Middagslaapje, hier helaas ook niet altijd. Denk 2 keer per week niet, en dat meestal op de momenten dat ik er wel aan toe ben haha. Maar Stijn is dan verder ook helemaal niet sago ofzo en speelt gewoon en vrolijk door tot zn normale bedtijd. Leuke shirts zag ik voorbij komen! Heb toevallig laatst nog bij c&a 3 felle t-shirts met de muppets gekocht, een felgroene met kermit erop, een fel oranje met animal en nummer 3 weet ik even niet meer hij was blauw. De shirts waren maar 4 euro per stuk dus kon er geen een laten liggen voor dat geld. Wel leuk om te zien dat de meeste moeders dus wel van gezellige felle kleurtjes houden. De reden dat ik bang ben om op mn kop te krijgen van het cb komt doordat ik al eerder op mn kop heb gehad toen Stijn een maand of 9 was en volgens die vrouw te veel woordjes kon zeggen. Tja kan toch moeilijk ducktape op zn mond plakken? Toen ik laatst ook belde voor een afspraak voor Stijn deed die vrouw aan de telefoon erg moeilijk, in mei zitten ze vol, in juni ook maar ja dan moet Stijn eigenlijk wel, juli, augustus en september zitten ook vol. Dus dan zou het eind september worden. Daarop vertelde ik haar dat dat niet ging lukken omdat ik dan moet bevallen. Zegt die vrouw doodleuk, oh daar zou ik maar niet vanuit gaan, een zwangerschap kan altijd nog mis gaan hoor. Heb daar maar niet op gereageerd want alles wat in mijn hoofd op kwam was niet zo heel netjes om uit te spreken. Het uiteindelijke idee van die vrouw was om de afspraak van 2 jaar dus maar over te slaan en dat Stijn weer komt op het moment dat hij 3 wordt. Ohja of ik nog wel een keer op een woensdag ochend hem wilde komen meten en wegen. Of ik dan werk maakt niet uit, dan moet ik maar een ochtend vrij nemen. Heb haar toen vriendelijk maar toch ook wat dringend verzocht om toch een gewone afspraak te maken. Waarom wilt u dan zo graag? Nou omdat mijn zoon er eind september of begin oktober volgens de gyn wel een broertje of zusje bij krijgt en ik daar graag wat tips voor wil hebben hoe we daar het beste mee kunnen omgaan. Daarnaast kent mijn zoon het hele alfabet en de getallen 1 t/m 10, op een parkeerplaats is het zijn hobby om kentekens op te lezen. Ik zou dus ook willen weten hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Waarop die vrouw zegt dat dat niet kan en dat het onzin is en dat ik het anders maar niet zo moet dwingen. :x Toen was voor mij de maat vol en heb (nog steeds heel beleefd maar toch ook wel eisend) gezegd dat ik het daar graag over wil hebben met iemand die er wel verstand van heeft. Hierop bond die vrouw in en kunnen we plots 3 juli al terecht. Echt waar, mij krijg je niet snel boos aan de telefoon, word op mn werk regelmatig door patienten voor van alles en niets uitgemaakt, maar na dit telefoontje was ik witheet. Lang verhaal, maar hoop dat jullie begrijpen waarom ik denk dat ik weer op mn kop ga krijgen. Dat gaat er dan bij mij in het ene oor in en bij het andere oor eruit. Hier vanmorgen sinds een aantal weken weer met Stijn wezen zwemmen, elke keer was ik ziek, hij snotverkouden of was het vakantie. Maar voor Stijn maakte het kennelijk niets uit, hij had weer de grootste lol. 1 voordeel nu ligt hij dus wel uitgeteld op bed en kan ik zo ook even liggen.
Ohja cars shirts, Stijn heeft 1 cars shirtje van de zeeman en een carsromper. Zo doet hij toch met de mode mee, maar hoef ik er niet elke dag naar te kijken. Zelf vind hij het wel leuk om 'karrrs oto' op zn buik te hebben.
En zo iemand werkt op het CB???? wel netjes dat je zo 'beleefd' gebleven bent, ik weet niet hoe ik zou reageren moest ik in jouw plaats geweest zijn.
Buurvrouwtje van me werkt op het cb in een nagelegen dorp. Toen ik het verhaal aan haar vertelde wist ze gelijk wie ik gesproken moest hebben, die vrouw schijnt erom bekend te staan. Vond het zelf ook wel knap dat ik beleefd ben gebleven.
