wel handig dat hij niet perse meer moet slapen 's middags, is makkelijker als ik eens weg moet/wil
@Cin: wat flink van Stijn al zeg, waarom zou je op je kop krijgen van het cb? Spellen doet Matiz nog niet , maar begint wel meer en meer woordjes te kennen. Daarnet nog, doet de koelkast open: vlees, vlees (had voormiddag vlees voor op het brood meegebracht )
En moest hij namiddag slapen, kan je het slaapje nog beperken. Dat heb ik hier moeten doen met de overgang van 2 naar 1 slaapje. Nu, van de week heeft hij ook 2x geslapen. Maar hij was wel niet helemaal in z'n doen met ziek zijn, dus ja... Loop nu wel al vooruit op de zaken, maar als hij niet meer zou gaan slapen, zou je hem dan ook hele dagen naar school laten gaan in januari? Ik denk niet dat dat hier gaat lukken. ward heeft niet zo heel veel slaap nodig, maar denk niet dat hij een hele dag zou aankunnen. Nu, 't is nog meer dan een half jaar dus kan nog veel veranderen op die tijd
Hier ook een kind dat langzaam aan het overgaan is op geen slaapje overdag. We merken dat helemaal geen slaapje meer nog te veel gevraagd is voor hem, maar soms ie nog echt niet moe. In het weekend mag ie van ons nu 1 dag opblijven en de andere dag gaat ie nog slapen. Hij heeft dat nog echt wel nodig en vraagt soms zelfs om te gaan slapen. Op kdv-dagen gaat ie sowieso slapen met de hele groep, maar we merken dat het ook korter wordt. Hij mag er iig slapen als ie wil. Op onze vrije dagen gaat ie woensdag sowieso nog slapen (wel enigzins gedwongen door mij), omdat ie heeft gezwommen en de dag erna weer naar het kdv moet. Op vrijdag maakt het niet uit, want dan kan hij toch uitslapen de dag erna.
ja, dat is dan de bedoeling ja dat hij vlug hele dagen gaat gaan. Kiara is ook vrij snel hele dagen gegaan. Die is een maandje ongeveer halve dagen gegaan, dan een tijdje hele dagen, waar ik ze 's middags ging halen en dan bleef ze na een tijdje gewoon daar eten. Maar dat was meer omdat ik toen bijna van Matiz moest bevallen he.
C&A heeft meer van die felle kleurtjes. M'n zus heeft nog een shirtje gekocht met dat kleurtje, een van tijgertje geloof ik. 't Heeft voor- en nadelen naast je ouders wonen, maar moet zeggen dat het wel heel makkelijk is om ff Ward te brengen als ik even weg moet ofzo. Zij laten ook elke middag onze hond even uit, handig. Amai, wat is Stijn snel met spellen! Echt super wat hij al allemaal kan! Maar zou je hier echt voor op je kop krijgen? Je kan er toch ook niet aan doen dat je zoontje zo geïnteresseerd is in taal?
Ja maar als ze het aankunnen, waarom niet he. Mijn mama zei al van te wachten met Ward naar school te laten gaan tot Pasen omdat het dan niet meer zo koud is, maar dat ga ik niet doen. Laat hem maar mooi in januari gaan! Denk dat hem dat ook goed gaat doen, meer contact met andere kindjes enzo. @ vogelinnetje: Wij laten Ward ook gewoon slapen als hij moe is. Hier ook geen vaste uren overdag, 's avonds wel maar dat vind ik anders.
Felle kleuren: kom maar op met die zomer, want Damien heeft alleen maar felle kleuren in de kast hangen! Vorige week een appelgroen shirtje met een grote kop van Kermit de Kikker bij de V&D gekocht. Zo leuk! Disney T-shirt korte mouw V&D En een geel shirtje met leuke print. Was laatst op zoek naar een leuk grijs shirtje, maar kon niet slagen. Haha. Hier moet ik voor de bovenkleding bij de grote jongens en voor de broeken bij de kleine jongens. En dan heb je ook nog winkels waar een deel 92 bij de grote jongens hangt en een deel bij de kleine. Het wordt er echt niet makkelijker op. Cin, ik zou ook helemaal verbaasd zijn als ik een kleine dreumes hoorde lezen! Dat verzin je toch niet.
Zijn geel shirtje: s.Oliver T-shirt. V&D Ik vind zo'n soort prints best mooi en hij heeft er dan ook vrij veel shirtjes in deze stijl.
Cool shirt!!! Echt vet! Keek daarnet eens op de site van C&A België (loopt hierboven in de banner) maar dat is vooral Cars enzo. En dat vind ik niet zo leuk. Hij heeft 1 shirtje van Cars, maar is ook genoeg vind ik. Moet echt V&D gaan shoppen morgen! Want Kermit is ook wel super
Cars vind ik helemaal niets en je komt het werkelijk overal tegen. Hello Kitty voor meisjes (ook al zoiets verschrikkelijks) en Cars voor jongens.
idd, ik vind zo t-shirts van cars of dergelijke meer als pyama, maar niet als gewoon t-shirt. Ale dat is mijn mening
slapen doet d nog steeds tussen de 1,5 en 2,5 uur en savonds gaat rond 7uur tot.6 uur ongeveer praten jullie kindjes al.allemaal? die van mij zegt maar een paar worden echt heel weinig hopelijk komt het wel snel hij luisterd vandaag echt totaal niet ben blij dat hij op bed ligt vind het best pittig hoor 2 van die kleintjes de kleine meid krijgt nu al tandjes weet even niet meer waneer d ze kreeg maar volgens wel later
Oh ja, nog zo iets... @ tihany: Als pyjama kan ik er ook nog mee leven. @ mammie: Kan geloven dat het pittig is. Vind ik soms al met 1... Vanavond na het werk ging het me niet, zoonlief een uur gekwebbeld in bed, manlief niet thuis... Pfff, nu slaaptijd en hopen dat ik m'n draai vind in bed want dat wordt moeilijk...