Mammie, hij maakt dus echt misbruik van de situatie soms. Het lijkt me ook pittig. Tihany, gaat snel he met de woordjes? Hier worden 2 woordjes achter elkaar ook steeds gewoner. Of zinnetjes met 2 a 3 goede woorden en de rest gebrabbel. Ik versta hem overigens niet altijd even goed. Hij zegt heel vaak asja. Geen idee wat het is, want hij gebruikt het overal. Slapen: hier de laatste tijd weer slaapjes eigenlijk. Gisteren 3 uur geslapen en vandaag vroeg ie zelf of ie naar bed mocht. Zegt ie: mama, bed! Gisteravond ook al. Cin, ik zou dus echt een klacht gaan indienen, want vooral die opmerking over je zwangerschap is echt te gek voor woorden. Vandaag naar een molen geweest. Damien vond het helemaal geweldig. Zijn nieuw geleerde woordje horen we nu nog. Dan vragen we: vond je het leuk vandaag? Hij: ja, molen!
Ik reageer ook maar weer eens @ alle zwangere dames: hoe gaat het met jullie? @ lente/zomerkleding: heb toevallig wat kleding gekocht, ze groeit ook uit haar "oude" kleren. Kleuren die het zijn geworden: wit/groen/lichtroze en dokerroze. Ook nog een mooie bodywarmer gekocht, mooi roze. Staat haar geweldig. @ praten, tellen, etc: gaat hier erg goed. We kunnen nu goed met haar communiceren. @ cin: ik zou er wat van zeggen en daarna negeren. Niets mis met een kind dat vooruit loopt. Jullie gaan er toch goed mee om? Op de basisschool zou ik er wel op letten dat ze goed ermee omgaan. De zoon van mijn man is ook erg slim en loopt erg voor op andere kinderen. Hij wordt wel goed in de gaten gehouden. Lijkt me zelf ook wel moeilijk om mee om te gaan, maar dat komt denk ik meer doordat de hoogbegaafde mensen die ik ken (zijn er 2 trouwens) er ook behoorlijke hinder aan hebben ondervonden. Zeker naarmate ze ouder werden (zijn nu in de dertig). @ vogelinnetje: klinkt als een leuke dag! @ cars/hello kitty/disney kleding: ik vond het als kind geweldige kleding om te dragen haha. Maar ja tijden veranderen. Vind het nu niet zo mooi meer, maar als V. echt toch iets wil dragen daarvan wanneer ze ouder is dan ga ik het niet verbieden. Zal niet alleen maar van die kleding zijn, maar mag dan zeker wel meer dan één kledingstuk zijn en dan niet iets van ondergoed of pyjama haha. Dan bedoel ik dus kleding die iedereen kan zien Wat anderen er dan van vinden kan me weinig schelen @ iedereen: heb minder gereageerd. Heb er soms minder zin in wanneer ik al moe ben. Heb het gewoon ook best druk. Per juli ga ik bij een andere werkgever beginnen. Ze hadden me gevraagd te solliciteren en dat heb ik gedaan en ik heb de baan gekregen. Helemaal super is dat het ook meteen een vast contract is En meer salaris erbij dus ik ben erg gelukkig! Aankomende dinsdag ga ik het aan mijn manager vertellen (heb het contract bij de nieuwe werkgever al getekend). Ik ga weer even verder. Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad, maar van wat ik op facebook even snel heb gelezen is dat wel gelukt
Hier is het 'apala', geen idee wat hij er mee bedoelt. En hij zet dan een keel open en schreeuwt het door het hele huis, en plezier! @ cin: Ik denk ook niet dat ik me zo netjes had kunnen houden, maar nu komt dat bij mij ook wel door de hormonen Moet zeggen dat ze op een paar plaatsen ondertussen wel weten dat ze niet meer met mijn voeten hoeven te spelen Slapen 's nachts gaat terug goed. Na 2 helse nachten (donderdag en vrijdag) heeft hij een hele vettige slijmhoest gekregen. Vrijdagnacht was die nog droog en blafferig, hij was compleet in paniek en maar huilen. Wist niet wat ik er van moest denken. Pseudokroep sloot ik toen uit omdat hij gewoon hoestte, maar hij blafte bij het ademhalen. Om half 3 begon ik ook radeloos te worden en begon te denken om naar de spoeddienst van het zh te bellen wat ik kon doen. Uiteindelijk is hij dan toch rustig geworden bij ons in bed en in slaap gevallen. Uiteindelijk zaterdagmorgen om half 10 maar gaan wakker maken (is niet van zijn gewoonte!) maar hij super goed gezind. Wel gelijk hoestsiroop gegeven. Gisteren veel vuiligheid uit z'n neus gehaald met het neuspeertje. Gelukkig laat hij het goed toe want het snutten krijgt hij maar niet onder de knie...
http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/357632-peuter-22m-fles-melk.html#post12732042 Tips zijn welkom!
Lastig hoor. Ik heb geen tips eigenlijk Hier drinkt V. wel gewone melk, maar ook nog elke avond peutermelk (is ze gek op). Gewone melk vindt ze wel wat minder lekker. Sorry dat ik geen tips heb, ik zal er nog even over nadenken misschien schiet me iets te binnen.
Hier gaat het wel. Afgelopen woensdag even aan de monitor gegaan omdat ik 's morgens veel harde buiken had. Zo lang ik zat op het werk ging het maar vanaf ik ging lopen kwamen ze terug. Naar zh gebeld en die zeiden dat ik aan de monitor moest. Mijn gyn is met verlof, maar had de gyn die mijn knip opnieuw genaaid heeft. Speciaal man, dat wel, maar heel bekwame dr. Heeft bm-hals gemeten en dat was in orde. En als ik nog harde buiken had, gewoon wat gaan liggen... Beebje lag nog steeds in stuit. Morgen over 2 weken gewone afspraak bij mijn gyn. Als Ward hier echt gaat zeggen van dit of dit wil ik van kleren, dat vind ik nog anders dan dat ik nu voor hem moet kiezen. Maar zie m'n achterneefje met zo'n stoere bliksem mc queen jas lopen, dan stel ik me wel vragen. Maar natuurlijk, ieder z'n keuze, maar ik ga er niet in mee Spannend, een nieuwe baan! En extra loon is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Alvast bedankt om mee te denken Ik ga hier nog eens gewone melk geven met nesquik in, misschien dat hij die lekkerder vindt? Fristi vindt hij ook heerlijk, en eigenlijk nog minder suiker dan groeimelk! Maar kan hem toch dat niet elke morgen gaan geven?
Je weet dat in NL de regels voor melk anders zijn. Ik zou daarom wat minder dwingend zijn wb melk. Gewone melk aanbieden en op een gegeven moment accepteert ie het. Hier heeft het nl ook even geduurd. En als je nog (smeer)kaas en yoghurt geeft, dan zit ie al snel aan de hoeveelheid zuivel die hier geadviseerd wordt. Misschien anders een idee om hem in de ochtend pap te geven? Doen wij hier bij Damien ook en dan heeft ie toch al 150 ml melk binnen.
goh hier ook niet echt een idee wat je kan doen. Matiz drinkt ook niet altijd z'n 250ml uit, maar ik dwing hem niet. Nu hij drinkt door de dag ook flesjes actimel, dus komt zo wel aan z'n hoeveelheid melk.
Ik ben dus sinds vorige begonnen met Matiz niet meer slapen te leggen 's middags. En dat gaat goed moet ik zeggen. Geen problemen meer om hem 's avonds in bed te leggen. Hij is overdag wel moe, maar ik hou hem dan met vanalles bezig, zodat hij toch niet in slaap valt . Gisteren moest ik toch lachen met hem. Ik zeg tegen hem: Matizje, hoeveel jaar wordt jij? En hij erop: EEEEN!!! en steekt 2 vingers in de lucht. Even erna vroeg ik hoe oud z'n zus wordt. En dan zegt hij heel fier 5 . Iets erna vroeg ik weer hoe houd hij wordt, zegt hij: VIJF!!!
Sabse, wel leuk dat je een nieuwe baan hebt! Gefeliciteerd! Vast contract en meer salaris, en dat in deze tijd... jij hebt echt mazzel! Vogelinnetje, een molen lijkt mij ook wel eens leuk om dichtbij te bekijken, geef je volgende keer even een seintje als er weer zoiets is? Grappig ook dat Damien gelijk zijn nieuwe woordje ging oefenen. Nijntje, oei dat is toch even schrikken zo'n ctg, maar gelukkig dat je weer naar huis mocht! Melk, tja Stijn drinkt alleen melk in de vorm van pap in zn papfles, dat vind hij heerlijk. Ga hem absoluut niet dwingen om melk te drinken want ik drink het zelf ook niet, vind het zo smerig. Melk drinken is trouwens typisch iets noord/west europees, hoe zuidelijker je komt hoe meer mensen er niet eens tegen kunnen. Het is ook een fabeltje dat het beter zou zijn voor je botten (aldus de geneeskunde boeken). Zelf heb ik ook nog nooit wat gebroken terwijl ik vroeger regelmatig uit bomen viel haha. Wel eten wij elke avond yoghurt en eet ik 2 boterhammen met (smeer)kaas per dag, daarnaast eet ik minimaal 2 eieren per week dus kom wel aan mijn zuivel. Vroeger gaf mijn moeder me trouwens yogidrink omdat ik geen melk wilde, is dat misschien een idee? Vorige week was er een vriendinnetje van Stijn jarig op het kdv, sindsdien zingt hij elke avond minstens een kwartier lang in zn bed lang zullen ze leven, incl de nodige hoera's met het bij behorende gejuich. Hij bouwt dus zn eigen feestje maar erna gaat hij lief slapen. Zou het eigenlijk wel willen filmen maar zodra hij mij ziet slaapt hij denk helemaal niet meer haha.
Tihany, grappig he?! Hier wordt Stijn regelmatig 100 of 1000. Wel knap dat Matiz weet dat zn zus al 5 is, dat heeft hij dan toch goed onthouden.
Ja in Nl zijn er wel meer regels anders dan in B Soms volg ik die van NL ook eerder dan die van B, kan toch niet zoveel verschil zijn tussen die kinderen? Pap 's morgens denk ik niet dat hij zou willen. Maar wat Cin zegt: drinkyoghurt heeft hij ook erg graag. Misschien daar een halve beker van geven bij z'n brood ipv een fles. Nu geef ik hem 's morgens fles en dan bij de grootouders krijgt hij brood. Had hem nu vanmorgen aan z'n tafeltje met z'n bordje gezet, maar na 2 happen is het al 'noeg'. Maar die ballon gaat hier niet op Hij wil gewoon geen tijd maken om te eten, maar dat schijnt eigen te zijn aan de leeftijd lees ik overal. @ tihany: Actimel drinkt Ward ook graag, normaal altijd bij z'n boterham. Ik dwing hem niet om z'n fles leeg te drinken, heb ik nooit gedaan. Moest het in het zh doen toen hij geboren was, maar alles wat er extra inging bij de vroedvrouwen kwam er toch maar terug uit. Hij heeft altijd minder gedronken dan hij moest, maar ik heb me daar nooit veel van aangetrokken. Van de ka had ik wel een absoluut minimum gekregen dat hij moest drinken, maar dat was toen hij z'n melk op 3m zo extreem beu was... Maar hij kwam er toen bijna elke dag nipt aan.
Zo schrikken was het niet, omdat ik baby goed voelde. Maar 's morgens terwijl ik nog niets gedaan had harde buiken, dat vond ik toch wat eng. 't Was omdat ze aan telefoon zeiden dat ik absoluut geen pijn mocht voelen bij de harde buiken dat ze daar meer ongerust waren. Manlief is ook niet mee geweest, had hem wel gebeld, maar wist toch dat ik niet daar hoefde te blijven. In het slechtste geval rust nemen, maar dat hoef ik zelfs niet te doen. Hihihi, een feestje in z'n bed! Kan je de camera niet zo zetten dat je toch een filmpje kan maken zonder dat hij het ziet? Ga je na 5 min je camera terug halen Hier is het feest als ik z'n sokken vergeet uit te doen sinds hij zonder slaapzak slaapt. Gebeurt me alleen overdag eens. Dan hoor ik hem lachen en plezier maken, dan weet ik hoe laat het is
Niet veel fut om op alles te reageren en terug te lezen. Cin: wat een klote cb wijf zit daar? Mijn god, denk ook niet dat ik m'n mond had kunnen houden! Leuk dat ie liedjes zingt in bed Nijntje: Maxim drinkt 's morgens en 's avonds 160cc melk. Meer niet. Wist niet dat ze nog zoveel melk moesten drinken! Kan proberen nu weer meer te geven maar meteen 250cc vind ik wel veel. Stilaan opbouwen dan maar... Ik moet 21e weer naar K&G. Hier: Maxim al van vrijdag ziek, vrijdag diarree, zaterdag niks enkel 's avonds de melk die hij had gedronken (10cc...) terug overgegeven in bed. Gister niks, vandaag niks maar net weer overgegeven en 38,5°... Voel me zelf ook niet helemaal toppie sinds deze middag. Hopen dat het hier snel voorbij is dus. Met z'n twee ziek zijn is echt loodzwaar... Was in november ook zo het geval en mijn god...